Mit barn slår. Meget.

Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf JackieO » 10. aug 2016, 10:06

Du skriver at I søger forskellige former for nærvær, og at han ikke rigtig værdsætter din måde at forsøge at skabe nærvær på (omkring aktiviteter). Kunne det være, at han savner en anden form for nærvær fra dig, som måske er mere fysisk og følelsesmæssig, f.eks. at du tager ham op på armen og danser med ham, selv om han er tung, at du sætter dig og lader ham putte sammen med dig, når han ser børne-tv, at du krammer ham og viser, at du er interesseret i nærværet sammen med ham og ikke nødvendigvis omkring en bestemt aktivitet?
3
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf canoodle » 10. aug 2016, 10:29

JackieO skrev:Du skriver at I søger forskellige former for nærvær, og at han ikke rigtig værdsætter din måde at forsøge at skabe nærvær på (omkring aktiviteter). Kunne det være, at han savner en anden form for nærvær fra dig, som måske er mere fysisk og følelsesmæssig, f.eks. at du tager ham op på armen og danser med ham, selv om han er tung, at du sætter dig og lader ham putte sammen med dig, når han ser børne-tv, at du krammer ham og viser, at du er interesseret i nærværet sammen med ham og ikke nødvendigvis omkring en bestemt aktivitet?


Jamen han vil ikke putte :) Jeg må gerne stryge ham over håret og ae lidt på kinden, når han ser tv. Men det er det. Han skubber mig væk og vil nærmest aldrig sidde på skødet eller sidde i arm. Vi tumler og kilder og sådan. Det kan han bedre rumme. Hov, kommer lige i tanke om, at han den seneste måneds tid har svært ved at sove, hvis vi ikke holder i hånden. Så det gør vi hver aften til putteritualet.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf canoodle » 10. aug 2016, 10:29

Rakel skrev:
canoodle skrev:
Rakel skrev:Kan I gå i skoven, svømmehallen eller lign fysiske ting?
Det er min oplevelse, at det gavner i den alder. Mange børn er Terrible Two og det bliver lettere.


Ja, det gør vi :) Men vi kan godt gøre det lidt mere, tror jeg :) Vi går også på legeplads og på biblioteket og sådan. Det går som regel godt. Problemet er helt klart størst, når vi er hjemme. Men det er vi så pga. vejret, eller når han er for træt efter vuggestuen til at lave andet. En gåtur i skoven kan gå nogle gange, men oftest ikke.

Du har ret i at det bliver lettere. Men som det ser ud nu, skal jeg overgå til sygedagpenge igen, da jeg ikke kan varetage et job p.t. med min stress. Det er dæleme et nederlag der vil noget. Jeg ved jo godt at det skyldes overbelastning i for lang tid, men eij, det hjælper heller ikke på ens selvbillede at man ikke engang kan magte at være jobsøgende og komme igennem The Terrible Two's.


Jeg et selv kronisk syg. Jeg ved godt, hvor rædselsfuldt det i perioder er at være mor til småbørn. Det skal du ikke have det dårligt over at erkende. Jeg er selv gået meget på kompromis med job for at få en hverdag til at fungere.

Lillesøster fungerer bedst med at være fysisk. Vi går til svømning, rytmik og skoven/zoo/lign en gang om ugen. Ellers kokser det totalt for os.


Mini skal også helst lave noget fysisk. Tror vi må til at frekventere den svømmehal der lidt mere :)
0
All Adventurous women do
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Jammerdalen » 10. aug 2016, 10:31

Nu er din dreng stadig meget lille, så jeg mener ikke, at man kan forvente så meget af den alder. Det er ikke så unormalt, at de kan finde på at slå, når de bliver vrede, frustrerede osv. Jeg har en lille "efternøler" på 19 måneder og hvis han slår, siger jeg kærligt nej, hvorefter jeg forsøger af aflede hans opmærksomhed. Lad være med at fokusere på "volden", men lav noget andet med ham - gerne lidt tumleri. Selvfølgelig skal han have at vide, at han ikke må slå, men min egen erfaring er, at det er bedst at adfærdsregulere (også i fremtiden) ved at fokusere på det gode. Ros ham en masse, kys ham en masse og tuml ham. Hvil i dit nej, hvis der er noget, han ikke må, men dvæl ikke ved den aggressive adfærd. Den skal ikke have for meget opmærksomhed, men det skal din lille dreng. Masser af kærlighed! :)
3
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Lulu » 10. aug 2016, 11:19

Mht mere bevægelse, kunne det så være en ide at tumle i din seng?
Herhjemme må man gerne hoppe i mor og fars seng (han er 2,5 og han kan sagtens skelne at man ex ikke må hoppe i mormor og morfars seng så den del ville ikke bekymre mig). Så hvis vi en dag har en lidt umulig dreng så smutter vi op i soveværelset og hopper og tumler helt vildt i sengen. Vi øver samtidig med motorik og han har eksempelvis i et års tid nu kunne slå kolbøtter selv. Først hjalp vi med at få røven med rundt men han har som sagt kunnet selv i et års tid. Min mand løfter ham også gerne op og kaster ham i sengen mm. Han får virkelig brugt noget energi og så bliver der nærmest grint tårer samtidig med fordi vi alle hygger.
Hvis din seng er no-go kunne du måske købe en madras til på gulvet? De er ikke ligeså gode at hoppe på men tumle kan man stadig.

Emil slår forøvrigt også indimellem - det er blevet markant bedre det sidste halve års tid som hans sprog virkelig er blevet godt og han kan gøre sig forståelig.
1
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf JackieO » 10. aug 2016, 15:23

canoodle skrev:
JackieO skrev:Du skriver at I søger forskellige former for nærvær, og at han ikke rigtig værdsætter din måde at forsøge at skabe nærvær på (omkring aktiviteter). Kunne det være, at han savner en anden form for nærvær fra dig, som måske er mere fysisk og følelsesmæssig, f.eks. at du tager ham op på armen og danser med ham, selv om han er tung, at du sætter dig og lader ham putte sammen med dig, når han ser børne-tv, at du krammer ham og viser, at du er interesseret i nærværet sammen med ham og ikke nødvendigvis omkring en bestemt aktivitet?


Jamen han vil ikke putte :) Jeg må gerne stryge ham over håret og ae lidt på kinden, når han ser tv. Men det er det. Han skubber mig væk og vil nærmest aldrig sidde på skødet eller sidde i arm. Vi tumler og kilder og sådan. Det kan han bedre rumme. Hov, kommer lige i tanke om, at han den seneste måneds tid har svært ved at sove, hvis vi ikke holder i hånden. Så det gør vi hver aften til putteritualet.


Ja, så er det måske de lidt vildere lege I skal have gang i. Tumle- og kildelege, fangeleg på legepladsen, svømmehal, og I kunne også gå til noget gymnastik eller rytmik sammen.

Første prioritet må stadig være, at DU får noget mere overskud tilbage, og i den forbindelse synes jeg det er supersejt, at du har bedt om hjælp! :gogo:
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf canoodle » 11. aug 2016, 17:54

I morgen skal jeg til samtalen. Jeg glæder mig MEGET til at få en slags handlingsplan, så jeg kan overskue vores hverdag bedre. I dag var faktisk en OK dag, måske fordi jeg afleverede lidt tidligere og hentede en halv time senere. Han var træt, men glad da jeg hentede ham. Jeg fik også en god snak med hans pædagog og forklarede, hvordan der er hjemme hos os for tiden. Hun var super sød, og roste både ham og mig meget for at klare os så godt efter omstændighederne. Det var hende der sagde, at jeg skulle aflaste mig selv lidt mere, når han jo har det så godt dernede, og det er lidt spændt for herhjemme.

I eftermiddags var jeg til en afklarende test hos min læge, og er blevet diagnosticeret med angst og moderat depression. Så er det da heller ikke så underligt at jeg har følt det uoverkommeligt. Jeg har fået lidt medicin til at afhjælpe, og har bedt om at komme til psykolog så snart det kan lade sig gøre. Begynder på et gruppeterapiforløb i nabokommunen i næste uge, som skal støtte op om min behandling.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Myresluger » 11. aug 2016, 18:15

Hvor er det godt at du agerer på det og at du også får hjælp. Man hører så meget at "systemet" svigter, det er så rart også at høre når det går godt.

Jeg håber du kan få lidt overskud, det trænger i til! Jeg hepper på dig!
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Thestral » 19. aug 2016, 04:59

Hvordan står det til Canoodle?
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf canoodle » 24. aug 2016, 11:46

Jamen, det går OK.

Jeg er startet på 1-1 rådgivning med en af underviserne fra forældrekurset, og det hjælper en del, faktisk. Altså, han slår stadig en del, men det er som om at det er gået op for mig, at det ikke er noget at blive så frustreret af. Han er blevet meget gladere pga. den ændring vi er ved at indføre herhjemme, så det er også lettere at være mig, nu.

De sidste to uger har været rigtig hårde, fordi jeg skulle igennem indkøringen med medicinen, men der blev jeg aflastet lidt af mine overboer og forældre, og det gjorde at vi er kommet igennem det. Det er benhårdt at være forælder med en depression med de dertilhørende symptomer og problemer, men det er som om at medicinen gør, at jeg ikke har så meget stress og angst. Derfor er både nætter og dage lidt bedre hos mig. Det kniber med energien og her er nok lidt mere beskidt og længere imellem vasketøjet end normalt, men jeg prioriterer kun at vores tid sammen skal være bedre, og at vi får ordentlig mad så ofte jeg orker. Så pyt med at jeg sover en del om dagen, ser mange afsnit Beverly og ikke er så aktiv og pligtopfyldende, som jeg burde. Jeg tror nemlig, at grunden til at jeg ender her igen og igen er at jeg insisterer på at skulle kunne klare det hele, hele tiden. Og det kan jeg ikke. Så nu kører jeg helt basic lidt tid og ser hvor det bærer os hen.

I eftermiddag skal vi til børnesang i den lokale kirke, det tror jeg bliver rigtig godt :)
18
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Thestral » 24. aug 2016, 11:58

Det glæder mig at det går den rigtige vej selv om det går langsomt. Det vigtigste er at i er mere glade, så skidt med at der står lidt vasketøj eller at opvasken ikke lige er taget. Bare i har det godt. Ingen kan alt hele tiden. Det er ret vigtigt at huske.
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf canoodle » 24. aug 2016, 20:16

Hårh, man skal passe på hvad man skriver! :-o For DØVLAN han var en strid banan i dag! Der var seriøst ikke mere end to minutter ad gangen uden bøvl, og fik ind til flere legetøjsbiler kylet efter mig og en ordentlig lussing, da vi var ude at handle. Tror han har slået mig 12 gange på de fire timer vi har haft sammen i dag. Det er uden at regne biler, bøger og andet han kylede efter mig med.

Godt jeg skal til vejledning i morgen, for jeg var godt nok ved at blive gal i dag.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. aug 2016, 21:45

canoodle skrev:Hårh, man skal passe på hvad man skriver! :-o For DØVLAN han var en strid banan i dag! Der var seriøst ikke mere end to minutter ad gangen uden bøvl, og fik ind til flere legetøjsbiler kylet efter mig og en ordentlig lussing, da vi var ude at handle. Tror han har slået mig 12 gange på de fire timer vi har haft sammen i dag. Det er uden at regne biler, bøger og andet han kylede efter mig med.

Godt jeg skal til vejledning i morgen, for jeg var godt nok ved at blive gal i dag.



:ae: :kys:

Forhåbentligt også bare en fase, hvor han mærker og reagerer på at du ikke er 100% på toppen.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Rapfisk » 24. aug 2016, 23:00

canoodle skrev:Hårh, man skal passe på hvad man skriver! :-o For DØVLAN han var en strid banan i dag! Der var seriøst ikke mere end to minutter ad gangen uden bøvl, og fik ind til flere legetøjsbiler kylet efter mig og en ordentlig lussing, da vi var ude at handle. Tror han har slået mig 12 gange på de fire timer vi har haft sammen i dag. Det er uden at regne biler, bøger og andet han kylede efter mig med.

Godt jeg skal til vejledning i morgen, for jeg var godt nok ved at blive gal i dag.

Tillykke, du har en toårig :kys: Ej, det, jeg mener, er, at det går op og ned for dem. De er totalt utilregnelige, og det har intet med din forældreevne at gøre. Dermed ikke sagt, at du ikke skal lade dig påvirke, for det bliver du selvfølgelig, og det er så godt, at du har en samtale planlagt, og at de grundlæggende virker.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Mit barn slår. Meget.

Indlægaf Thestral » 25. aug 2016, 05:03

Øv. Håber at idag bliver meget bedre. :kram:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Børn"