Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 1. aug 2016, 08:41

At kollega, der skulle passe biksen på arbejdet i ferien har efterladt mig 487 emails til besvarelse her efter ferien :cuss:
Og det hjælper ikke at kollega pippede om at der havde været så stille og intet at lave... :tie:
5
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flowergirl » 1. aug 2016, 16:56

At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...
5
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vinaia » 1. aug 2016, 17:00

Flowergirl skrev:At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...


What? :gisp:
Underligt alligevel. :tie:
5
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16246
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 2. aug 2016, 18:43

3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oveditlevsen » 2. aug 2016, 18:50

Mi55y skrev:En leder på mit arbejde.

Jeg er leder af en arbejdsgruppe, som er i gang med at udvikle ny version af en meget essentiel arbejdsmanual. Vi har arbejdet på det i et halvt år, og nu havde jeg lavet final draft, som skulle godkendes på møde i næste uge. Han har så rykket sin ferie frem og kan ikke deltage i mødet. I stedet har han lavet en del kommentarer i dokumentet - som alle sammen UDELUKKENDE er kommentarer på ting, der er blevet vedtaget på møder for længe siden, hvor han også deltog. Og kommentarerne er i stil med: Det har jeg da ikke hørt noget om, klargør gerne.

Argh, jeg er rasende! Står selv og skal på en uges ferie i eftermiddag og møder ind samme dag, som godkendelsesmødet finder sted, og jeg gider simpelthen ikke tage mig af det...

Kan du ikke bare sende en mail til ham med link til mødereferaterne med besked om at han selv kan læse op på de møder han har været med til? :gruble:
4
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2016, 19:06

Karkluden skrev:Jeg synes alligevel det var rimelig upassende, da en pårørende til en patient i dag, lige klappede mig på maven (som ironisk nok er det sted jeg er mindst tyk), og spurgte om man godt kunne være sygeplejerske, når man er overvægtig. Ja, det går da egentlig meget godt..
Derefter brillierede hun med at påpege et par "skønhedsfejl" hos andre kollegaer, hun lige havde spottet, og kommenterede, at vi da nok ikke var en så udseendemæssigt heldig afdeling.
Seriøst, wtf?! Vi går her, og redder liv, rehabiliterer og knokler løs for bl.a. hendes pårørende, og det er da røvligegyldigt om jeg er tyk, min kollega har bumser etc etc, når vi er dygtige til det vi gør, og vi ikke er hæmmet i vores job?
Jeg vil gerne selv tabe mig, og er langsomt i gang, men det er fandeme da for sundheden, ikke for at please andre, og jeg synes i øvrigt selv jeg er temmelig pæn, nå :D :lol:

(hun fik også lige indskudt, at tykke mennesker jo aldrig dyrkede motion. Nå, så ved jeg sgu ikke hvad det der løb og styrke/holdtræning nogle gange om ugen, cykling hver dag og 10-16000 skridt på jobbet 5 dage om ugen er...)


Jeg er blevet spurgt om jeg er gravid jeg ved ikke hvor mange gange efterhånden :( :s Nogen gange spørger folk ikke, de antager det bare..

Og en dag hvor jeg var lige ved at hoppe på cyklen efter arbejde, kom der en gammel mand forbi og spurgte om jeg havde det hårdt. Jeg kiggede lidt undrende på ham og han sagde det lød som om jeg havde det hårdt. 2. Sek inden han gik forbi mig nøs jeg, og det kan da godt udløse et stort suk... Men seriøst? Jeg sagde jeg bare nøs og det mente han vist ikke passede for jeg lignede en der havde nok at slåsse med... Jeg var helt paf. Her stod jeg bare og ville cykle hjem, men nej nej, først skulle jeg lige chikaneres..
Han er vist beboer på det plejehjem som ligger ved det lokalcenter jeg arbejder på, og jeg har besluttet mig for at hvis han nogensinde siger noget igen, så skal han fandme have svar på tiltale.

Jeg har nogle gange tænkt om vi som sygepl. Er mere udsatte for chikane fordi vi arbejder med mennesker og med så mange forskellige mennesker. Og de pårørende..... :stoned:
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 2. aug 2016, 19:13

Shmartiesh skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes alligevel det var rimelig upassende, da en pårørende til en patient i dag, lige klappede mig på maven (som ironisk nok er det sted jeg er mindst tyk), og spurgte om man godt kunne være sygeplejerske, når man er overvægtig. Ja, det går da egentlig meget godt..
Derefter brillierede hun med at påpege et par "skønhedsfejl" hos andre kollegaer, hun lige havde spottet, og kommenterede, at vi da nok ikke var en så udseendemæssigt heldig afdeling.
Seriøst, wtf?! Vi går her, og redder liv, rehabiliterer og knokler løs for bl.a. hendes pårørende, og det er da røvligegyldigt om jeg er tyk, min kollega har bumser etc etc, når vi er dygtige til det vi gør, og vi ikke er hæmmet i vores job?
Jeg vil gerne selv tabe mig, og er langsomt i gang, men det er fandeme da for sundheden, ikke for at please andre, og jeg synes i øvrigt selv jeg er temmelig pæn, nå :D :lol:

(hun fik også lige indskudt, at tykke mennesker jo aldrig dyrkede motion. Nå, så ved jeg sgu ikke hvad det der løb og styrke/holdtræning nogle gange om ugen, cykling hver dag og 10-16000 skridt på jobbet 5 dage om ugen er...)


Jeg er blevet spurgt om jeg er gravid jeg ved ikke hvor mange gange efterhånden :( :s Nogen gange spørger folk ikke, de antager det bare..

Og en dag hvor jeg var lige ved at hoppe på cyklen efter arbejde, kom der en gammel mand forbi og spurgte om jeg havde det hårdt. Jeg kiggede lidt undrende på ham og han sagde det lød som om jeg havde det hårdt. 2. Sek inden han gik forbi mig nøs jeg, og det kan da godt udløse et stort suk... Men seriøst? Jeg sagde jeg bare nøs og det mente han vist ikke passede for jeg lignede en der havde nok at slåsse med... Jeg var helt paf. Her stod jeg bare og ville cykle hjem, men nej nej, først skulle jeg lige chikaneres..
Han er vist beboer på det plejehjem som ligger ved det lokalcenter jeg arbejder på, og jeg har besluttet mig for at hvis han nogensinde siger noget igen, så skal han fandme have svar på tiltale.

Jeg har nogle gange tænkt om vi som sygepl. Er mere udsatte for chikane fordi vi arbejder med mennesker og med så mange forskellige mennesker. Og de pårørende..... :stoned:

Gud hvor flabet altså. Det hele egentlig. Mit held mht. min overvægt er (tror jeg), at det er fordelt ret meget, og at det er helt tydeligt, at jeg bare er tyk :lol: Medmindre jeg har spist pasta eller hvidt brød :lol:
Men altså årh.. nogle mennesker. Han lyder sgu som en røv ham den sidste.

Jeg synes også, man skal sige fra. Én ting er demente patienter eller patienter i krise, der får vippet en finke af panden. Nårh ja. Men direkte ubehøvlethed, det gider jeg sgu ikke. Det er så første gang jeg har oplevet noget mht min vægt. Normalt kommenterer folk bare på, at man ser træt ud, eller ikke har makeup på. Ja, undskyld, jeg ikke ligner Victoria Fucking Secrets, mens jeg står her, og redder liv med overbelægning... :genert:

Og tror du har 100% ret i det sidste. De fleste er jo heldigvis søde og rare, men der er godt nok nogle, der virkelig ikke er, og det er ikke altid pga. kognitive vanskeligheder eller stor krise. Indimellem er det sgu bare dårlig opdragelse og nedern personlighed..
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Shmartiesh » 2. aug 2016, 19:19

Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.

Da jeg for nogle år siden arbejde på en kostskole i England, bestod mit arbejde i at gøre rent på skolen, og bl.a. Rektorens kontor. Hans skrivebord var altid mega rodet... Men en dag var det blevet ryddet pænt op, og på bordet lå der en bog med titlen 'poor staff at schools, and how to manage them'. Det så ikke tilfældigt ud for den lå lige i midten af bordet. Det havde vi det meget sjovt med :D

Det du skriver er selvf. Upassende. :genert:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 2. aug 2016, 20:05

Flowergirl skrev:At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...

:nerve: :ad!: :ad!: :ad!:
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25710

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 2. aug 2016, 20:27

0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15648
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 2. aug 2016, 20:34

Delfin skrev:Det er mere end upassende http://ekstrabladet.dk/112/ulykkelig-og ... ns/6220192

Ej... :trist:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 2. aug 2016, 20:36

Delfin skrev:Det er mere end upassende http://ekstrabladet.dk/112/ulykkelig-og ... ns/6220192


Det er virkelig skrækkeligt. Har ikke lyst til at tænke på hvordan det barn ellers er blevet svigtet i løbet af livet.
5
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 3. aug 2016, 08:19

Oveditlevsen skrev:Kan du ikke bare sende en mail til ham med link til mødereferaterne med besked om at han selv kan læse op på de møder han har været med til? :gruble:


Det kunne jeg sagtens, men det ændrer ikke på, at han er taget på ferie og derfor ikke er med på godkendelsesmødet - hvor jeg nu ikke ved, om vi kan godkende, fordi han pludselig har en masse spørgsmål.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fuck.exe » 3. aug 2016, 09:59

Flowergirl skrev:At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...


Men fik hun så de 90 kr i fødselsdagsgave? :genert:
0
Gulvaber er også mennesker.
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flowergirl » 3. aug 2016, 10:21

Fuck.exe skrev:
Flowergirl skrev:At min veninde malker mig for penge.
Hun inviterede mig på weekend hjemme hos hende. Vi havde ikke set hinanden i et halvt år da vi bor 2-3 timer fra hinanden.
For det første spørger hun mig om jeg vil bidrage med 100kr til det hun har handlet ind af mad til os. Og selvfølgelig vil jeg det, for vi lever begge på SU og man vil jo gerne passe lidt på med forbruget.
Jeg køber så slik til os + ansigtsmasker.
Om aftenen tager vi i byen for at få en enkel drink, og de koster hver 90kr og jeg ligger ud, men siger tydeligt, at hun så lige må overføre de 90kr for hendes drink til mig. Det nikker hun så ja til.
Næste dag er vi på shoppingtur, og hun får købt lidt i ikea. Da vi kommer ud begynder hun så at plapre om, at da jeg ikke havde givet hende en fødselsdagsgave tog hun bare den drink jeg lagde ud for, som en gave. Hun havde overvejet om jeg skulle betale for hendes varer i ikea da hun stod ved kassen, men hun synes dog alligevel at det var lidt for meget. Så hun tog bare drinken som gave. Blev fuldstændig mundlam! For det første er det 3 måneder siden at hun fyldte år, samt at jeg altså ikke var der til hendes fødselsdag da jeg var midt under en eksamen.
Det er ikke fordi at jeg ikke kan undvære de 90kr. Men hun gør bare det der gang på gang. Synes det er SÅ upassende, at hun bare nasser på en og kommer med langt ude forklaringer på, hvorfor hun mener at hun ikke skal betale tilbage...


Men fik hun så de 90 kr i fødselsdagsgave? :genert:


Desværre ja - var bare sådan her - :8: i hovedet da hun sagde det, og kunne ikke rigtig tro mine egne ører, så fik ikke sagt fra.
Nu er jeg dog ved at overveje hvad jeg kan skrive til hende for at få de penge tilbage samt at jeg ikke synes det er i orden, selvom der er gået et par dage. :gruble: Men det er vel også på tide at hun får at vide, at sådan noget gør man ikke.
0

Tilbage til "Generelt"