Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 2. aug 2016, 11:50

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:Lige en rettelse til forsiden :)

Navn: Godtnavn
Alder: 28
Beskæftigelse: Studerende
Mands alder: 38
Bor: København
Fødested: Hjemme eller Rigshospitalet
Prøvet siden: Marts 2015 (dog med en mislykket graviditet i '15)
Testet positiv: 01.07.16
Termin: 12. Marts
Andre børn: Nope
Vide kønnet: Ja!
NF-dato: 31. august
MD-dato:
Første lægebesøg: 12. august
Første jm-konsultation:




I øvrigt nogen der ved hvornår man har første jordemodersamtale? Sidst ringede de og ville aftale en tid allerede før nakkefoldscanningen, det synes jeg var mærkeligt tideligt, omvendt ved jeg ikke hvornår det er normalt? Denne gang har jeg pt skulle udfylde et langt spørgeskema (som jeg aldrig fik sidst). Og har man nogen indflydelse på tiderne hos jordemoder? Eller er det ligesom md-scanningen hvor man bare får udstukket en tid?


Jeg har bare fået en tid tildelt på Riget efter at lægen havde henvist mig. Fik en mail i e-boks med min tid, hvor der bl.a stod, at de bestræbte sig på at det var samme ugedag hver gang. Fik i øvrigt også bare udstukket en tid til MD da jeg var til nakkefold (som man jo selv kan vælge dato på - vi var der en lørdag hvor der var heeeelt stille og ingen andre nærmest, så der var god tid).

Jeg skulle også udfylde det der lange og ret detaljerede skema om hvornår man sidst har taget euforiserende stoffer og hvilke. :-D


Og om man er i familie med barnefadderen mm.
Hende der skannere mig til nf sagde (manden og jeg grinte lidt af det, udfyldte først spørgeskemaet i scanningsrummet) at der faktisk var flere end man lige skulle tro.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12977

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. aug 2016, 11:54

JoyNips skrev:
Synes nok det ikke gav helt mening ;)

De får det at vide her kl. 14. Tænker, at der kommer en del gode grin på statens bekostning, jeg har jo timet det helt genialt i forhold til udflytning :lol:


Arh det er nok nemmere når det er det offentlige end hvis du skulle sige det til en chef der mere direkte tabte penge på det :) Håber de bliver glade!

Jeg må indrømme jeg de sidste dage har glædet mig til at fortælle folk det :genert: Så jeg er kommet lidt i vildrede om hvornår vi skal fortælle det, skifter konstant mellem at have lyst til at fortælle alle det, og så at ingen skal vide det.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12977

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. aug 2016, 12:04

Lulu skrev:
Og om man er i familie med barnefadderen mm.
Hende der skannere mig til nf sagde (manden og jeg grinte lidt af det, udfyldte først spørgeskemaet i scanningsrummet) at der faktisk var flere end man lige skulle tro.


Det har jeg ikke svaret på, eller også har jeg læst spørgsmålet forkert og så har jeg sikkert svaret ja :lol:

Jeg følte mig ret naiv da jeg besvarede skemaet, jeg havde slet ikke alle de bekymringer jeg åbenbart "burde", altså det eneste der bekymrede mig var om der skete noget med barnet. Følte mig som et vildt overskudsmenneske da jeg konstant krydsede "slet ikke bekymret" af, især fordi jeg synes virkeligheden lige nu er jeg bekymre mig meget, men det er jo kun om den ene ting og ikke alt det andet de spurgte om.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 2. aug 2016, 12:12

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:
Synes nok det ikke gav helt mening ;)

De får det at vide her kl. 14. Tænker, at der kommer en del gode grin på statens bekostning, jeg har jo timet det helt genialt i forhold til udflytning :lol:


Arh det er nok nemmere når det er det offentlige end hvis du skulle sige det til en chef der mere direkte tabte penge på det :) Håber de bliver glade!

Jeg må indrømme jeg de sidste dage har glædet mig til at fortælle folk det :genert: Så jeg er kommet lidt i vildrede om hvornår vi skal fortælle det, skifter konstant mellem at have lyst til at fortælle alle det, og så at ingen skal vide det.


Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Jeg/vi var fast besluttet på, at ingen skulle vide det før NF var godt overstået. Jeg gad ikke at folk skulle gå og 'vente' på at jeg aborterede igen. Det fyldte meget hos mig. Men jeg var virkelig skidt og skulle overnatte en weekend hos mine forældre, så det var umuligt at holde det skjult for dem. Og så skulle svigermor jo også vide det.

Vi endte med at sige det til nogle få inden tryghedsscanning i uge 9 og derefter fik en del af vores nærmeste det at vide. Mit job fik det også (af mange årsager) at vide før NF. Men helt officielt var det ikke før derefter.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2016, 12:39

Så er katten ude af sækken (og jeg kan holde op med at suge maven ind :lol: ).

Min ene chef (som heller ikke flytter med til Jylland) gav mig en high-five med ordene "well played!" :-D
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 2. aug 2016, 13:17

JoyNips skrev:Så er katten ude af sækken (og jeg kan holde op med at suge maven ind :lol: ).

Min ene chef (som heller ikke flytter med til Jylland) gav mig en high-five med ordene "well played!" :-D



Ha ha verdens fedeste kommentar! :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12977

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. aug 2016, 19:10

Jeg følger med i et program der hedder "Nybagte forældre" om folk der får deres første barn, synes det ser skræmmende hårdt ud for deres forhold, bliver helt bekymret. Omvendt synes jeg det ene par virkede til at gå skævt allerede før barnet kom, og de er de eneste hvor det går helt skævt. Og så får jeg helt ondt i maven over det par der har fået firlinger, jeg tror en bliver hårdt, programmet gør mig ret glad for der kun er én i min mave :lol:

Har brugt hele dagen i sengen og kastet op konstant siden i morges, først her til aften har jeg holdt mad i mig. Men har lagt den dårlige samvittighed væk og bare puttet med flere dyner, masser af dårlig tv og en spand til bræk. Og så har jeg i dag sat min kæreste ind i sconesbagning, jeg har givet min kusine et sconesgavekort til hendes nonfirmation, (hende og hendes søster sidder foran ovnen herhjemme og venter når jeg bager scones :lol: ) og det har hun nu indløst til en fest søndag, så har jeg det stadig elendigt må kæresten hjælpe med at bage, det er han heldigvis helt med på.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 2. aug 2016, 21:14

Godtnavn - Det skal altså heller ikke være nogen hemmelighed, at det er røvpisse hårdt. Men samtidig er det også helt fantastisk. Men jeg kan godt savne tiden før vi fik børn, så det handler om at nyde, at man kan ligge i sofaen en hel aften og se film, putte i sengen søndag formiddag osv. Det første halve år sad vi ofte og blev enige om, at vi savnede hinanden helt vildt, fordi alt bare går op i baby og bleer. Men igen. Samtidig er det jo ikke noget, man vil bytte for noget i verden. Men der er en grund til, at mange laver den aftale, at man ikke går fra hinanden mens børnene er små. For det skaber frustrationer. Selv i de mest perfekte parforhold.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. aug 2016, 07:35

Jeg har lavet en aftale med mig selv om at jeg skal i gennem alle rum, et rum i ugen, hvor der skal ryddes op og gøres rent i alle kroge. Jeg skal starte i badeværelset i dag, men det er ikke ligefrem fordi jeg gider :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 3. aug 2016, 07:37

Vi brugte lige 23.000 på nyt spisebord og stole igår :genert: :-D
Så må vi se om der bliver til en seng til lillesøster :lol:
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 3. aug 2016, 10:52

Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 3. aug 2016, 11:26

Kolderudolf skrev:Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.


Krydser fingre for at alt er vel med basserne derinde!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 3. aug 2016, 11:29

Kolderudolf skrev:Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.


Æv med bekymringer. Håber du kan blive tjekket og selvfølgelig at alt er helt perfekt.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. aug 2016, 13:33

Kolderudolf skrev:Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.


Hvad er status hos dig? :kram:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 4. aug 2016, 14:53

Hvordan synes I andre egentlig det er, at være gravid? Jeg går nemlig og tænker, om jeg er lidt 'unormal' her, eller hvordan. Jeg har da stunder hvor jeg synes det er hyggeligt nok, når hun lige sparker til, eller jeg får taget billeder af maven. Men det meste af tiden synes jeg bare det er træls. Jeg er træt, har ondt i mine skinneben, og føler mig begrænset i alt. Jeg kan ikke lige hoppe op på cyklen og smutte ned og handle - jeg kan dårlig vende mig i sengen uden gener. Jeg er sådan lidt ustadig for tiden, fordi jeg hele tiden føler mig besværet i alt hvad jeg laver. Glæder mig virkelig til at få hende ud nu!
Folk siger altid jeg skal huske og nyde det - hvordan nyder I andre det? Jeg er lidt bange for, om jeg efter fødslen bliver ked af, at jeg bare synes det var lidt skod at være gravid... :P
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"