Foreningen Far

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Foreningen Far

Indlægaf Torn » 11. aug 2016, 09:00

Debatten raser. Og jeg kan ikke finde hoved eller hale i fortællingen. Egentligt synes jeg, at foreningen i den grad er nødvendig og berettiget, men jo mere jeg hører om deres metoder, jo mindre bryder jeg mig om det. Hvad synes I om foreningen?

Findes der nogen her på debatten, der kan give et indblik i Foreningen Far og den debat, der hersker? Eller giver I også fortabt?
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Foreningen Far

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 11:34

Nu er jeg gået helt glip af den rasende debat, men syntes alligevel af det er en god med en sådan en forening, fordi en kvinde skal bare sige "jeg er mor" og så slår det alle andre argumenter en far måtte komme med
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Foreningen Far

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 11. aug 2016, 11:38

Kender ikke noget til nogen rasende debat, men en forening til at tage farens parti er en god ide.
0
Grab them by the pussy
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40581

Re: Foreningen Far

Indlægaf Akehurst2 » 11. aug 2016, 12:01

Ennovy skrev:Man kan få et indblik og links til andre ting hvis man hopper ind på Ditte Gieses Facebook.


Kan du lokkes til at smide nogen af dem her? Jeg er ikke på Facebook...

Bortset fra den konkrete sag, som jeg ikke kender, så har jeg i hvert fald tidligere været positiv over for konceptet med en forening til at varetage fædres rettigheder i skilsmissesituationer. Fx i forhold til sådan noget som fælles forældremyndighed, samværschikane og den slags, hvor man kunne få indtryk af, at moren automatisk blev stillet bedre.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Foreningen Far

Indlægaf Sangius » 11. aug 2016, 12:06

Vlad Kalashnikov skrev:Kender ikke noget til nogen rasende debat, men en forening til at tage farens parti er en god ide.


Hvorfor, egentlig? Bør alle foreninger ikke være neutrale overfor forældrene, og tage bønenes parti?

Det nytter da ikke at foreningen tager fars parti, når han er voldelig og så absolut ikke bør være sammen med sit barn.

For mig virker det som om, at Foreningen Far kun går op i at give faderen rettigheder, uanset om dette så gavner eller skader barnet.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Foreningen Far

Indlægaf icelady » 11. aug 2016, 12:19

Links til debatten/noget med en dræbt datter kunne være rart, så folk kunne læse om det.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Foreningen Far

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 12:26

Sangius skrev:Hvorfor, egentlig? Bør alle foreninger ikke være neutrale overfor forældrene, og tage bønenes parti?

Det nytter da ikke at foreningen tager fars parti, når han er voldelig og så absolut ikke bør være sammen med sit barn.

For mig virker det som om, at Foreningen Far kun går op i at give faderen rettigheder, uanset om dette så gavner eller skader barnet.

Der er jo også foreninger, der tager de andre parters parti (morens og børnenes), så det er der vel ikke noget galt i.

Jeg kender ikke noget til, hvad den pågældende forening har gjort, eller til debatten om dem. Men jeg ser ikke noget galt i princippet. Det er udmærket, hvis man fx kan henvende sig et sted og få rådgivning om sine rettigheder i en situation, man måske ikke har været forbedt på.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Foreningen Far

Indlægaf Torn » 11. aug 2016, 12:36

Jeg er selv meget forvirret og har ikke kunnet finde ret meget litteratur om debatten - udover, som nogle nævner, på facebook. Jeg håbede, at der fandtes mere viden om sagen herinde.
Så vidt jeg forstår, har Foreningen Far støttet en mand, der eftersigende var voldelig over for mor og barn (datter?) (mor boede vist på krisecenter). Foreningen Far støtter far, far får rettigheder og samvær med barn, og han ender med at slå egen datter ihjel.

Og så har der i længere tid hersket rygter om ublu metoder hos Foreningen Far, fx hvordan man presser mor økonomisk m.m. Men som sagt, jeg kan ikke finde noget om det (kun udtalelser på facebook).
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Foreningen Far

Indlægaf Torn » 11. aug 2016, 12:44

0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Foreningen Far

Indlægaf Sangius » 11. aug 2016, 18:24

dgd2007 skrev:
Sangius skrev:Hvorfor, egentlig? Bør alle foreninger ikke være neutrale overfor forældrene, og tage bønenes parti?

Det nytter da ikke at foreningen tager fars parti, når han er voldelig og så absolut ikke bør være sammen med sit barn.

For mig virker det som om, at Foreningen Far kun går op i at give faderen rettigheder, uanset om dette så gavner eller skader barnet.

Der er jo også foreninger, der tager de andre parters parti (morens og børnenes), så det er der vel ikke noget galt i.

Jeg kender ikke noget til, hvad den pågældende forening har gjort, eller til debatten om dem. Men jeg ser ikke noget galt i princippet. Det er udmærket, hvis man fx kan henvende sig et sted og få rådgivning om sine rettigheder i en situation, man måske ikke har været forbedt på.


Jeg synes så også det er forkert at en forening tager moderens parti. Ingen burde per automatik tage den ene forældres parti blot på grund af et køn. Der bør altid vurderes i situationen, hvad der er bedst for børnene.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Foreningen Far

Indlægaf kidkomb » 11. aug 2016, 18:43

Mon ikke der er fejlsager på begge sider?
Der er et ret stort behov for den forening.
Om der skal ryddes ud i noget har jeg ingen mening om.
Men folk, der deler Sidsels "regler" som om det var noget Foreningen Far havde skrevet er så underlødigt, at jeg har lyst til at kaste op.
Christ, hvor er det latterligt.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Foreningen Far

Indlægaf icelady » 11. aug 2016, 18:51

Jeg læste en del igennem på de links, der blev lagt op, og jeg sad med tanken "Ja ja..overdrivelse fremmer forståelsen."


Dermed ikke sagt, der måske er folk med groteske holdninger i foreningen, men det er der jo i alle foreninger.

Og de links/screenshots, der er lagt op fra deres FB-side er skrevet af almindelige medlemmer, som ikke nødvendigvis er udtryk for bestyrelsens mening.

Derudover vil jeg mene, der er behov for en forening, der varetager fædres interesser.

Dog skal det varetages på en ordentlig måde, men det gælder for alle foreninger.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Foreningen Far

Indlægaf Modesty Blame » 11. aug 2016, 19:17

Sangius skrev:
dgd2007 skrev:
Sangius skrev:Hvorfor, egentlig? Bør alle foreninger ikke være neutrale overfor forældrene, og tage bønenes parti?

Det nytter da ikke at foreningen tager fars parti, når han er voldelig og så absolut ikke bør være sammen med sit barn.

For mig virker det som om, at Foreningen Far kun går op i at give faderen rettigheder, uanset om dette så gavner eller skader barnet.

Der er jo også foreninger, der tager de andre parters parti (morens og børnenes), så det er der vel ikke noget galt i.

Jeg kender ikke noget til, hvad den pågældende forening har gjort, eller til debatten om dem. Men jeg ser ikke noget galt i princippet. Det er udmærket, hvis man fx kan henvende sig et sted og få rådgivning om sine rettigheder i en situation, man måske ikke har været forbedt på.


Jeg synes så også det er forkert at en forening tager moderens parti. Ingen burde per automatik tage den ene forældres parti blot på grund af et køn. Der bør altid vurderes i situationen, hvad der er bedst for børnene.

Pointen med interesseorganisationer er jo at pleje en gruppes interesser.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Foreningen Far

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 19:31

Under forsøg på af Google lidt om hende der Gitte, fandt jeg den her blog
http://annesophia.blogs.berlingske.dk/2 ... kaere-mor/
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"