Alternativet overhaler LA højreom!!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf kokkenok » 11. aug 2016, 05:50

Wizzze skrev:
Der er masser af ressourcer der er knappe, f.eks. læger hvor vi ikke engang har nok til at dække nu, nedsætter vi deres arbejdstid, hvem skal så ikke tilses, eller hvor lange ventelister skal vi acceptere?

Ja der vil være gode ting og besparelser ved sådan et forslag også, men problemet er bare at de besparelser aldrig kommer op og dækker udgiften, og konsekvensen af det nægter Alternativet altid at forholde sig til, når de kommer med de her udspil.


Bare sjovt, som at Svenskerne netop på et hospital i Umeå og et plejehjem i Göteborg er ved at eksperimetnere med 30 timers arbejdsuger.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke at argumentet om midler der knappe holder, er sku også knappe nu og vi kan tilsyneladende ikke finde ud af løse problemet i vores nuværende system...Så det er altså systemet der er forkert på den, og da det der neo-liberale NPM-helvede der gennemsyrer alle offentlige instanser og styring ikke ser ud til at blive bedre. Må der helt andre boller på suppen.

Der er helt sikkert noget produktivitet og BNP der tager et dyk, det tror jeg ikke der er to holdninger om.

Et bud lyder på ca. 14 % , men det er behæftet med usikkerhed, da en sådan nedsættelse af arbejdstiden ikke er set i så...reguleret eller styret form
Arbejdstiden blev iøvrigt betragteligt nedsat i periode 1967-1995.
Men omvendt, man ved heller ikke hvor mange offentlige udgifter man kan spare.

Men heldigvis skal væksten i BNP>0 pr. år og det har den været siden før årtusindskiftet - så vidt jeg kan se.

http://www.kraka.org/sites/default/file ... ativet.pdf
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Code71 » 11. aug 2016, 06:16

Det er jo så dejligt nemt at komme med store forkromede planer, når man så bare siger at man ikke tror på udregningerne :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Code71 » 11. aug 2016, 07:27

Ennovy skrev:
Code71 skrev:Det er jo så dejligt nemt at komme med store forkromede planer, når man så bare siger at man ikke tror på udregningerne :lol:




Der er nu masser af grund til at være skeptisk - men det er jo lettere at grine end at forholde sig kritisk.

http://politiken.dk/debat/ECE3210720/de ... e-forkert/

http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... nisterium/

Og fortsæt selv på google.


Haha ja jeg ved godt du krampagtigt forsvarer alt de siger uanset hvor langt ude de er. Men mon ikke de fleste som har stemt på dem, efterhånden vågner op til virkeligheden.. Det er jeg overbevist om. Så ved næste valg tror jeg de falder under spærregrænsen igen
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf fisken80 » 11. aug 2016, 08:52

Code71 skrev:
Ennovy skrev:
Code71 skrev:Det er jo så dejligt nemt at komme med store forkromede planer, når man så bare siger at man ikke tror på udregningerne :lol:




Der er nu masser af grund til at være skeptisk - men det er jo lettere at grine end at forholde sig kritisk.

http://politiken.dk/debat/ECE3210720/de ... e-forkert/

http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... nisterium/

Og fortsæt selv på google.


Haha ja jeg ved godt du krampagtigt forsvarer alt de siger uanset hvor langt ude de er. Men mon ikke de fleste som har stemt på dem, efterhånden vågner op til virkeligheden.. Det er jeg overbevist om. Så ved næste valg tror jeg de falder under spærregrænsen igen


Mon dog, de er det parti, der lige pt har den største fremgang i meningsmålingerne, så at de skulle ryge under spærregrænsen synes jeg lyder usandsynligt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Code71 » 11. aug 2016, 08:58

fisken80 skrev:
Code71 skrev:
Ennovy skrev:
Code71 skrev:Det er jo så dejligt nemt at komme med store forkromede planer, når man så bare siger at man ikke tror på udregningerne :lol:




Der er nu masser af grund til at være skeptisk - men det er jo lettere at grine end at forholde sig kritisk.

http://politiken.dk/debat/ECE3210720/de ... e-forkert/

http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... nisterium/

Og fortsæt selv på google.


Haha ja jeg ved godt du krampagtigt forsvarer alt de siger uanset hvor langt ude de er. Men mon ikke de fleste som har stemt på dem, efterhånden vågner op til virkeligheden.. Det er jeg overbevist om. Så ved næste valg tror jeg de falder under spærregrænsen igen


Mon dog, de er det parti, der lige pt har den største fremgang i meningsmålingerne, så at de skulle ryge under spærregrænsen synes jeg lyder usandsynligt.


Det er bare sådan med protest partier - og som her partier som tiltrækker alternative. Når de så skal til at føre reel politik og ikke bare grinagtige luftkasteller. Så vil der ofte være meget man så overhovedet ikke er enig i og så forsvinder de igen

Jeg ved ikke om de kommer under grænsen, men jeg tror at de falder i forhold til seneste valg og i bedste fald får de ikke nogen former for indflydelse på noget som helst. De etablerede partier har jo allerede været ude og fortælle at feks den økonomiske "politik" de fører, ikke har nogen gang på jord overhovedet
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Code71 » 11. aug 2016, 09:06

Jaja så siger vi det :) Mit syn på partiet er så ikke meget anderledes fra andres, kan man jo se.. Men dig om det.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Wizzze » 11. aug 2016, 11:27

kokkenok skrev:
Wizzze skrev:
Der er masser af ressourcer der er knappe, f.eks. læger hvor vi ikke engang har nok til at dække nu, nedsætter vi deres arbejdstid, hvem skal så ikke tilses, eller hvor lange ventelister skal vi acceptere?

Ja der vil være gode ting og besparelser ved sådan et forslag også, men problemet er bare at de besparelser aldrig kommer op og dækker udgiften, og konsekvensen af det nægter Alternativet altid at forholde sig til, når de kommer med de her udspil.


Bare sjovt, som at Svenskerne netop på et hospital i Umeå og et plejehjem i Göteborg er ved at eksperimetnere med 30 timers arbejdsuger.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke at argumentet om midler der knappe holder, er sku også knappe nu og vi kan tilsyneladende ikke finde ud af løse problemet i vores nuværende system...Så det er altså systemet der er forkert på den, og da det der neo-liberale NPM-helvede der gennemsyrer alle offentlige instanser og styring ikke ser ud til at blive bedre. Må der helt andre boller på suppen.

Der er helt sikkert noget produktivitet og BNP der tager et dyk, det tror jeg ikke der er to holdninger om.

Et bud lyder på ca. 14 % , men det er behæftet med usikkerhed, da en sådan nedsættelse af arbejdstiden ikke er set i så...reguleret eller styret form
Arbejdstiden blev iøvrigt betragteligt nedsat i periode 1967-1995.
Men omvendt, man ved heller ikke hvor mange offentlige udgifter man kan spare.

Men heldigvis skal væksten i BNP>0 pr. år og det har den været siden før årtusindskiftet - så vidt jeg kan se.

http://www.kraka.org/sites/default/file ... ativet.pdf


Det bliver interessant at følge de svenske eksperimenter, men de er jo netop det, eksperimenter, små lokale forsøg, ikke hele nationen. Gøteborg har jo også måttet indrømme at det koster flere skattekroner, og der er ikke planer om at rulle ud til hele byen, for det vil være for dyrt. Frankrig gik jo over til 35 timers ugen for ca. 15 år siden, og har måttet indkassere et massivt produktivitets tab siden. Så eksperimenter på lokalt plan virker ikke nødvendigvis på nationalt plan.
Men hvis nu Alternativet havde fremsat et forslag om at DK prøvede lign. eksperimenter, med begrænset økonomisk omkostning, så kunne det være det havde mere gang på jord.

Faldet i arbejdstiden her i dk, falder jo også sammen med at kvinderne i stigende grad kom ud på arbejdsmarkedet, og der kom automatisering og digitalisering. Det er ret usandsynligt at lign forhold vil gentage sig igen, så arbejdstiden igen kan nedsættes uden en tilsvarende lønnedgang. :gruble:
Senest rettet af Wizzze 11. aug 2016, 13:57, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf kokkenok » 11. aug 2016, 13:54

Wizzze skrev:
Det bliver interessant at følge de svenske eksperimenter, men de er jo netop det, eksperimenter, små lokale forsøg, ikke hele nationen. Gøteborg har jo også måttet indrømme at det koster flere skattekroner, og der er ikke planer om at rulle ud til hele byen, for det vil være for dyrt. Frankrig gik jo over til 35 timers ugen for ca. 15 år siden, og har måttet indkassere et massivt produktivitets tab siden. Så eksperimenter på lokalt plan virker ikke nødvendigvis på nationalt plan.
Men hvis nu Alternativet havde fremsat et forslag om at DK prøvede lign. eksperimenter, med begrænset økonomisk omkostning, så kunne det være det havde mere gang på jord.

Faldet i arbejdstiden her i dk, falder jo også sammen med at kvinderne i stigende grad kom ud på arbejdsmarkedet, og der kom automatisering og digitalisering. Det er ret usandsynligt at lign forhold vil gentage sig igen, så arbejdstiden igen kan nedsættes uden en tilsvarende lønnedgang. :gruble:

Nedgangen i den danske arbejdstid


Gode pointer. DK kendesigner vist også ved at have meget lille arbejdsløshed - også sammenlignet med resten af verden, så der er reelt ikke mange hænder at sprede det udover. Men jeg kan stadig ikke se hvorfor virksomheder ikke skal have valget. Det er jeg ikke sikker på at de har i dag?

Det slår mig dog pludselig, at der er en masse folk der mener at den såkaldte fjerde industrielle revolution er over os og at skynet snart overtager verdensherredømmet. Eller bare, sammen med udvikkligen i additive fremstillings metoder, vil gøre alt imellem 1/3-1/4 af alle fysiske anlægs og produktions jobs - automatiserede .

Hvis bare halvdelen af de skøn de vilde forudsigeler holder sandt, tror jeg der er en fidus i at vi holder arbejdstiden nede. og alle sammen lærer min. PLC eller bare assembler og relæer at kende.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Akehurst2 » 11. aug 2016, 15:12

kokkenok skrev:Gode pointer. DK kendesigner vist også ved at have meget lille arbejdsløshed - også sammenlignet med resten af verden, så der er reelt ikke mange hænder at sprede det udover. Men jeg kan stadig ikke se hvorfor virksomheder ikke skal have valget. Det er jeg ikke sikker på at de har i dag?



Man kan jo godt være på nedsat tid i dag, så de har selvfølgelig valget.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 11. aug 2016, 23:13

kokkenok skrev:
Wizzze skrev:
Der er masser af ressourcer der er knappe, f.eks. læger hvor vi ikke engang har nok til at dække nu, nedsætter vi deres arbejdstid, hvem skal så ikke tilses, eller hvor lange ventelister skal vi acceptere?

Ja der vil være gode ting og besparelser ved sådan et forslag også, men problemet er bare at de besparelser aldrig kommer op og dækker udgiften, og konsekvensen af det nægter Alternativet altid at forholde sig til, når de kommer med de her udspil.


Bare sjovt, som at Svenskerne netop på et hospital i Umeå og et plejehjem i Göteborg er ved at eksperimetnere med 30 timers arbejdsuger.


Men de svenske forhold omhandler jo ikke privatpraktiserende læger så vidt jeg er orienteret.
Eksempelvis Bornholm har haft lægemangel i flere år. Med en høj gennemsnitsalder og gennemsnitlig 3 kroniske sygdomme for alle over 17 år, så vil det ikke ligefrem bedre situationen.
Et andet eksempel er den katastrofale mangel på speciallæger indenfor børnepsykiatrien.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 11. aug 2016, 23:21

fisken80 skrev:Nej PUHA det KAN ikke lade sig gøre: http://nyheder.tv2.dk/udland/2015-10-01 ... arbejdsdag


Bemærk lige at der er ret stor forskel på den model de forsøger i Sverige, og den model som Alternativet foreslår.
Den væsentligste forskel er finansieringen.
I Sverige får man 8 timer løn for 6 timers arbejde.

Alternativet mener at folk skal have 8 timers løn for 6 timers arbejde, der finansieres ved at folk så ikke får lønstigning.

:/ Altså jeg har nok fået bob-bob 400 krs stigning brutto i alt i min månedsløn over de sidste 7 år, så det er da godt nok ikke fra mig og ligesindede at finansieringen kommer fra.

Dertil kommer, at hvis man skal have 8 timers løn for 6 timers arbejde, hvem skal så betale for at ansætte nogen til at varetage de sidste 2 timers arbejde. I forvejen løber omsorgspersonale rundt som høns uden hoveder, hvis kommuner mv ikke har nogen økonomisk gevinst sådan konkret, så forsvinder der jo arbejdstid med opgaver der skal varetages.

Eksempelvis:
En arbejdsgiver har 3 ansatte der i dag abejder 8 timer om dagen = 24 timers arbejder pr dag. Med 6 timers arbejdsdag vil det kræve yderligere en ansat for at få ligemange arbejdstimer (4x6)´.
Arbejdsgveren har dog ikke nogen ekstra ressourcer at gøre godt med, da de 3 ansatte går ned i tid, men bevarer lønnen. ERgo må arbejdsgiveren så ansætte en person mere, og øger dermed sine lønudgifter med 33%.
Hvormange arbejdsgivere vil øge sin lønudgift med 33 % uden at få mere arbejde udført :forvirret:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 11. aug 2016, 23:33

Bare lige...
Hvad vil der så egentlig ske med alle de medarbejdere der pt. arbejder 30 timer og kun får løn for 30 timer.
De skal vel så have en lønstigning, hvis dem på 37 timer skal arbejde 30 timer, men få løn for 37.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2016, 08:55

Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:Bare lige...
Hvad vil der så egentlig ske med alle de medarbejdere der pt. arbejder 30 timer og kun får løn for 30 timer.
De skal vel så have en lønstigning, hvis dem på 37 timer skal arbejde 30 timer, men få løn for 37.



De ansatte på 30 timer skal vel bare møde 7 timer færre på linje med at ansatte på 37 timer går 7 timer ned i tid. Så går det jo op (eller nåwt).


Sneeky...den havde jeg ikke lige luret :stoned: :lol:
Det besvarer jo ikke helt mit spørgsmål, fordi hvad hvis de vil arbejde 30 timer og ikke gå ned i tid, så skal de da have en lønstigning.


og mht at gå ned i tid...

Dem, der så går ned til 23 timer vil vel kræve at de får den samme løn, som arbejde de 30 timer = dermed den løn for 37 timer som dem, der går ned på 30 timer får.

Hvis jeg år 0 har arbejdet 37 timer ugentlig til en løn på 3700 kr så er de 100 kr i timen
Jeg går så år 1 ned på 30 timer og skal efter forslaget have løn for 37 hvilket så bliver 123 kr i timen.
Jeg går så år 2 ned på 23 timer, og skal vel så have løn som år 1, hvilket så faktisk er år 0 og dermed bliver de så 160 kr i timen.


I så fald, kan det da klart betale sig at have 2 "deltidsjobs" der så egentlig giver 2 gange fuldtidsløn.
Senest rettet af Bimmerdyret 12. aug 2016, 09:04, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Stars » 12. aug 2016, 09:03

Bimmerdyret skrev:
Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:Bare lige...
Hvad vil der så egentlig ske med alle de medarbejdere der pt. arbejder 30 timer og kun får løn for 30 timer.
De skal vel så have en lønstigning, hvis dem på 37 timer skal arbejde 30 timer, men få løn for 37.



De ansatte på 30 timer skal vel bare møde 7 timer færre på linje med at ansatte på 37 timer går 7 timer ned i tid. Så går det jo op (eller nåwt).


Sneeky...den havde jeg ikke lige luret :stoned: :lol:

Så ud og skaf dig 5 jobs á 7 timer ugentligt ... når du så skal gå 7 timer ned i tid i hvert job, kan du gå hjemme med løn :-D

Ej ... nu synes jeg egentlig ikke, man skal gå ned i tid på arbejdsgiverens bekostning, men blev det sådan, skulle deltidansatte vel gå ned i tid med samme % som de fuldtidsansatte.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Alternativet overhaler LA højreom!!

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2016, 09:22

Bad Samaritan skrev:
Bimmerdyret skrev:Bare lige...
Hvad vil der så egentlig ske med alle de medarbejdere der pt. arbejder 30 timer og kun får løn for 30 timer.
De skal vel så have en lønstigning, hvis dem på 37 timer skal arbejde 30 timer, men få løn for 37.


... eller alternativet - og det er jo dét, det de mener at kunne tilbyde - kunne være, at man giver folk incitement til at prioritere sig selv og familie livet, og straight up får dem til at forstå, at tiden hvor vi allesammen skal tjene milliunser, have tre biler og fem fladskærmsfjernsyn er endegyldigt forbi - i hvert fald hvis du forventer, at staten så skal betale for dit triple-bypass ved de fyrre, og/eller førtidspension til din ældste, ellers fuldt ud funktionsdygtige datter, som med henvisning til hendes særlige sensitivitet, sociale angst og en backlog af fyrretyve nye trendy livsstilssygdomme bliver tilkendt førtidspension eller skånejobs, inden hun har tjent sin første månedsløn.

Igen: Alternativet adresserer med deres forslag noget, som de mener er uholdbart i det lange løb. At der er aaaaaaaalt for meget fokus på at knokle sig selv i smadder og alt for lidt fokus på den familie, vi stifter - de børn vi sætter i verden - og at vi lige så stille omstiller både dem og os selv til solist-karrierer i et hastigt voksende produktionsapparat, hvor virksomhederne hele tiden forventer at deres ansatte ofrer mere og mere i profitmaksimeringens navn. Du ved, i stedet for at bruge al vores velstand på at skrue lidt ned for stressen og forbruget, og så i øvrigt også lade nogle af alle de unge arbejdsløse komme til fadet, så at de kan få en god start i livet.

... og jo, det lyder såmænd nok også utopisk. Det vil sikkert blive en revolution, og ja det bringer alt muligt shit i fare - og det vil sikkert koste en masse mennesker en hel del, hvis det effektueres. Især på forventingssiden, hvor vores idé om hvad vi har gjort os fortjent til med hastige skridt vokser sig højere end hvor hårdt andre mennesker rundt omkring i virkeligheden må knokle, bare for at holde røven ud af paddelhøjde... og Så sådan alt i alt, så synes jeg Alternativets ideer - også den her - er forfriskende og kærkomne i en tid, hvor man vist roligt kan sige, at vi ikke ligefrem boltrer sig i visionær politik og ud-af-boksen-tænkning. Men hvis man kan købe ind i præmissen om, at danske arbejdsgivere og profitdrevne entrepenørsjæle ikke er blodige vampyrer, men gavnlige for hitte-på- og foretagsomheden OG samfundsøkonomien, kan vi så ikke også bare gå ud fra at Alternativets vælgere som udgangspunkt ikke er frit fantaserende kaos-piloter eller kontrarevolutionære med ønske om at reformere hele samfundet i morgen?


Jeg læser, hvad du skriver, men i første omgang var mit spørgsmål blot af ren økonomisk karakter :)
Som udgangspunkt vil jeg så også lige sige, at jeg ikke tænker Alternativet som politisk parti ind i mine skriverier, det er mere hele ideen om de 30 timers arbejdsuge, finansiering osv jeg tænker på. Forslagsstiller kunne være hvem som helst i min optik.

Hvad angår prioritering af familieliv, så er det nok småbørnsfamilierne, der vil få mest gavn af det og kun i en kort periode. Jeg har teenagere og deres skolegang, sammen med mange elever ligger jo på de 30-35 timer (klokketimer) og så vil de også være sammen med kammerater og have fritidsaktiviteter og fritidsarbejde i deres liv hvis muligt.
Selv fra 6 års alderen der er skoletiden på 30 klokketimer ugentlig.

Desuden, så ligger antagelsen i at folk er mere effektive og kan lave mere på 30 timer end på 37.
:lol: Sry, men den må jeg så lige grine af.
Hvis der er en forventning om dette, så kører folk sig ned fordi de netop skal lave/producere det samme på kortere tid OG man har ikke taget det i betragtning at virksomhederne ikke har noget encitament til at ansætte alle de arbejdsløse, fordi det koster dem på bundlinien.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"