Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 10. aug 2016, 20:22

Hvordan vi på 6.-7. år kan blive ved med at have et elforbrug, der ligger under gennemsnittet for en husstand på to personer. Vi er fire personer, heraf to tweens med konstant kørende computere og lyset tændt. Vi bruger åbenbart enormt lidt strøm, men jeg ved ikke, hvad andre bruger så meget mere strøm på. Vi har fx en moccamaster og en 1500 W støvsuger, og begge dele bliver da brugt jævnligt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 10. aug 2016, 20:28

Kan man gå i 80´erne ? :gruble:

Jeg ved man kan gå i barndommen... hello :wave: :genert:

Men kan man pludselig gå i 80´erne? jeg har på det seneste haft de mærkeligste cravings, vi taler rejecocktail og banana split, når jeg vågner i morgen er det sikkert guldkorn eller kaptajn knas :rulle: Og når jeg skal under bruseren bliver der sikkert skrålet 80´er hits :tie: Hvad hvis nu, oohh gru, man vågner med en 80´er frits ? :shock: :8: :gisp:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 10. aug 2016, 20:33

Kaptajn Knas :love: HVORFOR findes de ikke mere :whine:??
2
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 10. aug 2016, 20:57

Novella skrev:Hvordan vi på 6.-7. år kan blive ved med at have et elforbrug, der ligger under gennemsnittet for en husstand på to personer. Vi er fire personer, heraf to tweens med konstant kørende computere og lyset tændt. Vi bruger åbenbart enormt lidt strøm, men jeg ved ikke, hvad andre bruger så meget mere strøm på. Vi har fx en moccamaster og en 1500 W støvsuger, og begge dele bliver da brugt jævnligt.


Vi er to voksne, 18 årig og mig, i husstanden og i de 17 år vi har boet her, har vi ligget et pænt stykke under gennemsnit. Et år var det så lavt at jeg blev bedt om at skrive en mulig forklaring da jeg indberettede tallet over nettet. Alt der kan stå på stand-by, gør det.

Det gælder også vand. Efter seneste opgørelse fik vi penge tilbage i stedet for en regning.

Vi sparer hverken på strøm eller vand, så de andre må være svinske i deres forbrug.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 11. aug 2016, 05:12

En cereal bar i Camden har Capt'n Crunch. Jeg var lige ved at begå røveri!
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 09:44

Lemonella skrev:
Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:
Lulu skrev:
ManicNinja skrev:Er nået frem til, at jeg mest har lyst til chips, dip og champagne til aftensmad.

Ud over at jeg undrer mig, finder jeg også situationen noget uholdbar. :gruble:


Det lyder da som en ganske sund og varieret aftensmad. Jeg ville være klar på at spise aftensmad med dig, hvis det var menuen :dåne:


Hahaha! Jamen, hvis man bare vælger noget dip med krydderurter og/eller chips med løgsmag, så har man jo nærmest også fået grøntsager eller altså ... hm ...

Folk, der kender mig, ved, at jeg spiser chips 3-5 gange om året eller sådan noget. Så når trangen endelig er der, bør jeg næsten agere på den. :blomst:

Chips, er da lavet af kartofler og det jo også en grøntsag :)


Nu er kartoflen altså ikke en grøntsag. :D

http://samvirke.dk/mad/brevkasse/kartof ... ntsag.html


Per er dum, også har jeg ikke mere af sige i den sag :gisp:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 09:53

Novella skrev:Hvordan vi på 6.-7. år kan blive ved med at have et elforbrug, der ligger under gennemsnittet for en husstand på to personer. Vi er fire personer, heraf to tweens med konstant kørende computere og lyset tændt. Vi bruger åbenbart enormt lidt strøm, men jeg ved ikke, hvad andre bruger så meget mere strøm på. Vi har fx en moccamaster og en 1500 W støvsuger, og begge dele bliver da brugt jævnligt.


Hvis du nogen sinde finder ud af det vil jeg meget gerne have det af vide :)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 11. aug 2016, 15:24

Om man ikke skal være hjemløs for at sælge husforbi? :gruble: Der er i hvert fald en fra vores ejendom som hver dag går ned og sælger det foran vores fakta.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 11. aug 2016, 15:30

lillebjoern skrev:Om man ikke skal være hjemløs for at sælge husforbi? :gruble: Der er i hvert fald en fra vores ejendom som hver dag går ned og sælger det foran vores fakta.

Nej, tidligere hjemløse kan f.eks også sælge husforbi. Mener også der er andre typer socialt udsatte der kan få tilladelse, men har ikke lige styr på det på stående fod.
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 11. aug 2016, 20:08

Sådan noget uglegylp ik? Hvorfor var det lige at man i folkeskolen skulle i skoven for at samle det, så man kunne undersøge det nærmere? :gruble:

Gad vide om børn stadig gør det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. aug 2016, 20:08

Fyrst Eberhard skrev:Mennesker, typisk ældre, der bruger lommetørklæde, ik'? Hvordan laver de den dér trompet-lyd, når de pudser næse?
Og vigtigst: hvorfor?

Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud. Eller folk, der "slår" deres indkøbspose ud med så meget kraft de overhovedet kan mønstre, så samtlige uheldige sjæle i nærheden får høreskader?
Ej, men hvorfor!?
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bimmerdyret » 11. aug 2016, 20:48

kidkomb skrev:Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud.
Ej, men hvorfor!?


I mit tilfælde fordi jeg får ondt i ørerne hvis jeg ikke gør.
Min datter springer sine trommehinder hvis hun ikke har lyd på sine nys. Det skyldes tynde trommehinder / ny trommehinde forårsaget af huller fra dræn, der ikke ville lukke.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. aug 2016, 20:53

Bimmerdyret skrev:
kidkomb skrev:Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud.
Ej, men hvorfor!?


I mit tilfælde fordi jeg får ondt i ørerne hvis jeg ikke gør.
Min datter springer sine trommehinder hvis hun ikke har lyd på sine nys. Det skyldes tynde trommehinder / ny trommehinde forårsaget af huller fra dræn, der ikke ville lukke.

Jeg tillader mig at gå ud fra, at det er lige så sjældent som folk, der har en sygdom som gør at de ikke kan tabe sig.
Ingen sammenligning i øvrigt i øvrigt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. aug 2016, 21:20

En bekendt har lige uploadet et nyt profilbillede på facebook, med det største duckface jeg har set længe.
Altså nu bor jeg godt nok i udkants Danmark, men er det ikke SO last, last year?
Jeg synes virkelig det er kikset :genert: (Det har jeg altid syntes om duckface, men lige her er det bare ekstra voldsomt og kikset)
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyHippo » 11. aug 2016, 21:59

kidkomb skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mennesker, typisk ældre, der bruger lommetørklæde, ik'? Hvordan laver de den dér trompet-lyd, når de pudser næse?
Og vigtigst: hvorfor?

Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud. Eller folk, der "slår" deres indkøbspose ud med så meget kraft de overhovedet kan mønstre, så samtlige uheldige sjæle i nærheden får høreskader?
Ej, men hvorfor!?


Altså, jeg kan pudse næse med lyd, hvis der er undertryk og jeg puster luft ud af øjnene.
Og nyser med lyd fordi det er mest behageligt.
Har engang slået en pose så kraftigt ud, at der gik hul i bunden

Jeg er et meget larmende menneske...
1

Tilbage til "Generelt"