Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 1. aug 2016, 06:55

I morges vejede jeg mig og jeg tog også billeder. Oh dear! :s There's definitely room for improvement! Dog er jeg klar til at give den gas og vise mig selv, at jeg kan tabe mig og komme i bedre form. Sgu! Madpakken indeholder lidt frugt og grøntsager, nødder og rosiner samt en sandwich med skinke og grøntsager - og jeg ser frem til at sætte tænderne i den :lol:

Arbejdsmæssigt byder den kommende uge på møder og planlægning af undervisning, da eleverne starter op i næste uge. Jeg har faktisk set frem til at komme på job igen :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 1. aug 2016, 06:56

Ballademager skrev:Håber du får startet godt og at ferien har gjort dig godt.


Det håber jeg også - og tak, ferien var helt bestemt god ved mig :)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Hindbær » 1. aug 2016, 09:32

Jeg var med på det andet forum indtil for et år siden men vil gerne være med igen.

Skal lige motiveres til at komme i gang med at løbe igen
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2016, 17:26

Jeg fik aldrig fat i halinspektøren i dag - jeg kom forkert ud af sengen i morges, så hele dagen blev forrykket. Jeg vågnede kl. 8, hvilket var skønt, men engelsk morgen-tv med katten på sofaen vandt over bad og en masse andre ting. Jeg har dog fået ordnet lidt vasketøj, støvet af, vandet planter og sorteret i mandens ordblindeundervisningsmaterialer, som jeg sidder og skal til at skrive om.

Og nu kommer jeg i tanker om, jeg også har glemt at ringe til lægen om en tid til min datters (noget forsinkede) 4-årsundersøgelse :rulle: Den må manden nu klare, for jeg får med garanti ikke en tid i morgen. Øv. Jeg er også nødt til at have hende med på arbejde de første fire timer på onsdag, fordi manden skal til undervisning indtil middag og ingen af hendes legekammerater skal i den ukendte feriebørnehave.

Og så holder min massør ferie i denne uge, så jeg kan først få en tid til næste mandag. Min ryg er stiv med stiv på ovenpå de meget forskelligartede senge på de forskellige pubs, vi overnattede på i UK.

Jeg ville have fastet i går, men det gik galt pga. aftensmaden. Jeg kan IKKE nøjes med en lille portion snysk! I dag fungerede det heller ikke, jeg har den vildeste chokoladetrang. Bingo, PMS er trådt ind.

Hm. Det kører! :rulle:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 1. aug 2016, 17:37

Guilded_Lily skrev:Jeg kan IKKE nøjes med en lille portion snysk!

Hvad i alverden er snysk? Lagde mærke til, at det også stod i din FB-status og jeg undrer mig...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 1. aug 2016, 17:52

Ballademager skrev:Ruskomsnusk?

Edit: Ikke helt, fandt denne her:
http://www.arla.dk/opskrifter/sonderjysk-snysk/


Er det så ikke bare stuvede ærter og gulerødder? :forvirret:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Craver » 1. aug 2016, 18:50

Jeg har haft en rigtig god dag i dag - nu mangler jeg bare at gå i seng i ordentlig tid :gogo:

Morgenmad var et par knækbrød med smøreost, gulerødder og en peberfrugt. Frokosten bestod af en rest laksesalat (laks, spinat, agurk, edamame bønner, peberfrugt og cremefraiche med krydderier) og et pitabrød. Aftensmad var en lille portion spaghetti bolognese med salat. Mellemmåltider bestod af en enkelt blomme og nødder.
Derudover en halv times cardio, da jeg lige skulle tjekke, om min forstrækning i lysken var blevet fin igen, og det var den :banan:
2
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 1. aug 2016, 19:02

Jeg vil gerne være med. :)

Jeg har sommerferie 3 uger endnu, hvoraf børnene er hjemme 1 1/2 uge endnu. Så har vi også haft ferie siden uge 27, så det er ok, at det snart stopper. :D Min mand starter i morgen.

Jeg starter meget i det små, da jeg går sur i det, hvis jeg skal ændre mange ting på en gang. Jeg er meget glad for cola og andet sukker, og derfor har jeg altså 8-10 kg. at tabe.

Jeg er lidt i venteposition ang. motion pt., da jeg har problemer med haleben og bækken efter to graviditeter tæt på hinanden. Jeg skal have trænet mit korset op, og min fys sagde, at det var god ide at jeg holdte en pause med de lange gåture, som jeg ellers var blevet glad for (bortset fra at de gav mig mere ondt selvfølgelig).

Uge 1: 1. aug.-7. aug.
- 1,5 l. vand om dagen
- øvelser fra fys 1 gang dagligt
- spise mandler, når "den lille sult" melder sig
1
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 1. aug 2016, 19:11

Her har det også været en god førstedag efter ferien, som også var min første dag med max 800 kcal og 50 g kulhydrat.
Det gik helt fint med kosten, jeg spiste hytteost med spidskål til frokost og skinke og broccoli til aften. Det har kostet mig 749 kcal og 40 g kulhydrat, så helt fint. Så må vi se om i morgen bliver ligeså nem eller den begynder at bide lidt ;-)
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 1. aug 2016, 19:26

Kirstenkp skrev:Her har det også været en god førstedag efter ferien, som også var min første dag med max 800 kcal og 50 g kulhydrat.
Det gik helt fint med kosten, jeg spiste hytteost med spidskål til frokost og skinke og broccoli til aften. Det har kostet mig 749 kcal og 40 g kulhydrat, så helt fint. Så må vi se om i morgen bliver ligeså nem eller den begynder at bide lidt ;-)


800 kcal var heller ikke meget. Er det noget faste noget eller hvordan? :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 1. aug 2016, 19:43

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kan IKKE nøjes med en lille portion snysk!

Hvad i alverden er snysk? Lagde mærke til, at det også stod i din FB-status og jeg undrer mig...


Det er en sønderjysk egnsret. Brdr. Price laver den vestlige version, den rigtige (den, der er gået i arv i min alsiske familie) er:

Friske ærter, gulerødder og bønner blancheres og kogevandet gemmes. Imens koges en hamburgerryg, kogelagen gemmes. Kartofler koges.
En opbagning af smør, mel og de to slags kogelager koges op til en medium suppe, mælk hældes i, koges op, grønsager og hakket persille kommes i og får et opkog. Man serverer snysken i dybe tallerkener med kartofler, som spises med ske. Hamburgerryg (eller stegt flæsk) serveres med sennep på en sidetallerken.

Det er indbegrebet af sommermad for mig. Min mor holdt stærkt på, at det skulle være nye grønsager. Jeg orker ikke bælge alle de ærter :fløjt:
1
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Hindbær » 1. aug 2016, 20:06

Jeg har været ude at løbe.

2 km

På 20 minutter

Havde nær skadet mig selv :lol:

Shit det er vildt så dårlig min form er :-D
2
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Hindbær » 1. aug 2016, 20:10

Hov ballademager har spurgt om ikke det var noget med at jeg blev gravid og jo jeg er så heldig at jeg ligger med en 4 måneder gammel lækker sag lige nu :love:

Der er gået vildt meget hygge og kage i den så vil lige se om jeg ikke kan komme lidt ud af det mønster.
Bare få lidt grundform etableret er det realistiske :)
4
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 1. aug 2016, 20:15

ina skrev:
Kirstenkp skrev:Her har det også været en god førstedag efter ferien, som også var min første dag med max 800 kcal og 50 g kulhydrat.
Det gik helt fint med kosten, jeg spiste hytteost med spidskål til frokost og skinke og broccoli til aften. Det har kostet mig 749 kcal og 40 g kulhydrat, så helt fint. Så må vi se om i morgen bliver ligeså nem eller den begynder at bide lidt ;-)


800 kcal var heller ikke meget. Er det noget faste noget eller hvordan? :)


Ja, jeg følger sådan nogenlunde "todageskuren", som er en af 5:2 kurene.....
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 1. aug 2016, 20:20

Hindbær skrev:Hov ballademager har spurgt om ikke det var noget med at jeg blev gravid og jo jeg er så heldig at jeg ligger med en 4 måneder gammel lækker sag lige nu :love:

Der er gået vildt meget hygge og kage i den så vil lige se om jeg ikke kan komme lidt ud af det mønster.
Bare få lidt grundform etableret er det realistiske :)


Tillykke med baby! Og flot, at du kom ud at løbe. :gogo:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"