Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 4. aug 2016, 08:08

Chloecat skrev:Andrea
Man kan sagtens blive medlem af terminsgruppen og vente med at komme på forsiden til man er mere sikker - sådan virker det, når jeg tiltider lure :)

Min læge gad først se mig i uge 8 sidst, så du må nok ringe og høre ad.

Endnu engang tillykke :)

--

Jeg havde æl jf terminsberegner.dk d.3 august, Så vi har forsøgt at være ekstra aktive, min æl test er også semi positiv i dag, en millimeter tynd streg er ligeså tydelig som kontrol streg, mens resten er 'bare' positiv.

Ved ikke helt hvordan det skal tolkes, er ikke så god til æl testere. Jeg er overrasket over der findes noget mere eller mindst lige så frustrerende som graviditets test der ikke bliver positive indenfor tid - positive æl tests der ikke er positive.

Så taktikken må bare være at have en masse sex omkring æl tidspunkt og krydse fingre.


Ja, det er vildt besværligt at man skal tolke på hvor tydelig test stregen er på ÆL-test. Men man kan jo godt have positiv test 2 dage, så måske er det derfor.

Jeg vil vurdere min ÆL test til at være 99% så tydelig som kontrol stregen i dag, så mon ikke den er helt positiv i morgen. Vi tager på sommerferie på mandag, så håber virkelig min mens udebliver eller i det mindste venter til efter ferien, da den sidste del af ferien er rent badeferie på eksotiske øer :stoned:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 4. aug 2016, 08:29

Her er jeg på cyklusdag 12 og jeg holder skarpt øje med kroppen. Hvordan ser æl slim ud, har jeg smerter og hvad tolker jeg ud fra æl testen. Har to af de digitale æl test tilbage og tænker at bruge dem på dag 14 og 15. Indtil da bruger jeg bare strimmelteste og tolker. Jeg føler mig lidt for nærig til at købe en ny pakke af de digitale fordi jeg SELVFØLGELIG bliver gravid denne cyklus ;)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. aug 2016, 09:16

Jeg har det på samme måde, Ballademager, kan slet ikke overskue tanken om opkast eller kvalme. Min kæreste synes altid det er en forløsning på kvalmen at man lige tvinger sig selv til at kaste op. Det kan jeg SLET ikke arbejde med.


Jeg er virkelig i tvivl om jeg alligevel burde teste.
Skulle have startet mens sidste torsdag, glemte lidt alt om det, fordi vi er mega pressede på arbejde begge to, men i mandags huskede jeg det og nåede så lige at håbe mandag-tirsdag. I går var der så en lille smule spotting, det er meget normalt for dag 1 mens for mig, før der kommer, i snit, 5 dage med seriøse mængder mens og kraftige smerter. Lige nu og siden kl halv 6 i morges har der hverken været nogen pletblødning eller andet :gruble:

Fed info for et par fremmede :-D men ville i teste? Eller vente lidt? Eller?
Er på arbejde og indtil eftermiddag og derefter har vi en million løser ender der skal lukkes inden ferie, så er nol først hjemme 23-24 i aften
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. aug 2016, 09:56

En uge i dag, ja. Er nok bare forvirret over den pletagtige blødning i går.... :blush:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 4. aug 2016, 10:25

Ballademager skrev:
Ficus skrev:En uge i dag, ja. Er nok bare forvirret over den pletagtige blødning i går.... :blush:


Men er der ikke noget med, at det godt kan ske, selvom man er gravid? Når det er en hel uge, så ville jeg bestemt teste.


Det kan godt ske selvom man er gravid, at der er en lille pletblødning.

Ficus - ved du hvornår du havde ægløsning? Og hvad med din cyklus er den regelmæssig?
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. aug 2016, 12:59

Jeg begyndt at teste efter æl. Det er meget tidligt, men jeg ved jo ikke hvordan min cyklus ser ud efter min BIO. De er negative, men ifølge sidste mens skal jeg også først have æl omkring mandag.
Men det er også godt det samme, for vi har ikke haft sex siden kort efter sidste æl. Mens jeg ventede på om det satte sig fast havde jeg bare slet ikke lyst og så fik jeg mens og nu er det vist mest pga. post-ferie-træthed.

Men kan mærke, at det er lidt af et minefelt for os, for jeg bliver lidt irriteret når min kæreste er for træt, for det får man jo ikke en baby af. Omvendt har jeg jo heller ikke selv skide med lyst, men gør det for at blive gravid.

Så pludselig går vi og er lidt mugne på hinanden over at jeg presser lidt på om min kæreste føler at det kun er for at blive gravid jeg vil. Jeg forsøger virkelig at holde fast i at vi ikke kun skal have sex omkring ÆL, netop fordi det ikke må føles som pligtsex, men tiden render bare så forbandet hurtigt, at det tit ender sådan alligevel.

Noget helt andet - I tirsdags startede jeg på C9 kuren. Så er på dag 3 nu. De to første dage var frygtelige, for der får man intet mad. Men jeg har også tabt 2,8 kg på to dage :) I aften må jeg får aftensmad :banan:
Ville så gerne tabe lidt, både for en evt. graviditets skyld, men også inden vores ferie om 4 uger.
Nu kan jeg så blive helt i tvivl om en så stram kur kan have betydning for mig cyklus, men når det kun er 9 dage burde det vel ikke have den store indflydelse vel?
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 4. aug 2016, 14:07

Ficus - du skal da SÅ meget teste!! Du kan jo også bare vente og så hvad der sker om 9 mdr. :P

Jeg ville slet ikke kunne lade vær, men jeg er også sådan en optimist med uregelmæssig mens - så så snart den er 5 min over 28 dage, så er jeg da gravid indtil testen viser anderledes - sådan håber jeg i hvert fald inderligt. Det nok også derfor jeg bliver lidt mut, når den der lede graviditetstest er uenig eller tante rød er så uforskammet og komme på besøg.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. aug 2016, 16:04

S_imse skrev:
Ficus - ved du hvornår du havde ægløsning? Og hvad med din cyklus er den regelmæssig?


Jeg har en ide om det - hvis altså min app passer - og der var også lidt sex, så det kan sgu godt være :-D
Ville være VIRKELIG rart hvis jeg slap for min lægetid til diverse prøver

Altså engang imellem svinger den måske med en dag eller 2. Kan huske 4 dage en gang for et års tid siden, så vil sige at det er ret regelmæssigt. Men æl har jeg slet ikke nogen ide om. Har prøvet at tracke, men den virker ikke stabil :gruble:


Nu tastede jeg dog ind i samme app at jeg var "late" så ændrede den datoen til den 6. august :gruble:


Tror bare jeg skal teste og få lidt klarhed :D
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 4. aug 2016, 16:26

Ej se da at få testet Ficus. Du er jo over tid, så den er der garanteret :)
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 4. aug 2016, 16:42

Ja Ficus kom i gang med den test :-D
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 4. aug 2016, 18:39

:gruble: Sælger 7/11 tests? Vi er ude hvor der ikke er åbent efter 22 og kan ikke nå det inden vi er tilbage i København i aften...
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 4. aug 2016, 18:54

DøgnNetto gør :D
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 5. aug 2016, 13:58

Umiddelbart ikke engang antydning af en anden streg..... Men hvad filen der mon så sker dernede :gruble:

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 5. aug 2016, 15:00

Ficus skrev:Umiddelbart ikke engang antydning af en anden streg..... Men hvad filen der mon så sker dernede :gruble:

image.jpeg


Øv øv, det var da ærgerligt :(
Hmm du må jo se om mens dukker op eller teste igennem om nogle dage.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 5. aug 2016, 15:02

Jeg plejer altid at have en ekstra streg af forskellig styrke på mine æl test. Uanset om de er positive eller ej.

Men den jeg lige har taget havde slet ikke noget. Kan det var fordi jeg drikke så meget vand på den c9 kur at hormonet ikke kan måles?
Det er da virkelig upraktisk hvis jeg skal misse en æl af den grund.
0

Tilbage til "Graviditet"