Paris - jeres bedste tip!

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Paris - jeres bedste tip!

Indlægaf Little_Woman » 5. aug 2016, 09:59

Jeg skal til Paris om en måneds tid, for.... 8? gang, tror jeg. Jeg har således set alt det man skal se, adskillige gange, og elsker bare at drysse rundt i byen. Jeg bor altid på Montmartre og elsker det kvarter!

Har du et godt tip, trick eller idé til byen - den hyggeligste café, byhave, museum, butik, sushisted eller andet - som jeg bør prøve? Det er altid godt med ny inspiration :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Paris - jeres bedste tip!

Indlægaf Sjo » 5. aug 2016, 11:14

Picasso-museet er blevet renoveret, det er så absolut på min to do liste, når vi kommer derned igen.

Jeg er ret glad for Rue des martyrs, hyggelig lille gade med gode spisesteder og caféer, bl.a. Marlette, som har ret hyggelig fortovsservering. Der er nogle lidt spøjse butikker i gaden også.

Zoo er åbnet igen i Paris, så hvis ikke du har været der, skal du da klart en tur derud. (Route de la Ceinture du Lac 75012 (M Porte Dorée).)

Vi plejer at hænge lidt ud ved Canal Saint Martin, det er så hyggeligt med sluserne og en masse fine små caféer, Sésame er en af vores yndlingscaféer på Quai de Valmy.

Le Marché des Enfants Rouges i det tredje er et fantastisk madmarked, hvor specielt den japanske og marrokanske madbod er lækker.

Marché Saint Quentin er hyggeligt at besøge og så er der også ballonen: http://www.ballondeparis.com/ :love: jeg var ret imponmeret over Palais de Tokyo, http://www.palaisdetokyo.com/

Jeg synes også at det er sjovt at snuse rundt i de små gader og jeg kunne simpelthen ikke huske navnet på en lille passage, så jeg har kopieret fra Momondos hjemmeside.
Drejer man ned ad den lille Passage Brady i det trendy og multikulturelle kvarter, Grands Boulevards, finder man sig snart opslugt af Paris’ levende pakistanske og indiske samfund.

Passagen er fra 1854, og den er ikke så køn som mange andre passager i Paris, primært pga. dårlig vedligeholdelse og huller i glasloftet, hvor regnen kan trænge ind. Atmosfæren er imidlertid 100 pct. autentisk, og du kan købe farverige sarier, prøve den bedste kyllingevindaloo i byen eller besøge en traditionel New Delhi-barber.

Passage de Pondichéry i nr. 84 er et godt sted at spise, men husk at vælge den rigtige side, hvis du leder efter Passage Brady: Passagen deles af Boulevard de Strasbourg og den del, som ikke er overdækket, er af en eller anden grund blevet hovedkvarteret for butikker, der udlejer festtøj og kostumer, hvilket er knap så interessant.

Hvor: 33 Boulevard de Strasbourg, 10th arr.


Og ellers skal jeg gå denne her tur næste gang vi kommer til Paris. https://www.theguardian.com/travel/2012 ... ping-shops

Læs mere på: http://www.momondo.dk/inspiration/12-ti ... pIxPV42.99
4
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Paris - jeres bedste tip!

Indlægaf Little_Woman » 7. aug 2016, 09:59

Tak, Sjo! Rue des Martyrs kender jeg, den er super hyggeligt! Sidste gang jeg var der kom jeg tilfældigt forbi det madmarked du omtaler, det var også værd at genbesøge.

Jeg har netop tænkt på zoo og også på den botaniske have, som jrg vist aldrig har besøgt. Det afhænger også lidt af vejret, hvad der er mest oplagt.

Men GLÆDER mig!

Selv bor jeg altid lige ved metro Abesse, på montmartre. Rue Le Pic er super hyggelig, den skal jeg altid et smut ad.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Paris - jeres bedste tip!

Indlægaf Sjo » 8. aug 2016, 10:35

Rue Lepic? Er det ikke der hvor Amélies café ligger i filmen?

Hvilket hotel bor du på? Vi har lejet lejligheder de sidste gange, hvor vi har været af sted. Og jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg rigtig gider hoteller længere, men hvis nu lige du havde det bedste hotel, så kunne det jo være, at jeg skulle genoverveje det.

Sidst vi var af sted, var det bare så dejligt vejr, at vi gik hele vejen fra Gare du Nord til Triumfbuen, det var sådan en dejlig tur, der godt kan anbefales.

Og så besøgte vi Parc des Buttes Chaumont, der er virkelig også dejligt. Vi tog metroen derud og så skal man tage elevatoren op, der er edderrøvme mange trapper ellers...

Botanisk have er dejlig, der ligger også naturhistorisk museum og der er en lille zoo - Ménagerie. Når du er færdig med haven, så gå turen langs Seinen ind mod Notre Dame, det er en dejlig tur og du kommer forbi skulpturparken også. http://www.parisinfo.com/musee-monument ... -plein-air
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Paris - jeres bedste tip!

Indlægaf Little_Woman » 8. aug 2016, 15:12

Jo, det er nemlig præcis den gade Amalies café ligger på.

Jeg glæder mig så meget - med lidt held, er vejret godt :love:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Rejser"