Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. aug 2016, 12:46

Tillykke med den lille. :)
Hvornår holder i barnedåb for hende Soren?

Vi skal finde ud af, hvornår vi skal holde navngivningsfest for Knud, ikke fordi det haster, men jeg ved bare, at tiden lige pludselig flyver.

Det lyder simpelthen så dejligt, at I har kunnet starte M's liv med at være hjemme sammen så længe. Jeg nyder virkelig også min kærestes fleksibilitet, så vi kan være så meget sammen.

De sidste par dage har været lidt hårde her. Han har haft meget svært ved at falde i søvn, sovet virkelig dårligt og generelt været urolig. Jeg er ret sikker på, det er maven, der driller. Det er faldet sammen med to dage, hvor min kæreste har været på arbejde fra tidlig morgen til ud på aftenen, så i går nåede jeg aldrig at få tøj på.
Det gør udmalkningen til lidt af en udfordring. Det er ikke specielt rart, når der går for længe, men jeg prioriterer altså baby over bryster, når han har så meget brug for nærhed.

Ellers så synes jeg endelig, at det begynder at blive bedre i mit underliv. Nu kan jeg efterhånden overskue at sidde på en stol igen, og det føles som om de fleste sting er ved at være væk. Jeg får stadig nogle frygtelige jag, men jeg håber, det bare er en del af ophelingen og ikke er tegn på problemer med nerverne.

Nu håber jeg, det bliver tørvejr, så jeg kan gå en tur med ham. Håber det kan give ham en god, lang lur. :)


Nuser: Hvordan gik det med zoneterapien? Har I mærket nogen forskel?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 10. aug 2016, 13:29

Vi har haft besøg af sundhedsplejerske i dag, den rigtige og hvilken verden til forskel det var. Hende her kan jeg faktisk snakke med og hun lytter i stedet for bare at sidde og sige ja og hmm. Jeg ringede selv til hende fordi BabyM er så urolig og spiser hver anden time. Det er så en rigtig ond spiral han er kommet ind i og han spiser dobbelt så meget som han skal. Han har taget 900gram på på 13 dage. Så nu skal jeg prøve at give han kamille te når han vil have mad hver anden time og så se om det ikke kan hjælpe så han kommer til at spise hver 3-4 time. Det kommer til at tage et par hårde dage men det er det værd. Som det er nu sover jeg mellem 15 og 30 min mellem hver måltid om natten fordi at han er så urolig. Og det er da klart han er det, den stakkels dreng har jo trommesyge for pokker. Hun fik mig også til at forstå at han jo er født tre uger før termin og der kan være nogle ting ved ham som er umodent uanset hvad teorierne så siger. Det var så rart at snakke med hende. Vi fik også en god snak om mine følelser omkring det at være blevet mor.

Zoneterapi var godt til ham, det viste sig at det ikke var maven men at han var låst i nakken i venstre side og det har i hvertfald hjulpet ham.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. aug 2016, 19:01

Hvor er det godt at høre, at du har haft sådan en god oplevelse med jeres sundhedsplejerske, det betyder virkelig meget for lysten til at bruge dem, at man føler sig hørt og forstået.
Håber I får ham ud af den onde cirkel. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 10. aug 2016, 19:18

Vi tog en tur ind til byen, og han sov heldigvis så godt i barnevognen og fik endelig en lang lur, mens jeg gik i butikker.

Fik også taget pasbillede af ham, men er lidt i tvivl, om de kan godkende det, for hans mund er åben, og man kan se mine fingre, der holder hans nakke. Det var en lidt træls og stresset fotograf. Jeg fik ellers timet det perfekt i forhold til hans lur.
Men han ser så sød og skæg ud på billedet. :love:

Da vi kom hjem, lavede han en af sine marathon-skidninger igen, så nu håber jeg på en mere rolig nat.

Hvordan har jeres babyer det efter et bad?
Knud elsker badet, han er totalt saglig og glad både i karet og bagefter på puslebordet.
Men det er som om, han bliver virkelig påvirket af det, måske overtræt eller overstimuleret. Han er i hvert fald helt ved siden af sig selv bagefter og er meget svær at få til at sove. Måske er det fordi, det sætter gang i maven. :gruble:
Vi bader kun et par gange i ugen og ikke mere end ca. 5 minutter, så det er ikke fordi, jeg tænker, vi skal gøre noget anderledes. Er bare nysgerrig på, hvordan I oplever det. :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 10. aug 2016, 20:00

Nuser, hvor lyder det godt, at din SP er god at snakke med. Det betyder virkeligt meget!

Jeg håber hendes råd hurtigt vil hjælpe, så I alle får mere søvn om natten.

Her spiser M oftest hver 3. time. Nogle gange går der kun 2,5 time og andre gange 4 timer, men det er sjældent.

Her til aften er hun ret urolig, og det er altså bare ikke rart. Det vækker desværre hurtigt nogle af den utilstrækkelighedsfølelse, som jeg havde med R :(. Jeg synes ellers, det er bedre denne gang, men der skal åbenbart ikke så meget til alligevel.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 10. aug 2016, 20:03

DP, jeg har ikke lagt mærke til, om M har ændret sig efter bad. Hun er dog ikke så afslappet som Knud, men hun græder ikke. Det gjorde R i starten. Hun virker nærmere forundret over, hvad det er for noget.

Jeg håber, I får en rolig nat. Det lyder som en hyggelig tur ned i byen. Skal I ud at rejse?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 10. aug 2016, 20:09

Nuser, R blev født 38+1, og jeg tror, det er helt rigtigt, at de ikke altid er helt klar til verden, selvom det er indenfor termin. Sådan har jeg i hvert fald oplevet det.

Efter de første par uger hvor R sov en del, blev han mere urolig og ikke mindst ked af det. Når han blev det, var det meget svært at trøste ham, og samtidig skulle der ikke så meget til, før han blev ked af det. Jeg har siden læst, at det ofte skyldes et umodent nervesystem, og det giver egentlig fin mening.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 10. aug 2016, 20:11

M sover simpelthen så uroligt om dagen. 10-20 minutter og så skal hun hjælpes videre i søvnen. Jeg forudser mange ture med barnevognen.

Hvor mange ml får jeres babyer i flasken?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. aug 2016, 03:05

Kl er nu snart 5 og jeg tror jeg har fået mere søvn i nat end jeg har fået sammenlagt de sidste halvanden uge. BabyM har kun fået mad hver tredie time og han har spist meget mindre helt af sig selv end han har gjort i længe. Jeg har jo så heller ikke presset ham til at spise mere som jeg gjorde før hvor jeg troede det var fordi han ikke var mæt. Vi havde lagt os på sofaen fordi jeg forudsagde en hård nat, men sådan har der slet ikke været. Han har ikke engang fået kamille te siden kl 23 til holde ham hen med. Jeg ved der er lang vej endnu, men halleluja hvor kan man meget mere når man lige får lidt mere søvn.

Sorens Ja det giver rigtig god mening at det både kan være umodent tarm og nervesystem. Et er hvad teorien siger men ingen børn er jo ens. Og jeg vil tage hende råd til mig og betragte ham som en smule for tidlig født, for sp mente hun at der hen af vejen var nogle ting som ville give mere mening. Hun vil også have at han skal starte op på jerndråber nu her når han er 6 uger.

Han får 120 ml på flasken men han spiser ikke det hele. Eller det gjorde han før fordi jeg pressede ham til det, da jeg var så bange for at han ikke var mæt. Mom of the year awarden kan jeg godt skyde en hvid pil efter. Men nu prøver jeg at stoppe ham når han har taget ca 80-100ml og så kigger vi lidt og snakker lidt får en ren ble og så tilbyder jeg ham igen og tager han ikke rigtigt ved sutten og sutter aktivt så får han narresutten i stedet for. Hvor meget spiser lille M af gangen?
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 11. aug 2016, 03:36

Her kæmper hi en brav kamp hver nat. Lille Arthur sover ikke ret meget om dagen heller. Melder ca sult hver 1,5-2. Time. Og ofte har han så en vågen periode før han så vil sove igen. Så sover han 20 min-1 time. En gang i døgnet tager han så en lur på ca 3-4 timer. Og det er typisk fra omkring kl 19-23-ish. Så nætterne er stort set uden søvn her desværre. Øj det er bare rocker hårdt.

Ellers synes jeg dagene går stærkt og har faktisk hygget mig med at gå hjemme de første 3 uger sammen med kæresten. Sidst havde jeg lyst til at kvæle ham i hans søvn, men han er bare så meget bedre til at hjælpe denne gang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 06:51

Nuser, hvor er det godt at høre, at det så hurtigt har hjulpet :gogo:, så du har fået noget mere søvn.

Mht at presse dem til at spise så kan det være super svært at lade være. Min store dreng vejede ikke så meget, og han spiste under det anbefalede, og vi skulle virkelig tage os selv i ikke at presse ham. Man vil bare så gerne have, at de bliver mætte og tager nok på.

Selv ved M som spiser ret godt og tager godt på, kan jeg blive i tvivl, om hun nu er mæt. Heldigvis er jeg blevet bedre til at tyde hendes mæthedstegn, for modsat R som ikke åbnede munden, så kan hun godt tage i mod flasken, selvom hun egentlig ikke er mere sulten.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 06:53

Vi laver for resten flasker på 150 ml, og nogle gange spiser hun 130 ml og andre gange 60 ml.

Hun har igen larmet rigtig meget i nat, men lige nu sover hun så ret fredelig. Nu kan jeg så bare ikke sove, da jeg er ret vågen efter at have været oppe med storebror.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 06:53

Mittemis, det lyder som nogle hårde dage og nætter, men godt at kæresten hjælper mere til denne gang.

Hvordan går det med den ældste?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 11. aug 2016, 09:01

DP, vi holder barnedåb lørdag d. 5. november. Det er en dåbsgudstjeneste, som vores kirke holder den første lørdag i måneden.

Det er med den samme præst, som døbte R.

Efterfølgende er der så brunch på en restaurant.

Sidste gang planlagde vi det også først noget senere. Mit overskud var slet ikke til det.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. aug 2016, 09:21

Vi holder barnedåb den 23/10. Vi er så småt ved at hente tilbud på mad og finde ud af hvad vi skal.
0

Tilbage til "Forældre"