Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Ado » 9. aug 2016, 16:17

Jeg har taget tilløb til denne tråd længe. Hvor jeg før var meget åben på debatten, blev jeg lukket og mere privat, fordi jeg fik æren af et par modbydelige henvendelser, som ramte lige hvor det gjorde mest ondt.
Men for min egen skyld, bliver jeg nødt til at smide kortene lidt på bordet og tvinge mig selv til en tråd, hvor ærligheden skal være det bærende element. Det er dét der fungerer for mig.

Men ja, dette er en af de berømte "jeg skal tabe mig" tråde. Jeg beviste for længe siden, at det fungerede fantastisk for mig at have sådan en. Både fordi jeg bruger det at skrive som en ventil, men også fordi opbakningen virkelig gør underværker.

Og så gik det galt i en periode. Hvor andre taber sig, når de ryger ned med flaget, tog jeg på. Og da stressen spillede en hovedrolle, blev jeg velsignet med ekstra mavefedt, som har fået min krop til at ligne en Mummitrold.

I dag ramte jeg bunden. Gennem de sidste to år har der været en del problemer på hjemmefronten, som har tæret på mit overskud. Og jeg er blevet så inaktiv, at jeg brækker mig over mig selv. Men alligevel har jeg ikke haft energien til at gøre noget ved det.
Men læsset væltde i dag. Nærmest som en kulmination, hvor alle de lagrede bekymringer væltede ud på én gang. Skide skræmmende, men samtidig en lettelse.
Og ja...så har jeg set mig selv på en video. Og på billeder fra et bryllup. Og jeg vil ikke længere. Jeg vil simpelthen ikke leve et liv mere, hvor jeg skal hade hvad jeg ser i spejlet.

Jeg venter ikke til på mandag med at gå i gang. Jeg er fyldt op af ulykkelige følelser, frustration, afmagt og trodsighed og det skal bare slutte nu.
Så jeg hopper på vægten i morgen tidlig og tager status derfra. Jeg offentliggør den ikke med det samme herinde. Der skal selvværdet lige have et boost først. Men jeg får brug for at have en tråd, hvor jeg kan komme af med mine tanker, mine sejre og mine ture op ad bakkerne med syre i benene. Men vigtigst af alt, så har jeg brug for at kunne sætte mig om to måneder og læse dette startindlæg og tænke: "Gudskelov tog jeg mig sammen. Gudskelov har jeg det ikke sådan længere".


Dagens nedtur var da jeg storhulkende gik ud af døren og over til min veninde og kom til at kigge ned på min brystkasse, hvor der sad et par klatter smeltet Marabou. Det kan kun gå fremad nu. Og det skal det. Jeg har ikke noget valg. For det handler ikke kun om at jeg skal blive lettere på vægten. Jeg skal også blive tungere på selvværdet. Ellers mister jeg mig selv.
Senest rettet af Ado 7. jan 2017, 09:38, rettet i alt 1 gang.
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Kattefjæs » 9. aug 2016, 16:29

Jeg kender dig ikke, men det er helt stensikkert at du er knaldhamrende sej og at du selvfølgelig kan gøre det. Jeg hepper!
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2016, 16:31

Det er modbydeligt ikke at kunne lide det man ser i spejlet. Det er sådan en grim skod følelse. Øv!.

Men hvor er det bare flot at du nu vil gøre noget ved det, og du endda har lavet en tråd, det er da så flot, og et kæmpe skridt i den rigtige retning.
Jeg håber at det vil gå dig så godt, Ado :) Jeg hepper på dig.
0
...
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf didas » 9. aug 2016, 16:35

Jeg hepper på dig! :pompom:

Er selv i gang med livsstilsændring og er kommet af med 10 kilo på 10 uger. Sender masser af positiv opbakning din vej :kys:
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Ado » 9. aug 2016, 16:44

I er sgu så søde. Tak. :kys:

Jeg skal tvinge mig selv i gang med ture i skoven igen. Jeg ved jo hvad det gør ved mig. At det giver energi at bruge energi. Og så er der dømt fuldstændig shoppestop. Ingen grund til at bruge penge på tøj, som jeg ikke vil bo i.
3
Donna Martin Graduates!
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Lulu » 9. aug 2016, 16:53

Jeg vil gerne heppe på dig og give dig nogle spark bagi om nødvendigt.

Jeg elsker din skrivestil og din "væremåde" på debatten (altså jeg mener, du har lige skrevet du ligner en mumitrold :lol: - det er en sætning der er klasse på alt for mange plan), og ingen har fortjent at føle sig som du pt gør.
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf superboa » 9. aug 2016, 16:54

Hepper for vildt - allermest på at selvtilliden bliver tungere :kram: :pompom:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Rapfisk » 9. aug 2016, 18:00

Ado, du er kommet over meget større hurdler i din tid på Debatten, og selv om det bliver et projekt for resten af livet, tror jeg på dig.

Hvor tæt bor du på skoven?

Jeg kan ikke huske, hvem det var, men én på Jubii blev normalvægtig af gåture. Én om dagen, mindst en time. Det har jeg taget til mig, og det betyder alverden for mit velvære. Måske kan det også hjælpe dig. Jeg hører ofte podcasts imens, og så er det ikke så svært (og man lærer noget samtidig, eller man bliver bare underholdt).
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Ado » 9. aug 2016, 18:10

Jeg bor rigtig tæt på skoven. Fem minutters gang og så er jeg der. Så jeg skal i gang. Og jeg skal have købt nogle gode høretelefoner, som bliver i ørene. Og så skal vil jeg begynde at gå på arbejde i stedet for at cykle, for så kan jeg passende gå en omvej på vejen hjem og gå gennem skoven noget af vejen.

Og tak. Ja, jeg skal nok komme efter det. Lige nu gør alting virkelig ondt. På den der trælse måde, hvor tårerne bare piler ud af øjnene hele tiden. Men det er nødvendigt, kan jeg mærke. Og det er en øjenåbner.
Set i bagspejlet burde jeg have forudset det. Det er begrænset hvor meget man kan slæbe på i længden. Og endnu mere begrænset, hvor meget man kan gemme sig bag en facade.
Jeg kan ikke ændre på fortiden. Men jeg kan ændre på fremtiden. Og det bliver jeg nødt til at gøre. For det her gør simpelthen alt for ondt.

Skide god idé med podcast. Det har jeg slet ikke tænkt over, men det vil jeg klart gøre.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Brutus » 9. aug 2016, 18:17

Jeg kender dig ikke, kun fra debatten, men jeg har altid med fornøjelse læst dine indlæg, både her og på den gamle debat.
Jeg ønsker dig alt det bedste. :kys:
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Chungodongowongo » 9. aug 2016, 18:20

Jeg er helt sikker på, at det nok skal gå godt. Jeg hepper!
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Flora » 9. aug 2016, 18:34

Jeg hepper også :pompom: Du skal nok klare den :ae:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Rapfisk » 9. aug 2016, 18:35

Jeg er glad for mine store bøffer, over-ear-hovedtelefoner. De er meget mere behagelige end dem, der skal sidde fast i øret. Derudover er der gerne plads til bedre lyd, men det betyder ikke så meget, hvis man hører taleradio.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Fru Sunshine » 9. aug 2016, 19:48

Du kan! Jeg hepper også.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf didas » 9. aug 2016, 19:50

Hvis du er til Mads & Monopolet, så ligger der nogle gode sommerpodcasts fra arkivet. Dem har jeg brugt under træning og gået og klukket lidt for mig selv imens :lol:
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"