Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 4. aug 2016, 19:22

Jeg har nydt størstedelen af min graviditet. Jeg har stort set ikke haft gener, og har kunne holde min træning ved lige. Min elskede crossfittræning måtte jeg dog lægge på hylden for en måneds tid siden, da der var for mange øvelser jeg ikke kunne lave. Men glæder mig at komme igang igen på deres crossfit moms hold :) Jeg træner dog stadig i FW, og får nogle blikke og seje kommentarer, når jeg står og giver den gas :D Derudover svømmer jeg og går lange ture. Jeg forventer i høj grad at min relativt gode form kommer mig til gode under fødslen, ellers bliver jeg slemt skuffet :lol:

Jeg er 38+0 i dag, så det er ved at være virkelig tæt på :panik: Jeg kan godt mærke at utålmodigheden er begyndt at sætte ind for alvor. Maven er også mest i vejen nu, og jeg sover ikke særlig godt. På det sidste har jeg fået virkelig ondt i hænderne. Det ligner ikke at det er væske, men jeg har læst mig frem til, at det nok er det alligvel. Møg ubehageligt!
Jeg glææææder mig til at møde lillepigen og ikke mindst at få min krop for mig selv igen!

Jeg kan også anbefale gratispakkerne fra Føtex, fakta, Rema og Lidl. Jeg har så mange bleer, vådservietter, sutter og diverse plejeprodukter nu, at det ikke kommer til at mangle, før vi skal op i en større størrelse :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 4. aug 2016, 19:29

Jeg er heller ikke stor fan af at være gravid, men det er de færreste vel i 1. trimester. Jeg har mange lykke-stunder hvor jeg føler mig som det heldigste menneske i verden, men omvendt har jeg så meget kvalme at jeg intet kan og synes verden er lidt hård. Er blevet asocial og inaktiv af at være gravid. Håber det bliver bedre i næste trimester.

Tilgengæld så synes jeg jeg spiser konstant, og taber mig!? Synes ikke jeg kaster så meget op, altså der er dage hvor jeg ikke alver andet end at kaste op, men de fleste dage er det kun et par gange og ikke umiddelbart efter mad. Så forstår det ikke helt, er meget mindre aktiv, spiser meget mere og vægten falder.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 4. aug 2016, 19:54

godtnavn skrev:Jeg er heller ikke stor fan af at være gravid, men det er de færreste vel i 1. trimester. Jeg har mange lykke-stunder hvor jeg føler mig som det heldigste menneske i verden, men omvendt har jeg så meget kvalme at jeg intet kan og synes verden er lidt hård. Er blevet asocial og inaktiv af at være gravid. Håber det bliver bedre i næste trimester.

Tilgengæld så synes jeg jeg spiser konstant, og taber mig!? Synes ikke jeg kaster så meget op, altså der er dage hvor jeg ikke alver andet end at kaste op, men de fleste dage er det kun et par gange og ikke umiddelbart efter mad. Så forstår det ikke helt, er meget mindre aktiv, spiser meget mere og vægten falder.


Jeg var næsten halvvejs med min datter før jeg begyndte at tage på. Og jeg spiste også hele tiden pga kvalme. Det er vist helt normalt :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 4. aug 2016, 19:58

Jeg er taknemlig for at være gravid og for at vi snart er i mål med at få et barn mere.

Men jeg synes det har været noget øv. Jeg føler jeg er gået direkte fra massiv kvalme til bækkenproblemer. Og min sygemelding har nærmest ikke hjulpet.
Jeg glæder mig virkelig til han er ude og jeg kan se han har det godt og jeg kan få mulighed for at kunne noget igen (er godt klar over at jeg højst sandsynlig ikke springer rundt med det samme). Lige nu gør det ondt bare at løfte benet for at tage trusser på.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 4. aug 2016, 20:01

Hvordan får man gratis babypakker? :genert:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 20:09

achillaxedprune skrev:Hvordan får man gratis babypakker? :genert:


Ofte skal man udfylde noget på deres hjemmeside. Prøv at Google 'gratis babypakker' så kommer der noget.

Ved at en fra den gamle debat lagde det på sin blog.
1
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 4. aug 2016, 20:19

Jeg er også meget taknemlig og lykkelig over at være gravid. Også selvom det har været hårdt! Og glæder mig SÅ meget til at møde ham :lun:

Ja som Bøtte skriver så kan man bestille gratis pakkerne på de forskellige hjemmesider. Men prøv at Google det så kommer der info frem :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 20:29

Jeg er også taknemlig for at vi kan få et barn mere, ingen tvivl der. Mon ikke alle er det? :)

Sidste gang sagde jeg vist nærmest ikke noget negativt om at være gravid. Jeg sagde at det var hårdt og at jeg virkelig havde det skidt, men aldrig at jeg ikke brød mig om det.
Synes det var tarveligt overfor dem, der ikke kunne blive gravide :genert:
Men jeg er altså glad for det - indtil videre - går nemmere denne gang. Havde jeg haft det på samme måde igen, var alt snak om en 3'er lukket.
Nu er døren kun lukket på klem :lol:
Som det er lige nu, kan jeg dog ikke overskue at være gravid igen med to mindre børn :genert:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 4. aug 2016, 20:42

Mit indlæg skulle ikke opfattes som om at jeg tror der nogen der ikke er taknemlige.

JEG kan bare mærke en større taknemlighed over at det er lykkedes denne gang - nok fordi det har været længere undervejs og at jeg flere gange har tvivlet på, om vi ville komme så langt.

Første gang var jeg bare totalt på en lyserød sky hele vejen igennem.
2
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 5. aug 2016, 04:29

Godmorgen!

Sådan opfattede jeg heller ikke dit nedlæg Primle :) Jeg er også sikker på alle er taknemlige! Forstår godt hvad du mener.

Her synes min datter vi skulle op kl 5 for 3 dag i træk. Tror vist lige vi skal sove lur sammen senere :)
Skal også i gang med at rydde op,vaske tøj osv. I morgen skal vi på weekend tur med svigerfamilien til Fyn,så skal også lige pakke en taske til det.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 5. aug 2016, 07:36

Jeg har det skønt med at være gravid (7-9-13)
Sidst havde jeg slet ingen problemer andet end vand i fødderne på arbejdet.
Og denne gang er jeg også ret forskånet. Og så alligevel ikke for det er meget anderledes end sidst.
Men indtil videre synes jeg det er lige så fantastisk som sidst heldigvis.

Jeg er åbenbart god til at være gravid men pisse dårlig til at føde. Det må godt ændre sig denne gang for min skyld :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 5. aug 2016, 08:05

Mine plukveer har taget til over de sidste dage. Vil skyde på at jeg på nuværende tidspunkt har haft 20-25 stykker, og jeg har ikke været oppe i 3 timer endnu. Min livmoder føles også øm. Jeg har været lidt i gang, de sidste dage, men ikke mere end jeg plejer, men nok på en anderledes måde. I sidste uge var jeg alene med S, så der var jeg jo pænt meget på, og vi har gået en del i ferien, så synes ikke det, jeg har lavet i denne uge burde give så stor en ændring i dem.
Jeg er blevet tjekket for blærebetændelse.

Men skal jeg mon give min jm et kald, og vende det med hende? Eller hvad ville I gøre?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 5. aug 2016, 08:24

Bøtte: Jeg aner intet om det, men umiddelbart er det bedre at ringe en gang for meget end en gang for lidt :)
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2016, 09:06

Altså, med forbehold for, at jeg kun er i 16. uge, så synes jeg indtil videre ikke rigtigt, at det er noget særligt at være gravid. Det er bare dejligt og glædeligt og vi ser rigtig meget frem til at møde vores baby. Jeg har ganske vist en del lændesmerter, der stråler ned i ballerne (jeg har i forvejen en ryg, der har været brækket to steder), så jeg har måtte udvikle lidt kreative teknikker til at rejse mig fra liggende position, og jeg tror også, det er plukveer, jeg mærker når jeg har redet hesten intensivt, men altså, det er jo bare en del af det at være gravid at kroppen er lidt besværet.

Men det kan godt være, jeg ændrer mening når jeg bliver tungere og mere besværet. Og jeg gør det nok helt sikkert under veerne! :D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 5. aug 2016, 09:39

Bøtte: jeg synes også du skal ringe. De sagde til mig at man skulle reagere, hvis de blev sådan systemerede, gjorde ondt eller ikke stoppede, når man slapper af.
0

Tilbage til "Graviditet"