Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 6. aug 2016, 08:11

Ved det ikke Majer.

Her er jeg på cyklus dag 14 og ingen positiv æl test endnu. Faktisk kun en meget svag streg. Hader at tolke og vente på æl. For selv om man sexer tæt på æl er det ikke engang garanteret at det ender med en graviditet. Synes det hele er ånsvagt lige nu :(
0
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 6. aug 2016, 21:44

Hej i tråden.
Tænkte det var tid til en Update herfra.

2. Inseminerings forsøg forventer jeg vi prøver i næste uge.

Der gik ged i min cyklus i juni og så var der jo lige ferielukket.

Har nået at få punkteret mine cyster, inden klinikken lukkede ned til ferie. Og de er heldigvis ikke kommet igen / blevet genfyldte.

Spændende med næste forsøg :)
0
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Cosi » 7. aug 2016, 19:36

Nu hvor jeg endelig har fundet den "nye" debat, melder jeg mig vidst så småt ind i storketråden igen :)

Vi har forsøgt siden maj - de to første cyklusser var manden syg lige omkring ægløsning.

Vi har i forvejen en søn fra august 2014 :lun: Sidste gang forsøgte vi i 9 måneder, inden der var gevinst.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 8. aug 2016, 08:21

Velkommen til Cosi :)

Hvis du vil på forsiden, så udfylder du bare skemaet, og så skal jeg nok sørge for det (eller Lull, hvis der bliver skiftet "forkvinde" inden da :) )

Krydser fingre for, sin tid herinde bliver kort.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 8. aug 2016, 08:23

Lull - har for resten skrevet til Patrick i dag. Kunne slet ikke finde min sidste besked til ham i mine sendte, så ved ikke, om noget er gået galt, men nu har jeg i hvert fald prøvet igen.

Estrella - Nu er du langt om længe også kommet på forsiden - beklager jeg ikke lige magtede at starte computeren op i ferien :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 8. aug 2016, 08:30

Jeg har sleeet ikke fået læst rigtig med herinde. Prøver at opdatere mig, men det er godt nok svært lige at holde styr på alle folk og begivenheder, når man er så mange sider bagud. Så beklager, hvis jeg er misset noget - vi er jo heldigvis mange til at kommentere, så tænker det går :D

Jeg fik endelig tjekket sundhed.dk, og vores henvisning er sendt den 20. juli, så nu er det for alvor bare at vente. Vi er henvist til ICSI, som jeg vist har skrevet tidligere. Er VIRKELIG spændt og nervøs for det forløb, der venter, men så er det jo godt, der er lidt ventetid til at tænke tingene igennem :)

Er bange for, at ferien har skubbet mig "over den røde linje" hvad BMI angår, så skal virkelig have gang i en skrap kur de næste måneder. Kan slet ikke overskue tanken om at få udsat behandling, fordi jeg er for tyk. (Helt ærligt, synes jeg ikke, jeg er så tyk, at man ikke forsvarligt at lave barn på mig, men sådan er BMI-verdenen jo så ubarmhjertig. Og jeg er heldigvis ret god til at tabe mig, når jeg skal. Endnu en positiv ting ved ventetiden - jeg burde kunne nå at tabe en 8-10 kg og på den måde være helt på sikker grund og lidt til ;)
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 8. aug 2016, 17:38

Velkommen til cosi :)

Hvordan går det med jer alle?
Ficus, fik du mens eller har du testet igen ?

Jeg er i ørkenen imellem æl og mens, så går og venter helt til den 17ende - så håber den bliver væk denne gang. Havde nogle voldsomme stik i underlivet omkring æl tidspunktet, som jeg aldrig har haft før, så håber det er grundet gevinst. Man er vel optimist :genert:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 8. aug 2016, 18:31

Jeg venter stadig på æl og kan ikke fange noget som helst på æl tests. Hvis mam cyklus sprang tilbage til normal efter bio burde æl være i dag. Men intet :(
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 8. aug 2016, 18:31

Krydser fingre for to streger d 17. Chloecat
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2016, 18:38

Majer skrev:Jeg venter stadig på æl og kan ikke fange noget som helst på æl tests. Hvis mam cyklus sprang tilbage til normal efter bio burde æl være i dag. Men intet :(


Nu blander jeg mig lige igen :genert:

Min æl kunne hverken måles eller mærkes efter første bio. Det var så sindssygt frustrerende. Så var det vi efter 5 cykli købte en scanning, der viste æl, og jeg kunne stadig ikke fange den på tests eller mærke den.

Til sidst købte jeg en fertilitetsmonitor, og den kunne registrere æl.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 8. aug 2016, 18:41

Bøtte skrev:
Majer skrev:Jeg venter stadig på æl og kan ikke fange noget som helst på æl tests. Hvis mam cyklus sprang tilbage til normal efter bio burde æl være i dag. Men intet :(


Nu blander jeg mig lige igen :genert:

Min æl kunne hverken måles eller mærkes efter første bio. Det var så sindssygt frustrerende. Så var det vi efter 5 cykli købte en scanning, der viste æl, og jeg kunne stadig ikke fange den på tests eller mærke den.

Til sidst købte jeg en fertilitetsmonitor, og den kunne registrere æl.


Det er helt ok :)
Jeg satser på det er en kombi af at der er lidt kul i cyklus samt alt det vand jeg drikker på den her kur. Har heller intet æl slim som jeg plejer.

Men det er også godt det samme. Min kæreste sidder og sover i sofaen og gider ikke have sex.
Er snart ved at opgive det her, bliver så skuffet og føler at han ikke ønsker det lige så megetcsom mig :trist:
0
Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 8. aug 2016, 20:10

Jeg er i gang med lang ivf. Var til scanning i dag. Æggene vokset som de skal, men det lød som om jeg risikere overstimulation. Han sagde det er vigtigt jeg drikker en masse og spiser en masse frugt og protein. Han ville ikke sige hvor mange æg der er. Men en del, men jeg må ikke blive skuffet hvis der ikke kommer så mange ud.

Er min første ivf og er godt nok spændt på de næste par dage.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 8. aug 2016, 23:29

Chloecat skrev:
Hvordan går det med jer alle?
Ficus, fik du mens eller har du testet igen ?


Stadig ikke. Så om et par dage når vi er i nærheden af et apotek eller et ordentligt supermarked igen, så vil jeg købe en ny test. Og teste om morgenen? Det læser jeg kan være vejen frem når det stadig er tidligt :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. aug 2016, 08:22

Majer skrev:
Bøtte skrev:
Majer skrev:Jeg venter stadig på æl og kan ikke fange noget som helst på æl tests. Hvis mam cyklus sprang tilbage til normal efter bio burde æl være i dag. Men intet :(


Nu blander jeg mig lige igen :genert:

Min æl kunne hverken måles eller mærkes efter første bio. Det var så sindssygt frustrerende. Så var det vi efter 5 cykli købte en scanning, der viste æl, og jeg kunne stadig ikke fange den på tests eller mærke den.

Til sidst købte jeg en fertilitetsmonitor, og den kunne registrere æl.


Det er helt ok :)
Jeg satser på det er en kombi af at der er lidt kul i cyklus samt alt det vand jeg drikker på den her kur. Har heller intet æl slim som jeg plejer.

Men det er også godt det samme. Min kæreste sidder og sover i sofaen og gider ikke have sex.
Er snart ved at opgive det her, bliver så skuffet og føler at han ikke ønsker det lige så megetcsom mig :trist:


Lige en stor :ae: fra mig. Har været der med kæresten også, og man bliver SÅ ked af det. Nu ved jeg jo ikke, om det er noget, der sker ofte, men tror det er vigtigt, at vi også husker at give plads til, at mændene også kan have en "off" periode/dag/aften. Men som sagt fuld forståelse for dine følelser - been there, men heldigvis kun sporadisk.

Håber cyklus arter sig snart! :) Hvad er det for noget kur, du er på?
Senest rettet af MyGirl 9. aug 2016, 08:29, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. aug 2016, 08:28

Ficus - Ihh, det er da lidt spændende trods den første test. Alt krydset herfra. Er din cyklus normalt regelmæssig?

Estrella - Håber, det lykkes at få det hele justeret ind, så I kan komme i gang med et forsøg! Hvad er egentlig forskellen på kort og lang IVF?

Chloecat - Krydser også for den 17!

Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om jeg skal få lavet den passageundersøgelse/gennemskylning, jeg har fået henvisning til, her når mens kommer næste gang :gruble: Den er ikke nødvendig, når vi nu skal i gang med ICSI. På den ene side tænker jeg, at jeg nok skal få brugt rigeligt tid på læger i den periode, vi går ind i, og at jeg ikke rigtig gider bøvle med en undersøgelse, de alligevel ikke skal bruge, men på den anden side, så er der en del af mig, der overvejer at gøre det. Nok en blanding af "for en sikkerheds skyld, hvis nu den kunne blive nødvendig" og "fordi jeg er lidt nysgerrig" blandet med et utopisk håb om, at det kunne lette chancerne for at nå naturlig graviditet inden behandling. Men så igen giiiider jeg ikke rigtig bøvlet og fri fra job osv :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"