Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 22. sep 2015, 17:30

Pityt skrev:Jeg har lige været inde og grave min frem (fra skuffen, altså :lol: ) og jeg kan se, at det er en Moon Cup. Aner ikke om den er kort, lang, hård eller blød i forhold til de andre I nævner?
Sidst jeg prøvede var det som om der ikke var plads nok...men det handler vel mest om positioneringen?


Det var også sådan jeg havde det med min kop og løsningen for mig var en anden metode til oplægningen. Egentligt underligt at oplægningen betød så meget. Altså, man skulle jo tro at koppen ville fylde det samme uanset hvordan den kom op.. :gruble:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 22. sep 2015, 17:42

Pityt skrev:Jeg har lige været inde og grave min frem (fra skuffen, altså :lol: ) og jeg kan se, at det er en Moon Cup. Aner ikke om den er kort, lang, hård eller blød i forhold til de andre I nævner?
Sidst jeg prøvede var det som om der ikke var plads nok...men det handler vel mest om positioneringen?

Mooncuppen er lidt hårdere i det end andre udgaver men det gør det lidt lettere at få den til at folde sig ud igen. Du må i gang med at prøve igen :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Karkluden » 25. sep 2015, 12:20

Lækre Arne skrev:Jeg må have en meget kort skede og ekstremt lange fingre, kan jeg konkludere ud fra denne tråd.

Jeg har endda udført hindeløsning på mig selv (for de uindviede - en jordemoderteknisk manøvre der kan sætte fødsel igang..), uden problem.
Det handler altså også om vinklen på kroppen, man kan jo ikke stå ret op og ned og forvente at kunne nå.
Jeg stiller mig med det ene ben på toilettet og krummer i ryggen. Det gør jeg i øvrigt også når jeg indfører cuppen.


Ps. Projekt keglesnit/cup er gået fint. Ingen infektioner og hurtig heling.

Jeg kan også uden problemer mærke min livmoderhals, og jeg vil vædde rimelig meget med, at hvis den var blød pga snarlig fødsel, så ville jeg uden problemer også kunne lave hindeløsning selv. Jeg behøver ikke engang krumme sammen, jeg kan sagtens gøre i fladt liggende stilling. Og jeg har endda så korte fingre, at børnevanter over str 8 år er for store :lol: min skede må være meget kort.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Whoosh » 25. sep 2015, 12:46

"Min skede er kort" er ikke en god scorereplik. :-D
Og dyb er heller ikke vildt frækt. :gruble:
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 25. sep 2015, 13:48

Måske lang livmoderhals?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 25. sep 2015, 16:59

kidkomb skrev:Måske lang livmoderhals?


Stadig ikke frækt :lol:
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Pityt » 26. sep 2015, 09:28

I forvirrer mig en anelse med jeres snak om hvor højt/lavt jeres livmoderhals sidder :gruble:
I al litteratur jeg har læst om det (og det er en del...i forbindelse med mange års kamp mod barnløshed) står der, at den sidder forskelligt alt efter hvor i cyklus man er! Dette er også min erfaring...den lille fucker rykker rundt!
1
What's done in the dark will be brought to the light
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf MOGA » 26. sep 2015, 10:00

Jeg er forvirret.
Jeg er træt af tamponer, så jeg har købt en organicup. Så langt, så godt.
Men jeg kan ikke få skidtet til at virke. Jeg havde på fornemmelsen, at jeg var snæver, så jeg købte den lille model, men selv i sammenfoldet stand, skal jeg mase for at få den op, og den folder sig ikke ud - ergo virker den ikke.

Jeg har set videoen, og har prøvet at folde, både som et C og som hun viser i videoen, men det virker ikke. Hvad gør man?
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Juliet » 26. sep 2015, 11:21

MOGA skrev:Jeg er forvirret.
Jeg er træt af tamponer, så jeg har købt en organicup. Så langt, så godt.
Men jeg kan ikke få skidtet til at virke. Jeg havde på fornemmelsen, at jeg var snæver, så jeg købte den lille model, men selv i sammenfoldet stand, skal jeg mase for at få den op, og den folder sig ikke ud - ergo virker den ikke.

Jeg har set videoen, og har prøvet at folde, både som et C og som hun viser i videoen, men det virker ikke. Hvad gør man?


Jeg kender ikke organicup, men tænker det samme gælder for de fleste af dem. Hos mig skal jeg sidde godt og slappe virkelig meget af. Cuppen foldes og føres foldet så langt op som jeg kan, når der ikke længere er plads til mine fingre slipper jeg. Hvis den ikke folder ud af det hjælper det hos mig at skubbe den længere op og evt fører en finger op langs kanten af den. Når den så er udfoldet drejer jeg en nogle gange rundt og trækker den ned på plads.
Det vigtigste tror jeg virkelig er afslapning, og tid og starte forfra hvis man føler den er kørt helt skævt.
Tror jeg i starten hver gang mærkede efter i hvilken vinkel der var bedst plads før jeg begyndte, og så har jeg altid gjort det med en fugtig cup, simpelthen fordi det føltes som om den sugede sig fast hvis det ikke gled lidt nemmere med væske.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 26. sep 2015, 16:05

MOGA skrev:Jeg er forvirret.
Jeg er træt af tamponer, så jeg har købt en organicup. Så langt, så godt.
Men jeg kan ikke få skidtet til at virke. Jeg havde på fornemmelsen, at jeg var snæver, så jeg købte den lille model, men selv i sammenfoldet stand, skal jeg mase for at få den op, og den folder sig ikke ud - ergo virker den ikke.

Jeg har set videoen, og har prøvet at folde, både som et C og som hun viser i videoen, men det virker ikke. Hvad gør man?


Det er også en organicup, jeg har og jeg kunne heller ikke få den til at sidde ordentligt og folde sig ud de første mange gange. For mig virkede den anden metode, hun viser i videoen. Hun siger, at der er andre videoer på nettet, der viser alternative indførings/foldningsmetoder. Måske du skal finde nogle af dem og prøve det?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf MOGA » 26. sep 2015, 21:16

Efter adskillige forsøg lykkedes det mig at få den ind, og nu kan jeg både når den er "foldet ned" og som et 7-tal.
Men - jeg bløder igennem, hele tiden. For at få koppen til at folde sig ud, er jeg nødt til at trække den næsten ud, og så skubbe den op igen. Efter hvad jeg kan læse mig til, burde det være okay, og når jeg mærker efter, føles den helt foldet ud. Hvad pokker mon så går galt?
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 26. sep 2015, 21:53

MOGA skrev:Efter adskillige forsøg lykkedes det mig at få den ind, og nu kan jeg både når den er "foldet ned" og som et 7-tal.
Men - jeg bløder igennem, hele tiden. For at få koppen til at folde sig ud, er jeg nødt til at trække den næsten ud, og så skubbe den op igen. Efter hvad jeg kan læse mig til, burde det være okay, og når jeg mærker efter, føles den helt foldet ud. Hvad pokker mon så går galt?


Jeg må også tit gøre det med at trække den lidt ud og så skubbe den ind igen. Der var en dag, hvor jeg havde blødt lidt ved siden af... ikke meget.. men jeg havde trusseindlæg på, så det gjorde ikke noget. Det viste sig, at selvom jeg troede at koppen var foldet ud for sådan føltes det, når jeg kørte en finger langs undersiden på den, så havde den alligevel fået lavet en lille fold længere oppe. Det drillede mig faktisk et par gange. Kan det samme være sket for dig?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf MOGA » 26. sep 2015, 21:58

Måske? Hvordan opdagede du så folden?
Og det er ikke bare en lille smule ved siden af, det er tøjskift. Jeg har selvfølgelig ikke nogle bind, plejer at bruge tampax og troede, måske naivt, at dette bare ville fungere.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Garfield » 26. sep 2015, 22:06

MOGA skrev:Måske? Hvordan opdagede du så folden?
Og det er ikke bare en lille smule ved siden af, det er tøjskift. Jeg har selvfølgelig ikke nogle bind, plejer at bruge tampax og troede, måske naivt, at dette bare ville fungere.


Da jeg blødte ved siden af, tog jeg koppen ud og da den var næsten ude, kunne jeg se, at den lavede en fold i den øverste halvdel. Altså, jeg kan jo ikke vide, om den lavede folden på vej ud, men det passede jo meget godt med, at jeg blødte ved siden af. Jeg tror i øvrigt at grunden til, at jeg kun blødte en smule ved siden af var fordi det var en dag, hvor jeg ikke blødte så meget.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf MOGA » 26. sep 2015, 22:09

Okay, tak for svar. Måske skal jeg prøve at se efter en gang til og ellers være tålmodig. Har du fået din organicup til at fungere?
0

Tilbage til "Helbred"