Vi der venter på storken!

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 9. aug 2016, 11:26

MyGirl skrev:
Majer skrev:
Bøtte skrev:
Majer skrev:Jeg venter stadig på æl og kan ikke fange noget som helst på æl tests. Hvis mam cyklus sprang tilbage til normal efter bio burde æl være i dag. Men intet :(


Nu blander jeg mig lige igen :genert:

Min æl kunne hverken måles eller mærkes efter første bio. Det var så sindssygt frustrerende. Så var det vi efter 5 cykli købte en scanning, der viste æl, og jeg kunne stadig ikke fange den på tests eller mærke den.

Til sidst købte jeg en fertilitetsmonitor, og den kunne registrere æl.


Det er helt ok :)
Jeg satser på det er en kombi af at der er lidt kul i cyklus samt alt det vand jeg drikker på den her kur. Har heller intet æl slim som jeg plejer.

Men det er også godt det samme. Min kæreste sidder og sover i sofaen og gider ikke have sex.
Er snart ved at opgive det her, bliver så skuffet og føler at han ikke ønsker det lige så megetcsom mig :trist:


Lige en stor :ae: fra mig. Har været der med kæresten også, og man bliver SÅ ked af det. Nu ved jeg jo ikke, om det er noget, der sker ofte, men tror det er vigtigt, at vi også husker at give plads til, at mændene også kan have en "off" periode/dag/aften. Men som sagt fuld forståelse for dine følelser - been there, men heldigvis kun sporadisk.

Håber cyklus arter sig snart! :) Hvad er det for noget kur, du er på?


Nej det sker heldigvis ikke særlig tit, måske netop derfor jeg bliver så skuffet. Jeg er vant til at han er frisk :ivrig:
Det er også lidt tosset, for jeg har jo ikke skyggen af en positiv æl test, men tænk hvis nu den er der og jeg bare ikke kan fange den på testene, så er det jo dumt at spilde chancen. Tænker også, at når jeg ikke ved hvornår æl kommer, så må vi jo bare knalde hele tiden :blush:

Har egentlig tænkt på om jeg burde købe en graviditetstest og tjekke om den er blevet helt negativ igen. Har ikke testet siden jeg begyndte at bløde. Formoder at HCG er ude af kroppen, men ved det jo egentlig ikke.

Jeg er på C9. Har sidste dag i morgen heldigvis. Trænger virkelig til noget mere mad :tie:
Har fået et grønt kort herinde, fra en der skrev, at den slags hårde kure kan være skadelig for fertiliteten, også selvom det er så kort tid. Det håber jeg virkelig ikke er tilfældet for mig. Har tabt mig 3,8 kg på 7 dage så er super glad (og sulten :-D ) men hvis det smadre chancen for et ekstra barn er det jo bestemt ikke det værd!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 9. aug 2016, 11:27

MyGirl skrev:Ficus - Ihh, det er da lidt spændende trods den første test. Alt krydset herfra. Er din cyklus normalt regelmæssig?

Estrella - Håber, det lykkes at få det hele justeret ind, så I kan komme i gang med et forsøg! Hvad er egentlig forskellen på kort og lang IVF?

Chloecat - Krydser også for den 17!

Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om jeg skal få lavet den passageundersøgelse/gennemskylning, jeg har fået henvisning til, her når mens kommer næste gang :gruble: Den er ikke nødvendig, når vi nu skal i gang med ICSI. På den ene side tænker jeg, at jeg nok skal få brugt rigeligt tid på læger i den periode, vi går ind i, og at jeg ikke rigtig gider bøvle med en undersøgelse, de alligevel ikke skal bruge, men på den anden side, så er der en del af mig, der overvejer at gøre det. Nok en blanding af "for en sikkerheds skyld, hvis nu den kunne blive nødvendig" og "fordi jeg er lidt nysgerrig" blandet med et utopisk håb om, at det kunne lette chancerne for at nå naturlig graviditet inden behandling. Men så igen giiiider jeg ikke rigtig bøvlet og fri fra job osv :genert:


Altså jeg ville få den lavet. Tænk nu hvis det er det der skal til for naturlig graviditet? Det er hørt før og jeg holder stadig fast i at man skal bevare håbet :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. aug 2016, 12:29

Majer skrev:
Nej det sker heldigvis ikke særlig tit, måske netop derfor jeg bliver så skuffet. Jeg er vant til at han er frisk :ivrig:
Det er også lidt tosset, for jeg har jo ikke skyggen af en positiv æl test, men tænk hvis nu den er der og jeg bare ikke kan fange den på testene, så er det jo dumt at spilde chancen. Tænker også, at når jeg ikke ved hvornår æl kommer, så må vi jo bare knalde hele tiden :blush:

Har egentlig tænkt på om jeg burde købe en graviditetstest og tjekke om den er blevet helt negativ igen. Har ikke testet siden jeg begyndte at bløde. Formoder at HCG er ude af kroppen, men ved det jo egentlig ikke.

Jeg er på C9. Har sidste dag i morgen heldigvis. Trænger virkelig til noget mere mad :tie:
Har fået et grønt kort herinde, fra en der skrev, at den slags hårde kure kan være skadelig for fertiliteten, også selvom det er så kort tid. Det håber jeg virkelig ikke er tilfældet for mig. Har tabt mig 3,8 kg på 7 dage så er super glad (og sulten :-D ) men hvis det smadre chancen for et ekstra barn er det jo bestemt ikke det værd!


Hehe, jamen det kan godt være, at vi der er godt vant bare tager lidt ekstra på vej, når det så ikke spiller helt efter bogen :lol: Men det lyder sgi også hårdt for den kære mand, hvis der skal "for en sikkerheds skyld"-knaldes på daglig basis :D Kunne da godt være, en test var på sin plads bare for en sikkerheds skyld, men må erkende, min viden på området er ret begrænset.

Hmm, ja så findes der åbenbart stadig kure, som jeg ikke havde hørt om. Måtte lige ind at Google C9, må jeg erkende. Lyder ikke spændende, men dejligt, det har været effektivt!! Det er den, jeg må på, hvis vi pludselig bliver hurtigt indkaldt til behandling, og jeg får behov for at smide 5-8 kg. på få uger :D

Tror bestemt ikke, du skal være bange for at have gjort varig skade på din fertilitet på 9 dage med den kur :) Det er jo en relativt begrænset periode, og der må jo trods alt indtages noget i løbet af dagen. Selvom restriktive kure og kalorirerestriktioner kan påvirke systemet, ville jeg ikke være det fjerneste bekymret på nuværende tidspunkt, hvis jeg var dig. Du skal nok bare ikke bruge det hver 14. dag :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. aug 2016, 12:32

Majer skrev:
MyGirl skrev:Ficus - Ihh, det er da lidt spændende trods den første test. Alt krydset herfra. Er din cyklus normalt regelmæssig?

Estrella - Håber, det lykkes at få det hele justeret ind, så I kan komme i gang med et forsøg! Hvad er egentlig forskellen på kort og lang IVF?

Chloecat - Krydser også for den 17!

Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om jeg skal få lavet den passageundersøgelse/gennemskylning, jeg har fået henvisning til, her når mens kommer næste gang :gruble: Den er ikke nødvendig, når vi nu skal i gang med ICSI. På den ene side tænker jeg, at jeg nok skal få brugt rigeligt tid på læger i den periode, vi går ind i, og at jeg ikke rigtig gider bøvle med en undersøgelse, de alligevel ikke skal bruge, men på den anden side, så er der en del af mig, der overvejer at gøre det. Nok en blanding af "for en sikkerheds skyld, hvis nu den kunne blive nødvendig" og "fordi jeg er lidt nysgerrig" blandet med et utopisk håb om, at det kunne lette chancerne for at nå naturlig graviditet inden behandling. Men så igen giiiider jeg ikke rigtig bøvlet og fri fra job osv :genert:


Altså jeg ville få den lavet. Tænk nu hvis det er det der skal til for naturlig graviditet? Det er hørt før og jeg holder stadig fast i at man skal bevare håbet :)


Vi bevarer bestemt også håbet herhjemme, selvom det ser noget sort ud på svømmerfronten :D Ender nok i hvert fald med at ringe til den klinik, der ligger tættest på, og hvis de har en tid, der passer ok ind i planerne, får jeg den nok lavet - man kan jo lige så godt optimere forholdene!
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 9. aug 2016, 14:44

MyGirl skrev:Lull - har for resten skrevet til Patrick i dag. Kunne slet ikke finde min sidste besked til ham i mine sendte, så ved ikke, om noget er gået galt, men nu har jeg i hvert fald prøvet:



Kan se at jeg har overtaget tjansen nu :D

Til alle der gerne vil på forsiden; jeg er på ferie de næste 3 uger og derfor kun på fra tablet og telefon, så hvis I vil sende mig en pb så kigger jeg på det når jeg er på fra en computer igen :)
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 9. aug 2016, 15:28

Jeg er på dag 17 tror jeg. Jeg har droppet at teste efter æl. Startede på dag 11 eller 12 tror jeg og stregen er bare blevet mere og mere utydelig siden da og i går var testen så godt som blank. Og vi har ikke rigtig sexet da vi ventede på æl, og manden ikke kan flere dage i træk. Så nu er der ingen chance for at være gravid når jeg rammer terminsdatoen for Alma :( Føler mig bare... Ramt :(
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 9. aug 2016, 15:35

Kan godt være jeg skal stoppe med at tro på de test og bare sexe med manden omkring den dag ægløsningsberegneren siger! Men det er sgu da bare lidt træls med besværlig krop :(

Bøtte skrev:
Majer skrev:Jeg venter stadig på æl og kan ikke fange noget som helst på æl tests. Hvis mam cyklus sprang tilbage til normal efter bio burde æl være i dag. Men intet :(


Nu blander jeg mig lige igen :genert:

Min æl kunne hverken måles eller mærkes efter første bio. Det var så sindssygt frustrerende. Så var det vi efter 5 cykli købte en scanning, der viste æl, og jeg kunne stadig ikke fange den på tests eller mærke den.

Til sidst købte jeg en fertilitetsmonitor, og den kunne registrere æl.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 9. aug 2016, 16:44

Estrella: Det lyder da lidt tvetydigt, at de på den ene side snakker om overstimulation, og på den anden side siger at du ikke må blive skuffet, hvis der kommer få æg ud. Lad os håbe det bliver et sted midt i mellem :D Og ja, den første ivf er så spændende! Hvornår skal du have ÆU ca.?

Chloecat: Jeg håber det er din lucky-cyklus!

Mygirl: Jeg har ikke fået valget om at få lavet gennemskyldning, og i starten var jeg egentlig meget glad for at jeg slap, når nu det ikke var nødvendigt og vi stod og skulle igennem alt det andet, Men her efterfølgende er jeg faktisk lidt ked af at jeg ikke fik muligheden. Mest i forhold til når vi skal lave nr. to, for selvom chancerne er meget små for naturmetoden med stærkt nedsat sædkvalitet (og pco), så er der da trods alt en chance, som ikke er der hvis æggelederne er lukkede. Nu har jeg så også altid gået med en bekymring om det, da jeg var indlagt med en alvorlig underlivsinfektion da jeg var teenager. Men i jeres tilfælde hvor i har muligheden og hvor i skal vente lang tid på at komme i gang, så ville jeg alligevel få den lavet for en sikkerheds skyld.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. aug 2016, 17:59

PinkPowerPrincess skrev:Estrella: Det lyder da lidt tvetydigt, at de på den ene side snakker om overstimulation, og på den anden side siger at du ikke må blive skuffet, hvis der kommer få æg ud. Lad os håbe det bliver et sted midt i mellem :D Og ja, den første ivf er så spændende! Hvornår skal du have ÆU ca.?

Chloecat: Jeg håber det er din lucky-cyklus!

Mygirl: Jeg har ikke fået valget om at få lavet gennemskyldning, og i starten var jeg egentlig meget glad for at jeg slap, når nu det ikke var nødvendigt og vi stod og skulle igennem alt det andet, Men her efterfølgende er jeg faktisk lidt ked af at jeg ikke fik muligheden. Mest i forhold til når vi skal lave nr. to, for selvom chancerne er meget små for naturmetoden med stærkt nedsat sædkvalitet (og pco), så er der da trods alt en chance, som ikke er der hvis æggelederne er lukkede. Nu har jeg så også altid gået med en bekymring om det, da jeg var indlagt med en alvorlig underlivsinfektion da jeg var teenager. Men i jeres tilfælde hvor i har muligheden og hvor i skal vente lang tid på at komme i gang, så ville jeg alligevel få den lavet for en sikkerheds skyld.


Jamen du har da heeeelt ret!! :blomst: havde slet ikke overvejet en to'er i den relation, men netop derfor skal jeg da have det gjort! Vi har nemlig aftalt, at en eventuel to'er skal komme naturligt, hvis den skal komme, og jeg vil sååå gerne have to :lun:
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 10. aug 2016, 14:16

Min krop er ikke gået i stykker :banan:
Har lige lavet mig en næsten positiv æl test :banan:
7
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 10. aug 2016, 14:44

Majer skrev:Min krop er ikke gået i stykker :banan:
Har lige lavet mig en næsten positiv æl test :banan:


YEY!! :banan: Det er jeg glad for at høre!
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 10. aug 2016, 17:07

Tak MyGirl :kys:
Skørt at blive så glad over det, men det er jeg altså :blush:

Heldigvis har vi sexet både mandag og tirsdag ( ham gad godt alligevel) Har sagt til kæresten at han må vække mig når han kommer hjem ved 23-00 tiden, så vi kan tage en tur mere. skide upraktisk, men det må vi lige tage med :D
1
Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 10. aug 2016, 19:06

MyGirl - Er ikke helt sikker på jeg kan forklare det helt rigtigt. Men ved den korte ivf får man hormoner i sin egen cyklus. Og ved lang bliver man først nedreguleret, så man går i en slags kunstig overgangs alder. Og så starter man op på hormoner efter noget tid og først når man starter på hormoner begynder æggene at modne (på samme tid)
PinkPower- Jeg skal ha ÆU på fredag. Er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå.

Det der gennemskyldning. Hvad skal det gøre godt for? :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. aug 2016, 06:50

Estrella - Ahh, på den måde. Tak for forklaringen :) Gennemskylningen skal sikre, at der er passage igennem æggelederne. (Og er derfor ligegyldig ved IVF/ICSI, hvor de selv henter æggene, men ret vigtigt, hvis man skal prøve at få en naturligt eller ved insemination.)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. aug 2016, 11:56

Majer: Fantastisk :D

Estrella: Uh jeg krydser fingre for den bliver mindre smertefuld end min! Og selvfølgelig at der er nok æg i en god kvalitet :)

Mygirl: Hvorfor vil i kun have en to'er hvis i kan selv? Er det fordi din mand allerede har børn, eller pga. pengene eller fordi i ikke synes det er værd at gå igennem et hårdt behandlingsforløb igen? Jeg er bare nysgerrig.. Min kæreste benægter helt det der med at vi nok skal i behandling igen. Han er overbevist om at vi får tre børn og de to andre kommer på naturligvis :D Jeg er vidst den realistiske i forholdet :P Eller også er det bare fordi han også går og overvejer, om han nu har lyst til at gå igennem behandling flere gange..

Jeg skal til scanning i morgen. Men jeg tror ikke min livmoderslimhinde er klar endnu, selvom de har lagt den senere end de plejer. Sidst fik jeg æg op på 24. dagen og i morgen er jeg på 14. dagen. Jeg er ved at være liidt utålmodig. :)
0

Tilbage til "Graviditet"