Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. aug 2016, 19:44

FruDulle skrev:
IrmaPigen skrev:
FruDulle skrev:

Som 6-7 årig?? Er du sikker på st barnet var sådan helt fremme i sin udvikling så?


Det var et dårligt opdraget barn pga. forældre, der ikke kan finde ud af at sætte grænser.


Okay. Virker bare rimelig specielt at først lære at gå på toilet som 6-7 årig. Så ville jeg antage at barnet ikke var helt normalt udviklet.


Var det ikke bare en sammenligning? Moderen roste ham, ligesom man roser små børn, der har pøllet i potten for første gang.
6
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aesel82 » 3. aug 2016, 19:45

FruDulle skrev:
IrmaPigen skrev:
FruDulle skrev:

Som 6-7 årig?? Er du sikker på st barnet var sådan helt fremme i sin udvikling så?


Det var et dårligt opdraget barn pga. forældre, der ikke kan finde ud af at sætte grænser.


Okay. Virker bare rimelig specielt at først lære at gå på toilet som 6-7 årig. Så ville jeg antage at barnet ikke var helt normalt udviklet.


Det er heller ikke det, hun skriver :).

Hun skriver, at moren roste ham som om han lige havde lavet på potten første gang.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 3. aug 2016, 19:46

FruDulle skrev:
IrmaPigen skrev:
FruDulle skrev:

Som 6-7 årig?? Er du sikker på st barnet var sådan helt fremme i sin udvikling så?


Det var et dårligt opdraget barn pga. forældre, der ikke kan finde ud af at sætte grænser.


Okay. Virker bare rimelig specielt at først lære at gå på toilet som 6-7 årig. Så ville jeg antage at barnet ikke var helt normalt udviklet.

jeg tror du skal læse sætningen igen
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf IrmaPigen » 3. aug 2016, 19:47

FruDulle skrev:
IrmaPigen skrev:
FruDulle skrev:

Som 6-7 årig?? Er du sikker på st barnet var sådan helt fremme i sin udvikling så?


Det var et dårligt opdraget barn pga. forældre, der ikke kan finde ud af at sætte grænser.


Okay. Virker bare rimelig specielt at først lære at gå på toilet som 6-7 årig. Så ville jeg antage at barnet ikke var helt normalt udviklet.


Jeg skriver at den eneste reaktion var fra hans mor, der roste ham som om han lige havde lagt sin første pølle i potten.

Det var en metafor jeg brugte som sammenligning. Jeg skrev ikke, at han lige havde lagt sin første pølse i potten :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. aug 2016, 19:49

IrmaPigen skrev:Jeg skriver at den eneste reaktion var fra hans mor, der roste ham som om han lige havde lagt sin første pølle i potten.

Det var en metafor jeg brugte som sammenligning. Jeg skrev ikke, at han lige havde lagt sin første pølse i potten :lol:


Dét ville da ellers lige have toppet klamheden op.
12
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fuck.exe » 3. aug 2016, 20:29

Ligesom jeg forventer af en evt kollega at han/hun ikke bøvser og prutter vildt uhæmmet under et møde, så forventer jeg også af større børn at de ikke giver den gas med kropslige funktioner imens jeg sidder og spiser. I den alder burde man kunne styre sig og have lært at nogle ting skal man være diskret med. Især i den pågældende kontekst.
9
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf POCKETKITTEN » 4. aug 2016, 17:44

POCKETKITTEN skrev:En af medarbejderne i vores lokale brugs er begyndt at kommentere på, hvor mange pakker, jeg henter i postafdelingen, ligesom han nærmest selvfølgeligt tager en pakke af mine sædvanlige smøger ned fra hylden, når jeg skal betale, selvom jeg måske bare skal hente mælk. Jeg kommer der maksimum en gang om ugen, og jeg synes faktisk, det er lidt grænseoverskridende.

Var oppe for at sende en pakke retur, hvor han nærmest råbte - med en venlig men påtaget forarget tone - ud i butikken:
"Den pakke - den hentede du altså i går!"

Altså underforstået at jeg sender mange pakker retur. Han gør det jo for at vise genkendelse og nærvær, men jeg bliver bare utilpas.


Argh, han gjorde det igen i dag.

Mig: Hej, jeg skal hente en pakke til "min adresse".
Ham: *Himler med øjnene og siger højt ud i butikken* Nejj, der er INGEN pakke til "din adresse".

Jesus, det er irriterende, at han tror, vi har sådan en ting, og jeg magter ikke at forklare ham, at det har vi ikke, foran den altid meget lange kø ved postafdelingen.
7
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyHippo » 4. aug 2016, 22:46

^ de gør det samme i min 7/11, dog med et glimt i øjet. Måske er det hans måde at flirte på :D
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. aug 2016, 14:21

vi har lige været i centeret,fiskehandleren har hummere i akvarie med kløerne bundet sammen og jeg ved de ikke fodrer dem ,så det er i forvejen skidt.idag var der så kommet en lille krabbe med ved en fejl,som udover heller ikke at blive fodret bliver jagtet nonstop af de her 8 store sultne hummere der jo slås om at få fat i den,hvad de jo ikke kan,de kan bare tro de er lige ved at få mad når de er ved at vinde.

jeg sagde det til dem derovre og de var bare røvligeglade :8:

så nu har jeg ringet og meldt,dem,der kommer en inspektør inden de lukker.

øv,jeg er gal,det kan godt være det er primitive dyr,men der må da være grænser,hvordan kan man bare stå og glo og være totalt ligeglad.
23
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 5. aug 2016, 18:10

Jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre. Som i slet ikke.

Men på min venindes arbejdsplads er der en person højere oppe i hierarkiet, som er ansat efter en meget særlig overenskomst. Overenskomsten "Gode venner med chefen". Det resulterer i at denne mand afholder mere ferie end de 6 uger, møder ind til "Direktør-tid" og trækker stikket meget tidligt på arbejdsdagen. Og det er flere gange om ugen.

Var det sket på een af mine arbejdspladser, havde personen fået en fyreseddel nærmest på stedet.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 5. aug 2016, 18:16

OberstNasig skrev:Jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre. Som i slet ikke.

Men på min venindes arbejdsplads er der en person højere oppe i hierarkiet, som er ansat efter en meget særlig overenskomst. Overenskomsten "Gode venner med chefen". Det resulterer i at denne mand afholder mere ferie end de 6 uger, møder ind til "Direktør-tid" og trækker stikket meget tidligt på arbejdsdagen. Og det er flere gange om ugen.

Var det sket på een af mine arbejdspladser, havde personen fået en fyreseddel nærmest på stedet.

Det sker så rigtig mange steder, på min gamle arbejdsplads, var det så grelt så flere regnskabschefer forlod jobbet fordi de havde "enten hende eller mig" for hun var inkompetent, og kostede virksomheden rigtig mange penge, og hun sad i regnskabsafdelingen, hun kunne end ikke finde ud af "sum" i Excel, eller deres økonomi system, så jeg måtte lærer hende op. vel at mærke var jeg elev.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 5. aug 2016, 18:21

cola skrev:
OberstNasig skrev:Jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre. Som i slet ikke.

Men på min venindes arbejdsplads er der en person højere oppe i hierarkiet, som er ansat efter en meget særlig overenskomst. Overenskomsten "Gode venner med chefen". Det resulterer i at denne mand afholder mere ferie end de 6 uger, møder ind til "Direktør-tid" og trækker stikket meget tidligt på arbejdsdagen. Og det er flere gange om ugen.

Var det sket på een af mine arbejdspladser, havde personen fået en fyreseddel nærmest på stedet.

Det sker så rigtig mange steder, på min gamle arbejdsplads, var det så grelt så flere regnskabschefer forlod jobbet fordi de havde "enten hende eller mig" for hun var inkompetent, og kostede virksomheden rigtig mange penge, og hun sad i regnskabsafdelingen, hun kunne end ikke finde ud af "sum" i Excel, eller deres økonomi system, så jeg måtte lærer hende op. vel at mærke var jeg elev.


Jamen jeg er oprigtigt en anelse i chok over at det tolereres. Det er jo at tage pis på almindelige hårdtarbejdende mennesker og negligere det ansvar, der følger med en stilling. Hvad fik dette sted til at beholde dette menneske, der tydeligvis var aldeles inkompetent?
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. aug 2016, 18:27

HappyHippo skrev:^ de gør det samme i min 7/11, dog med et glimt i øjet. Måske er det hans måde at flirte på :D



Ja, måske. Han er bare 60+ og fuldstændig uden glimt.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 5. aug 2016, 18:42

OberstNasig skrev:Jeg troede ikke at det kunne lade sig gøre. Som i slet ikke.

Men på min venindes arbejdsplads er der en person højere oppe i hierarkiet, som er ansat efter en meget særlig overenskomst. Overenskomsten "Gode venner med chefen". Det resulterer i at denne mand afholder mere ferie end de 6 uger, møder ind til "Direktør-tid" og trækker stikket meget tidligt på arbejdsdagen. Og det er flere gange om ugen.

Var det sket på een af mine arbejdspladser, havde personen fået en fyreseddel nærmest på stedet.



Ved din veninde reelt hvilke aftaler der er i vedkommendes ansættelseskontrakt?

jeg synes man skal passe på med at få ondt et vist sted, hvis man ikke rigtig har kendskab til alke aspekter i en given sag. Det sagt, så er der selvfølgelig eksempler på at nogle kommer lidt for let igennem på en arbejdsplads, men jeg tror alligevel at det hører til undtagelser.
3
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2016, 18:54

POCKETKITTEN skrev:
HappyHippo skrev:^ de gør det samme i min 7/11, dog med et glimt i øjet. Måske er det hans måde at flirte på :D



Ja, måske. Han er bare 60+ og fuldstændig uden glimt.


Sådan en mand er der i en af boghandlerne her i byen. Jeg lyver ikke når jeg skriver, at jeg faktisk gemmer mig for ham, hvis han er på arbejde når jeg kommer i butikken. Han er frygtelig. Han fatter ikke et "nej, jeg kigger bare", men har præsteret at følge mig i hælene hele vejen rundt i butikken, mens han ævlede og bævlede som var vi gamle venner. Gå.nu.væk...

Har du overvejet at kontakte butikkens leder? Jeg ville blive idiot af den opførsel der, når jeg var nødt til at komme i butikken så meget som du er.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"