Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 4. aug 2016, 07:19

Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?


Jeg ville nok tage et smut forbi en ørelæge først, derefter evt. talepædagog.

Hvis det er et barn, du kender: har børnehaven ikke vurderet barnet? Børn i institutioner sprogscreenes efter vuggestue/dagpleje og i forbindelse med overgang fra børnehave til skole.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf icelady » 4. aug 2016, 07:36

Rikke skrev:Hvis jeg nogensinde skal giftes igen, skal det være i en Pnina Tornai-kjole.
Den koster rundt regnet en milliard, så det kommer vist ikke til at ske :D


På udsalg koster de kun en million, så bare begynd at spare sammen :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 4. aug 2016, 07:52

Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Ja, det er ikke spor normalt og børnehaven burde have reageret, så indsatsen kunne være påbegyndt inden skolestart. Og helst langt inden :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Badesandalen » 4. aug 2016, 08:07

Fyrst Eberhard skrev:Nu er jeg ingen Lola Jensen, men det lyder ikke helt optimalt. Min søn er 4, og udover et ordforråd som en 4 årig, taler han helt normalt. Det samme gælder hans jævnaldrende venner.

Stars skrev:Jeg ville bede om en vurdering fra en talepædagog.

Mor til 3, hvoraf den ene har fået intensiv taleundervisning som 4-6 årig (4 gange om ugen) og den anden lidt i ca. 3 måneder som 5 årig (for lige at få styr på spr-/ skr- lyde).

Guilded_Lily skrev:Jeg ville nok tage et smut forbi en ørelæge først, derefter evt. talepædagog.

Hvis det er et barn, du kender: har børnehaven ikke vurderet barnet? Børn i institutioner sprogscreenes efter vuggestue/dagpleje og i forbindelse med overgang fra børnehave til skole.

kidkomb skrev:Ja, det er ikke spor normalt og børnehaven burde have reageret, så indsatsen kunne være påbegyndt inden skolestart. Og helst langt inden :(


Tak for svar. Jeg tænkte det nok. Han skal til at starte i første klasse. Han fik et ekstra år i børnehaven, men det har åbenbart ikke hjulpet. Jeg kender ham ikke personligt, jeg har kun mødt ham nogle gange kort; jeg gik i klasse med hans mor i folkeskolen, han gik så i børnehave med min niece og nu går de i samme klasse i skolen.
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Mulan » 4. aug 2016, 08:55

Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Det kommer meget an på, hvad du mener med "kan ikke tale ordentligt". Hvis man er bekymret, kan man opsøge skolens PPR - og få barnets sproglige udvikling vurderet af en talepædagog.

Red.

Det er altid en god ide at få barnet tjekket hos lægen. Talepædagogen vil højst sandsynligt sige at barnet skal få tjekket hørelsen først, for at se om der er en hørenedsættelse, som har haft en indflydelse på den sproglige og/eller den talemæssige udvikling. Det er bekymrende at barnet ikke er blevet tjekket før, men det bliver ofte meget tydeligt ved skolestart. Barnet burde være blevet tjekket, da han var nødsaget til at gå en klasse om. Er du sikker på, at han ikke allerede er i et PPR forløb?
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Badesandalen » 4. aug 2016, 12:46

Mulan skrev:
Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Det kommer meget an på, hvad du mener med "kan ikke tale ordentligt". Hvis man er bekymret, kan man opsøge skolens PPR - og få barnets sproglige udvikling vurderet af en talepædagog.

Red.

Det er altid en god ide at få barnet tjekket hos lægen. Talepædagogen vil højst sandsynligt sige at barnet skal få tjekket hørelsen først, for at se om der er en hørenedsættelse, som har haft en indflydelse på den sproglige og/eller den talemæssige udvikling. Det er bekymrende at barnet ikke er blevet tjekket før, men det bliver ofte meget tydeligt ved skolestart. Barnet burde være blevet tjekket, da han var nødsaget til at gå en klasse om. Er du sikker på, at han ikke allerede er i et PPR forløb?


Det kan godt være han er, jeg taler så lidt jeg kan med moren. Jeg kan prøve at spørge min søster om det; de ses et par gange i ugen pga skolen og fordi børnene leger sammen efter skole. Jeg tror også det er bedre at det kommer fra en anden mor eller skolen frem for mig, hvis der skal stilles spørgsmålstegn ved hans udvikling. Jeg har bare tænkt på det i et par dage nu og ville lige spørge lidt ind til det herinde.
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Mulan » 4. aug 2016, 12:50

Badesandalen skrev:
Mulan skrev:
Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Det kommer meget an på, hvad du mener med "kan ikke tale ordentligt". Hvis man er bekymret, kan man opsøge skolens PPR - og få barnets sproglige udvikling vurderet af en talepædagog.

Red.

Det er altid en god ide at få barnet tjekket hos lægen. Talepædagogen vil højst sandsynligt sige at barnet skal få tjekket hørelsen først, for at se om der er en hørenedsættelse, som har haft en indflydelse på den sproglige og/eller den talemæssige udvikling. Det er bekymrende at barnet ikke er blevet tjekket før, men det bliver ofte meget tydeligt ved skolestart. Barnet burde være blevet tjekket, da han var nødsaget til at gå en klasse om. Er du sikker på, at han ikke allerede er i et PPR forløb?


Det kan godt være han er, jeg taler så lidt jeg kan med moren. Jeg kan prøve at spørge min søster om det; de ses et par gange i ugen pga skolen og fordi børnene leger sammen efter skole. Jeg tror også det er bedre at det kommer fra en anden mor eller skolen frem for mig, hvis der skal stilles spørgsmålstegn ved hans udvikling. Jeg har bare tænkt på det i et par dage nu og ville lige spørge lidt ind til det herinde.


Jeg håber ikke, at du tog min indlæg som en kritik, for jeg synes faktisk at det er rigtig positivt at du ikke er berøringsangst overfor noget, der har indflydelse på barnets fremtidige akademiske og sociale liv. 100%. Kudos for at spørge herinde og for at tage den videre.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Badesandalen » 4. aug 2016, 12:59

Mulan skrev:Jeg håber ikke, at du tog min indlæg som en kritik, for jeg synes faktisk at det er rigtig positivt at du ikke er berøringsangst overfor noget, der har indflydelse på barnets fremtidige akademiske og sociale liv. 100%. Kudos for at spørge herinde og for at tage den videre.


Jeg tog det absolut ikke som kritik. Tak, men synes nu ikke jeg fortjener kudos. Jeg er nok også bare lidt ekstra opmærksom på ham selvom vi ingen kontakt har, fordi jeg ved at hans mor voksede op i et ustabilt miljø og jeg er lidt nervøs for at hun fortsætter et dårligt mønster.

Jeg bøjer mig i støvet for andres viden. :D
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 4. aug 2016, 13:04

Rikke skrev:Hvis jeg nogensinde skal giftes igen, skal det være i en Pnina Tornai-kjole.
Den koster rundt regnet en milliard, så det kommer vist ikke til at ske :D


Jeg synes, de fleste af dem er ret slutty. :genert: (Altså baseret på "Say yes to the dress")
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf De Suspekte Bryster » 4. aug 2016, 17:38

Fuckwebg ftw :rock:

Er på festival :)
6
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Frk. L » 4. aug 2016, 19:36

Jeg har faktisk ferie nu. Endelig. Skal først på arbejde igen d. 29. :banan:
6
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Studsgaard » 5. aug 2016, 03:23

Jeg har vildt meget lyst til at åbne alle vinduer og døre og sætte disturbed eller lignende, på fuld drøn i højtaleren og råbe "tak for sidst" til naboerne. :fløjt:
For nu er der endelig mørkt og ro ovre ved dem. :devil:

Jeg kan nemlig ikke falde i søvn igen efter deres musik vækkede mig efter knap to timers søvn. :cuss:
4
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Studsgaard » 5. aug 2016, 08:57

Jailbird skrev:
Studsgaard skrev:Jeg har vildt meget lyst til at åbne alle vinduer og døre og sætte disturbed eller lignende, på fuld drøn i højtaleren og råbe "tak for sidst" til naboerne. :fløjt:
For nu er der endelig mørkt og ro ovre ved dem. :devil:

Jeg kan nemlig ikke falde i søvn igen efter deres musik vækkede mig efter knap to timers søvn. :cuss:

Gør det! Jeg er sikker på de kan lide det.


Ha ha ja hvis ikke det så havde vækket børnene (igen) og de andre naboer ville det være fedt. For det er slet ikke deres musiksmag :devil:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Mani » 5. aug 2016, 10:51

Badesandalen skrev:Jeg har et spørgsmål til de børnekyndige herinde. Er der noget galt med et barn der stadig ikke kan tale ordentligt når han er 7-8 år?

Måske. Min venindes søn kunne ikke tale ordentligt før han var næsten 10 - og han gik ved talepædagog fra han var 3 ½. Ved du om de får hjælp?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. aug 2016, 11:10

Et emne jeg ved ligger mange på sinde - Nu er der endelig et klart svar!

caro.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"