Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 31. jul 2016, 18:32

Jeg er med på ferie holdet.

Helt ærligt, hvor blev de tre uger af? Og hvorfor er der ikke noget der hedder blød opstart efter sommerferien? Eksempelvis 2 timer første dag tilbage på arbejdet. Og de to timer skal selvfølgelig kunne ligge i løbet af hele dagen, hvornår det nu passer medarbejderen bedst.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 31. jul 2016, 18:42

Hvordan kan ferie gå så hurtigt og hverdagen slæbe sig afsted???
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 18:46

ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Jeg håber altså lidt, uden at ville dømme dem, at det var klappen.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.


Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).


Jeg må også indrømme at jeg synes det er liiiidt uvidende ikke at vide, at et stinkdyr er en skunk... Men det er måske bare mig? Det er så svært at vide, hvad folk egentlig går og ved, og hvad der ikke er almen viden.

Den med havet ville jeg dog også hurtig blive i tvivl om, for jeg er en kage til geografi, og hader at rejse. Så måske jeg skulle feje for egen dør først :fløjt:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 18:53

ShuruQ skrev:
Sangius skrev:
ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Jeg håber altså lidt, uden at ville dømme dem, at det var klappen.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.


Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).


Jeg må også indrømme at jeg synes det er liiiidt uvidende ikke at vide, at et stinkdyr er en skunk... Men det er måske bare mig? Det er så svært at vide, hvad folk egentlig går og ved, og hvad der ikke er almen viden.

Den med havet ville jeg dog også hurtig blive i tvivl om, for jeg er en kage til geografi, og hader at rejse. Så måske jeg skulle feje for egen dør først :fløjt:


Den med havet, jeg ville nok komme frem til den, men ville lige skulle tænke lidt. Og du har da helt ret i at det er svært at gætte hvad folk går rundt og ved, men nu fx den med runerne, jeg synes det var lidt skræmmende de var helt lost der, men det kan også være det bare er mig. Skunken undrede jeg mig også over, men det var hende, han vidste det, hun virker lidt forvirret nærmest.

Til gengæld var det komisk at høre dem diskutere matadormix :-D.


Jeg ville måske også kunne tænke mig frem til det, men med flere tusinde på spil, ville jeg aldrig turde gætte :p
Det med runerne var lidt slemt ja. Vi har da trods alt runesten rundt omkring i DK.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 19:03

ShuruQ skrev:
Sangius skrev:
Jeg ville måske også kunne tænke mig frem til det, men med flere tusinde på spil, ville jeg aldrig turde gætte :p
Det med runerne var lidt slemt ja. Vi har da trods alt runesten rundt omkring i DK.


Jeg ved jeg har en kæmpe paratviden og jeg kan svare på de fleste ting i fx Hvem vil være... men jeg ved også at jeg er ekstremt genert så min klap kunne også sagtens gå ned mærkelig steder af rene nerver, så jeg satser på at det med visse af spørgsmålene bare var deres klap der røg ned, i særdeleshed den med runerne :fløjt:.


Jeg har en kæmpe paratviden inde for mange genre, og nogen andre er jeg næsten fuldstændig blank. Geografi f.eks.

Desuden troede jeg at det hed 'piratviden' ind til jeg var 22 år gammel. Det er jeg så ikke så stolt af... :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vinaia » 1. aug 2016, 06:20

Mit totalt værste Millionær-emne er søer og (især) have. Jeg KAN ikke lære det med havenes placering! Middelhavet, Kattegat, Atlanterhavet? No idea! Og altså, come on - det er jo ligesom ét stort hav det hele! Dum piratviden! :rulle:
1
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. aug 2016, 14:07

TV2 News!
Selv om forsvarsministeren i interviewet siger, at det ikke er kemiske våben, men materialer der kan bruges til fremstilling, som skal transporteres ud af Libyen, bliver speakeren ved med i den omkringlggende tekst at sige, at det er kemiske våben.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. aug 2016, 14:20

Fyrst Eberhard skrev:Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?


Jeg tror der findes en slags kommune-mode. Man ser det også nogle gange i bestemte afdelinger, så har fx ideen om at spraglede megatørklæder er smarte vundet indpas, eller brillestel med små similisten. Eller leggins med dyreprint.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 1. aug 2016, 16:26

Fyrst Eberhard skrev:Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?


Jeg har hørt om 'offentlig sektor-frisure'. Den skulle angiveligt så sådan ud. ;)

Billede

Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 1. aug 2016, 21:30

Hvordan kan nogen, overhovedet, få ideen til at lave en sådan hat - og oven i købet, tro at nogen vil købe den ( set til salg i en genbrug) :gruble:

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vinaia » 2. aug 2016, 04:27

paint skrev:Hvordan kan nogen, overhovedet, få ideen til at lave en sådan hat - og oven i købet, tro at nogen vil købe den ( set til salg i en genbrug) :gruble:

Billede

Hahahahaha, hvor er den dog gyselig!! :lol:
2
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 2. aug 2016, 07:04

paint skrev:Hvordan kan nogen, overhovedet, få ideen til at lave en sådan hat - og oven i købet, tro at nogen vil købe den ( set til salg i en genbrug) :gruble:

Billede


Fordom On/ Jeg kunne forestille mig, den endte på en eller anden knallertfikseret 21-årig knægt med hjulben og ternet skjortes fødselsdag med en varm Slots og en Lolitadukke som tilbehør - gerne i Rødekro/Tinglev/Kværs-området /Fordom Off

:fløjt:
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25708

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 2. aug 2016, 21:09

Jeg forstår ikke, hvorfor det er blevet "in" at dele billeder af mennesker med downs syndrom med tekster i stil med dette opslag.


He was Born With Down Syndrome
Who Else Thinks He's Handsome

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


Javist er han da sød, men han er vel ikke sødere end alle andre børn?
Deler man det for at vise, at man er fordomsfri eller hvad er ideen?
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Whoosh » 3. aug 2016, 00:21

Vira skrev:Hvorfor jeg har så meget lim? :forvirret:

Jeg ligger inde med, superlim, universallim, trælim, limstift og kontaktlim

Jeg har haft lidt af det samme wtf moment under lidt oprydning. 4 neglelakfjernere, 5 glidecremere og 5-6 håndcremer. :gruble:
Jeg må virkelig være angst for slidt neglelak og tørre hænder og røvhul. :-D
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 3. aug 2016, 05:01

Delfin skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor det er blevet "in" at dele billeder af mennesker med downs syndrom med tekster i stil med dette opslag.


He was Born With Down Syndrome
Who Else Thinks He's Handsome

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater


Javist er han da sød, men han er vel ikke sødere end alle andre børn?
Deler man det for at vise, at man er fordomsfri eller hvad er ideen?


Tror det er som modsvar til alle dem der vælger en abort, hvis de får at vide, at fosteret har DS. Ligesom lille Hugo, hvor forældrene kalder det opturssyndrom - de forsøger at sige at DS børn er søde og dejlige, akkurat som andre børn, og at man måske ikke pr automatik nødvendigvis skal abortere dem...
0

Tilbage til "Generelt"