Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Singletråden

Indlægaf De Suspekte Bryster » 3. aug 2016, 22:53

IrmaPigen skrev:Jeg lurer lidt på en gut jeg har på min FB. Har en mistanke om han er blevet single. Hans "i forhold med" status er i hvert fald væk, og hans mange seneste opdateringer involverer ikke hendes navn. Han har tidligere flirtet lidt med mig i telefonen i arbejdsmæssige sammenhænge. Må lige have lidt fokus på hans opdateringer i den kommende tid :-D


Min eks markede ikke vores forhold på Facebook. Da jeg bad ham om det, gjorde han det, men sjovt nok "forsvandt" den status altid igen. "Det må være noget, jeg fik gjort ved et uheld".

Eller... Det var måske fordi du fuckede alle mulige andre og de af dem, du var venner med på facebook, skulle jo nødig skræmmes væk..

Sorry, dårlig oplevelse med facebook forholdsstatus..
1
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Singletråden

Indlægaf De Suspekte Bryster » 3. aug 2016, 23:05

Dikus skrev:Det er ret skidt, hvis ens partners forholdsstatus er skjult :tie:

Æv. Ham var du altså virkelig ikke heldig med!


Hov, skulle måske lige skrive at det er eks'en før den seneste eks... Det var bare ét af mange signaler, jeg overhørte. Nå, det er "over and done with"; blev bare lige mindet om det.
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 3. aug 2016, 23:11

Citat slettet

Hvorfor?
Om man ønsker at have sin forholdsstatus stående på Facebook siger vel intet om hvordan man er i og prioriterer sit forhold?

Jeg har ikke haft noget stående siden de helt tidlige facebookdage, ligesom jeg heller ikke har job, adresse og så videre stående. Jeg tænker, at de som kender mig ved godt, om jeg er i et forhold, hvor jeg arbejder m.m.
6
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Singletråden

Indlægaf De Suspekte Bryster » 3. aug 2016, 23:19

Citat slettet

Det er vel heller ikke nødvendigvis skidt.

I mit tilfælde var det skidt, som også var den situation Anonymiseret refererede til. Hun fik nok bare generaliseret lidt rigeligt.
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 4. aug 2016, 05:18

En kæreste til en af Mine veninder står som single. De har været sammen siden slut 2014. Det forstår jeg ikke, må jeg indrømme. Ved godt det "bare" er Facebook, men har masser af facebookvenner, der ikke har deres forholsstatus synligt, primært mænd :) men at stå som single ville jeg ikke acceptere.
4
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Singletråden

Indlægaf Petrix » 4. aug 2016, 05:37

malou_43 skrev:En kæreste til en af Mine veninder står som single. De har været sammen siden slut 2014. Det forstår jeg ikke, må jeg indrømme. Ved godt det "bare" er Facebook, men har masser af facebookvenner, der ikke har deres forholsstatus synligt, primært mænd :) men at stå som single ville jeg ikke acceptere.


Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har checket min status på FB. Muligvis er jeg stadig gift derinde. FB fylder bare meget lidt i mit liv.
0
27102021
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Singletråden

Indlægaf Anne Droid » 4. aug 2016, 06:24

Smiling_Goat skrev:
malou_43 skrev:En kæreste til en af Mine veninder står som single. De har været sammen siden slut 2014. Det forstår jeg ikke, må jeg indrømme. Ved godt det "bare" er Facebook, men har masser af facebookvenner, der ikke har deres forholsstatus synligt, primært mænd :) men at stå som single ville jeg ikke acceptere.


Nu kommer jeg bare med mit indspark, fordi der er tale om et emne, der omhandler ageren, når man er i et forhold.

Jeg er ikke anført som i et forhold på facebook. Det er ikke fordi, jeg ikke er meget glad for min kæreste, ikke er meget seriøs om vores forhold eller noget andet. Jeg har forladt Jylland for at skabe et liv med ham på Sjælland, så jeg vil mene jeg er 100% committed, og jeg har ingen lyst til at være sammen med andre - jeg afviser dem konsekvent.

Jeg gider bare ikke have alle mulige fremmede indblandet i mine private forhold. Forholdet er ikke en hemmelighed, og taler jeg med folk i virkeligheden, finder de da typisk også ud af min forholdsstatus, fordi jeg enten nævner ham eller de møder ham. Men alle de der semifremmede på min facebook.. Jeg kan ikke se, hvorfor de skal indvies. Det siger da også lidt, at de ikke kender til min kæreste endnu, her over et år inde i forholdet - for så kommer man virkelig bare ikke hinanden ved, og hvorfor skal de så vide en så intim del af mit privatliv?

Jeg ved ikke, om min kæreste står angivet som i et forhold - jeg tjekker aldrig hans facebook - men jeg tror det ikke. Han er mere ligeglad med mediet end jeg er, og jeg stoler helt og fuldstændigt på, at det ikke er et forsøg på at holde sig åben for andre romantiske eller seksuelle muligheder. Det har han slet ikke tid til :P

Så det kan måske forklare, hvorfor nogen vælger at holde det en "hemmelighed" på facebook.


Der er også stor forskel på om man står uden forholdsstatus eller som single. Hverken min kæreste eller jeg har noget stående under forholdsstatus, men jeg ville dæleme blive knotten hvis han stod som single.
3
Klimatosse
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 4. aug 2016, 06:40

Smiling_Goat skrev:
malou_43 skrev:En kæreste til en af Mine veninder står som single. De har været sammen siden slut 2014. Det forstår jeg ikke, må jeg indrømme. Ved godt det "bare" er Facebook, men har masser af facebookvenner, der ikke har deres forholsstatus synligt, primært mænd :) men at stå som single ville jeg ikke acceptere.


Nu kommer jeg bare med mit indspark, fordi der er tale om et emne, der omhandler ageren, når man er i et forhold.

Jeg er ikke anført som i et forhold på facebook. Det er ikke fordi, jeg ikke er meget glad for min kæreste, ikke er meget seriøs om vores forhold eller noget andet. Jeg har forladt Jylland for at skabe et liv med ham på Sjælland, så jeg vil mene jeg er 100% committed, og jeg har ingen lyst til at være sammen med andre - jeg afviser dem konsekvent.

Jeg gider bare ikke have alle mulige fremmede indblandet i mine private forhold. Forholdet er ikke en hemmelighed, og taler jeg med folk i virkeligheden, finder de da typisk også ud af min forholdsstatus, fordi jeg enten nævner ham eller de møder ham. Men alle de der semifremmede på min facebook.. Jeg kan ikke se, hvorfor de skal indvies. Det siger da også lidt, at de ikke kender til min kæreste endnu, her over et år inde i forholdet - for så kommer man virkelig bare ikke hinanden ved, og hvorfor skal de så vide en så intim del af mit privatliv?

Jeg ved ikke, om min kæreste står angivet som i et forhold - jeg tjekker aldrig hans facebook - men jeg tror det ikke. Han er mere ligeglad med mediet end jeg er, og jeg stoler helt og fuldstændigt på, at det ikke er et forsøg på at holde sig åben for andre romantiske eller seksuelle muligheder. Det har han slet ikke tid til :P

Så det kan måske forklare, hvorfor nogen vælger at holde det en "hemmelighed" på facebook.


Min sidste ekskæreste stod heller ikke i forhold med mig (at det var fordi han havde en ved siden af er så en anden sag :tie: ), men at stå som decideret single synes jeg bare er anderledes. Jeg har set ham på en datingside også - profilen ser dog ikke aktiv ud i dag, men fortalte hende det efter et halvt år, at han altså huserede på datingsiden.
Jeg ville selv være ked af, hvis min kæreste stod som single. Jeg tror måske, jeg ville have det anderledes, hvis han aldrig nogensinde brugte facebook, men det gør de her altså. Hun tagger han dagligt i ting, hvor han svarer.

Jeg ved ikke, om det rører hende. Super hvis det ikke gør. Men personligt ville jeg have det rigtig underligt med det :)
0
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Singletråden

Indlægaf OsCoccygis » 4. aug 2016, 08:21

OsCoccygis skrev:Nu dumper jeg lige ind i tråden
Egentlig er jeg okay med at være single, det er jo dejligt uproblematisk. Men savner af og til også at være i et forhold. :rulle:

Når man så falder i snak med en helt fantastisk mand, og ender med at kysse, amen altså :lun: det må gerne ske igen. Skal lige finde ud af hvad næstre skridt skal være, men det er helt sikkert at han ikke bare skal forsvinde uden et forsøg på at få noget ud af det.

(Håber det giver lidt mening, jeg er mere død end levende i dag og dermed knap så sammenhængende :deer: )


Nogen har efterspurgt en update, så here goes.

Efter lidt pres fra flere personer fik jeg skrevet til ham, og vi har skrevet en smule frem og tilbage. Men jeg er ikke blevet klogere på noget :gisp:
Men fandt da ud af at han ikke er hjemme for tiden, og så er det vel også fair nok at han har andet at koncentrere sig om. Så han får fred nu, og så må jeg se hvad der sker i næste uge når han er hjemme igen
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 4. aug 2016, 11:38

ManicNinja skrev:
MOGA skrev:
ManicNinja skrev:
IrmaPigen skrev:
Grissebassen skrev:Hvor er jeg dog træt af dating allerede. Jeg har for nylig besluttet at begynde at date igen efter en lang pause. Og det har indtil videre ikke været nogen succes. De to dates jeg har været på en til videre, har jeg allerede skrevet om her i tråden. Her i går matchede jeg på Tinder med en fyr, der så ret lovende ud. Han så sød ud, og hans profiltekst var lige i skabet. Han startede med at skrive en fin besked, der omhandlede nogle af de åbenlyse fællesinteresser, der kommer til udtryk på begge vores beskeder. Jeg svarede pænt tilbage, og spurgte nysgerrig ind til ham. Derefter kommer der så en besked der lyder: "Nå, men jeg er lige blevet single og kunne godt bruge noget sex. Er det noget for dig?". Jeg er bare virkelig dårlig til ikke at lade mig påvirke af røvhullerne, og jeg kan mærke allerede nu, at jeg ikke rigtigt gider skrive med nogen fra Tinder, fordi jeg ligesom bare forventer, at de er nogle røvhuller.
Hvordan håndterer I andre det, når I mister respekten for det modsatte køn?


Jeg synes det er fair nok at være ærlig om ens formål rimelig hurtigt inden man har skrevet for meget frem og tilbage. Det synes jeg bestemt ikke gør ham til et røvhul (det skriver du så heller ikke direkte; men jeg tolker din tekst sådan, så ret mig hvis jeg tager fejl). Han giver jo netop dig muligheden for ret hurtigt at vælge fra. Det synes jeg faktisk er bundhæderligt.


Bestemt. Men hvorfor ikke være det allerede i profilteksten så?


Det er måske fair nok, at man er lidt privat med noget, der tydeligt skiller vandene?


Tja. Folk skriver også tit i deres profiler, om de ønsker børn eller ej. Dén må da i dén grad siges også at "skille vandene". Netop derfor mener jeg da, det er så meget desto vigtigere at være klar i spyttet. Man opnår jo ikke så meget ved blot at melde ud om børn (eller at man kun er interesseret i sex) senere i forløbet. Man får måske nok flere "fisk i nettet", men også med større sandsynlighed for at måtte smide dem tilbage i havet (eller selv blive forkastet), netop fordi vandene deles. Så jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare melder det ud.

Og den slags kan da i øvrigt skrives mere eller mindre elegant eller diskret... Nogle vil (uanset formen) værdsætte ærligheden og åbenheden. Andre vil sikkert svine ham for bare at ville knalde. Men sidstnævnte gruppe ville jo alligevel ikke gide ham, så hvorfor gøre en indsats for "ikke at støde dem"? Hvorfor ikke bare melde ud i stedet for at "spille sød, kæresteagtigt interesseret fyr med indholdsrig profiltekst"? (Min udlægning - ved godt, det ikke nøjagtigt var det, Grissebassen skrev :) )

Fatter bare ikke rigtigt formålet.

Jeg er faktisk temmelig enig med dig her. Generelt synes jeg det er dårlig stil at holde tilbage med at udmelde sine intentioner, men nu trak han den jo så heller ikke i langdrag, hvilket er fair nok. Det, der provokerede mig i den her sammenhæng, var nok den uelegante måde at melde det ud på, som virkelig gør at jeg mister meget respekt for personen. Og fordi jeg for tiden er en bitter kælling, dermed også mænd generelt, fordi jeg kommer til at tænke tilbage på alle de gange, jeg har stået på en bar, og en fyr har prøvet at få mig med hjem, og argumenteret med, at det jo ikke er rigtig utroskab, når hans kæreste er ude og rejse imens og lignende scenarier :stoned:

Der imo meget stor forskel på at sige "jeg vil bare gerne stikke pikken i noget" og "jeg er ikke på udgik efter noget seriøst", hvor at tage ydrepolerne som eksempel
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 4. aug 2016, 14:33

Smiling_Goat skrev:
malou_43 skrev:
Smiling_Goat skrev:
malou_43 skrev:En kæreste til en af Mine veninder står som single. De har været sammen siden slut 2014. Det forstår jeg ikke, må jeg indrømme. Ved godt det "bare" er Facebook, men har masser af facebookvenner, der ikke har deres forholsstatus synligt, primært mænd :) men at stå som single ville jeg ikke acceptere.


Nu kommer jeg bare med mit indspark, fordi der er tale om et emne, der omhandler ageren, når man er i et forhold.

Jeg er ikke anført som i et forhold på facebook. Det er ikke fordi, jeg ikke er meget glad for min kæreste, ikke er meget seriøs om vores forhold eller noget andet. Jeg har forladt Jylland for at skabe et liv med ham på Sjælland, så jeg vil mene jeg er 100% committed, og jeg har ingen lyst til at være sammen med andre - jeg afviser dem konsekvent.

Jeg gider bare ikke have alle mulige fremmede indblandet i mine private forhold. Forholdet er ikke en hemmelighed, og taler jeg med folk i virkeligheden, finder de da typisk også ud af min forholdsstatus, fordi jeg enten nævner ham eller de møder ham. Men alle de der semifremmede på min facebook.. Jeg kan ikke se, hvorfor de skal indvies. Det siger da også lidt, at de ikke kender til min kæreste endnu, her over et år inde i forholdet - for så kommer man virkelig bare ikke hinanden ved, og hvorfor skal de så vide en så intim del af mit privatliv?

Jeg ved ikke, om min kæreste står angivet som i et forhold - jeg tjekker aldrig hans facebook - men jeg tror det ikke. Han er mere ligeglad med mediet end jeg er, og jeg stoler helt og fuldstændigt på, at det ikke er et forsøg på at holde sig åben for andre romantiske eller seksuelle muligheder. Det har han slet ikke tid til :P

Så det kan måske forklare, hvorfor nogen vælger at holde det en "hemmelighed" på facebook.


Min sidste ekskæreste stod heller ikke i forhold med mig (at det var fordi han havde en ved siden af er så en anden sag :tie: ), men at stå som decideret single synes jeg bare er anderledes. Jeg har set ham på en datingside også - profilen ser dog ikke aktiv ud i dag, men fortalte hende det efter et halvt år, at han altså huserede på datingsiden.
Jeg ville selv være ked af, hvis min kæreste stod som single. Jeg tror måske, jeg ville have det anderledes, hvis han aldrig nogensinde brugte facebook, men det gør de her altså. Hun tagger han dagligt i ting, hvor han svarer.

Jeg ved ikke, om det rører hende. Super hvis det ikke gør. Men personligt ville jeg have det rigtig underligt med det :)


Måske har hun det lige som mig. Jeg er virkelig overbevist om, at min kæreste ikke ville have en status som single, så han kunne knalde udenom. Står han opført som single, skyldes det, at han ikke har fået ændret sin status, fordi det ikke er vigtigt for ham - ligesom det heller ikke er vigtigt for mig - men jeg har så heller aldrig oplevet den adfærd, du beskriver. Den der, hvor en kæreste viger uden om forholdsstatus på facebook, og efterfølgende viser sig at have været utro. Jeg kan godt forstå, man bliver mere påpasselig omkring den status efter sådan en oplevelse - det er jeg også sikker på, jeg ville.

Edit: Ja okay, hvis han også er blevet set på en datingside, skyldes det måske mere, at hun ikke tør sige fra eller sådan noget. Det vil jeg ikke gætte på, jeg taler bare ud fra mig selv mht. status og facebook.


Ja, det satte da bestemt alarmklokker ind hos mig, som ikke var der før ;)
Men man kan alt med faebook i dag, man kan vist gøre sådan, at ens status kun vises for en bestemt eller bestemte mennesker.
Det betyder noget for mig, og jeg ville blive enormt ked af det, hvis min kæreste stod som single efter 2 års forhold, og forstår godt at andre er ligeglade. Jeg tror bare ikke min veninde er ligeglad og måske er det også derfor, hun tagger ham i alverdens sager ;) Jeg er vist kun tagget et par gange :D

Hun er nemlig sådan en, der ikke tør sige imod. Jeg har nok også den, der sagde "hvis du ikke har det godt med profilen, så konfronter ham da med det". Jeg synes bare ikke, at jeg ville holde det hemmeligt, i så fald at han virkelig var på udkig efter andre :)
4
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 5. aug 2016, 17:35

Jeg er så småt begyndt at varme op overfor tanken om engang om noget tid måske at involvere mig med en eller anden version af et mandfolk igen :D

Inspireret af denne og andre dating tråde herinde, tænkte jeg så lidt over om det måske var en ide at oprette en dating profil og begynde at se mig omkring, jeg kan jo læse at man skal igennem en frygtelig masse frøer inden man måske kan være heldig at støde på noget der minder om en prins.

Så gik jeg lidt og tænkte over, hvad jeg mon skulle fortælle om mig selv i sådan en profil og da jeg kom til emnet "hobby" droppede jeg idéen igen...

"Poledancer og fotograf/model med bl.a. nøgenbilleder som speciale"

-jeg tror ikke helt jeg orker at begynde at sortere i det som dét ville tiltrække :lol: :lol:

(når jeg engang for alvor bliver parat til at gøre noget aktivt skal jeg nok finde en god måde at håndtere det på, det er jeg såmænd ikke i tvivl om. Jeg synes bare tanken var lidt sjov)
5
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 5. aug 2016, 17:50

Jeg har helt ærligt haft sværere ved at komme mig over bruddet med eksen end jeg egentlig havde regnet med.

Har været rigtig god til at smide de ting ud, som jeg ikke længere har behov for og som minder mig om vores forhold (herunder hans t-shirts som jeg tidligere har sovet i, undertøj mv som minder mig om ham) men der er en enkelt ting jeg har haft ualmindelig svært ved at skille mig af med: Min forlovelsesring. Puha :whine: den har jeg haft svært ved at gøre noget noget ved, så den har indtil idag lagt i en papæske i mit smykkeskrin. Det gør den så ikke mere, for idag har jeg taget en beslutning om, at den ikke længere behøver at være der. Derfor tog jeg den med på min gåtur og nu er den væk. Det er underligt, men det føles rart.
5
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 5. aug 2016, 17:51

KitKat skrev:Jeg er så småt begyndt at varme op overfor tanken om engang om noget tid måske at involvere mig med en eller anden version af et mandfolk igen :D

Inspireret af denne og andre dating tråde herinde, tænkte jeg så lidt over om det måske var en ide at oprette en dating profil og begynde at se mig omkring, jeg kan jo læse at man skal igennem en frygtelig masse frøer inden man måske kan være heldig at støde på noget der minder om en prins.

Så gik jeg lidt og tænkte over, hvad jeg mon skulle fortælle om mig selv i sådan en profil og da jeg kom til emnet "hobby" droppede jeg idéen igen...

"Poledancer og fotograf/model med bl.a. nøgenbilleder som speciale"

-jeg tror ikke helt jeg orker at begynde at sortere i det som dét ville tiltrække :lol: :lol:

(når jeg engang for alvor bliver parat til at gøre noget aktivt skal jeg nok finde en god måde at håndtere det på, det er jeg såmænd ikke i tvivl om. Jeg synes bare tanken var lidt sjov)

Det er helt sikkert en hobby som ville tiltrække, men det er jo så spørgsmålet om den vil tiltrække det, du leder efter :lol:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 5. aug 2016, 18:10

FrøkenM skrev:Det er helt sikkert en hobby som ville tiltrække, men det er jo så spørgsmålet om den vil tiltrække det, du leder efter :lol:


Jeg tror godt jeg tør vædde en stor æske chokolade på, at det ville tiltrække en del typer jeg ikke leder efter :lol: :lol:
5

Tilbage til "Forhold og sex"