Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. aug 2016, 06:48

Speaking of... Det ser heldigvis ud til at min mave har det helt fint med to matas gravid jern om dagen - som var dem et par stykker af jer ikke brød jer om for maven.
Faktisk kom jeg ved et uheld til at tage tre i forgårs, men intet problem. Så jeg holder mig bare til dem når nu det er dem jeg har på lager.
Jeg gør jo selvfølgelig også lidt for at undgå mave bøvl, så måske det er det der hjælper. Spiser 1-2 pærer om dagen, 6 dadler og snacker lidt på mandler :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. aug 2016, 19:23

Sikke stille der er blevet herinde.

Er I alle ude og nyde det danske sommervejr? :P
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. aug 2016, 19:37

Har været til bryllup i går, så er temmelig smadret i kroppen i dag.

I morgen skal mand og barn starte op igen efter ferien og jeg har planer om at tilbringe så meget af dagen på sofaen, som jeg overhovedet orker :-D
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. aug 2016, 21:14

Vi har været på festival siden i torsdags.
Det var ikke rigtig det samme for mig når alle andre drak og jeg var på Faxe kondi holdet :lol:
Men jeg fik hørt en masse musik som jeg ellers plejer at gå glip af :stoned:

Vi er lige startet på 3 ugers ferie. 4 for mit vedkommende da jeg skal køre N ind i en ny institution efter vores ferie.
Det er dejligt at have sommerferie i efterårsvejr :tie:
Men så er det da ikke så varmt for manden som skal bygge ud!
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 8. aug 2016, 07:20

39 arbejdsdage og 6,5 timer tilbage.
Jeg glæder mig til barsel - det er trist at skulle på arbejde hver dag når der ikke er super meget at lave.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. aug 2016, 07:23

Jeg var også til bryllup her i weekenden, og føler nærmest jeg har haft tømmermænd siden. Det er sgu efterhånden lidt hårdt at slæbe rundt på :P

Jeg må gå på barsel fra på fredag af, men jeg bliver lige en uge mere på arbejde, så jeg går fra her d. 19. Det er sgu efterhånden lidt tæt på. 10 dage tilbage på arbejde :O
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. aug 2016, 07:41

Sangius skrev:Jeg var også til bryllup her i weekenden, og føler nærmest jeg har haft tømmermænd siden. Det er sgu efterhånden lidt hårdt at slæbe rundt på :P

Jeg må gå på barsel fra på fredag af, men jeg bliver lige en uge mere på arbejde, så jeg går fra her d. 19. Det er sgu efterhånden lidt tæt på. 10 dage tilbage på arbejde :O


Jeg havde det også virkelig tømmermændsagtigt, da jeg vågnede søndag. Virkelig unfair når man bare kunne sidde og kigge langt efter den lækre rødvin der blev serveret :blush:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. aug 2016, 08:05

Jeg tror min krop begynder at indstille sig på en snarlig ændring.

Har haft en lille smule mild mens-murren som dog kun er der en time eller to og så forsvinder det igen. I nat vågnede jeg så to gange med decideret ondt nederst i maven - som ved virkelig lede mens-smerter. Det skete kun to gange og idag er det fint igen.
Min urin lugtede så til gengæld totalt meget af løg her til morgen. Noget som den også har gjort lige efter ægløsning før jeg blev gravid.
OG mit ansigt begynder så småt at se en lille smule bedre ud. Har været pizza-fjæs siden den positive test.

Needless to say, jeg er spændt på hvordan lillefisen er placeret når jeg kommer til jordemoder på onsdag.
Og så er der kun 15 dage idag til hun er fuldbåren og 36 til termin. But who's counting.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 8. aug 2016, 08:24

Jeg er 38+0 idag. De sidste par aftener har jeg haft smertefulde plukveer, lørdag aften kom de rytmisk i ca 1-2 timer. Men så faldt jeg alligevel i søvn og da jeg vågnede var de væk. Men tænker at det nærmer sig. Er så glad for at jeg er nået så langt nu, storebror er født 37+0 og det var for tidligt for ham. Så total succes at jeg er ovre uge 37 nu;)
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. aug 2016, 08:26

primle skrev:
Sangius skrev:Jeg var også til bryllup her i weekenden, og føler nærmest jeg har haft tømmermænd siden. Det er sgu efterhånden lidt hårdt at slæbe rundt på :P

Jeg må gå på barsel fra på fredag af, men jeg bliver lige en uge mere på arbejde, så jeg går fra her d. 19. Det er sgu efterhånden lidt tæt på. 10 dage tilbage på arbejde :O


Jeg havde det også virkelig tømmermændsagtigt, da jeg vågnede søndag. Virkelig unfair når man bare kunne sidde og kigge langt efter den lækre rødvin der blev serveret :blush:


Brudeparret havde købt en alkofri økologisk hvidvin til mig, så jeg så lidt voksen ud under festen :P
Det var også et veganer bryllup, med økologisk sodavand og økologisk øl, og alt var vegansk. Det var sgu en meget sjov oplevelse :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. aug 2016, 08:26

Lilleluftballon skrev:Jeg er 38+0 idag. De sidste par aftener har jeg haft smertefulde plukveer, lørdag aften kom de rytmisk i ca 1-2 timer. Men så faldt jeg alligevel i søvn og da jeg vågnede var de væk. Men tænker at det nærmer sig. Er så glad for at jeg er nået så langt nu, storebror er født 37+0 og det var for tidligt for ham. Så total succes at jeg er ovre uge 37 nu;)


Hvorfor var det for tidligt for ham? Er 37+ ikke OK? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. aug 2016, 08:29

Lilleluftballon skrev:Jeg er 38+0 idag. De sidste par aftener har jeg haft smertefulde plukveer, lørdag aften kom de rytmisk i ca 1-2 timer. Men så faldt jeg alligevel i søvn og da jeg vågnede var de væk. Men tænker at det nærmer sig. Er så glad for at jeg er nået så langt nu, storebror er født 37+0 og det var for tidligt for ham. Så total succes at jeg er ovre uge 37 nu;)



Så begynder det virkelig at blive spændende nu. Du har bare at opdatere os her på depjatten når der sker lidt mere :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. aug 2016, 08:38

Sangius skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg er 38+0 idag. De sidste par aftener har jeg haft smertefulde plukveer, lørdag aften kom de rytmisk i ca 1-2 timer. Men så faldt jeg alligevel i søvn og da jeg vågnede var de væk. Men tænker at det nærmer sig. Er så glad for at jeg er nået så langt nu, storebror er født 37+0 og det var for tidligt for ham. Så total succes at jeg er ovre uge 37 nu;)


Hvorfor var det for tidligt for ham? Er 37+ ikke OK? :)


Som udgangspunkt jo, men nogle er bare alligevel ikke helt klar til at komme ud før termin.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. aug 2016, 08:52

Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg er 38+0 idag. De sidste par aftener har jeg haft smertefulde plukveer, lørdag aften kom de rytmisk i ca 1-2 timer. Men så faldt jeg alligevel i søvn og da jeg vågnede var de væk. Men tænker at det nærmer sig. Er så glad for at jeg er nået så langt nu, storebror er født 37+0 og det var for tidligt for ham. Så total succes at jeg er ovre uge 37 nu;)


Hvorfor var det for tidligt for ham? Er 37+ ikke OK? :)


Som udgangspunkt jo, men nogle er bare alligevel ikke helt klar til at komme ud før termin.


I USA er de åbenbart mange steder gået væk fra at sige at baby er klar 37+, netop fordi det ikke er alle babyer der er klar 37+, nogle har brug for mere tid.
De bruger så i stedet følgende termer:

Early Term: Mellem 37+0 og 38+6
Full Term: Mellem 39+0 og 40+6
Late Term: Mellem 41+0 og 41+6
Postterm: 42+

http://www.acog.org/About-ACOG/News-Roo ... -Pregnancy
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 8. aug 2016, 09:14

Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg er 38+0 idag. De sidste par aftener har jeg haft smertefulde plukveer, lørdag aften kom de rytmisk i ca 1-2 timer. Men så faldt jeg alligevel i søvn og da jeg vågnede var de væk. Men tænker at det nærmer sig. Er så glad for at jeg er nået så langt nu, storebror er født 37+0 og det var for tidligt for ham. Så total succes at jeg er ovre uge 37 nu;)


Hvorfor var det for tidligt for ham? Er 37+ ikke OK? :)


Som udgangspunkt jo, men nogle er bare alligevel ikke helt klar til at komme ud før termin.


I USA er de åbenbart mange steder gået væk fra at sige at baby er klar 37+, netop fordi det ikke er alle babyer der er klar 37+, nogle har brug for mere tid.
De bruger så i stedet følgende termer:

Early Term: Mellem 37+0 og 38+6
Full Term: Mellem 39+0 og 40+6
Late Term: Mellem 41+0 og 41+6
Postterm: 42+

http://www.acog.org/About-ACOG/News-Roo ... -Pregnancy


Præcis. Det synes jeg passer godt på min oplevelse. Han var jo fin og ok, men amningen var svær, fordi han ikke var så stærk, han havde gulsot i 10 uger efter fødslen og var ekstrem sensitiv overfor lyd og lys. vi var også indlagt på neonatal fordi hans vejrtrækning var ustabil.
Man laver jo heller ikke planlagte kejsersnit 37+0 medmindre der er gode grunde til det, medicinsk.
1

Tilbage til "Graviditet"