Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 8. aug 2016, 17:41

Oh boy! Kender I de dage, man normalt ville glæde sig til, men når dagen så endelig oprinder, er man sådan lidt "blah" omkring det? Sådan havde jeg det i morges - jeg plejer at se frem til første skoledag og mødet med de nye elever, men sådan havde jeg det bestemt ikke i dag. Det blev heldigvis bedre i løbet af dagen, da jeg først havde mødt de mange, mange nye elever, men stadig...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kathain » 8. aug 2016, 17:52

Ballademager skrev:
Fedt :banan:

Er lige på vej til ugens første med totalt yndlingsinstruktør.


Håber det var en god time :D
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 8. aug 2016, 19:08

Mål 2. uge: 8.-14. august

- kun 1 "syndedag" (dvs. sukkerholdige ting (slik, kage, is, sodavand) og chips/popcorn)
- min. 1,5 l. vand dagligt


Tror at jeg prøver at "nøjes" med det. Syndedag bliver fredag, hvor jeg skal i biografen med nogle veninder. Søndag skal vi have venner til spisning, og havde tænkt at vi skulle have is til dessert. Tror jeg vil forsøge at finde en sukkerfri version til mig, synes min veninde snakkede om en god en.

Jeg skal have fat i fyssen og have fremrykket min tid. Jeg overvejer derudover at melde mig til varmtvandsgymnastik - nogen der har erfaringer med sådan noget?
0
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Hindbær » 8. aug 2016, 19:50

Ally skrev:Oh boy! Kender I de dage, man normalt ville glæde sig til, men når dagen så endelig oprinder, er man sådan lidt "blah" omkring det? Sådan havde jeg det i morges - jeg plejer at se frem til første skoledag og mødet med de nye elever, men sådan havde jeg det bestemt ikke i dag. Det blev heldigvis bedre i løbet af dagen, da jeg først havde mødt de mange, mange nye elever, men stadig...


Hvorfor tror du det var blah?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 9. aug 2016, 03:50

Hindbær skrev:Hvorfor tror du det var blah?


Der var flere faktorer, der spillede ind, men selve dagen og mødet med eleverne gik fint, hvilket også er min erfaring. Det er bare altid hårdt at starte op med nye elever efter sommerferien - og jeg ser allerede frem til weekenden. Heldigvis har jeg ikke mange timer i den her uge, hvilket hjælper lidt på tingene.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 9. aug 2016, 04:48

Ally skrev:
Hindbær skrev:Hvorfor tror du det var blah?


Der var flere faktorer, der spillede ind, men selve dagen og mødet med eleverne gik fint, hvilket også er min erfaring. Det er bare altid hårdt at starte op med nye elever efter sommerferien - og jeg ser allerede frem til weekenden. Heldigvis har jeg ikke mange timer i den her uge, hvilket hjælper lidt på tingene.


Puh, nej hvor jeg kender det. Vores elever kommer i morgen, og jeg glæder mig/er helt udmattet ved tanken :panik:

Nå, jeg er jo i gang med de to lavkaloriedage og i går var simpelthen så vild travl, så jeg tænkte slet ikke på mad undervejs. Men var træt og helt flad i går aftes. Jeg endte på 803 kcal og 43 g kulhydrat, så denne gang var jeg lige oppe og røre grænsen!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 9. aug 2016, 08:54

Kirstenkp skrev:Puh, nej hvor jeg kender det. Vores elever kommer i morgen, og jeg glæder mig/er helt udmattet ved tanken :panik:


Jeg har kun fire lektioner i dag og har indtil videre brugt det meste af tiden på at fortælle eleverne om dansk, de faglige mål, afleveringsopgaver m.m. Nu er de i gang med en national sprogscreening og kl. 11.30 er vi færdige. Det bliver dog rart, når timerne kan starte "rigtigt" og det ikke blot er en masse informationer, jeg skal give eleverne.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 9. aug 2016, 17:30

Jeg er lige megahemmelig her :D..

I dag er det et år siden, at vægten lå et sted omkring 117-120 kg. I dag siger vægten 104 kg, og er bestemt ikke færdig endnu :-)

August 2015 - august 2016.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 9. aug 2016, 17:45

Er det ikke snart weekend?

:genert:

Sikke dog en kaotisk opstart! Rengøringen er endelig ved at hale ind på det, de ikke fik ordnet i sidste uge, så mit klasselokale begynder at tage form. De leverandører, vi har fået påbud om at bruge, er så sløve i optrækket, at vi først kan regne med at få de manglende bøger om op til en måned.
En elev har haft en røvet ferie (omsorgssvigt gennem mange år), så selvfølgelig er dennes opstart f***et fuldstændig op og har taget tid. Jeg er nogenlunde forberedt til resten af ugen, dog mangler jeg dansk og billedkunst (det sidste er linjeundervisning, jeg har ikke undervist i bk i 9 år). Og jeg har stadig ikke lavet "Ugens Helte"-liste (dukse)

I dag har jeg ædt som et svin. Tirsdag er min lange dag (godt nok kun 4 lektioners uv, men mødedag til 17), og jeg får altid lavet en for stor madpakke. Og jeg kan ikke smide mad ud, så jeg har virkelig spist for meget. Også chokolade. Og nu har manden hevet en blommetærte ud af ovnen, inden han k'ørte i klubben :fløjt:

Men jeg havde en god fastedag i går og tager også én i morgen. Tror jeg.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 9. aug 2016, 19:25

God dag her. :gogo:

Jeg har haft masser af sukkertrang, men har kunne holde mig væk - takket være to stykker 85% chokolade og mandler. Jeg har også fået drukket mit vand, og her til aften har jeg fået meldt mig til varmtvandsmotion. :gogo:
1
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 9. aug 2016, 20:37

Har haft total crazy dag, så nåede ikke at tænke på
hverken morgenmad eller frokost. Til gengæld fandt jeg mig selv til en reception her til eftermiddag med hånden nede i chipsskålen. Øv!
Fik den dog hevet op igen og kom igennem dagen med 610 kcal og 43 g kulhydrat, men ikke videre elegant.....
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Pandesteg » 10. aug 2016, 11:07

Ally skrev:
Kirstenkp skrev:Puh, nej hvor jeg kender det. Vores elever kommer i morgen, og jeg glæder mig/er helt udmattet ved tanken :panik:


Jeg har kun fire lektioner i dag og har indtil videre brugt det meste af tiden på at fortælle eleverne om dansk, de faglige mål, afleveringsopgaver m.m. Nu er de i gang med en national sprogscreening og kl. 11.30 er vi færdige. Det bliver dog rart, når timerne kan starte "rigtigt" og det ikke blot er en masse informationer, jeg skal give eleverne.


Ally, du spurgte til opskrift på mexikansk kylling i aftensmadstråden - opskriften er her http://www.madenimitliv.dk/2016/08/mexi ... enner.html
Det smagte sygt godt :savl: Vi stegte dog en hel kylling og brugte ca ½-delen af kødet i retten istedet for at bruge kyllingebryst (synes også mængden af kylling var lidt lille i opskriften :genert:)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 10. aug 2016, 16:47

Ugens anden fd er well underway og jeg fik trænet i dag! Min brik var slet ikke låst, halinspektøren havde bare haft ferie, og dørlåsene havde manglet batterier :stoned:

Jeg plejer at træne allerbedst på fastedage, men i dag gik jeg fuldstændig sukkerkold! Under udstrækningen fik jeg det virkelig dårligt, og var det ikke fordi jeg var tomatrød i ansigtet af anstrengelse, var jeg blevet ligbleg! Jeg måtte sidde med hovedet mellem benene i 10 minutter, før jeg kunne gå ned i bad. Heldigvis fandt jeg et lille stykke chokolade i min jakkelomme, som jeg lige kunne nå hjem på - og nu har jeg snorket i 1½ time :fløjt: Jeg havde fået masser af væske, så det var ikke det. Nu er der heldigvis aftensmad lige om lidt. Kyllingefrikadeller med revne gulerdder og kikærter. Så skal jeg lige gøre et oplæg klar til i morgen. Bah.
Senest rettet af Guilded_Lily 10. aug 2016, 17:58, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 10. aug 2016, 17:52

Pandesteg skrev:Ally, du spurgte til opskrift på mexikansk kylling i aftensmadstråden - opskriften er her http://www.madenimitliv.dk/2016/08/mexi ... enner.html
Det smagte sygt godt :savl: Vi stegte dog en hel kylling og brugte ca ½-delen af kødet i retten istedet for at bruge kyllingebryst (synes også mængden af kylling var lidt lille i opskriften :genert:)

Tusind tak, Pandesteg :kys: Jeg tænker, at den skal på madplanen inden længe. Det lyder jo både lækkert og nemt at lave :gogo:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 10. aug 2016, 18:08

4 timers søvn i nat, men jeg formåede at holde mig fra forbudte sager i dag - på trods af at min mor diskede op med chokolade og cola. Jeg drak en cola zero og noget der minder om 45 kopper kaffe. ;)

Mangler en halv liter vand før jeg har nået dagens mål, og det ved jeg ikke lige om det er realistisk - jeg skal snart i seng, og kommer til at rende på toilet hele natten ellers. :genert:
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"