Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 10. aug 2016, 07:13

Vores lillebror lå også med fødderne oppe ved ansigtet til 3D scanning - han er i hvert fald mere smidig end sin mor :-p

I dag skal jeg til jm. Vi skal snakke fødsel og jeg skal huske at spørge om saftevandet stadig er inkluderet på Aalborg sygehus :-D

I morgen er jeg 37+0. Lidt vildt synes jeg :blush:

I går fik jeg vasket babysengetøj og så satser jeg på at manden graver dynen og liften frem en af de nærmeste dage, så det også kan blive klar.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2016, 07:41

Vi var også til scanning i går, jeg brød helt sammen efter at have været på hospitalet og få taget blodprøve til doubletesten, jeg kan bare ikke være i den del af hospitalet uden alle følelserne fra da vi mistede dukker op igen. Så min kæreste mente det var bedst med en scanning så jeg kunne slappe af.

Og der lå også den fineste lille dansende 2,5 cm baby og vinkede til os :lun: Min kæreste fik tårer i øjnene og jeg tudede da vi hørte hjertet, den er bare så perfekt! Det er ret syret at man kan synes at et scanningsbillede, der objektivt er ret anonymt, forestiller verdens smukkeste og mest perfekte baby. Men det synes jeg altså vores er :genert:

Blev sat en enkelt dag tilbage, men venter til nakkefoldsscanningen med at tro på en termindato, det var jo lidt forskellig hver gang hun målte :)
6
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 10. aug 2016, 11:15

Alt ser fint ud. Lillebror er vurderet til 2500-2600 g, så det er fint hvis han venter lidt endnu med at komme ud. Hovedet vender nedad og er ved at mase sig godt ned og hun tror ikke han flytter på sig.

Har en tid igen d. 7/9 og den håber vi så ikke vi får brug for :-D
3
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 10. aug 2016, 11:18

Ax, nåååårh hvor fint! :D

Kolderudolf, tillykke med veloverstået scanning. Hvor må det have været fantastisk endelig at kunne få lidt flere detaljer! Må have været halvhårdt at ligge fladt på ryggen i 5 kvarter! ;)

Godtnavn, dejligt med endnu en scanning der er som den skal være. Nu må NF godt skynde sig så du forhåbentlig kan få lidt ro. Tænker I at købe en AngelSound når du er så langt at man selv kan finde hjertelyd eller ville du være bekymret for din reaktion hvis det ikke lige lykkes?

-

Jeg var afsted til JM idag og lillefisen er sådan circus 2400 gram mente JM. Hun synes dog det var svært at vurdere fordi tøsen ligger langt inde - hvilket også forklarer hvorfor jeg synes jeg har en lille mave sammenlignet med andre der har termin omkring samme tid som mig. Altså jeg klager ikke, det er sq meget praktisk ;)
Og hun lå stadig med hovedet nedad :)
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 10. aug 2016, 11:22

Jeg har købt de første ting til den lille i dag.

Jeg har købt madkasser, det lyder vildt dumt, men Emil skulle have nye og manden ville også gerne have en, så jeg købte 2 med til den lille også så denne har madpakker til når den skal i vuggestue :lol:
Tror ikke jeg får købt særlig meget andet til den lille før jeg går på barsel. Men vi mangler jo heller ikke rigtig noget.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 10. aug 2016, 11:35

Jeg har været til kiropraktor med lænden i dag. Jeg havde helt ret i, at det er mine SI-led, der har drillet lidt. Han mente heldigvis ikke, at det var noget, der behøver at blive et problem. Blev knækket igennem og skal have 3 behandlinger mere i løbet af denne og næste uge, men så burde det også gerne være fikset.
I morgen skal vi til første JM-besøg.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2016, 14:11

Snowdrop vi havde faktisk snakket om en angelsound, men lige nu er jeg helt afslappet og har en ro og overbevisning om at alt er godt, varer det ved blvier det jo ikke nødvendigt, men får jeg "brug" for det så køber vi nok en :) Men jeg har den vildeste ro og tro på at alt kommer til at gå godt, så scanningen i går var bestemt det hele værd.
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. aug 2016, 18:20

Godtnavn: Dejligt at det har givet den fornødne ro. Der er jo heller ingen som helst tegn på, at du bør være andet :) Nu handler det bare om at nyde det. Er kvalmen blevet bedre? Og hvornår er det, at du har nakkefold?

JoyNips: Fedt med behandlingen. Hvad er SI-led?

Ach: Sikken nogle fine billeder af Klint :lun: Hvor er det bare vildt, hvor meget man kan se hans træk. Det bliver spændende om det ligner ham, når han kommer ud.

Jeg er total klar til at grave mig ned i et hul lige nu. Vi har jo ellers brugt ferien på, at forsøge at komme hjem inden for de næste par uger, så fødsel, barsel osv kunne ske hjemme i trygge rammer. Men min mand fik lige et opkald, der lige fik knækket alle planer, da han fik et afslag på den stilling, han havde søgt i DK.

Så pt. tror jeg ikke på, at vi kan komme hjem foreløbig. Det simpelthen så vanvittig deprimerende :( Jeg magter ikke at føde deroppe. Jeg magter ikke at gå på noget, der minder om kontanthjælp den dag, jeg går på barsel og jeg magter slet ikke at sidde så langt fra min familie med 2 nyfødte og en to-årig. :whine: Skoddag. Håber alting ser lysere ud i morgen.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2016, 18:34

Kolderudolf krydser fingre for det lykkes med et andet job, forstår virkelig godt at du vil føde i dk! Især når det er tvillinger, så ville jeg virkelig også prioriterer at være tæt på familien. I kan ikke klarer jer en kortere periode uden han har job? Ellers må han søge amok, også de stillinger der ikke er drømmejobbet. Håber det lykkes :kys:

Jeg skal først til nakkefold d. 31, så om præcis 3 uger går det lige op for mig :lun: Jeg glæder mig og er ikke bange som jeg var før :) Selvom der ingen tegn var på at noget var galt så var der jo heller ingen tegn sidst da vi mistede, fosteret havde været død i en 5 uger før det blev opdaget, så at jeg føler mig gravid og ikke bløder er desværre ingen god tryghed for mig, sådan var det også da det gik galt. Tilgengæld blev barnet aldrig så stort som det er nu, så jeg er meget rolig og glad :) Og kvalmen er også på tilbagemarch, har kvlame hver dag, men ikke konstant og der har været flere dage uden opkast, faktisk har jeg kun kastet op én gang siden søndag (søndag kastede jeg så op 5 gange).
Tror bare jeg er lykkelig gravid efter scanningen i går :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2016, 18:36

Ellers kan du måske flytte i forvejen Kolderudolf? Altså tænker det er jo dig der er vigtig at få afsted mens du stadig må flyve, og din mand kan så følge efter hurtigst muligt (og før fødsel).
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 10. aug 2016, 18:50

De tre uger går forhåbentlig stærkt :) Men var det ikke noget med, at du fra starten sidst følte, at noget ikke var som det skulle være ? Tror virkelig man kan stole på den mavefornemmelse.

Jo, vi må prøve at finde en løsning. Han har bare søgt 8 stillinger siden april uden så meget som en samtale, så er ikke så positivt stillet. Og ved ikke helt om jeg tør at flytte i forvejen, når vi ikke ved hvad udsigterne er. Vi har jo en datter på 2 år, der går i selvsving, når far er væk i mere end et par dage. Han er indenfor forsvaret, så dagpenge er vist heller ikke en mulighed, da han så skal opsige sin kontrakt helt. Men håber virkelig at det hele løser sig.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 10. aug 2016, 18:57

Kolderudolf: jo følte alt var galt sidst og det har jeg ikke gjort denne gang, udover enkelte dage hvor jeg blev ramt af angsten for det skete igen, men det var mere angst end en egentlig følelse af at noget var galt. Denne gang går alt godt :lun:

Havde glemt du allerede har en datter, så er det selvfølgelig sværere at "splitte op" og så forstår jeg godt du ikke vil. Altså jeg ville synes det var svært at flytte fra min kæreste selvom det kun var en periode, men ville nok gøre det i dit tilfælde, men med et barn i det ville jeg ikke overveje det, så forstår godt det ikke er en løsning.
Har ingen forstand på forsvaret, men han har vel snakket med chefer og forklaret situationen, kunne ellers være dejligt nemt hvis han bare kunne flyttes. Krydser fingre for det løser sig på den ene eller anden måde!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 10. aug 2016, 20:54

Kolde jeg fik slet ikke skrevet tillykke med den fine scanning. Hvor fantastisk at i skal have en dreng og en pige :lun:
Åh hvor synes jeg bare det er synd for jer :(
Jeg kan godt forstå du føler dig modløs lige nu :(
Er der mange jobs at søge indenfor hans far?
Hvordan kan det være du ryger på kontanthjælp hvis du føder deroppe?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 11. aug 2016, 09:15

Årh, hvor lyder det bare frustrerende Kolderudolf :( Søger han i hele landet eller kun Sjælland?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 11. aug 2016, 09:52

Så er første JM-besøg overstået. Det kunne jeg da gost have undværet. Eneste interessante var at høre hjertelyd igen. Det er så hyggeligt :lun:
Og så pisser det mig af når en fagperson mener, at jeg lige burde være lidt mere aktiv - eller som hun sagde "lave noget, der får pulsen op 3 gange ugentligt". Hallo, jeg rider i en time 5 dage ugentligt, i øvrigt efter at have hentet hesten på en 800 meter lang fold og lavet staldarbejde? Prøv DU lige at gøre det, dame! Og jeg bor på 4. sal, det må fandme også tælle.
Grrrrr!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"