Stakkels flypersonale

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Stakkels flypersonale

Indlægaf Wizzze » 22. sep 2015, 06:16

"Parolen 'der findes ikke dårlige spørgsmål, kun dårlige svar', synes pludselig en smule vag. Det er i hvert fald ikke sikkert at flypersonalet på Airline Jet2s fly er helt enige i påstanden.
Rejseselskabet har nemlig offentliggjort en liste af spørgsmål, som deres personale har måttet svare på fra passagerer på nogle af selskabets internationale fly.

– Hvordan ruller man vinduet ned? har en passager eksempelvis spurgt.

Mens en anden gerne ville vide, hvad der var i en 'skinke og oste sandwich'. Den er også svær at gennemskue.

– Piloten sagde, at vi lander før tid. Er det spansk tid eller engelsk tid?

– Hvor er hæveautomaten?

Det er spørgsmål, der må være svære ikke at trække på smilebåndet over. Og hvad svarer man på spørgsmålet om, hvorvidt flyet eventuelt kunne flyve en større bue uden om Windsor Slot (i England, red.), fordi passageren var nervøs for, at det generede Dronningen af England?

En anden passager ville gerne vide, om flyet kunne flyve lidt lavere, da hans kone var højdeskræk. Det er heller ikke helt unormalt at nogle passagerer giver udtryk for at have glemt noget, og derfor gerne vil have flyet til at vende om.

På cabinecrew.com har andre flymedarbejdere også delt deres oplevelser med flypassagerer og deres spørgsmål. Her har stewardesser blandt andet måtte svare på, hvorfor en passager oplevede så dårligt mobilsignal.

– Mine børn keder sig. Er der nogen fra kabinepersonalet, der kan lave nogle tryllekunster for dem? har en kvinde spurgt. En ældre mand, der fløj fra Australien brokkede sig til personalet over, at de ikke var smukke nok.
– De var meget flottere i reklamen, så flyvningen her har altså ikke levet op til mine forventninger, klagede manden.
Måske det gamle ordsprog 'tænk, før du taler' passer lidt bedre i denne sammenhæng. For dumme spørgsmål findes der da rigeligt af."
http://ekstrabladet.dk/ferie/hvordan-aa ... al/5743129

Hvad har I oplevet af mærkelig adfærd eller dumme spørgsmål fra medpassagerer ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf milisa » 22. sep 2015, 08:36

Jeg tager altså mine skyklapper på og evt også min sølvpapirshat for en sikkerheds skyld og så NÆGTER jeg helt seriøst at tro på, at der findes mennesker, der har stillet den slags spørgsmål............. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHRMEN, jøsses da!!!!


Jeg kan ikke lige komme i tanke om at have oplevet noget lignende. Jeg har prøvet folk, der bare havde nej-hatten på, som i, så var maden for varm, for stærk, for intetsigende, for lidt, for kold, blablabla, men ikke deciderede idiotiske aka uintelligente ting.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf Mholle » 22. sep 2015, 18:05

Jeg er sådan en der bliver lettere hidsig over at flyselskaberne ikke kan have de samme regler worldwide, så jeg bliver ret mobset når de på nogle fly ikke vil have man har telefonen tændt (på fly tilstand selvfølgelig), ved afgang og landing kan jeg lige leve med selvom jeg påtaler det, men da jeg på en long haul for nylig fik besked på at den skulle være slukket under hele turen (men ipad måtte man gerne bruge :rulle:) og mit in-flight entertainment derudover ikke virkede var det ikke pæne ord der blev sagt til flypersonalet, vil ikke helt afvise at nogen omkring mig har tænkt sit i en situation :genert:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2015, 19:21

milisa skrev:Jeg tager altså mine skyklapper på og evt også min sølvpapirshat for en sikkerheds skyld og så NÆGTER jeg helt seriøst at tro på, at der findes mennesker, der har stillet den slags spørgsmål............. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHRMEN, jøsses da!!!!


Jeg kan ikke lige komme i tanke om at have oplevet noget lignende. Jeg har prøvet folk, der bare havde nej-hatten på, som i, så var maden for varm, for stærk, for intetsigende, for lidt, for kold, blablabla, men ikke deciderede idiotiske aka uintelligente ting.


Jeg er ansat i et rederi...Og når jeg ser på karakteren af nogen af de spørgsmål vi får på vores overnight-ferries mellem Danmark og Norge....Så tror jeg fuldt ud på at disse spørgsmål er helt og aldeles realistiske......Nogen mennesker stiller bare spørgsmål som får en til at måbe....Det er som om deres hjerner slår fra og de slet slet ikke tænker før de spørger....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf milisa » 22. sep 2015, 19:28

vibbsen skrev:
milisa skrev:Jeg tager altså mine skyklapper på og evt også min sølvpapirshat for en sikkerheds skyld og så NÆGTER jeg helt seriøst at tro på, at der findes mennesker, der har stillet den slags spørgsmål............. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHRMEN, jøsses da!!!!


Jeg kan ikke lige komme i tanke om at have oplevet noget lignende. Jeg har prøvet folk, der bare havde nej-hatten på, som i, så var maden for varm, for stærk, for intetsigende, for lidt, for kold, blablabla, men ikke deciderede idiotiske aka uintelligente ting.


Jeg er ansat i et rederi...Og når jeg ser på karakteren af nogen af de spørgsmål vi får på vores overnight-ferries mellem Danmark og Norge....Så tror jeg fuldt ud på at disse spørgsmål er helt og aldeles realistiske......Nogen mennesker stiller bare spørgsmål som får en til at måbe....Det er som om deres hjerner slår fra og de slet slet ikke tænker før de spørger....


Åh gud....
0
Tally-ho
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2015, 20:51

Jeg tror bestemt også, at de er rigtige nok.
Vi havde engang en mand ude hos os, som klagede over, at der ikke var to ens lammeskind! For han skulle altså bruge to, der var ens!
Forsøg på at forklare ham, at lam jo altså er levende dyr og der derfor ikke er nogen skind, der er ens, var komplet frugtesløse...
Han gik tilsidst i vrede og med en afsluttende bemærkning om, at vi burde lære at slagte ordentligt så og på det rigtige tidspunkt, så de blev ens...(??)
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 07:58

Mholle skrev:Jeg er sådan en der bliver lettere hidsig over at flyselskaberne ikke kan have de samme regler worldwide, så jeg bliver ret mobset når de på nogle fly ikke vil have man har telefonen tændt (på fly tilstand selvfølgelig), ved afgang og landing kan jeg lige leve med selvom jeg påtaler det, men da jeg på en long haul for nylig fik besked på at den skulle være slukket under hele turen (men ipad måtte man gerne bruge :rulle:) og mit in-flight entertainment derudover ikke virkede var det ikke pæne ord der blev sagt til flypersonalet, vil ikke helt afvise at nogen omkring mig har tænkt sit i en situation :genert:


Hvad i alverden skal personalet bruge det til? Eller du selv for den sags skyld.
Det er ikke dem, der har bestemt reglerne, og de har ingen mulighed for at ændre på dem. Det er selvfølgelig i orden at påtale det, hvis de mod bedre vidende beder dig om at slukke din telefon, men det andet der virker godt nok forkælet og uforskammet på mig, i hvert fald sådan som det beskrives her.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. sep 2015, 08:34

Fra rejseselskabet Thomas Cooks liste over de mest besynderlige klager:

"Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt."
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 08:39

Jeg går altså fuldstændig bananas (inde i hovedet) over folk, der ikke synes, at lige netop de ikke skal overholde flyselskabets og personalets anvisninger. -Fordi de ikke gider/de havde regnet med noget andet/de har jo børn med/yadayada.
Ikke fordi jeg tænker at mholle ikke gjorde det, hun gjorde vist bare opmærksom på det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf Mholle » 24. sep 2015, 09:55

Jeg skrev det egentlig herinde fordi jeg tildels godt ved det er uforskammet, men forklarer gerne yderligere; jeg flyver rigtig meget og som med alt muligt andet som man gør ofte får man jo rutiner, jeg tror de fleste kender til irritation når ens rutiner bliver brudt, jeg har mange fly rutiner og jeg bliver voldsomt irriteret når de bliver brudt især når jeg ved at der ikke er en god grund og her er det med telefonen bare et godt eksempel, jeg ved da godt det ikke er stewardesens skyld jeg ikke må bruge telefonen, men når jeg sidder og skal flyve 10 timer og bare sidde og glo ud i luften fordi deres eget underholdning ikke virker og det jeg selv har taget med må jeg pludselig ikke bruge så er det dælme svært ikke at hidse sig en smule op, jeg hviler i hvert fald ikke nok i mig selv til ikke at kommentere det :genert:

Jeg indrømmer desuden gerne at løsningen blev at lytte til lydbøger på telefonen mens den var på fly mode, så jeg ignorede deres anvisninger fordi de ingen mening gav :D

Jeg har derudover aldrig tænkt mig at flyve med det flyselskab igen, så det er ikke noget der kommer til at gentage sig :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf dykkersild » 25. sep 2015, 07:38

Mholle - jeg forstår godt, både at det er irr. at få ødelagt en planlagt tur og jeg forstår såmænd også godt, at du og alle vel i virkeligheden gerne vil have en ensartethed. Det vil dog aldrig kunne lade sig gøre og derfor er der forskellige regler

Og nu kommer jeg så frem til hvad der ville være stakkels personale. For hvis du og jeg fløj sammen, og du ikke ville rette dig efter sikkerhedsreglerne som er til for at; ja opretholde sikkerheden, så vil jeg gøre alt i min magt for at du blev tvunget til det. Argumentet at ignorere anvisningerne fordi det ikke giver mening, ville jeg ikke finde validt. Hvis du og jeg er lige stædige, ville det helt sikkert afstedkomme, at personalet blev involveret.

Jeg har en gang før prikket en herre på skulderen - tværs over gangen - og meget bestemt fortalt ham, at hans telefon skulle slukkes her og nu. Sur blev han men personalet blev ikke involveret.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf Mi55y » 25. sep 2015, 08:54

dykkersild skrev:Mholle - jeg forstår godt, både at det er irr. at få ødelagt en planlagt tur og jeg forstår såmænd også godt, at du og alle vel i virkeligheden gerne vil have en ensartethed. Det vil dog aldrig kunne lade sig gøre og derfor er der forskellige regler

Og nu kommer jeg så frem til hvad der ville være stakkels personale. For hvis du og jeg fløj sammen, og du ikke ville rette dig efter sikkerhedsreglerne som er til for at; ja opretholde sikkerheden, så vil jeg gøre alt i min magt for at du blev tvunget til det. Argumentet at ignorere anvisningerne fordi det ikke giver mening, ville jeg ikke finde validt. Hvis du og jeg er lige stædige, ville det helt sikkert afstedkomme, at personalet blev involveret.

Jeg har en gang før prikket en herre på skulderen - tværs over gangen - og meget bestemt fortalt ham, at hans telefon skulle slukkes her og nu. Sur blev han men personalet blev ikke involveret.


Jeg ville nu også blive irriteret over at få at vide, at mobilen skal slukkes mens iPad gerne må være tændt. Jeg kunne fint gå med til det, hvis det gjaldt alle apparater, men kun nogle apparater, som efter min (dog ikke specielt dybe) tekniske viden burde kunne forstyrre på akkurat samme måde? Ej, det virker for random, og når så deres eget system ikke virker, så kunne jeg nok også gå hen og blive trodsig...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf dykkersild » 25. sep 2015, 09:21

Tja random eller ej. Jeg skal fuldstændig naturstridigt, op i luften i en tons-tung metalting - alt hvad der har med sikkerhed skal, efter min mening overholdes. Jeg kan, som jeg skrev, sagtens se, at det ikke er logisk men det ændrer ikke på, at du kan blive nok så trodsig. Jeg ville bare blive mere trodsig og insisterende på, at reglerne blev overholdt.

Så er jeg sikkert ret large på andre områder - men ikke i luften.
0
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf Mholle » 25. sep 2015, 09:24

Mi55y skrev:
dykkersild skrev:Mholle - jeg forstår godt, både at det er irr. at få ødelagt en planlagt tur og jeg forstår såmænd også godt, at du og alle vel i virkeligheden gerne vil have en ensartethed. Det vil dog aldrig kunne lade sig gøre og derfor er der forskellige regler

Og nu kommer jeg så frem til hvad der ville være stakkels personale. For hvis du og jeg fløj sammen, og du ikke ville rette dig efter sikkerhedsreglerne som er til for at; ja opretholde sikkerheden, så vil jeg gøre alt i min magt for at du blev tvunget til det. Argumentet at ignorere anvisningerne fordi det ikke giver mening, ville jeg ikke finde validt. Hvis du og jeg er lige stædige, ville det helt sikkert afstedkomme, at personalet blev involveret.

Jeg har en gang før prikket en herre på skulderen - tværs over gangen - og meget bestemt fortalt ham, at hans telefon skulle slukkes her og nu. Sur blev han men personalet blev ikke involveret.


Jeg ville nu også blive irriteret over at få at vide, at mobilen skal slukkes mens iPad gerne må være tændt. Jeg kunne fint gå med til det, hvis det gjaldt alle apparater, men kun nogle apparater, som efter min (dog ikke specielt dybe) tekniske viden burde kunne forstyrre på akkurat samme måde? Ej, det virker for random, og når så deres eget system ikke virker, så kunne jeg nok også gå hen og blive trodsig...


Det er nemlig præcis der mit problem ligger, for min telefon på fly mode kan præcis det samme som en iPad ikke mere ikke mindre, jeg har intet problem med at skulle slukke ved afgang og landing, selvom de regler ikke gælder mere generelt, men grunden til det irriterer mig er at det ikke er af sikkerhedsgrunde men fordi flyselskaberne ikke har fået ændret deres procedurer og automatiske beskeder og sådan noget bliver jeg irriteret over :) (og ja jeg har spurgt og fået det bekræftet :D)

Det sagt er jeg stædig, men jeg har ret stor respekt for flyskræk, så en bemærkning fra en passager ville jeg tage anderledes :)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Stakkels flypersonale

Indlægaf Annione » 2. okt 2015, 10:39

Jeg læste forleden anmeldelser for en tur på Great Barrier Reef. En dame klagede over, at vandet var for koldt og at der var for mange fugle på den ø, de skulle snorkle ud fra :-D

Læste også en gang en liste over sjove klager, som rejsebranchen havde samlet. Fx. en dame, der klagede over for meget sand på stranden. En anden kvinde var på bryllupsrejse, og de kunne ikke dyrke sex på hele rejsen, fordi hendes mand havde set et par elefanter parre sig, og han havde efterfølgende fået præstationsangst :lol:
1

Tilbage til "Rejser"