Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 19:08

Lulu skrev:
ManicNinja skrev:Er nået frem til, at jeg mest har lyst til chips, dip og champagne til aftensmad.

Ud over at jeg undrer mig, finder jeg også situationen noget uholdbar. :gruble:


Det lyder da som en ganske sund og varieret aftensmad. Jeg ville være klar på at spise aftensmad med dig, hvis det var menuen :dåne:


Hahaha! Jamen, hvis man bare vælger noget dip med krydderurter og/eller chips med løgsmag, så har man jo nærmest også fået grøntsager eller altså ... hm ...

Folk, der kender mig, ved, at jeg spiser chips 3-5 gange om året eller sådan noget. Så når trangen endelig er der, bør jeg næsten agere på den. :blomst:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 9. aug 2016, 19:09

Delfin skrev:
Bøtte skrev:Hvordan 5 måneders ubetinget fængsel kan blive til 33 dage med fodlænke? :tie:

http://kendte.dk/hannah-melissa-skal-fodlaenke/


Jeg har ikke styr på, hvor længe, hun var varetægtsfængslet, men den tid regnes som afsonet og trækkes derfor fra.


Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Hun skrev selv, hun forventede 2,5 måneders straf, så det lyder som noget af en nedsættelse.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 9. aug 2016, 20:13

ManicNinja skrev:
Lulu skrev:
ManicNinja skrev:Er nået frem til, at jeg mest har lyst til chips, dip og champagne til aftensmad.

Ud over at jeg undrer mig, finder jeg også situationen noget uholdbar. :gruble:


Det lyder da som en ganske sund og varieret aftensmad. Jeg ville være klar på at spise aftensmad med dig, hvis det var menuen :dåne:


Hahaha! Jamen, hvis man bare vælger noget dip med krydderurter og/eller chips med løgsmag, så har man jo nærmest også fået grøntsager eller altså ... hm ...

Folk, der kender mig, ved, at jeg spiser chips 3-5 gange om året eller sådan noget. Så når trangen endelig er der, bør jeg næsten agere på den. :blomst:

Chips, er da lavet af kartofler og det jo også en grøntsag :)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 9. aug 2016, 20:17

Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:
Lulu skrev:
ManicNinja skrev:Er nået frem til, at jeg mest har lyst til chips, dip og champagne til aftensmad.

Ud over at jeg undrer mig, finder jeg også situationen noget uholdbar. :gruble:


Det lyder da som en ganske sund og varieret aftensmad. Jeg ville være klar på at spise aftensmad med dig, hvis det var menuen :dåne:


Hahaha! Jamen, hvis man bare vælger noget dip med krydderurter og/eller chips med løgsmag, så har man jo nærmest også fået grøntsager eller altså ... hm ...

Folk, der kender mig, ved, at jeg spiser chips 3-5 gange om året eller sådan noget. Så når trangen endelig er der, bør jeg næsten agere på den. :blomst:

Chips, er da lavet af kartofler og det jo også en grøntsag :)


Haha - kartoffelpulver, i hvert fald. :D I taler godt for jer, indrømmet. Men jeg droppede nu chips og dip og lod i stedet boblerne få selskab af højtbelagte rejemadder og også en mad med skøn, røget økolaks. Har ikke fortrudt. :savl:
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vinaia » 10. aug 2016, 06:47

Avino skrev:
Juki skrev:
Avino skrev:Har bestilt en topmadras på nettet.
Den var dyr nok- i sig selv.
Men 599 kr for at få den leveret- er mig ganske ubegribeligt :ad!:
Det synes jeg sgu ikke er OK.
Ved godt, at en god seng er meget- meget dyrere, men alligevel.
Jeg mangler ord. :forvirret:

Jeg betalte ca. 800 kr. i transport, for en ellers dyr levering, fra Ikea (som ligger ca. 40 km herfra) Det var fordi det vejede mere end en eller anden grænse, så det skulle med fragtmand, inkl. indbæring. Jeg synes ellers også at 800 kr. i sig selv lød sindssygt.


Det er jo helt hen i vejret, altså. :(
Men vil man have en ting- og ikke har mulighed for at komme i fysiske butikker, må man jo betale.
Synes bare det er SÅ voldsomt.
De tjener godt på os :8:

Jeg bestilte en seng fra den tyske Amazon. Fragten var kun på €5. Det var sgu overkommeligt. :D
1
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 10. aug 2016, 10:51

paint skrev:
Guilded_Lily skrev:
paint skrev:Jeg er lige, i en bog, stødt på et fænomen, som jeg aldrig har hørt om, fandt sted i Danmark. Det lyder ret særpræget. Det lød faktisk så særpræget, at jeg lige måtte google det for at se, om det nu også kunne være rigtigt. Det var det.

På det vestlige Ærø, 'render' folk, Helligtrekongers-aften (efter mørkets frembrud), 'maske'. Dvs. at de tager en maske på, noget gammelt tøj, evt. også en gammel paryk og herefter opsøger de folk i nabolaget, hvor de banker på og med høj pibende stemme, beder om at komme ind.

Inde i folks stuer, skal de så trakteres med sprut af én eller anden slags (som regel får de Portvin), som serveres med sugerør, fordi de (i sagens natur) ikke kan drikke normalt med en maske på. Den pibende stemme, er for at undgå genkendelse.

Så sidder de ellers der, og underholder folk med sladderhistorier – evt. med sladderhistorier om dem de besøger (fremført med høj pibende stemme) mens de slubrer i portvinen og lugter af gammel hengemt, jordslået frakke/jakke. Meningen er, at man skal gætte hvem de er.

Får man besøg af dem, hen på aftenen, når de har slubret portvin adskillige steder, kan 'tonen' åbenbart godt blive lidt rå i det og folk kan få serveret diverse ubehageligheder om dem selv (mens 'maskerne' sidder og mæske sig med ens egen portvin)

Jeg troede det var løgn, da jeg læste det. Det lyder som en gyser af Stephen King eller noget i den retning. :shock:



Det forekommer desværre også på min egn på Als. Det er bare om at huske, IKKE at have lyset tændt ude ved døren, da det tæller som en invitation til at komme ind! :wacko: :tie:


I mine ører, lyder det helt grotesk. Men også lidt overraskende, at der findes så besynderlige skikke i Danmark. Man kan altid blive klogere ;)

Tænk hvis man var nytilflytter og ikke anede at traditionen eksisterede. Jeg tror at jeg ville dø af skræk. :forvirret2:
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. aug 2016, 10:53

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så sjovt at gøre en person helt vildt bange. Og så oven i købet bare gå ud fra at personen er parat til at grine af det hele cirka 1 sekund efter man har afsløret at det bare var en joke.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 10. aug 2016, 11:03

Dirtylittledevil skrev:Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så sjovt at gøre en person helt vildt bange. Og så oven i købet bare gå ud fra at personen er parat til at grine af det hele cirka 1 sekund efter man har afsløret at det bare var en joke.


Jeg forstår generelt ikke, at det nogensinde er sjovt at pege og grine, fordi et andet menneske har været så dum faktisk at tro på noget, man siger til dem.

"Haha, så var det bare noget, jeg fandt på, forbi det var 1. april. Og så stolede min ven på, at det faktisk var rigtigt, det jeg sagde."

Jeg forstår virkeligt ikke, at det er sjovt.

Satirenyheder er jeg også rimeligt blah overfor. Jaja, så har I fundet på noget nyt, som næsten kunne være rigtigt, men ikke er det... Hvorfor er det sjovt?
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2016, 11:10

Dirtylittledevil skrev:Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så sjovt at gøre en person helt vildt bange. Og så oven i købet bare gå ud fra at personen er parat til at grine af det hele cirka 1 sekund efter man har afsløret at det bare var en joke.

TAK!
Jeg bliver så harm og ked af det på samme tid, over sådan nogle videoer af folk, der bliver skræmt fra sans og samling.
Det er simpelthen ikke i orden og jeg forstår ikke, hvordan man kan få sig selv til det.
Canadierne har en serie af skjult kamera programmer, som netop mestrer at tage pis på folk, uden nogen bliver sindsygt bange.
De er mega opfindsomme og rigtig sjove.
Dét er i orden humor.

Edderkopper og Chucky figurer og fake-death phonecalls er bare latterligt. Og ondskabsfuldt.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 10. aug 2016, 11:11

kidkomb skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være så sjovt at gøre en person helt vildt bange. Og så oven i købet bare gå ud fra at personen er parat til at grine af det hele cirka 1 sekund efter man har afsløret at det bare var en joke.

TAK!
Jeg bliver så harm og ked af det på samme tid, over sådan nogle videoer af folk, der bliver skræmt fra sans og samling.
Det er simpelthen ikke i orden og jeg forstår ikke, hvordan man kan få sig selv til det.
Canadierne har en serie af skjult kamera programmer, som netop mestrer at tage pis på folk, uden nogen bliver sindsygt bange.
De er mega opfindsomme og rigtig sjove.
Dét er i orden humor.

Edderkopper og Chucky figurer og fake-death phonecalls er bare latterligt. Og ondskabsfuldt.

Har du set den nye promotion for American Horror Story? :slem:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2016, 11:12

HappyPaww skrev:Har du set den nye promotion for American Horror Story? :slem:

Jeg kan lidt fornemme, at det skal jeg lade være med :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 10. aug 2016, 11:16

Lemonella skrev:
Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:
Lulu skrev:
ManicNinja skrev:Er nået frem til, at jeg mest har lyst til chips, dip og champagne til aftensmad.

Ud over at jeg undrer mig, finder jeg også situationen noget uholdbar. :gruble:


Det lyder da som en ganske sund og varieret aftensmad. Jeg ville være klar på at spise aftensmad med dig, hvis det var menuen :dåne:


Hahaha! Jamen, hvis man bare vælger noget dip med krydderurter og/eller chips med løgsmag, så har man jo nærmest også fået grøntsager eller altså ... hm ...

Folk, der kender mig, ved, at jeg spiser chips 3-5 gange om året eller sådan noget. Så når trangen endelig er der, bør jeg næsten agere på den. :blomst:

Chips, er da lavet af kartofler og det jo også en grøntsag :)


Nu er kartoflen altså ikke en grøntsag. :D

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/kartof ... ntsag.html


Nej? Og tomater er frugter osv. Tja. Jeg kan virkelig ikke gøre for, at grøntsagerne ikke er så selvstændige, at de kan finde ud af selv at krybe ned i den rigtige kategori :P Kartofler er stadig sort of sunde. Hvis man fx sammenligner dem med en anden ikke-grøntsag, nemlig dip.

:D
Senest rettet af ManicNinja 10. aug 2016, 12:22, rettet i alt 1 gang.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 10. aug 2016, 11:23

Lemonella skrev:Nu er kartoflen altså ikke en grøntsag. :D

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/kartof ... ntsag.html

Arh, i det link, du postede, står der da, at det "botanisk" er.
Man må bare ikke regne det med i deres tabeller over, hvor meget grønt man spiser. :gammel:
1
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 10. aug 2016, 11:55

Lemonella skrev:
dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Nu er kartoflen altså ikke en grøntsag. :D

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/kartof ... ntsag.html

Arh, i det link, du postede, står der da, at det "botanisk" er.
Man må bare ikke regne det med i deres tabeller over, hvor meget grønt man spiser. :gammel:


"Kartoflen er botanisk set en rodfrugt". Det er det jeg læser. :)


Men rodfrugter hører da under det "man" generelt betegner som grøntsager?
Gulerødder er jo også rodfrugter.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2016, 12:59

Jeg synes bare det er latterligt, at champignoner ikke tæller som grøntsager i regnskabet :sur:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"