Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. aug 2016, 19:37

For min skyld må mm gerne deltage i tråden, men jeg vil gerne vær fri for al for meget gravid snak. Fx spørgsmål eller opdateringer om graviditeten (udover måske lige en besked om veloverstået nf så nu smutter man rigtigt). Kan huske dengang vi sidst diskuterede det var nogen der brugte tråden til at brokke sig over hvor hårdt det var at være gravid og hvor læge man skulle vente til nf. Det blev jeg træt af. Lissom folk der kommer ind i tråden for at fortælle de er gravide uden de ellers har deltaget.

Jeg ved godt jeg er følsom og det er også ok hvis i andre har det anderledes, men hvis jeg skal blive ved at bruge tråden så skal den være graviditetsfri (pånær self når vi endelig får Bingo :D ) Jeg læser ikke i terminstråden fordi det gør ondt at læse om alle dem der har og får det jeg har forsøgt at opnå i over et år. Her har jeg brug for at blive forstået i frustrationerne og heppet på af ligesindede.

Kan godt forstå hvis man ikke tør melde sig ind i en terminstråd, i så fald vil jeg foreslå at oprette en ny-gravid tråd til graviditetsrelateret snak.

PS. Majer, synes det var helt fint at du blev, du var jo uafklaret kan man sige.
Senest rettet af Æble 2. aug 2016, 19:40, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 2. aug 2016, 19:39

Men altså synes det er fint hvis man bliver hængende lidt bare uden at snakke om sin egen graviditet.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 3. aug 2016, 09:53

Lull skrev:Selvom vi blev henvist til IVF på Hvidovre, er der i dag kommet brev fra Holbæk om at vi skal starte der. :panik:
De har vedlagt et brev om at jeg ikke er immun overfor røde hunde, på trods af at jeg grundet min hjertefejl har fået alle mine vacciner som barn.
Dejligt at vide, når der 1½ uge til jeg kan teste :rulle:
Men har fået bestilt tid hos lægen til en mfr-vaccine om 2 uger - forudsat jeg så ikke er gravid... Hvilket jeg trods alt håber på at jeg er.

Men på Holbæk var der kun 1-3 mdrs ventetid på første samtale, hvilket er noget bedre end de 8-10 mdr vi var blevet stillet i udsigt.

Er der nogen der har erfaringer med fertilitetsklinikken på Holbæk sygehus?


Vi var til fertilitetsrådgivning på Holbæk, og der virkede de rigtig søde. Du skal nok regne med 3 måneders ventetid. Vi fik en tid 3,5 måned ud i fremtiden, så vi valgte at benytte en privatklinik i stedet :) Men hvis vi skal igennem IVF, så skal vi til Holbæk.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 3. aug 2016, 09:59

Jeg aner intet om biler :genert: Vi kører rundt på vores ladcykel. Vi er vel nok de eneste med et hus og ingen bil :lol:

Jeg blev insemineret for anden gang igår. 1 æg og 17 mill sædceller, hvilket er 10 mill. mindre end sidst. Hende der insemineret mig sagde dog, at om der var 17 eller 27 mill., det har absolut ingen betydning. Jeg tror ikke på IUI længere, men sådan er det :) Vi skal jo igennem det, inden vi kan blive sendt videre. Jeg har fået er gigantisk blåt mærke på maven af min ægløsningssprøjte. Godt det ikke er strandvejr :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. aug 2016, 13:22

Æble skrev:Men altså synes det er fint hvis man bliver hængende lidt bare uden at snakke om sin egen graviditet.


Jeg er umiddelbart enig :) hvis man kan blive hængende med lidt omtanke for de andre i tråden og god situationsfornemmelse, kan jeg godt forstå, hvis man ikke er klar til terminstråden fra den første positive test!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. aug 2016, 13:23

Howitz skrev:Jeg aner intet om biler :genert: Vi kører rundt på vores ladcykel. Vi er vel nok de eneste med et hus og ingen bil :lol:

Jeg blev insemineret for anden gang igår. 1 æg og 17 mill sædceller, hvilket er 10 mill. mindre end sidst. Hende der insemineret mig sagde dog, at om der var 17 eller 27 mill., det har absolut ingen betydning. Jeg tror ikke på IUI længere, men sådan er det :) Vi skal jo igennem det, inden vi kan blive sendt videre. Jeg har fået er gigantisk blåt mærke på maven af min ægløsningssprøjte. Godt det ikke er strandvejr :D


Hvor spændende Howitz! Jeg krydser fingre, selvom du ikke helt tror på det.. :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. aug 2016, 13:26

Jeg er hoppet mentalt lidt af for tiden, og det er skønt. Fik min vaccination i går og besked på, at vi ikke må forsøge med graviditet de næste 4 uger (så håber ikke, vores sex i mandags omsætter min nuværende æl til noget :generet: )

På mandag slutter ferien, og så tager jeg nok lige et tjek på vores henvisning, og så går jeg fuldt ud igang med sund livsstil og forhåbentlig lidt vægttab inden vi bliver indkaldt. (Ferien har ikke just været god for kosten :D )
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 3. aug 2016, 13:36

MyGirl skrev:
Howitz skrev:Jeg aner intet om biler :genert: Vi kører rundt på vores ladcykel. Vi er vel nok de eneste med et hus og ingen bil :lol:

Jeg blev insemineret for anden gang igår. 1 æg og 17 mill sædceller, hvilket er 10 mill. mindre end sidst. Hende der insemineret mig sagde dog, at om der var 17 eller 27 mill., det har absolut ingen betydning. Jeg tror ikke på IUI længere, men sådan er det :) Vi skal jo igennem det, inden vi kan blive sendt videre. Jeg har fået er gigantisk blåt mærke på maven af min ægløsningssprøjte. Godt det ikke er strandvejr :D


Hvor spændende Howitz! Jeg krydser fingre, selvom du ikke helt tror på det.. :)


Tak søde MyGirl :kys:

Det må alligevel være skønt med en pause :D Det er også bare med at nyde tiden inden behandlingen går igang, for jeg synes ærligt talt at det er trættende og frustrende at være i.

4 uger? Jeg troede, at man skulle vente 3 måneder :nerve: 4 uger, er da lige til at overskue :) Har I fået en tid til første samtale?
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. aug 2016, 14:30

MyGirl skrev:
Æble skrev:Men altså synes det er fint hvis man bliver hængende lidt bare uden at snakke om sin egen graviditet.


Jeg er umiddelbart enig :) hvis man kan blive hængende med lidt omtanke for de andre i tråden og god situationsfornemmelse, kan jeg godt forstå, hvis man ikke er klar til terminstråden fra den første positive test!


Jeg har det lige som jer, men jeg tænker bare, at hvem gider at bliver her, når de ikke rigtig kan deltage.. Men hvis folk vil det, så er det HELT fint med mig :) Og så er det også en lidt uklar definition, altså jeg tænker især på hvis der kommer nye ind i tråden. Men så må vi bare tage den efterhånden..
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. aug 2016, 14:35

Howitz: Jeg krydser alligevel fingre for at det lykkes denne gang, så i kan slippe for IVF.

Mygirl: Jeg troede ligesom Howitz at der skulle gå 3 mdr, så det er da dejligt med kun 4 uger, trods alt :)
1
Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 3. aug 2016, 18:39

Sorenspige skrev:Estrella, hvor er I startet op i det private?

Jeg kan virkelig anbefale IVF-syd :gogo:.


Vi er startet ved IVF Odense. Dem blev vi anbefalet af den gynækolog hvor jeg er blevet insemineret ved. Ind til videre er jeg tilfreds. Er pt på dag 5 med stimulering og har heldigvis ikke nogen gener, så sådan må det gerne blive ved med at være. På fredag skal jeg scannes for at se om æggene vokser som de skal.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. aug 2016, 19:05

Howitz skrev:
MyGirl skrev:
Howitz skrev:Jeg aner intet om biler :genert: Vi kører rundt på vores ladcykel. Vi er vel nok de eneste med et hus og ingen bil :lol:

Jeg blev insemineret for anden gang igår. 1 æg og 17 mill sædceller, hvilket er 10 mill. mindre end sidst. Hende der insemineret mig sagde dog, at om der var 17 eller 27 mill., det har absolut ingen betydning. Jeg tror ikke på IUI længere, men sådan er det :) Vi skal jo igennem det, inden vi kan blive sendt videre. Jeg har fået er gigantisk blåt mærke på maven af min ægløsningssprøjte. Godt det ikke er strandvejr :D


Hvor spændende Howitz! Jeg krydser fingre, selvom du ikke helt tror på det.. :)




Tak søde MyGirl :kys:

Det må alligevel være skønt med en pause :D Det er også bare med at nyde tiden inden behandlingen går igang, for jeg synes ærligt talt at det er trættende og frustrende at være i.

4 uger? Jeg troede, at man skulle vente 3 måneder :nerve: 4 uger, er da lige til at overskue :) Har I fået en tid til første samtale?


Det er åbenbart lidt forskelligt, hvad de siger.. Trianglen siger 3 mdr, men Herlev skriver 4 uger på deres hjemmeside og sygeplejersken i dag hos min praktiserende læge sagde 4 uger. Men uanset hvad kommer der til at gå langt over 3 mdr, før vi er igang, så uanset går det nok..

De sider 4-6 mdr ventetid på Herlev, og henvisningen er først lige sendt, så satser på vi starter op i starten af det nye år..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 3. aug 2016, 19:07

PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Jeg krydser alligevel fingre for at det lykkes denne gang, så i kan slippe for IVF.

Mygirl: Jeg troede ligesom Howitz at der skulle gå 3 mdr, så det er da dejligt med kun 4 uger, trods alt :)


Ja bestemt, men som lige skrevet i svaret til Howitz, regner jeg med der går en del længere, før vi kommer igang. Og nu er sandsynligheden for naturlig undfangelse hos os jo ikke liiiige den største, så tror helt automatisk vi kommer et stykke ud i fremtiden.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. aug 2016, 06:36

Meh. Jeg burde vide at jeg ikke skulle sætte forhåbningerne alt for meget i vejret, men troede lige at 6 dage over tid betød noget :genert:

Ferie efter i morgen bliver ret godt! :banan:


Og stort tillykke Andrea!! :-D
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 4. aug 2016, 06:54

Andrea
Man kan sagtens blive medlem af terminsgruppen og vente med at komme på forsiden til man er mere sikker - sådan virker det, når jeg tiltider lure :)

Min læge gad først se mig i uge 8 sidst, så du må nok ringe og høre ad.

Endnu engang tillykke :)

--

Jeg havde æl jf terminsberegner.dk d.3 august, Så vi har forsøgt at være ekstra aktive, min æl test er også semi positiv i dag, en millimeter tynd streg er ligeså tydelig som kontrol streg, mens resten er 'bare' positiv.

Ved ikke helt hvordan det skal tolkes, er ikke så god til æl testere. Jeg er overrasket over der findes noget mere eller mindst lige så frustrerende som graviditets test der ikke bliver positive indenfor tid - positive æl tests der ikke er positive.

Så taktikken må bare være at have en masse sex omkring æl tidspunkt og krydse fingre.
0

Tilbage til "Graviditet"