Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 7. aug 2016, 13:15

ManicNinja skrev:Aha. Tak for at fortælle mig, hvordan verden er skruet sammen. Hvad skulle jeg dog gøre uden dig? :P

Det, jeg mener, er såmænd blot, at dette har jeg af gode grunde kun oplevet, når jeg selv har taget initiativet: Nogle mænd bliver smigrede og reagerer udelukkende på interessen og ikke på mig som person. Og så opdager de pludselig senere, at der ikke er dækning for deres første reaktion.

Mænd, der selv tager initiativet ... Der plejer jeg at have noget mere garanti for, at de faktisk er interesserede. Og også for at de ikke er alt for vattede. Så det tror jeg, jeg holder mig til.

Og det, jeg mener, er at det du skriver her ikke har noget med køn at gøre, men udelukkende hvem der tager initiativet. Jeg kunne have skrevet det samme, bare med ordet mænd byttet ud med kvinder, og det ville have været repræsentativt for min oplevelse med onlinedating. Det er simpelthen jægerens lod at man ikke kan være sikker på at fange byttet.

ManicNinja skrev:Min erfaring er helt klart, at det fungerer bedst, når manden får lov at jage/tage udspillet. I praksis håndterer mange mænd ikke modpartens initiativ ret godt ...

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke enig i dit ræsonnement - at din mangel på succes skyldes at mange mænd håndterer det skidt, hvis kvinden er den der tager initiativ til kontakt. Mit postulat er at de mænd du har været i kontakt med, bare ikke har været interesseret nok. Jeg tror simpelthen ikke længere på at det der romantiske pjat med at mænd kun gider kvinder, hvis de først får lov til at jage dem.

Derimod vil jeg give dig ret i, alt andet lige, at sandsynligheden for at du kommer i kontakt med en handlekraftig mand er større, hvis du læner dig tilbage og venter på at nogen skriver til dig. Men sandsynligheder er jo noget finurligt noget, for det kan jo sagtens være at den næste du vælger at skrive til er utroligt handlekraftig, men bare ikke har været klar over at du fandtes.
4
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 7. aug 2016, 13:58

IrmaPigen skrev:
Lys skrev:
IrmaPigen skrev:Tror lige jeg venter lidt med move. Der kan jo være grunde til, man ikke ønsker at det fremgår på FB at man er på ferie. Men jeg følger ham nøje det næste stykke tid.


Lyder fornuftigt, men du skal klart rykke på det (medmindre du konstaterer, at hende kæresten stadig er i billedet).


Aner jo altså ikke, om han er noget for mig. Har kun talt i telefon med ham i arbejdsmæssige sammenhænge :genert: Men han ser meget sød ud og virker som et positivt menneske.


Det er sgu da mere end hvad man typisk ved om et Tindermatch ;)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 7. aug 2016, 17:31

Han arbejder hen imod kun at ses med mig. Jeg synes, det er dejligt, men ved ikke lige, hvad jeg er klar til.

Han giver plads m.m., men jeg ved jo godt, uret tikker. We'll see
0
aka Forbies

:gammel:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 18:06

Arbejder hen mod? Det lyder mystisk i min verden. Det er jo bare en beslutning der skal tages. Enten gør man det, eller også gør man det ikke.

Går du reelt glip af noget ved at sætte andet på pause. Hvis han er værd at stoppe op ved, ville jeg gøre det. Det betyder jo ikke I skal være kærester. Jagtmarkerne kan man sq altid vende retur til.
8
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Singletråden

Indlægaf NLeth » 7. aug 2016, 18:11

ManicNinja skrev:
klumphen skrev:
ManicNinja skrev:Nå. Han er så lagt på hylden. Eller rettere har han vel lagt mig på hylden. Hørte i hvert fald aldrig nogensinde mere. Lidt sært, når han nu var så begejstret for, at jeg "rakte ud" and what not.

Min første mavefornemmelse af, at han ikke rigtigt var på, men mest smigret over interessen, holdt altså glimrende stik. Jeg synes, den slags er irriterende: Hvorfor ikke bare lade være med at svare, da jeg tager den op igen for anden gang? Og hvorfor svare mig så begejstret og "jeg vender tilbage"-agtigt og så ingenting sige?

Det er det, jeg siger: Det duer ikke, når det er mig, der tager initiativet.

Nu er han så "holdt op med at svare" to gange. Efter begge gange uopfordret at have ytret stor intetesse, og at han gerne ville vende tilbage med ordentligt svar og blahblahblah. Første gang hev jeg forsigtigt fat i ham efter næsten tre uger. Nu er der så gået en uge.

Der døde dén. Og det mister jeg vist efter alt at dømme ikke noget ved :stoned: Videre!


Hvis man er den der tager initiativ (og ikke er stanglækker), så skal man indstille sig på at det kræver en god portion held, og at man kommer til at opleve en hel del afvisninger.
Så selvfølgelig dur det når du tager initiativ, du må bare indstille dig på at der ikke er bid ret ofte. Og en del af afslagene er desværre fra tumper der burde melde klart ud, i stedet for at lade en hænge der og blafre i vinden.


Aha. Tak for at fortælle mig, hvordan verden er skruet sammen. Hvad skulle jeg dog gøre uden dig? :P

Det, jeg mener, er såmænd blot, at dette har jeg af gode grunde kun oplevet, når jeg selv har taget initiativet: Nogle mænd bliver smigrede og reagerer udelukkende på interessen og ikke på mig som person. Og så opdager de pludselig senere, at der ikke er dækning for deres første reaktion.

Mænd, der selv tager initiativet ... Der plejer jeg at have noget mere garanti for, at de faktisk er interesserede. Og også for at de ikke er alt for vattede. Så det tror jeg, jeg holder mig til.

Min erfaring er helt klart, at det fungerer bedst, når manden får lov at jage/tage udspillet. I praksis håndterer mange mænd ikke modpartens initiativ ret godt ...


Samme erfaring her. Hvilket gør, at jeg aldrig tager initiativ længere (i opstartsfasen, that is). Og jeg er ellers i øvrigt nok, hvad mange vil definere som stanglækker, for at bruge klumphens udtryk. Hvor frustrerende det så end kan være, at skulle lege det passive byttedyr, når man fint selv er i stand til at agere jæger.

Jeg siger ikke, der ikke er undtagelser, det er der altid, men ovenstående er altså reglen. Og det er lettere at gå ud fra reglen, end at tro på man er undtagelsen (for det er man ikke ...).
2
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 176
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 39
Likede indlæg: 465

Re: Singletråden

Indlægaf NLeth » 7. aug 2016, 18:17

MOGA skrev:
ManicNinja skrev:
MOGA skrev:
ManicNinja skrev:
IrmaPigen skrev:
Grissebassen skrev:Hvor er jeg dog træt af dating allerede. Jeg har for nylig besluttet at begynde at date igen efter en lang pause. Og det har indtil videre ikke været nogen succes. De to dates jeg har været på en til videre, har jeg allerede skrevet om her i tråden. Her i går matchede jeg på Tinder med en fyr, der så ret lovende ud. Han så sød ud, og hans profiltekst var lige i skabet. Han startede med at skrive en fin besked, der omhandlede nogle af de åbenlyse fællesinteresser, der kommer til udtryk på begge vores beskeder. Jeg svarede pænt tilbage, og spurgte nysgerrig ind til ham. Derefter kommer der så en besked der lyder: "Nå, men jeg er lige blevet single og kunne godt bruge noget sex. Er det noget for dig?". Jeg er bare virkelig dårlig til ikke at lade mig påvirke af røvhullerne, og jeg kan mærke allerede nu, at jeg ikke rigtigt gider skrive med nogen fra Tinder, fordi jeg ligesom bare forventer, at de er nogle røvhuller.
Hvordan håndterer I andre det, når I mister respekten for det modsatte køn?


Jeg synes det er fair nok at være ærlig om ens formål rimelig hurtigt inden man har skrevet for meget frem og tilbage. Det synes jeg bestemt ikke gør ham til et røvhul (det skriver du så heller ikke direkte; men jeg tolker din tekst sådan, så ret mig hvis jeg tager fejl). Han giver jo netop dig muligheden for ret hurtigt at vælge fra. Det synes jeg faktisk er bundhæderligt.


Bestemt. Men hvorfor ikke være det allerede i profilteksten så?


Det er måske fair nok, at man er lidt privat med noget, der tydeligt skiller vandene?


Tja. Folk skriver også tit i deres profiler, om de ønsker børn eller ej. Dén må da i dén grad siges også at "skille vandene". Netop derfor mener jeg da, det er så meget desto vigtigere at være klar i spyttet. Man opnår jo ikke så meget ved blot at melde ud om børn (eller at man kun er interesseret i sex) senere i forløbet. Man får måske nok flere "fisk i nettet", men også med større sandsynlighed for at måtte smide dem tilbage i havet (eller selv blive forkastet), netop fordi vandene deles. Så jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare melder det ud.

Og den slags kan da i øvrigt skrives mere eller mindre elegant eller diskret... Nogle vil (uanset formen) værdsætte ærligheden og åbenheden. Andre vil sikkert svine ham for bare at ville knalde. Men sidstnævnte gruppe ville jo alligevel ikke gide ham, så hvorfor gøre en indsats for "ikke at støde dem"? Hvorfor ikke bare melde ud i stedet for at "spille sød, kæresteagtigt interesseret fyr med indholdsrig profiltekst"? (Min udlægning - ved godt, det ikke nøjagtigt var det, Grissebassen skrev :) )

Fatter bare ikke rigtigt formålet.


Jeg tror bare jeg er mere til, at diverse "krav" hvad enten det er børn, sex eller andet, tages en til en. Det nytter selvfølgelig ikke noget at trække den for evigt, men en håndfuld beskeder er fint - synes jeg.


Jeg er så enig her. Jeg har et job, hvor jeg har en stor berøringsflade i mange aldersgrupper, og sådan en datingprofil er jo ret offentlig. Så hvis jeg - hypotetisk - kun søgte noget for sjov-knalderi, så gad jeg altså ikke, at enhver kunne gå ind og swipe sig til den information. Det er for mig privat. Så jeg synes meldingen efter et par beskeder er helt fair.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 18:28

Ikke spor desperat at gennemgå alle hans venner på FB, for at se om hun var der, vel? :fløjt: Det var hun ikke....

IrmaPigen skrev:
Lys skrev:
IrmaPigen skrev:Tror lige jeg venter lidt med move. Der kan jo være grunde til, man ikke ønsker at det fremgår på FB at man er på ferie. Men jeg følger ham nøje det næste stykke tid.


Lyder fornuftigt, men du skal klart rykke på det (medmindre du konstaterer, at hende kæresten stadig er i billedet).


Aner jo altså ikke, om han er noget for mig. Har kun talt i telefon med ham i arbejdsmæssige sammenhænge :genert: Men han ser meget sød ud og virker som et positivt menneske.
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 7. aug 2016, 18:33

klumphen skrev:
ManicNinja skrev:Aha. Tak for at fortælle mig, hvordan verden er skruet sammen. Hvad skulle jeg dog gøre uden dig? :P

Det, jeg mener, er såmænd blot, at dette har jeg af gode grunde kun oplevet, når jeg selv har taget initiativet: Nogle mænd bliver smigrede og reagerer udelukkende på interessen og ikke på mig som person. Og så opdager de pludselig senere, at der ikke er dækning for deres første reaktion.

Mænd, der selv tager initiativet ... Der plejer jeg at have noget mere garanti for, at de faktisk er interesserede. Og også for at de ikke er alt for vattede. Så det tror jeg, jeg holder mig til.

Og det, jeg mener, er at det du skriver her ikke har noget med køn at gøre, men udelukkende hvem der tager initiativet. Jeg kunne have skrevet det samme, bare med ordet mænd byttet ud med kvinder, og det ville have været repræsentativt for min oplevelse med onlinedating. Det er simpelthen jægerens lod at man ikke kan være sikker på at fange byttet.

ManicNinja skrev:Min erfaring er helt klart, at det fungerer bedst, når manden får lov at jage/tage udspillet. I praksis håndterer mange mænd ikke modpartens initiativ ret godt ...

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke enig i dit ræsonnement - at din mangel på succes skyldes at mange mænd håndterer det skidt, hvis kvinden er den der tager initiativ til kontakt. Mit postulat er at de mænd du har været i kontakt med, bare ikke har været interesseret nok. Jeg tror simpelthen ikke længere på at det der romantiske pjat med at mænd kun gider kvinder, hvis de først får lov til at jage dem.

Derimod vil jeg give dig ret i, alt andet lige, at sandsynligheden for at du kommer i kontakt med en handlekraftig mand er større, hvis du læner dig tilbage og venter på at nogen skriver til dig. Men sandsynligheder er jo noget finurligt noget, for det kan jo sagtens være at den næste du vælger at skrive til er utroligt handlekraftig, men bare ikke har været klar over at du fandtes.


Jeg siger ikke, det har noget med køn at gøre. Blot har jeg ikke nogen erfaring med at date kvinder. Så det udtaler jeg mig af gode grunde ikke om.

Derudover hæfter jeg mig ved dit ord 'postulat'. Jep. Det er, hvad det er. Postulater. Fra vores begges side. Som bygger på, at vi åbenbart har forskellige erfaringer. Andet er der vel ikke at sige til det.

P.s. I øvrigt er jeg naturligvis stanglækker. Jeg forstod slet ikke relevansen af at nævne, hvilken betydning det ville have for situationen, hvis jeg ikke var det. Bah! Det kan sgu ikke være min profil, du har stalket dig til på FB ... :stoned: :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 18:47

There, I did it :-D
4
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 19:11

Rikke skrev:How did you do it?


Skrev ham en besked via det dersens World wide web og det dersens de kalder Facebook.

Havde ret i mine antagelser. Damn I'm sharp :afro:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 20:07

Rikke skrev:Åh det dersens wørld wide web har kastet meget godt af sig for mig i tidens løb :D


Lad os håbe det også gør det i dette tilfælde. Men nu klæber heldet ikke ligefrem til mig :lol:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 20:57

Vi havde en hyggelig "sludder". Fik bekræftet at manden er single. Og at han godt kan lide at flirte :lol: Men også at han egentligt virker sød og sympatisk :lun:
6
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 7. aug 2016, 21:05

IrmaPigen skrev:Vi havde en hyggelig "sludder". Fik bekræftet at manden er single. Og at han godt kan lide at flirte :lol: Men også at han egentligt virker sød og sympatisk :lun:


Hvor er det godt, du skrev til ham! Det bliver spændende :love2:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. aug 2016, 21:16

Tror nu desværre ikke der sker så meget mere :blush:
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 7. aug 2016, 21:23

IrmaPigen skrev:Tror nu desværre ikke der sker så meget mere :blush:


Hvorfor ikke?
0

Tilbage til "Forhold og sex"