Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 2. aug 2016, 10:31

Tak for tanken Sorenspige :kys:
Her går det godt. Har bare lige været igennem nogle hårde nætter med konstant amning/gråd. Jesus det er hårdt at få det der amning op at køre. Vidste godt fra sidst, at det er skrøbeligt og svær, men uanset hvor meget forberedt jeg troede jeg var, så trækker det altså alligevel tænder ud.
MEN.. Nu tror jeg vi er på den anden side :banan: For nu altså. Indtil et appetitspring. Igår sov han stort set hele dagen. 4 timer i streg hver gang. Efter kun 1 bryst. Det samme i nat. Ammede kl 24, kl 3 og først igen kl 8.30. Ejj, man føler sig som et nyt menneske når man får 4,5 time i streg om natten pludselig.

Igår var vi ude for at sige farvel til min morfar. Han var syg med kræft, og vi blev ringet op søndag og fik at vide at det nok var nu. Der havde jeg desværre ikke mulighed for at komme derud. Men han var her stadig igår da jeg stod op, så jeg hoppede i bilen med min bror og kørte derop. Vi nåede lige ind og snakke og sidde lidt ved ham, og mens vi var der åndede han så ud :whine: Så jeg var ekstra glad for at lillemanden bare sov og sov igår.

Nuser: mht det med de "forbudte" tanker, så synes jeg netop det er vigtigt at sige det højt. Ellers får man bare så dårlig samvittighed og så kan det netop udvikle sig. Personligt synes jeg heller ikke nyfødt-baby tiden er særlig sjov. Og jeg syntes også at barslen generelt var en ensom tid. Jeg håber meget denne gang at få fyldt min tid ud med en masse ting vi kan gå til. SKAL være bedre til at komme ud og se nogle mennesker. Jeg får kuk af at sidde og lave intet andet end at pludre med ham den bette.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 2. aug 2016, 18:24

Mittemis: er ked af at høre, du har mistet din morfar. :ae:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 2. aug 2016, 19:15

Når nu det her er en mødregruppe, så må afføringssnak næsten være obligatorisk...
Efter et måltid i dag, pressede han, og jeg gik ud for at skifte ham. Han havde lavet en pæn portion i bleen. Mens jeg skiftede, så sked han igen... og igen... og igen. Det blev bare ved med at komme, mens jeg desperat forsøgte at følge med. Der var bæ overalt!
Jeg er seriøst imponeret over, at der kan være så meget i sådan en lille baby. :tie: :lol:

Nå, men jeg har vist besluttet at droppe amning for nu. Jeg kan ikke mætte ham med min mælk p.t., og ammestunden er desværre ikke specielt rar eller hyggelig.
Talte i tlf. med en ammerådgiver i dag og fik nogle råd til udmalkning. Det vil jeg gerne forsøge. Så kan han få det modermælk, jeg kan malke ud og blive suppleret med erstatning.
Beslutningen giver mig en lille følelse af lettelse, så jeg tænker, at det nok er et godt tegn på, at det er den rigtige.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. aug 2016, 19:29

Mittemis, jeg er ked af at høre, at din morfar er død :ae:, men godt at du fik sagt farvel til ham.

Hvor lækkert med 4 timers søvnstræk :gogo:, men det lyder også til, at du har kæmpet hårdt for at komme dertil -sejt klaret.

DP, jeg har også oplevet 2 gange, at M har skidt efter bleen er kommet af. Den ene gang var der også ret meget, og storebror syntes, det var meget spændende og taler meget om al det gule bæ :).
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. aug 2016, 19:31

DP mht amning så lyder det til at være det rigtige at stoppe. Jeg følte selv lettelse og fik mere overskud, da jeg/vi besluttede at stoppe med at prøve.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. aug 2016, 19:35

SP har været her i dag, og jeg har denne gang fået en kæmpe baby :). M vejer nu 4500 gr. og er 55 cm! Så hun er allerede så småt på vej ud af det mindste af str. 56 :genert:.

Ellers fik hun og vi ros, og SP kommer så igen, når M er 2 måneder.

Hun kunne også fortælle, at vi pt er 3 skrevet op til MG, så der er åbenbart ikke helt så mange fødsler her i mit område. Eller også takker flergangsmødrene nej tak.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. aug 2016, 19:39

Min baby er begyndt at have lidt svært ved at finde ro, når hun ligger hos os :(. Det samme skete ret tidligt med R.

Så her til aften prøvede jeg med doo doo-bamse, og umiddelbart faldt hun til ro ved lyden :gogo:. Håber, den måske kan bruges fremover. Den virkede ikke rigtig ved R.
SP anbefalede også nogle apps med "hvid støj", når babyerne har svær ved at falde i søvn.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 2. aug 2016, 19:49

Jeg spammer lige videre...

M er begyndt at larme rigtig meget om natten i søvn :tie:. R sagde også en masse lyde, og det endte med, at jeg måtte sove for mig selv.

Ms lyde er dog anderledes, og hun brummer/presser nærmest. Hun virker dog ikke til at have ondt, men jeg overvejer alligevel, om vi skal prøve noget andet MME for at se, om det hjælper.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. aug 2016, 12:25

Mittemis. Hvo er jeg ked af at hører at din morfar ikke er mere. Godt at i nåede at få sagt farvel :ae:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. aug 2016, 12:29

DP det lyder som om at det har været den helt rigtige beslutning at stoppe amningen. Det skal jo ikke være for en hver pris, og når det ikke engang er en hyggestund for jer, så er d nok bedst. Dejligt at det er en lettelse for dig. BabyM kan virkelig også inde holde meget lort, han fylder gerne bleen og når vi så kommer op og får bleen af og tørre med dejligt varme klude, så skider han to til tre gange mere :lol:
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. aug 2016, 12:36

Halleluja. Efter 72 timer med babyM KONSTANT på armen eller maven ligger han nu for anden gang ved siden af mig i reden og sover. Han får lige en tung hånd på maven når har bliver urolig eller ked. Men han sover for sig selv, og mor får slappet lidt af med noget malebog:banan: :banan:
Jeg elsker at have ham liggende når han sover, men det bliver lidt hårdt når det er hele tiden.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 3. aug 2016, 13:24

Og hvis ikke det var nok at have ondt i min huha efter fødslen, så faldt jeg ned af trappen fra vores første sal i går aftes. Så nu kan jeg næsten ikke sidde ordentligt igen. Det var ellers lige blevet bedre. Heldigvis var baby neden under hos far. Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle have gjort hvis jeg havde haft ham med.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 3. aug 2016, 20:59

Hvor uheldigt Nuser :ae:. Håber, du hurtig får det bedre.

Dejligt at M ville ligge lidt selv. Her har M været ude at sove i barnevognen for første gang, og det virker til, at hun godt vil ligge der. Jeg tror, at der er for mange lyde og indtryk indenfor, så det er derfor, hun har svært ved at finde ro. Storebror er jo ikke lige frem lydløs...

Lige nu ligger hun og sover i mine arme, og det nyder jeg :lun:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 4. aug 2016, 19:51

Sorenspige skrev:Mittemis, jeg er ked af at høre, at din morfar er død :ae:, men godt at du fik sagt farvel til ham.

Hvor lækkert med 4 timers søvnstræk :gogo:, men det lyder også til, at du har kæmpet hårdt for at komme dertil -sejt klaret.

DP, jeg har også oplevet 2 gange, at M har skidt efter bleen er kommet af. Den ene gang var der også ret meget, og storebror syntes, det var meget spændende og taler meget om al det gule bæ :).


Min niece er også vildt fascineret af bæ. Hun bliver virkelig glad, når lillebror har lavet, så skal alle vide det. Tror hun var lidt skuffet over den meget lille portion Knud kunne præstere, da vi besøgte dem. :lol:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 4. aug 2016, 20:17

Æv, hvor uheldigt Nuser. :ae:


Det lyder som om vores babyer følges lidt ad hvad angår urolige perioder. Her har Knud også bare hængt på os de sidste par dage, han har ikke været ked, men har bare slet ikke kunnet finde ro eller falde i søvn. Han har også spist helt vildt meget og oftere. Det er efterhånden mere reglen end undtagelsen, at han spiser 120 ml pr. måltid, det synes jeg er ret meget.
Her til aften er han dog faldet rigtig godt i søvn og har ligget på sin dyne ved siden af os i sofaen og sovet så godt. Det er tophyggeligt. :lun:

Jeg har det så rart med ikke at amme mere (eller rettere sagt, at undgå frustrationen over, at det ikke fungerede), og det går faktisk rigtig fint med udmalkningen - kan malke ret meget ud ad gangen. Jeg synes, det er megaklamt at se mine brystvorter blive kæmpestore i den der pumpe, men mængden af mællk er jeg ret imponeret over. :D
Men jeg er efterhånden helt sikker på, at min mælk ikke mætter ham - jeg ved ikke, om den ikke er fed nok, eller hvad det er, men uanset hvor meget han får af den, så bliver han ikke mæt, før der kommer noget erstatning ind (altså maven bliver jo fyldt på et tidspunkt, men det er tydeligt, at han ikke er mæt). Jeg kan også se på mælken, at det kun er få mm fed mælk, der lægger sig øverst, når den er blevet kold.
0

Tilbage til "Forældre"