Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 17:06

D.itsen skrev:
Fru Sunshine skrev:Aima: Det lyder som noget, en debattør engang gik vældig meget op i, fordi nogen havde skrevet mindre pænt om andre debattører på hinandens vægge. Blandt andet omtalte debattør.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, om det er det, der hentydes til. Jeg gætter bare.

jeg har sgu også bagtalt folk eller hvad man skal kalde det. Eller nok mest deres tilgang til emner på debatten. men det har været med enkelte her og der, der har aldrig været en kreds :gruble:

Der var bare en, der fandt sig selv ret uflatterende omtalt på de der offentlige vægge, der var.
Det er flere år siden, men personen hiver det frem med jævne mellemrum.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 25. sep 2015, 17:07

Jahon skrev:
kidkomb skrev:Jeg har altid følt der var nogle kliker hist og pist. Sådan lidt inderkreds agtigt. Det er noget udefinerbart noget, men sådan helt basalt set, så kan jeg godt forstå, hvad folk mener, når de siger inderkredsen.


Men både i min folkeskoleklasse, gymnasieklasse, og på min videregående uddannelse, var der folk, der holdt sammen i grupper. Det er der sådan set også på min arbejdsplads. Og selvfølgelig er der også det på Jubii. Og der kommer nok også til at være det her. For der vil altid være nogle, man svinger bedre med end andre. Og når man så har kendt hinanden i et stykke tid, vil man også have noget fælles forhistorie, som man ikke har med andre.
Jeg tror godt alle ved, at der også er kliker inde på Jubii. Men jeg tror personligt ikke på det med inderkreds. Jeg synes til gengæld det er meget plausibelt at de mennesker, der tilbringer mest tid på et debatforum - forudsat at de kan lide hinanden - også kommer til at have den der fælles forhistorie, der for eksempel kan komme til udtryk i at man er lidt mere tilbøjelig til at bakke en af vennerne op. Så jeg forstår godt hvordan det for udefrakommende kan ses som en inderkreds, jeg tror bare ikke det er det.

og at mange af dem man snik-snakker med er dem man har noget tilfælles med og sikkert også har noget tilfælles med, og derfor kommer man i de samme tråde og foraer og har nok nogenlunde ens meninger. Det synes jeg i hvert fald ofte jeg har oplevet (og man kan så være rygende uenige med nogle andre tråde/emner, men det er jo en anden snak)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

MODERATOR

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 17:18

Og så tager jeg lige mod-kasketten på og spørger, om det ikke var en ide at flytte dindebat-indlæggene til den tråd, vi har til det?
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Garfield » 25. sep 2015, 17:22

Altså dét der med at nogle debattører kender hinanden bedre end andre ... er det ikke meget naturligt? Ja, det kan føles lidt indspist når der refereres til episoder man ikke selv kender til, men sådan er det da også i resten af livet. Jeg har indtil nu ikke oplevet andet end at folk fortæller én, hvad det handler om, når man spørger til det. Og det kan jo ikke rigtig være sådan at man ikke må have en fortid sammen, vel? "Så! Så er der kommet en ny bruger. Så nulstiller vi al historik." Vi ville jo opføre os som en flok demente :lol:

Dér, hvor det blev lidt ubehageligt var, når debattører brugte hinandens vægge til at skrive om andre debattører, så alle kunne læse det, hvis man gik ind på deres vægge. Så brug dog en pb, hvis I absolut skal bagtale :wacko:
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: MODERATOR

Indlægaf Garfield » 25. sep 2015, 17:23

Fru Sunshine skrev:Og så tager jeg lige mod-kasketten på og spørger, om det ikke var en ide at flytte dindebat-indlæggene til den tråd, vi har til det?


Undskyld :wacko: Du postede, mens jeg var i gang med mit indlæg. Stopper snakken her.
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: MODERATOR

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 17:30

Garfield skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så tager jeg lige mod-kasketten på og spørger, om det ikke var en ide at flytte dindebat-indlæggene til den tråd, vi har til det?


Undskyld :wacko: Du postede, mens jeg var i gang med mit indlæg. Stopper snakken her.

Ikke noget at undskylde for.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. sep 2015, 18:10

Jeg vil helst ikke arbejde på en skole med en alt for homogen og ressourcestærk elevgruppe.
Når en af mine medstuderende begejstret fortæller om al den cooperative learning, han har kørende med sin nordsjællandske 4. klasse, og stolt flasher den dyre arbejdscomputer, han automatisk får udskiftet hver tredie år, tænker jeg: "Virkelig dejligt for dig. Jeg ville kede mig ihjel i det lange løb."
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 25. sep 2015, 18:29

Jeg er skide træt af af være ledig og vil rigtig gerne have et arbejde. Bare ikke for enhver pris og slet ikke hvis prisen potentielt kan blive at jeg går ned med flaget (igen)

Det lyder måske som en helt legal udtalelse men nøj hvor bliver der stille hvis man siger sådan noget til f.eks. folk i a-kassen eller på jobcenteret selvom man har gjort rede for sin sygdomshistorie
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: MODERATOR

Indlægaf Aima » 25. sep 2015, 18:36

Fru Sunshine skrev:Og så tager jeg lige mod-kasketten på og spørger, om det ikke var en ide at flytte dindebat-indlæggene til den tråd, vi har til det?


Forslag:
Måske kunne I i mod-teamet hjælpe os lidt på vej, når I modererer i debatter som denne? Jeg synes det er fint, I stopper snakken, når I synes den ikke længere er passende, men en alternativ løsning kunne være, at I, i egenskab af jeres mod-funktion, bare selv gjorde dét, du opfordrer til her. Snup de sidstkommende indlæg, smid dem over, hvor de hører til, og smid et link og et "Det er på tide, vi rykker snakken til passende omgivelser, jeg har rykket de seneste indlæg, så I kan fortsætte her *link*"-indlæg.

Så dør snakken ikke i det der limbo der opstår, når man, som menig debattør, egentlig gerne ville knytte en kommentar til, men alligevel ikke helt ved om man er den eneste og hvordan og hvorledes. :)

viewtopic.php?f=21&t=467&start=225
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: MODERATOR

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 18:46

Aima skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så tager jeg lige mod-kasketten på og spørger, om det ikke var en ide at flytte dindebat-indlæggene til den tråd, vi har til det?


Forslag:
Måske kunne I i mod-teamet hjælpe os lidt på vej, når I modererer i debatter som denne? Jeg synes det er fint, I stopper snakken, når I synes den ikke længere er passende, men en alternativ løsning kunne være, at I, i egenskab af jeres mod-funktion, bare selv gjorde dét, du opfordrer til her. Snup de sidstkommende indlæg, smid dem over, hvor de hører til, og smid et link og et "Det er på tide, vi rykker snakken til passende omgivelser, jeg har rykket de seneste indlæg, så I kan fortsætte her *link*"-indlæg.

Så dør snakken ikke i det der limbo der opstår, når man, som menig debattør, egentlig gerne ville knytte en kommentar til, men alligevel ikke helt ved om man er den eneste og hvordan og hvorledes. :)

http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... &start=225

Jo, det var også tanken, men der kom lige noget lagkage til i morgen i vejen. :-D
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: MODERATOR

Indlægaf Aima » 25. sep 2015, 18:52

Fru Sunshine skrev:
Aima skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så tager jeg lige mod-kasketten på og spørger, om det ikke var en ide at flytte dindebat-indlæggene til den tråd, vi har til det?


Forslag:
Måske kunne I i mod-teamet hjælpe os lidt på vej, når I modererer i debatter som denne? Jeg synes det er fint, I stopper snakken, når I synes den ikke længere er passende, men en alternativ løsning kunne være, at I, i egenskab af jeres mod-funktion, bare selv gjorde dét, du opfordrer til her. Snup de sidstkommende indlæg, smid dem over, hvor de hører til, og smid et link og et "Det er på tide, vi rykker snakken til passende omgivelser, jeg har rykket de seneste indlæg, så I kan fortsætte her *link*"-indlæg.

Så dør snakken ikke i det der limbo der opstår, når man, som menig debattør, egentlig gerne ville knytte en kommentar til, men alligevel ikke helt ved om man er den eneste og hvordan og hvorledes. :)

viewtopic.php?f=21&t=467&start=225

Jo, det var også tanken, men der kom lige noget lagkage til i morgen i vejen. :-D


Åh, universalsvaret der overruler ALT! :D

Jeg har ikke spist endnu, nu overvejer jeg lagkage til aftensmad.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. sep 2015, 19:02

Hooold da kæft mand. Aldrig har jeg set så meget lort postet på så kort tid. Jeg skulle aldrig have sagt ja til den anmodning :D
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. sep 2015, 19:16

Svar på grøn forespørgsel: på Fb :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. sep 2015, 19:24

Det er besværligt. Du kunne jo også bare skrive et eller andet, så jeg kan grønne et (maaajet hemmeligt) svar til dig.
0
14 11 14
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 25. sep 2015, 19:27

Jeg har lyst til at drikke mig fuld men jeg har hverken penge eller alkohol.
0
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Generelt"