Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. aug 2016, 15:07

Sangius skrev:Hvordan synes I andre egentlig det er, at være gravid? Jeg går nemlig og tænker, om jeg er lidt 'unormal' her, eller hvordan. Jeg har da stunder hvor jeg synes det er hyggeligt nok, når hun lige sparker til, eller jeg får taget billeder af maven. Men det meste af tiden synes jeg bare det er træls. Jeg er træt, har ondt i mine skinneben, og føler mig begrænset i alt. Jeg kan ikke lige hoppe op på cyklen og smutte ned og handle - jeg kan dårlig vende mig i sengen uden gener. Jeg er sådan lidt ustadig for tiden, fordi jeg hele tiden føler mig besværet i alt hvad jeg laver. Glæder mig virkelig til at få hende ud nu!
Folk siger altid jeg skal huske og nyde det - hvordan nyder I andre det? Jeg er lidt bange for, om jeg efter fødslen bliver ked af, at jeg bare synes det var lidt skod at være gravid... :P


For det meste synes jeg faktisk det er super hyggeligt at være gravid, men kan også godt mærke jeg får flere og flere øjeblikke, hvor jeg tænker at nu vil egentlig gerne have min krop tilbage. Som i... At kunne bøje mig forover uden at føle jeg tilter, kunne kaste mig ned på sofa eller seng uden at skulle tage højde for maven, kunne vende mig i sengen uden at det føles som om nogen trækker i min livmoder osv osv.

Men jeg nyder stadig at lægge mig på sofaen og puffe lidt lillepigen og mærke hvordan hun puffer igen og mosler rundt. Dét er simpelthen for hyggeligt og jeg kommer sandsynligvis til at savne det...

Og så er der under 3 uger til hun er færdigbagt nok til at hun gerne må komme, hvis hun vil :panik:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 4. aug 2016, 15:15

Sangius skrev:Hvordan synes I andre egentlig det er, at være gravid? Jeg går nemlig og tænker, om jeg er lidt 'unormal' her, eller hvordan. Jeg har da stunder hvor jeg synes det er hyggeligt nok, når hun lige sparker til, eller jeg får taget billeder af maven. Men det meste af tiden synes jeg bare det er træls. Jeg er træt, har ondt i mine skinneben, og føler mig begrænset i alt. Jeg kan ikke lige hoppe op på cyklen og smutte ned og handle - jeg kan dårlig vende mig i sengen uden gener. Jeg er sådan lidt ustadig for tiden, fordi jeg hele tiden føler mig besværet i alt hvad jeg laver. Glæder mig virkelig til at få hende ud nu!
Folk siger altid jeg skal huske og nyde det - hvordan nyder I andre det? Jeg er lidt bange for, om jeg efter fødslen bliver ked af, at jeg bare synes det var lidt skod at være gravid... :P


Jeg bryder mig ikke om at være gravid. Hverken første gang eller nu.
Jeg har ikke de store og voldsomme gener, mere sådan noget som du også beskriver. Jeg synes bare det er godt og grundigt træls at være gravid og til tider ikke kunne holde ud at være i sin egen krop. Faktisk hader jeg at være gravid, kun afbrudt af få glimt hvor det kan være hyggeligt.

Jeg nyder denne graviditet noget mere end første, men kun fordi jeg ved det er sidste gang jeg skal gennemføre en graviditet, jeg gider ikke en gang mere.
Jeg oplevede under min første graviditet, at hvis man taler højt om at man ikke synes det er en fest at være gravid, så vil mange andre stemme i koret, men ingen tør sige det højt som den første. Der er noget tabu over det.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 4. aug 2016, 15:54

Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.


Hvad er status hos dig? :kram:


Tak for tanken :kys:

Det gik heldigvis fint. Eller i hvert fald sådan status qou. Sundhedsvæsnet her er sådan et lidt spøjst sted at være. Heldigvis var det en rigtig sød læge, der tog mig alvorligt. Han lavede en scanning af maven og sagde noget ala "Altså du har 2 fine babyer derinde med fine bankende hjerter. Vores scanningsudstyr er desværre ikke godt nok til at se andet" Så jeg aner intet om min livmoderhals eller noget andet, men han sagde, at jeg kun skulle være bekymret, hvis jeg havde veer eller blødte (Så tænker jeg alligevel, at bekymringen er for sen. Jeg skulle forhåbentlig kunne gøre noget inden vi når dertil :lol: )

MEN i morgen flyver vi til Danmark på ferie og må mandag har jeg en scanning på en privatklinik med lækkert, ordentligt udstyr, hvor de både kan lave ordentlige gennemscanninger af børnene (andet end.. "Tja, der er vist ikke noget, der hænger udenfor" som var det han sagde til den eneste scanning man får her :træt3: ) OG tjekke livmoderhals osv. (og få køn :lun: ) Shit, det glæder jeg mig til.
4
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 4. aug 2016, 16:07

Sangius skrev:Hvordan synes I andre egentlig det er, at være gravid? Jeg går nemlig og tænker, om jeg er lidt 'unormal' her, eller hvordan. Jeg har da stunder hvor jeg synes det er hyggeligt nok, når hun lige sparker til, eller jeg får taget billeder af maven. Men det meste af tiden synes jeg bare det er træls. Jeg er træt, har ondt i mine skinneben, og føler mig begrænset i alt. Jeg kan ikke lige hoppe op på cyklen og smutte ned og handle - jeg kan dårlig vende mig i sengen uden gener. Jeg er sådan lidt ustadig for tiden, fordi jeg hele tiden føler mig besværet i alt hvad jeg laver. Glæder mig virkelig til at få hende ud nu!
Folk siger altid jeg skal huske og nyde det - hvordan nyder I andre det? Jeg er lidt bange for, om jeg efter fødslen bliver ked af, at jeg bare synes det var lidt skod at være gravid... :P


Jeg fatter heller ikke det med at man skal nyde at være gravid. Jeg tæller også ned, og gjorde det også sidste gang. Er ikke helt så træt af det den her gang, men er stadig ikke vild med det.
Sidst hadede jeg hvert sekund, det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg elsker at være mor, det er vel vigtigere, tænker jeg:)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 4. aug 2016, 16:14

Jeg sætter faktisk noget mere på graviditeten denne gang. Sidste gang synes jeg det var et helvede. Jeg blev sat tilbage i alt hvad jeg elskede i form af træning og løb og følte faktisk, at jeg mistede lidt identitet i det.

Denne gang er det mere ok, selvom graviditeten er noget værre mht. belastninger mv. Men med alle de historier om tvillinger, der bliver født før tid, tror jeg bare, at jeg priser mig lykkelig hver dag for at alt er fint. Og så endnu vigtigere. Jeg ved hvilket kaos, der venter. Så lige nu bliver søvn, afslapning (sådan som det u kan lade sig gøre med en 2-årig) og tid med min mand virkelig værdsat. Jeg ved det næste år fra de bliver født, bliver i undtagelsestilstand, så bare det med at man kan tage et bad og stå der længe, nydes helt vildt.

Men hvis der lige var nogen, der opfandt graviditeter, der kun varede halvdelen af tiden, hoppede jeg gerne med der :lol: Ogshit. Så er jeg vanvittig træt af at ligne en hval og udskidt æblegrød. Hvornår opfinder de hårfarve og den slags, der kan anvendes med god samvittighed?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. aug 2016, 16:56

Kolderudolf skrev:
Snowdrop skrev:
Kolderudolf skrev:Hm, jeg har ringet til fødegangen her til morgen. Der kom en ordentlig klump slim ud til morgen (Sorry for details :lol:) og nu er jeg ret bange for, at det er tegn på at slimproppen er ved at gå.

I DK tjekker de jo om livmoderhalsen har den størrelse, den skal have og det har de indtil videre ikke gjort her. Og jeg har først tid til en scanning igen om 5 uger, hvilket også synes er lidt sært, når de i DK scanner hver 14. dag fra NF-scanning ved tvillinger. Så egentlig føler jeg mig nok lidt overladt til mig selv og så bliver man bare lidt mere pylret og bekymret, når kroppen gør lidt sære ting.

Men nu vil jordemoderen tale med en læge om hvorvidt de vi se mig, eller om vi bare skal se det an.


Hvad er status hos dig? :kram:


Tak for tanken :kys:

Det gik heldigvis fint. Eller i hvert fald sådan status qou. Sundhedsvæsnet her er sådan et lidt spøjst sted at være. Heldigvis var det en rigtig sød læge, der tog mig alvorligt. Han lavede en scanning af maven og sagde noget ala "Altså du har 2 fine babyer derinde med fine bankende hjerter. Vores scanningsudstyr er desværre ikke godt nok til at se andet" Så jeg aner intet om min livmoderhals eller noget andet, men han sagde, at jeg kun skulle være bekymret, hvis jeg havde veer eller blødte (Så tænker jeg alligevel, at bekymringen er for sen. Jeg skulle forhåbentlig kunne gøre noget inden vi når dertil :lol: )

MEN i morgen flyver vi til Danmark på ferie og må mandag har jeg en scanning på en privatklinik med lækkert, ordentligt udstyr, hvor de både kan lave ordentlige gennemscanninger af børnene (andet end.. "Tja, der er vist ikke noget, der hænger udenfor" som var det han sagde til den eneste scanning man får her :træt3: ) OG tjekke livmoderhals osv. (og få køn :lun: ) Shit, det glæder jeg mig til.


Det bliver spændende med den scanning i Danmark! Hvor langt er du når du få scanningen?
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 4. aug 2016, 17:06

Ja, især med køn. Selvom de ligger hver for sig kan de stadig være enæggede. Det er kun hvis det er hver deres køn, at man med sikkerhed ved at det er tveæggede :)

Jeg er 19+5, så det er jo helt perfekt i forhold til misdannelses-scanning.
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 4. aug 2016, 17:13

Jeg synes heller ikke det er det mest fantastiske at være gravid lige nu! Synes det er hårdt med bækkenløsning og føler mig stor og besværet nu! Og at det gør ondt bare jeg går en lille tur.Men prøver at nyde det. Ved jeg kommer til at savne alle sparkene og også maven. Sådan var det sidst.
Men i starten nød jeg det... Ved også det er min sidste graviditet så prøver at nyde det inden 3 bliver til 4! A glæder sig også helt vildt! Og krammer maven og siger hun elsker lillebror! Det nyder jeg!
Om lidt over en mdr er det slut! :gisp: :lun:

Var til 3. JM besøg i går. Alt så ud og han ligger med hovedet helt nede og er klar. :)
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 17:20

Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 4. aug 2016, 17:28

godtnavn skrev:Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:


Jeg forstår heller ikke helt indholdet i mataspakken, så du er ikke alene ;)

Er også skuffet over babysams pakke. Ved godt den er gratis og alt det, og ja man får også blespanden (men det er jo bare for at de kan sælge mega dyre refills til den :lol: ) men ok jeg havde vist sat forventningerne lidt op fordi jeg havde fået en goodiebag til et "klar parat baby" event der virkelig var god...
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 4. aug 2016, 17:51

godtnavn skrev:Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:


Jeg synes også den er vildt sær den pakke /taske! :lol2: Jeg fik et blad,en prøve på noget creme,en lille fod salt og 2 bleer. Men ja ja den er jo gratis :)
Den fra Rema og den fra Super Brugsen og Fakta er ret gode! :gogo: Den fra Babysam er også lidt kedelig. Husker den som en del bedre sidste gang..
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 17:54

Lisen82 skrev:
godtnavn skrev:Jeg fik matas babypakke i dag, fik den tilbudt da jeg var nede og købe gravid vitamin, og synes indholdet er lidt sært :genert: Altså, jeg ved godt den er gratis og det er da også meget fint, men pakken indeholdt 2 bleer, en øjenmakeupfjerner (ikkke en prøve, en hel stor flaske) og en prøve på baby zinkcreme. Altså, forstår ikke helt det store i pakken intet har med baby at gøre, men mangler nogen øjenmakeupfjerner kan jeg da anbefale at få den :lol:


Jeg synes også den er vildt sær den pakke /taske! :lol2: Jeg fik et blad,en prøve på noget creme,en lille fod salt og 2 bleer. Men ja ja den er jo gratis :)
Den fra Rema og den fra Super Brugsen og Fakta er ret gode! :gogo: Den fra Babysam er også lidt kedelig. Husker den som en del bedre sidste gang..


Føtex skulle vidst også være ret god (man får bl.a. en hel pakke bleer). Jeg har egentlig ikke tænkt at få dem allerede, troede ogås først man kunne senere men damen i matas spurgte om jeg ville have den og så sagde jeg jo ikke nej :) Men sjovt indholdet er forskelligt, men lige sært i allesammen :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 17:54

Og så er det altså en ret stor taske de 3 små ting kommer i :lol:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 4. aug 2016, 19:03

Pakkerne fra føtex, fakta og rema er rigtig gode! Det kan anbefales at få dem hentet:)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 19:17

Jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg har det med at være gravid.
Jeg nyder det mere denne gang, fordi jeg fysisk har det bedre, men de sidste par dage har jeg været noget mere aktiv og det har resulteret i rigtig mange plukveer og ligamentsmerter :( Det lægger altså en dæmper på begejstringen.
Men jeg synes det er hyggeligt at mærke den lille fise rundt derinde. Er også begyndt at mærke hun hikker :lun:
Og S glæder sig umådeligt. Da jeg puttede hende her til aften sagde hun 'jeg bliver altså ked af det hvis babyen ikke er kommet ud til min fødselsdag'.
Det er hun heldigvis - så skal de se Dora sammen, mener S :lol: :lun:
Senest rettet af Bøtte 4. aug 2016, 19:49, rettet i alt 1 gang.
2

Tilbage til "Graviditet"