Debattens mødregruppe

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lulu » 31. jul 2016, 18:03

Nuttede-Nuser skrev:Må man godt være ærlig?
Er jeg den eneste som ikke syntes at lige det her med ny baby ikke er det fedeste i verden. Altså BabyM er dejlig helt uden tvivl, og det er ikke fordi jeg frygter noget fødselsdepression. Men skifte ble, mad, øjenkontakt, sove og derefter forfra er altså lidt kedeligt, og hårdt. Ikke at have noget som helt rutine og mønster på noget som helst. Ikke at vide hvornår man komme uden for en dør næste gang eller kommer i bad. Jeg er sikker på at det kun bliver bedre og sjovere med tiden, når han kan noget mere og bliver mere bevist. men lige nu er jeg godt nok ikke imponeret. Jeg GLÆDER mig til at vi kan begynde at kunne komme på tur med barnevognen og andre aktiviteter.


Sådan havde jeg det også med Emil, og jeg er sikker på, at det er det samme med den næste i oktober.
Jeg synes babyer er sødest når man kan aflevere dem til babys forældre når man har fået nok af at holde en baby. Det er lidt svært når babys forældre er en selv.

Personligt synes jeg først det blev rigtig sjovt ved 1,5 år, men det hjalp allerede ved 6 mdr da Emil begyndte at sidde selv, der kunne han jo også trille og smile bevidst. Så du er ikke alene.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 18:19

Lulu skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Må man godt være ærlig?
Er jeg den eneste som ikke syntes at lige det her med ny baby ikke er det fedeste i verden. Altså BabyM er dejlig helt uden tvivl, og det er ikke fordi jeg frygter noget fødselsdepression. Men skifte ble, mad, øjenkontakt, sove og derefter forfra er altså lidt kedeligt, og hårdt. Ikke at have noget som helt rutine og mønster på noget som helst. Ikke at vide hvornår man komme uden for en dør næste gang eller kommer i bad. Jeg er sikker på at det kun bliver bedre og sjovere med tiden, når han kan noget mere og bliver mere bevist. men lige nu er jeg godt nok ikke imponeret. Jeg GLÆDER mig til at vi kan begynde at kunne komme på tur med barnevognen og andre aktiviteter.


Sådan havde jeg det også med Emil, og jeg er sikker på, at det er det samme med den næste i oktober.
Jeg synes babyer er sødest når man kan aflevere dem til babys forældre når man har fået nok af at holde en baby. Det er lidt svært når babys forældre er en selv.

Personligt synes jeg først det blev rigtig sjovt ved 1,5 år, men det hjalp allerede ved 6 mdr da Emil begyndte at sidde selv, der kunne han jo også trille og smile bevidst. Så du er ikke alene.


Dejligt at hører at jeg ikke er helt alene med de tanker. Måske er det også fordi jeg stadig føler mig lidt himmelfalden over at han kom tre uger før bestillingsdatoen og at fødslen gik så stærkt. Tror også det kommer til at hjælpe lidt når jeg ikke får så sindssygt ondt for neden af at lave bare den mindste smule. Igår var jeg i Rema efter bleer. Det tog vel 20 min og min undervogn var bare helt smadret bagefter og gjorde så ondt. Så vi kan ikke engang lægge ham i barnevognen og trille en tur. Det gør det jo ikke ligefrem bedre.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. jul 2016, 19:41

Nuttede-Nuser skrev:Må man godt være ærlig?
Er jeg den eneste som ikke syntes at lige det her med ny baby ikke er det fedeste i verden. Altså BabyM er dejlig helt uden tvivl, og det er ikke fordi jeg frygter noget fødselsdepression. Men skifte ble, mad, øjenkontakt, sove og derefter forfra er altså lidt kedeligt, og hårdt. Ikke at have noget som helt rutine og mønster på noget som helst. Ikke at vide hvornår man komme uden for en dør næste gang eller kommer i bad. Jeg er sikker på at det kun bliver bedre og sjovere med tiden, når han kan noget mere og bliver mere bevist. men lige nu er jeg godt nok ikke imponeret. Jeg GLÆDER mig til at vi kan begynde at kunne komme på tur med barnevognen og andre aktiviteter.


Jeg synes, det er skønt, at du er ærlig. :kys:
Vil være rigtig glad for, hvis det her kan være et sted, hvor man netop også kan dele de svære og "forbudte" tanker.

Kan sagtens følge dig i følelsen af, at det lidt bare er det samme igen og igen lige nu.
Jeg tror, det bliver noget bedre, når vi selv er fysisk ovenpå igen. Det er opslidende at have smerter, og det begrænser jo ekstra i forhold til at gøre ting, der ikke lige omhandler bleskift, putte og affodring.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. jul 2016, 19:56

M spiser også mellem 60 og 120 ml. I gennemsnit nok 90-100 ml.

Hun får Nanpro 1. Den fik R også, og Ms mave virker til at fungere på det, så jeg lige nu tør jeg ikke skifte. Jeg har dog også hørte godt om det fra Arla.

Nuser, ammer du stadig lidt?
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. jul 2016, 20:06

Man må meget gerne være ærlig herinde :kys:.

Da jeg blev mor for første gang, synes jeg, det var rigtig svært og hårdt. De første 2-3 måneder giver man alt af sig selv til det her lille menneske, og man får nærmest intet igen.

Jeg synes, det blev lidt bedre efter 3-4 måneder, fordi aftengråden aftog, og han begyndte at smile. Men rigtig sjovt og dejligt blev det fra de 8-9 måneder :lun:.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 20:15

Sorenspige skrev:M spiser også mellem 60 og 120 ml. I gennemsnit nok 90-100 ml.

Hun får Nanpro 1. Den fik R også, og Ms mave virker til at fungere på det, så jeg lige nu tør jeg ikke skifte. Jeg har dog også hørte godt om det fra Arla.

Nuser, ammer du stadig lidt?


Ja til de fleste måltider bliver han lagt til ved mig først og får det jeg måtte have og så får han flaske bagefter. Nogle gange Kan jeg ikke få ham til at tage ved hos mig og andre gange ligger han 10 min ved hver side. Hvis der er gået mindre end 2 timer siden han fik ved mig får han ren flaske, for så har jeg slet ikke noget til ham.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 20:21

Hvor er det fantastisk at vide at det er okay at være ærlig, også omkring de lidt skæve og knap så lyserøde følelser. Jeg er slet ikke i tvivl om at det også ændre sig når jeg ikke har smerter mere. For så kan der ske bare lidt andet end spise, sove skide. Jeg er med i en terminsgruppe på FB og der kan jeg godt mærke at der skal man slet ikke tænke på at det kunne være andet end lyserød candyfloss følelser i at have en lille ny. Så tak for jer piger :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. jul 2016, 22:21

Det lyder som om, det passer meget godt med hans flaskeindtag så, han spiser mellem 50 og 90 ml, men det er efter, han har ammet på det gode bryst i 15-20 minutter.

Min kæreste fik en fiskevægt til sin fødselsdag, sådan en med en krog ligesom sundhedsplejersken har. Vi sammenlignede den med hendes i fredags, og de vejer helt ens, så vi kan bruge den til selv at holde øje med hans vægt.
Inden hans bad her til aften vejede han 3.800 gram, så nu er han endelig over fødselsvægten - næsten 200 gram over. Åh, det er en lettelse - så meget, at jeg næsten ikke tør tro det og bliver bange for, om vægten nu viser forkert. :blush2:

Og hvor er det altså fantastisk at have ham i bad, han nyder det bare så meget. :love:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. jul 2016, 22:34

Nuttede-Nuser skrev:Hvor er det fantastisk at vide at det er okay at være ærlig, også omkring de lidt skæve og knap så lyserøde følelser. Jeg er slet ikke i tvivl om at det også ændre sig når jeg ikke har smerter mere. For så kan der ske bare lidt andet end spise, sove skide. Jeg er med i en terminsgruppe på FB og der kan jeg godt mærke at der skal man slet ikke tænke på at det kunne være andet end lyserød candyfloss følelser i at have en lille ny. Så tak for jer piger :kys:


Åh, det lyder også belastende og en kende urealistisk!

Altså, jeg synes egentlig, jeg stadig er ret meget candyfloss-lykkerus-boble-forgabt i min søn (ha ha, jeg bliver rørt bare af at skrive ordet "søn"), men konstante bekymringer om alt muligt mærkeligt, hormonelt tuderi, afbrudt søvn, smerter og hvad har vi - skide hårdt!

At man tør være ærlig omkring det, der er svært og hårdt, tror jeg i øvrigt er ret væsentligt i forhold til at forebygge evt. efterfødselsreaktioner.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. aug 2016, 21:01

DP, dejligt med babyboble :lun:. Vi smiler begge stadig bredt, når vi siger ting som "vores børn/unger". Tænk, at vi nu har to :love:. Det er virkelig helt fantastisk.
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. aug 2016, 21:04

Hvor må det også være svært, at I begge stadig har smerter og derfor ikke kan så meget.

Jeg er stort set oven på igen, bortset fra at jeg stadig ikke må bære for meget. Så vi er nu på småture på legepladser og gåture mv, og i dag var jeg ude at handle selv. Det var rart.

Det er nok også forbudt at sige, men jeg kan virkelig godt lide den frihed det giver, at min mand også kan give mad. Selvom hun nu sov al den tid, jeg var væk :).
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 1. aug 2016, 21:05

Mittemis, håber du er ok?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 1. aug 2016, 21:48

Sorenspige skrev:Hvor må det også være svært, at I begge stadig har smerter og derfor ikke kan så meget.

Jeg er stort set oven på igen, bortset fra at jeg stadig ikke må bære for meget. Så vi er nu på småture på legepladser og gåture mv, og i dag var jeg ude at handle selv. Det var rart.

Det er nok også forbudt at sige, men jeg kan virkelig godt lide den frihed det giver, at min mand også kan give mad. Selvom hun nu sov al den tid, jeg var væk :).


Det lyder dejligt, at du er frisk nok til at komme ud på hyggeture. Det er utroligt, så meget det kan give.

Jeg har også prioriteret at komme af sted alene et par gange. Det gør godt nok ondt, men jeg tror, det er godt lige at få det break.

Når nu det er som det er med maden, så giver det da god mening at fokusere på fordelene. Og jeg er helt med dig, jeg nyder også, at jeg bare en gang imellem kan tage den pause fra at fodre. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 1. aug 2016, 21:59

Jeg er stadig meget i tvivl om, hvad jeg vil/kan mht. amning.
I dag har jeg fået gang i brystpumpen og helt ærligt, så synes jeg faktisk, det er meget rarere end at amme. Der er ingen frustreret baby, der ikke kan få fat, jeg kan holde øje med, at han rent faktisk får noget ned, og jeg har endda en arm fri imens.

Ellers har jeg totalt urolig baby i dag, maven arbejder på højtryk - det er klart med alt den mad, der pludselig kommer ind - så han kan kun finde ro på mig. Det er på én gang hårdt, men også ret vidunderligt at mærke, at man giver den slags tryghed til det lille menneske. :love:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. aug 2016, 09:04

Jeg må også være ærlig og sige at jeg nyder den frihed det giver at far kan være med ind over måltiderne. Lige nu vil BabyM ikke sove selv. Og det er ikke notat putte ved siden af mor, vi skal ligge på hende for at finde ro. Så jeg ligger med ham på sofaen til ud på morgene og så får far ham og giver et par flasker så jeg kan sove lidt. Det er lidt hårdt men at han er tryg og rolig er det vigtigste.
0

Tilbage til "Forældre"