Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Delfin » 3. aug 2016, 23:53

Nej. Jeg ville ikke kunne abstrahere fra tanken om, at han måske ikke just har en professionel tilgang til kønsdele. Jeg ville gå retur til egen læge og bede hende om at sætte haster på henvisningen, alternativt henvise til en gynækologisk afdeling
7
14 11 14
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2581
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 176
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3854

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Anlewi » 4. aug 2016, 02:55

Hvad med st finde en længere væk fra din bopæl?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Sophies-mor » 4. aug 2016, 03:54

Nu ved jeg, hvilken gynækolog der er tale om. (Det ved man, hvis man læste aviserne i hele landet, da sladderaviserne selvfølgelig gik i selvsving.)
Og jeg havde ham før.
Og har ham stadig.
Fagligt er han dygtig og super professionel. Fx undersøger aldrig uden personale til stede - det gjorde han heller ikke før.
En privat "svipser" (i mangel af bedre udtryk) i dømmekraften, ændrer ikke hans professionalisme.
Hvis der havde været "noget" eller ændringer til det negative i hans adfærd havde jeg skiftet. Men det er der ikke.
Og desuden, så erkendte han et forhold - deraf mit udtryk i svipser i dømmekraften. Men resten af sagen er, efter min bedste overbevisning ikke korrekt. Uden at jeg ønsker at gå nærmere ind på noget af det.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Aima » 4. aug 2016, 04:12

Blonderella skrev:
DetSorteCirkus skrev:Er du sikker på, at du ikke kan få en tid hurtigere, når du går rundt med en decideret knude?


Jeg ringede til en af de andre. Sekretæren sagde at der først var tid i december. Jeg nævnte at det var længe at vente for jeg har fundet den her knude.. hendes svar var at jeg kunne prøve ham her for der er ikke ventetid..

Så umiddelbart lød det ikke til at jeg rykker frem i køen..

Åh.. altså jeg regner bestemt ikke med at han gør noget upassende. Det er 3 år siden og han driver stadig praksis og har ikke andet "på sig" så det er ikke et overgreb jeg frygter.. Men mere tanken om hans årsag til at være gynækolog


Jeg ville have det som dig, uden tvivl, men jeg ville simpelthen hverken have tålmodighed eller is nok i maven, til at vente flere måneder på at blive undersøgt. Tanken om hans dom ville være ubehagelig, men alternativet med at vente så længe, ville gå mig mere på. Jeg ville få en tid hos ham, og så ville jeg have nogle distraktionstanker klar til selve undersøgelsen, som kunne hjælpe mig med at abstrahere. Ottetabellen bagfra, eller sådan noget.

Kunne jeg slet ikke klare tanken, ville jeg få en tid hos en privatpraktiserende.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Torn » 4. aug 2016, 05:34

Ja, det ville jeg godt turde.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf JoyNips » 4. aug 2016, 05:40

Nej. Det han er dømt for er jo netop at have et forkert forhold til at kigge på en forkert kvindes krop. Så skal han sgu ikke kigge på mit allermest private. Det kan godt være, han udfører arbejdet professionelt, men bare tanken om hvad han egentlig tænker imens...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Orchidea » 4. aug 2016, 05:44

Jeg tænker også om du har været hos egen læge først. Hvis der er mistanke om en cancer, vil du komme i et pakkeforløb der handler om hurtig udredning.

Jeg ville ikke selv benytte en læge, der havde den historie.
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf achillaxedprune » 4. aug 2016, 05:50

Ja, under de omstændigheder du nævner, vil jeg godt turde... Og bare fordi han har haft en upassende tilgang til hans 17-årige steddatter, er det jo slet ikke ensbetydende med, at han vil fantasere om alle kvinder, der kommer ind i hans klinik.

Jeg har svært ved at se sammenhængen mellem at filme en 17-årig i badet og så blive seksuelt opstemt af samtlige kvinder, der skal have foretaget en undersøgelse. ... Havde dommen gået på et overgreb af en patient, så ville jeg dog aldrig tage chancen. Men umiddelbart ville jeg ikke være så nervøs for mit eget ve og vel.

Og rigtig god bedring, TS! Håber ikke, den knude er noget farligt! :ae:
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf LaScrooge » 4. aug 2016, 06:59

Jeg kender også en smule til sagen ad anden vej end via medierne og med det i baghovedet, ville jeg ikke have betænkeligheder ved at konsultere netop ham. Så tag du trygt til undersøgelse og find ud af, hvad der er med den knude :kys:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf LadyFox » 4. aug 2016, 07:11

Hvis jeg havde grund til at mistænke der kunne være noget galt der skulle handles på hurtigst muligt, så ville jeg tage hvad jeg kunne få - fremfor at vente. Så ja det ville jeg. Og så ville jeg tage min mor, kæreste eller veninde med, hvis jeg ikke var helt tryg ved situationen.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf icelady » 4. aug 2016, 07:14

Dét ville jeg ikke have problemer med i den situation, du står i.

Manden kan sagtens være pissegod til sit arbejde og være pisseklam privat.

Tag evt en veninde med, hvis det kan berolige dig lidt.


Jeg ville ikke kunne klare at gå til december med en knude, med de tanker det kan sætte igang.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Akehurst2 » 4. aug 2016, 08:12

Med det, de der skriver de kender noget til sagen, skriver, med ventetiden hos de øvrige og fordi du har et konkret problem, du skal have undersøgt, så ville jeg gå til undersøgelse hos ham og så tage en veninde med eller bede om at sekretæren går med.

Jeg har altid haft sekretæren eller sygeplejersken med, hvis jeg har fået lavet gynækologiske undersøgelser hos mænd uden at der har været nogen konkrete mistanker. Det er mit indtryk at mandlige læger også selv sætter pris på, at der ikke er bare grundlag for mistanke om noget.
1
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf Blonderella » 4. aug 2016, 08:16

Jeg tog til lægen før sommerferien fordi jeg følte der var en hævelse og mistænkte nedsunken livmoder. Det så hun ingen tegn på.. jeg spurgte hvad det SÅ kunne være.. og hun virkede ikke som om det var vigtigt.. så jeg bad om en henvisning til gynækolog. Det indvilligede hun i, efter at have understreget at hun ikke så formålet. Hun mærkede ikke. Kiggede ikke.

I sommerferien er hævelsen så blevet til en konkret "dims" jeg kan mærke når jeg sidder. Så jeg er gået fra at være lidt forvirret over om jeg overhovedet skal afsted til at tænke at det må jeg nok hellere.. Men der er ingen der mistænker noget.. for lægen var ikke særlig interesseret.

1000 tak for alle jeres svar - især for jer der kender ham/bruger ham!
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf paint » 4. aug 2016, 08:42

Nu har jeg af biologiske årsager ikke brug for en gynækolog. Men jeg synes nok det er en noget generaliserende indstilling af have til manden at fordi han muligvis, har filmet sin 17 årige steddatter (nøgen?), så er han også interesseret, på en ikke-faglig måde, i alle kvinder der kommer i hans konsultation og har 'klamme' tanker kørende i hovedet, mens han laver sit arbejde.

Jeg synes det lyder som en, mere eller mindre, bevidstløs generalisering, fra det specifikke til - ja, det generelle.

Noget i retning af:

Hans er forelsket i Grethe
Grethe er en kvinde
Hans er forelsket i ALLE kvinder.

Bortset fra dét, ville jeg mene at en praktiserende læge, kan henvise direkte til en hospitalsafdeling (eller afdelingens ambulatorium), hvis der er tungtvejende grunde til det.

Procedure vedrørende henv. fra praktiserende læge til hospitalsafdelinger:

”Når en praktiserende læge/praktiserende speciallæge henviser en patient til undersøgelse/behandling på et sygehus, skal patienten give informeret samtykke hertil, og lægen skal orientere om, hvordan og inden for hvilken tidsramme en indkaldelse sædvanligvis vil finde sted.
Det er herefter hospitalsafdelingens ansvar at indkalde patienten, og det er patientens ansvar inden for den aftalte tidsramme at påse, at indkaldelse modtages. Hvis dette ikke sker, er det patientens ansvar at kontakte den henvisende læge.”
(Den Danske Lægeforening)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Ville du vælge en gynækolog der er tidligere dømt for blufærdighedskrænkelse?

Indlægaf paint » 4. aug 2016, 09:13

FruDulle skrev:
Ikke muligvis. Det er sket og han er dømt for det ligesom for at røre ved en anden steddatter intime steder


Det var ikke min hensigt at rejse en sideordnet debat, selvom mit eget indlæg, måske var på kanten af det.

Dette, ville nok passe bedre i en generel tråd om dette emne.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Helbred"