Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Wizzze » 29. jul 2016, 14:32

http://www.bt.dk/underholdning/boern-sk ... yt-tv-show

Hvad siger I?
Genialt koncept, eller over stregen? :gruble:

Jeg tænker at det bliver lige smart nok, og hvor gamle er de børn? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Akehurst2 » 29. jul 2016, 14:50

Instinktiv reaktion: Det skal børn ikke blandes ind i, overhovedet.

Det giver en helt skæv opfattelse af, hvad de skal bestemme.
9
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf icelady » 29. jul 2016, 15:12

Måske nok lige at gå for langt i jagten på et program, der kan trække seere.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Rapfisk » 29. jul 2016, 15:21

I det, jeg har set fra udlandet, har det været voksne børn, muligvis teenagere i et enkelt tilfælde.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 15:27

Det koncept stinker efter min mening af afgrundsdyb mangel på viden om børnepsykologi og ja, menneskers følelsesliv generelt. Og medmindre de deltagende mødre på en eller anden måde er udsatte og ikke har haft forudsætningerne for at gennemskue konsekvenserne, er min fordømmelse egentlig fuldstændig ligeligt fordelt mellem tv-stationen, produktionsselskabet og de voksne deltagere.

Alene denne her formulering om de potentielle kærester giver mig kryb: "Dybest set handler det om, hvorvidt han kan sætte sig ned og kigge dem i øjnene og vinde dem." Eeew.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 15:29

Rapfisk skrev:I det, jeg har set fra udlandet, har det været voksne børn, muligvis teenagere i et enkelt tilfælde.


Det er det næppe her:

Børnene spørger for eksempel: Kan han lide at spille PlayStation? Er han god til at spille fodbold, og hvilket hold er han tilhænger af? Er han hjælpsom og holder døren? Er han god til at lave mad? Og hvad er hans livret?
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf paint » 29. jul 2016, 16:26

Det bekræfter bare min fordom om at reality tv stinker langt væk af meget lave produktionsomkostninger, fordi deltagerne agerer programindhold og, som regel, ikke får noget for det - ud over måske at blive til grin eller få deres liv/person, latterliggjort. Lægger man så (og det gør man) nogle reklamer ind i det, giver det et pænt overskud.

Det var derfor at 'opfinderen' af Reality TV (én eller anden hollænder) syntes det var så genialt.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Fru Sunshine » 29. jul 2016, 17:57

Det var dog et ubehageligt koncept.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf vibbsen » 2. aug 2016, 06:02

Det er præcis derfor jeg ALDRIG ser kanal 4. Fordi jeg simpelthen ikke kan fordrage den slags reality. Det er plat og mine egne fordomme er så afgjort at de mennesker som deltager i den slags på ingen måde er plaget af studenterhuens tryk. Jeg vil faktisk være så fræk at kalde deltagere i den slags platte programmer for White Trash....

Hvis en af mine single veninder kom og sagde at hun og ungerne skulle deltage i sådan et program så ville jeg være nødt til at fortælle hende at jeg ærlig talt ikke vidste at hun havde søgt om at blive medlem af White Trash. Jeg har dog kun et par enkelte single veninder med børn. Og de er nok mere typen som vil rulle rundt på gulvet af grin mens de hikster "Aprilsnar. Der fik jeg dig"

Det er muligt at jeg er rigtig grov i min generalisering. Men jeg synes simpelthen at den slags programmer er SÅ langt ude. Og udstiller mennesker som sådan nogen desperate kærlighedshungrende tåber.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Bimmerdyret » 2. aug 2016, 06:53

:nerve: :nerve: :wacko: :wacko: :tie: :tie: :nej: :nej:
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Akehurst2 » 2. aug 2016, 07:44

ShuruQ skrev:Forældre har fundet til deres børn i lignende programmer så den måtte jo komme.

Jeg synes begge dele er hul i hovedet, forældre skal ikke finde kærester/ægtefælle til deres børn men børn skal heller ikke til forældrene. Jeg ved godt det er frivilligt og folk kan springe fra, men jeg synes efterhånden at det er langt over stregen med de der typer programmer, jeg ser det lidt som fratagelse af selvstændighed eller at man smider selvstændigheden væk og smider det over i hænderne på andre.


Men hvis voksne børn beder deres forældre finde dem en partner, eller forældre beder voksne børn finde dem en partner, så er det trods alt voksne, der jo gerne må træffe dårlige eller uselvstændige beslutninger for dem selv. Så er det nok ikek et program, jeg gad se, men det kan ikke forarge mig.

At lade mindre børn vælge er ikke bare uselvstændigt, det er at lægge et alt for voldsomt ansvar på børn.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf hotlips » 3. aug 2016, 09:11

Det er vel ikke ok så meget værre end alle mulige andre af den type programmer og jeg kan egentlig godt se man kan få noget ud af at høre hvad børnenes syn på sagen egentlig er.

Men jeg har svært ved at se hvordan det skal fungere i praksis med en kæreste børnene møder med det samme og som mødrene så står og siger ja til for åben skærm, det bliver nok svært at finde ud af sine roller, for alle parter.

Jeg har heller noget problem med at børnene også har noget at skulle have sagt omkring hvem man bringer ind i familien og min holdning er klart at hellere for meget end for lidt.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Moxy-lady » 3. aug 2016, 12:04

Og så ved vi jo også alle at det ender med at børnene vælger legeonkel numero uno, og så har kvinden pludselig et ekstra barn at tage sig af :rulle:

Det er tarveligt (overfor barnet/børnene) - og ufatteligt kortsigtet - at lade børn vælge ens partner.
6
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf dgd2007 » 4. aug 2016, 13:43

Det lyder sygt.
Men som skrevet står: What else is new! :genert:
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Børn skal finde kæreste til mor i nyt tv-program

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. aug 2016, 22:15

det virker ret ekstremt at sætte dette koncept for et program, og jeg håber at børnene er grundigt forberedt på at det her kun er en leg, noget vi gør for sjov.

Men grundlæggende, der kan jeg faktisk godt lide at børn får lov til at ytre ( - IKKE bestemme ) hvad der i deres øjne udgør en attraktiv partner til deres enlige forældre. Hvad tænker børnene at DE har brug for i en papforældre, hvad ønsker de at den voksne bidrager med i relationen.
Og også hvad de mener er en god partner for deres forældre, hvad skal der til...
for jeg tror da absolut det er noget (større) børn har en holdning til, og det er da en kæmpe anerkendelse hvis de rent faktisk får lov til at fortælle hvad de synes og ønsker, og man evt. bruger dette som guidelines, - ikke nødvendigvis for valg af partner (der er kemi trods alt ret væsentligt) men når relationen skal bygges op, mellem mand og kvinde og de børn der følger med.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"