Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf De Suspekte Bryster » 10. aug 2016, 13:36

Badesandalen skrev:
ManicNinja skrev:Anyway, it's a dirty job, but someone's gotta say this:

I dag lugtede der af efterår. Jo, der gjorde. Og jeg er ellers en meget stor ynder af efteråret. Men selv for mig er dette for tidligt. Vi plejer at trække den 3-5 uger herfra, før jeg mærker den lugt. Men i dag var den dér altså.

Lugten af muld og koldere luft. Jeg plejer ikke at tage fejl. Det er ikke for at støde nogen, jeg siger det. Men nu ved I det altså. Kom ikke og sig, at I ikke blev advaret. Sommeren, eller hvad vi nu skal kalde den, er på vej væk.


Du er ikke den eneste. :(


Jeg har også haft den fornemmelse ... :(
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf sigge » 10. aug 2016, 13:40

Jer, der savner sol og varme, skal bare besøge min arbejdsplads lige nu. Vi har både sol og min. 25° (indenfor). :D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Rapfisk » 10. aug 2016, 13:52

Lemonella skrev:
Daine skrev:Som jeg har hørt det, skulle der komme LIDT lunere vejr igen fra i morgen. Noget med polarluft der helt ekstraordinært er tæt på os i disse dage. I guder hvor jeg håber de har ret!


Så vidt jeg forstod på vejrmanden i Go Morgen Danmark, skulle det blive lunere fra mandag.
Og ja, det er kold klar polarluft der strømmer ned over os lige nu.

På NEWS havde de (i vanlig stil) opgraderet og skrevet SOMMER hen over mandag og tirsdag.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. aug 2016, 13:54

Jeg har købt ginseng og satser hårdt på mindst en placeboeffekt
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 10. aug 2016, 14:03

Jeg er positivt overrasket over, at så mange af jer kan nikke genkendende til at kunne lugte årstidets/vejrligets skiften!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Frk. L » 10. aug 2016, 22:14

GODNAT!

Tænker det er på tide, at finde sin seng, når jeg får denne tråd Neglebuffer - the one that got away... - Debatten
http://www.debatten.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=4263 til at hedde negerbuffet :genert:
5
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Juki » 10. aug 2016, 23:17

ManicNinja skrev:Anyway, it's a dirty job, but someone's gotta say this:

I dag lugtede der af efterår. Jo, der gjorde. Og jeg er ellers en meget stor ynder af efteråret. Men selv for mig er dette for tidligt. Vi plejer at trække den 3-5 uger herfra, før jeg mærker den lugt. Men i dag var den dér altså.

Lugten af muld og koldere luft. Jeg plejer ikke at tage fejl. Det er ikke for at støde nogen, jeg siger det. Men nu ved I det altså. Kom ikke og sig, at I ikke blev advaret. Sommeren, eller hvad vi nu skal kalde den, er på vej væk.

Ja, det er da mega fedt! :banan:

Jeg elsker efterår, men hader når der bliver slukket for lyset tidligt om eftermiddagen/aftenen, så det er bare ren win/win for mig :D

.. Kulden måtte dog gerne vente lidt med at komme! Brrrr..!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf decibell » 11. aug 2016, 07:51

4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf lillebjoern » 11. aug 2016, 15:33

Jeg er blevet inviteret til en jobsamtale – på et studentermedhjælperjob. Det sidste er ret vigtigt. Jeg blev virkelig glad da jeg modtog invitationen, for det lyder som et relativt interessant job og også inden for min branche, og det ville også være studierelevant.

Men kravene for sådan et job er jo... :ad!:

"Kære xxx

Tak for din ansøgning til stillingen som studentermedarbejder hos xxx.
Vi vil gerne se dig til en samtale torsdag den 18. august kl. 12.30 på xxxs kontor.
Samtalen vil vare ca. 80 minutter og du vil møde xxx og xxx.

Vores adresse er:
xx

Forberedelse til samtalen:
Du bedes medbringe en computer til samtalen, da der vil være en skrivetest. Vi vil også bede dig om at forberede et oplæg til, hvem du vil kontakte på et universitet for at få adgang til xxx. Du bedes derudover forberede 2-3 minutters pitch om xxx som karrieremulighed: Forestil dig, at du taler til potentielle xxx på en karrieremesse eller et informationsmøde. Du er velkommen til at medbringe hjælpemateriale, men det er ikke et krav.

Du bedes bekræfte, at du deltager i samtalen ved at svare på denne mail senest lørdag den 13. august.

Vi ser frem til at møde dig – du er velkommen til at svare på denne mail, hvis du har spørgsmål."

Er det bare mig? Jeg har været ude for skrivetests før, og det er også fint, men derudover at skulle holde to oplæg og samlet have en jobsamtale på 80 minutter er :stoned: . Det er ærgerligt, for jeg ville gerne have det, men jeg synes det er lidt for eksamenspræget for mig.
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf De Suspekte Bryster » 11. aug 2016, 15:46

^er det et meget attraktivt job? For så kan det jo være, at de er vant til at kunne vælge og vrage og derfor stiller høje krav.

Derudover, så ja, det er ret vildt. Jeg er to gange blevet bedt om at holde ET oplæg og det var til Ph.d. og post.doc. stillinger...
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf lillebjoern » 11. aug 2016, 16:47

De Suspekte Bryster skrev:^er det et meget attraktivt job? For så kan det jo være, at de er vant til at kunne vælge og vrage og derfor stiller høje krav.

Derudover, så ja, det er ret vildt. Jeg er to gange blevet bedt om at holde ET oplæg og det var til Ph.d. og post.doc. stillinger...


Det ved jeg ikke rigtig. Det er jo svært for mig at bedømme :) Men godt at høre det ikke bare er mig.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 17:15

kidkomb skrev:Jeg har helt glemt at fortælle, hvor genialt det var, da Kim Larsen spillede på Skanderborg festival.

Det var en super fed koncert, alle sang med og stemningen var virkelig god.
Jeg kan ikke engang huske hvilket nummer det var, men det stoppede en smule brat og så sagde hr Larsen i mikrofonen:
"Ja, så skulle den være i orden. Tak for i aften."
På den mest nonchalante og naturlige måde. Og så gik han fra scenen. Og kom ikke igen.
:lol: :lol:

Hvis man er bestilt til af spille en time, spiller man en time :lol:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf POCKETKITTEN » 11. aug 2016, 19:17

Jeg har en af de uger, hvor jeg tager hjemmefra kl. 6:40 og kommer hjem kl. 19.00 og arbejder videre, og min diæt består af kaffe, cigaretter, havregrød og lejlighedsvis junk, og jeg har svært ved at finde tid til at tage et bad.

Har efterladt mig stier af vasketøj, overtøj, tomme glas og tallerkener, papirer, vatrundeller, neglelakker, makeup, tomme kontaktlinsehylstre og sko over alt i huset. Her ser frygteligt ud. Det kommer altid bag på mig, hvor meget her roder, når jeg er allermindst hjemme.

På lørdag har jeg min første fridag i syv dage, og den skal gå med alt andet end at rydde op, for på søndag skal jeg på arbejde igen.

Jeg er træt, og jeg er især træt af, at jeg har ondt af mig selv.

Alligevel er jeg ved at overbooke mig selv i næste uge igen.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stars » 12. aug 2016, 06:49

lillebjoern skrev:Jeg er blevet inviteret til en jobsamtale – på et studentermedhjælperjob. Det sidste er ret vigtigt. Jeg blev virkelig glad da jeg modtog invitationen, for det lyder som et relativt interessant job og også inden for min branche, og det ville også være studierelevant.

Men kravene for sådan et job er jo... :ad!:

"Kære xxx

Tak for din ansøgning til stillingen som studentermedarbejder hos xxx.
Vi vil gerne se dig til en samtale torsdag den 18. august kl. 12.30 på xxxs kontor.
Samtalen vil vare ca. 80 minutter og du vil møde xxx og xxx.

Vores adresse er:
xx

Forberedelse til samtalen:
Du bedes medbringe en computer til samtalen, da der vil være en skrivetest. Vi vil også bede dig om at forberede et oplæg til, hvem du vil kontakte på et universitet for at få adgang til xxx. Du bedes derudover forberede 2-3 minutters pitch om xxx som karrieremulighed: Forestil dig, at du taler til potentielle xxx på en karrieremesse eller et informationsmøde. Du er velkommen til at medbringe hjælpemateriale, men det er ikke et krav.

Du bedes bekræfte, at du deltager i samtalen ved at svare på denne mail senest lørdag den 13. august.

Vi ser frem til at møde dig – du er velkommen til at svare på denne mail, hvis du har spørgsmål."

Er det bare mig? Jeg har været ude for skrivetests før, og det er også fint, men derudover at skulle holde to oplæg og samlet have en jobsamtale på 80 minutter er :stoned: . Det er ærgerligt, for jeg ville gerne have det, men jeg synes det er lidt for eksamenspræget for mig.

Det der med 2 oplæg - ville det ikke være normalt i anden samtale, hvis der er flere runder?
For så er det måske bare et forsøg på at skære deres normale 2 runder ned til 1?

For mig lyder det til gengæld :stoned: , at du selv skal nedbringe computer til skrivetesten ... der ville jeg forvente, de stillede en til rådighed.
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Frk. L » 12. aug 2016, 18:55

Jeg smutter sgu til Rhodos! Flyet letter kl 6.00 i morgen tidlig. Ahh
14
Jeg står i midten nu!

Tilbage til "Generelt"