Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf Wizzze » 2. aug 2016, 14:51

Et firma i Silicon Valley har brugt over en ½ milliard! på at udvikle den perfekte vegetar burger, og nu er de åbenbart i hus. Den skulle smage, dufte, se ud og endda lyde som en rigtig burger når man steger den. Men det er primært hvede- og kartoffel protein samt gærsvampe, så ingen muuh-ko har måttet lade livet.

http://politiken.dk/mad/ECE3319234/bill ... r-den-her/

Det lyder næsten for godt til at være sandt, men jeg har tjekket, og det er ikke 1. april i dag :D Det bliver spændende når den kommer til en tallerken nær os, så skal den den helt sikkert smages :klap:
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf Akehurst2 » 2. aug 2016, 15:24

Spændende! Jeg vil også gerne smage, når det bliver muligt.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf HappyPaww » 2. aug 2016, 17:11

Hvis man som vegetar/veganer vil have noget som er en tro kopi af kød, bør man måske genoverveje sin livsstil...
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf Hunkat » 2. aug 2016, 17:18

HappyPaww skrev:Hvis man som vegetar/veganer vil have noget som er en tro kopi af kød, bør man måske genoverveje sin livsstil...


De påpeger faktisk i artiklen at det ikke er tiltænkt vegetarer/veganer, men kødelskere som IKKE VIL undvære kød. Det synes jeg også giver bedre mening, veganerne er jo overbevidst, ik? :lol:

Men ja, hvis det var til at betale, måske også lidt dyrere end kød (men nok ikke meget) så kunne jeg sagtens se det være en fast del af kosten engang i fremtiden. Forudsat at det smager godt selvfølgelig.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf LadyFox » 2. aug 2016, 17:31

HappyPaww skrev:Hvis man som vegetar/veganer vil have noget som er en tro kopi af kød, bør man måske genoverveje sin livsstil...

Hvorfor? Kan man da ikke synes noget man finder etisk forkert at spise smager godt?
7
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf HappyPaww » 2. aug 2016, 17:36

LadyFox skrev:
HappyPaww skrev:Hvis man som vegetar/veganer vil have noget som er en tro kopi af kød, bør man måske genoverveje sin livsstil...

Hvorfor? Kan man da ikke synes noget man finder etisk forkert at spise smager godt?

Hvis man er rent politisk vegetar, så jo -vel. Synes det er noget mærkeligt noget alligevel :D
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf Slettet bruger » 2. aug 2016, 17:38

Hvis det har kostet en halv millard at opfinde den, så må den satme også være god!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf LadyFox » 2. aug 2016, 17:43

HappyPaww skrev:
LadyFox skrev:
HappyPaww skrev:Hvis man som vegetar/veganer vil have noget som er en tro kopi af kød, bør man måske genoverveje sin livsstil...

Hvorfor? Kan man da ikke synes noget man finder etisk forkert at spise smager godt?

Hvis man er rent politisk vegetar, så jo -vel. Synes det er noget mærkeligt noget alligevel :D

Hvorfor?
0
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf HappyPaww » 2. aug 2016, 17:49

LadyFox skrev:
HappyPaww skrev:
LadyFox skrev:
HappyPaww skrev:Hvis man som vegetar/veganer vil have noget som er en tro kopi af kød, bør man måske genoverveje sin livsstil...

Hvorfor? Kan man da ikke synes noget man finder etisk forkert at spise smager godt?

Hvis man er rent politisk vegetar, så jo -vel. Synes det er noget mærkeligt noget alligevel :D

Hvorfor?

Bare fordi :D Ej, mit udsagn skal ikke tages så seriøst, men bare som en undren fra en stolt kødelsker :lol:

Lad det fare :)
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf landsbytossen » 2. aug 2016, 18:55

Det er at stikke blår i øjnene på folk, at kalde det en burger. Uden kød er det IKKE en burger.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf Akehurst2 » 4. aug 2016, 08:22

Jeg kan sagtens se ideen i det.

Jeg spiser kød og har ikke planer om at lade være, men jeg er da ikke helt kold overfor miljøbelastningen ved at producere kød alligevel, så det vil efter min mening være et relevant produkt for folk som mig. Som jeg tror, der ikke er så få af.

Og beskrivelsen her i forhold til næringsindhold "lidt højere proteinindhold, det samme jernindhold, lidt lavere kalorier, lidt mindre fedt, men dog ingen kolesterol" er da også værd at tage med.
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf Akehurst2 » 4. aug 2016, 08:23

Minou skrev:Jeg er vegetar og jeg har virkelig ikke lyst til at sætte tænderne i noget der minder mig om kød. Jeg har bevidst valgt ikke at spise kød, og så kan jeg slet ikke forstå hvorfor søren jeg skulle vælge et produkt som minder meget om kød. Det giver ikke mening, for mig.


Men den er jo netop heller ikke rettet mod vegetarer, men mod kødspisere, der gerne vil passe på miljøet, men ikke opgive kød.

Jeg kan sagtens forstå, at den for vegetarer må virke noget malplaceret.
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf fisken80 » 4. aug 2016, 10:03

Minou skrev:Jeg er vegetar og jeg har virkelig ikke lyst til at sætte tænderne i noget der minder mig om kød. Jeg har bevidst valgt ikke at spise kød, og så kan jeg slet ikke forstå hvorfor søren jeg skulle vælge et produkt som minder meget om kød. Det giver ikke mening, for mig.


Man kan have fravalgt kød fordi man synes det er dyreetisk forkert eller fordi man er klimabevidst, så giver det god mening, at man kan spise noget, der minder om kød.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf billiebean » 4. aug 2016, 19:40

Det lyder som at det klimamæssigt er en fordel men denne beskrivelse gør mig alligevel lidt skeptisk: "Impossible Foods har fundet en billig måde at producere stoffet ("hæm", red.) ved hjælp af gærsvampe. Derudover er burgeren lavet primært af protein fra hvede, protein fra kartofler og kokosolie, men den indeholder også en stribe tilsætningsstoffer, og gærcellerne, der producerer hæm, er genetisk modficerede. Så der er ikke tale om et 'naturligt' produkt."

Det lyder som et ekstremt forarbejdet produkt. Men jeg er på ingen måde kødfan heller, så jeg er ikke i målgruppen. Ville til enhver tid foretrække en helt almindelig vegetarbøf i min burger.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Verdens dyreste burger? og så siger den ikke Muuuhh

Indlægaf HappyHippo » 4. aug 2016, 22:42

Nu er protein jo ikke bare protein. Fx indeholder flæskesvær ca 80% protein som er af så ringe kvalitet, vi ikke optager det. Aner ikke noget om aminosyre-sammensætningen i pågældende produkt, dog.
0

Tilbage til "Mad og drikke"