Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 7. aug 2016, 18:11

Kvaliteten af mad/råvarer i Budapest.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Marichen12 » 7. aug 2016, 18:15

Lykke skrev:Kvaliteten af mad/råvarer i Budapest.


Hvordan det? :genert:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 7. aug 2016, 18:40

Marichen12 skrev:
Lykke skrev:Kvaliteten af mad/råvarer i Budapest.


Hvordan det? :genert:


Har bare været i en del supermarkedet hvor grøntsagerne er rådne, bananfluer overalt.
Har ikke mødt noget som helst økologisk frugt/grønt.

Det er selvfølgelig varmt, men synes det er vildt mærkeligt man ikke skal opbevare frugt/grønt køligere her.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Marichen12 » 7. aug 2016, 18:42

Lykke skrev:
Marichen12 skrev:
Lykke skrev:Kvaliteten af mad/råvarer i Budapest.


Hvordan det? :genert:


Har bare været i en del supermarkedet hvor grøntsagerne er rådne, bananfluer overalt.
Har ikke mødt noget som helst økologisk frugt/grønt.

Det er selvfølgelig varmt, men synes det er vildt mærkeligt man ikke skal opbevare frugt/grønt køligere her.


Sjovt, jeg synes kun jeg har oplevet virkeligt lækre, friske råvarer :genert: Har så også kun været der i foråret...
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 7. aug 2016, 18:44

Marichen12 skrev:
Lykke skrev:
Marichen12 skrev:
Lykke skrev:Kvaliteten af mad/råvarer i Budapest.


Hvordan det? :genert:


Har bare været i en del supermarkedet hvor grøntsagerne er rådne, bananfluer overalt.
Har ikke mødt noget som helst økologisk frugt/grønt.

Det er selvfølgelig varmt, men synes det er vildt mærkeligt man ikke skal opbevare frugt/grønt køligere her.


Sjovt, jeg synes kun jeg har oplevet virkeligt lækre, friske råvarer :genert: Har så også kun været der i foråret...


Ja, jeg er virkelig forundret. Og glæder mig mere og mere over Danmark, som jeg nu heller ikke er særligt imponeret over. Men meget mere end det her land.

Synes også deres frugt/grønt er gigantstørrelse, og så får jeg bare en fornemmelse af at det er pumpet godt med gift.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. aug 2016, 23:59

Hvordan det kan lade sig gøre at der er en artikel i EB som omhandler en journalist der prøver at undvære sin smartphone i 6 dage, og alligevel skal man ikke ret langt ned i kommentarsporet før nogen nævner radikalisering af muslimer.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 9. aug 2016, 06:31

At Helen Fielding har fundet det nødvendigt at skrive en ny Bridget Jones-bog, der tilsyneladende rent kronologisk ligger imellem "The edge of reason" og "Mad about the boy". Er det mon af hensyn til biografpublikummet, som enten a) ikke er i stand til at rumme de 10 år, der ligger imellem de to bøger, eller b) fordi "Mad about the boy" ikke er munter nok til en film?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 9. aug 2016, 06:52

Hvorfor jeg har Børnenes Domstol af Red Warszawa i hovedet. Det er virkelig længe siden jeg har hørt den, men den har siddet fast i en uges tid nu. :gruble:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2016, 06:54

Badesandalen skrev:Hvorfor jeg har Børnenes Domstol af Red Warszawa i hovedet. Det er virkelig længe siden jeg har hørt den, men den har siddet fast i en uges tid nu. :gruble:

Jeg havde satanisk kommunisme på hjernen for nylig :lol:
1
...
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 9. aug 2016, 07:16

Hvordan 5 måneders ubetinget fængsel kan blive til 33 dage med fodlænke? :tie:

http://kendte.dk/hannah-melissa-skal-fodlaenke/
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 9. aug 2016, 07:25

Bøtte skrev:Hvordan 5 måneders ubetinget fængsel kan blive til 33 dage med fodlænke? :tie:

http://kendte.dk/hannah-melissa-skal-fodlaenke/


Der er helt seriøst de sygeste kommentarer inden på hendes facebook :tie:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 9. aug 2016, 07:49

Animi skrev:
Bøtte skrev:Hvordan 5 måneders ubetinget fængsel kan blive til 33 dage med fodlænke? :tie:

http://kendte.dk/hannah-melissa-skal-fodlaenke/


Der er helt seriøst de sygeste kommentarer inden på hendes facebook :tie:


Sikke en gang rygklapperi :tie:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 9. aug 2016, 08:15

Jeg er lige, i en bog, stødt på et fænomen, som jeg aldrig har hørt om, fandt sted i Danmark. Det lyder ret særpræget. Det lød faktisk så særpræget, at jeg lige måtte google det for at se, om det nu også kunne være rigtigt. Det var det.

På det vestlige Ærø, 'render' folk, Helligtrekongers-aften (efter mørkets frembrud), 'maske'. Dvs. at de tager en maske på, noget gammelt tøj, evt. også en gammel paryk og herefter opsøger de folk i nabolaget, hvor de banker på og med høj pibende stemme, beder om at komme ind.

Inde i folks stuer, skal de så trakteres med sprut af én eller anden slags (som regel får de Portvin), som serveres med sugerør, fordi de (i sagens natur) ikke kan drikke normalt med en maske på. Den pibende stemme, er for at undgå genkendelse.

Så sidder de ellers der, og underholder folk med sladderhistorier – evt. med sladderhistorier om dem de besøger (fremført med høj pibende stemme) mens de slubrer i portvinen og lugter af gammel hengemt, jordslået frakke/jakke. Meningen er, at man skal gætte hvem de er.

Får man besøg af dem, hen på aftenen, når de har slubret portvin adskillige steder, kan 'tonen' åbenbart godt blive lidt rå i det og folk kan få serveret diverse ubehageligheder om dem selv (mens 'maskerne' sidder og mæske sig med ens egen portvin)

Jeg troede det var løgn, da jeg læste det. Det lyder som en gyser af Stephen King eller noget i den retning. :shock:

Billede
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 9. aug 2016, 08:55

paint skrev:Jeg er lige, i en bog, stødt på et fænomen, som jeg aldrig har hørt om, fandt sted i Danmark. Det lyder ret særpræget. Det lød faktisk så særpræget, at jeg lige måtte google det for at se, om det nu også kunne være rigtigt. Det var det.

På det vestlige Ærø, 'render' folk, Helligtrekongers-aften (efter mørkets frembrud), 'maske'. Dvs. at de tager en maske på, noget gammelt tøj, evt. også en gammel paryk og herefter opsøger de folk i nabolaget, hvor de banker på og med høj pibende stemme, beder om at komme ind.

Inde i folks stuer, skal de så trakteres med sprut af én eller anden slags (som regel får de Portvin), som serveres med sugerør, fordi de (i sagens natur) ikke kan drikke normalt med en maske på. Den pibende stemme, er for at undgå genkendelse.

Så sidder de ellers der, og underholder folk med sladderhistorier – evt. med sladderhistorier om dem de besøger (fremført med høj pibende stemme) mens de slubrer i portvinen og lugter af gammel hengemt, jordslået frakke/jakke. Meningen er, at man skal gætte hvem de er.

Får man besøg af dem, hen på aftenen, når de har slubret portvin adskillige steder, kan 'tonen' åbenbart godt blive lidt rå i det og folk kan få serveret diverse ubehageligheder om dem selv (mens 'maskerne' sidder og mæske sig med ens egen portvin)

Jeg troede det var løgn, da jeg læste det. Det lyder som en gyser af Stephen King eller noget i den retning. :shock:

Billede


Det forekommer desværre også på min egn på Als. Det er bare om at huske, IKKE at have lyset tændt ude ved døren, da det tæller som en invitation til at komme ind! :wacko: :tie:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 9. aug 2016, 09:13

Guilded_Lily skrev:
paint skrev:Jeg er lige, i en bog, stødt på et fænomen, som jeg aldrig har hørt om, fandt sted i Danmark. Det lyder ret særpræget. Det lød faktisk så særpræget, at jeg lige måtte google det for at se, om det nu også kunne være rigtigt. Det var det.

På det vestlige Ærø, 'render' folk, Helligtrekongers-aften (efter mørkets frembrud), 'maske'. Dvs. at de tager en maske på, noget gammelt tøj, evt. også en gammel paryk og herefter opsøger de folk i nabolaget, hvor de banker på og med høj pibende stemme, beder om at komme ind.

Inde i folks stuer, skal de så trakteres med sprut af én eller anden slags (som regel får de Portvin), som serveres med sugerør, fordi de (i sagens natur) ikke kan drikke normalt med en maske på. Den pibende stemme, er for at undgå genkendelse.

Så sidder de ellers der, og underholder folk med sladderhistorier – evt. med sladderhistorier om dem de besøger (fremført med høj pibende stemme) mens de slubrer i portvinen og lugter af gammel hengemt, jordslået frakke/jakke. Meningen er, at man skal gætte hvem de er.

Får man besøg af dem, hen på aftenen, når de har slubret portvin adskillige steder, kan 'tonen' åbenbart godt blive lidt rå i det og folk kan få serveret diverse ubehageligheder om dem selv (mens 'maskerne' sidder og mæske sig med ens egen portvin)

Jeg troede det var løgn, da jeg læste det. Det lyder som en gyser af Stephen King eller noget i den retning. :shock:



Det forekommer desværre også på min egn på Als. Det er bare om at huske, IKKE at have lyset tændt ude ved døren, da det tæller som en invitation til at komme ind! :wacko: :tie:


I mine ører, lyder det helt grotesk. Men også lidt overraskende, at der findes så besynderlige skikke i Danmark. Man kan altid blive klogere ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"