Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf StripesAddict » 11. aug 2016, 10:15

JessicaD skrev:
Novella skrev:Han har fået et sundhedsflip og ville derfor cykle til en anden by for at tage toget her til morgen. Helt fint. Da jeg så er vågnet (hvilket tager laaang tid for mig og foregår i stilhed og nedsat tempo) får jeg panikbesked: han har glemt vigtig pose på bagagebæreren, jeg må bjærge den, så den ikke bliver stjålet. Jeg farer afsted i bilen, og han giver forkerte beskeder og retninger, så det tager tre kvarter før jeg er retur.

Nu er jeg forsinket i min morgen, er kommet skævt i gang, kommer for sent på job, kommer til at være mudret i hovedet i timevis osv. Selvfølgelig vil jeg hjælpe ham og han er helt nede med, at han har været en spade, men argh...


Jeg får tit tanken, når jeg læser i den her tråd: "Hvad ville folk gøre, hvis de ikke havde en kæreste??". :tie: Det er nogen gange som om, at folk bliver meget hjælpeløse uden arme og ben, så kæresten må træde til i tide og utide. Dette er selvfølgelig ikke møntet specielt på dig/jer, Novella, det er bare en tanke, der tit strejfer mig, når jeg læser herinde. :gruble:


På den ene side kan jeg godt følge dig, og den beskrevne episode er da bestemt uheldig. Men når det er sagt, så tænker jeg ikke at der er nogen grund til ikke at hjælpe hinanden, når nu man er to. Jeg tror ikke at det betyder at man ikke kunne klare sig selv, hvis man skulle.
7
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2016, 13:13

Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Joe » 11. aug 2016, 14:46

Mi55y skrev:Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...


Altså, jeg kan berette at man virkelig ikke har gået mere end tre minutter på journalisthøjskolen, før man lærer at man ikke skal stille flere spørgsmål på en gang. :P
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2016, 15:28

Joe skrev:
Mi55y skrev:Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...


Altså, jeg kan berette at man virkelig ikke har gået mere end tre minutter på journalisthøjskolen, før man lærer at man ikke skal stille flere spørgsmål på en gang. :P


Jo jo mundtligt... Men eftersom vi flytter sammen lige om lidt, så er der en del ting at tage stilling til, og hvis jeg kun kan spørge om en ting af gangen, så har jeg jo længe glemt resten, når han endelig svarer... Men så må jeg jo bare beslutte de ting, han ikke svarer på :devil:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2016, 15:39

Smiling_Goat skrev:
Kan man måske skrive spørgsmålene nummereret? Jeg tror også, jeg ville miste overblikket, hvis det var en lang tekst med flere spørgsmål i.. Eller.. Det ved jeg, jeg gør :genert:


Det kunne man selvfølgelig... Men jeg skriver ikke lange beskeder. Problemet består også i, at han ofte er lang tid om at svare. Så besked 1 fra mig omhandler en ting, i besked 2 tre timer senere spørger jeg om noget andet, og 1 time senere spørger jeg igen om noget - hvorefter han så endelig svarer men kun på besked nr. 3 :rulle:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Lykke » 11. aug 2016, 20:14

JessicaD skrev:
StripesAddict skrev:På den ene side kan jeg godt følge dig, og den beskrevne episode er da bestemt uheldig. Men når det er sagt, så tænker jeg ikke at der er nogen grund til ikke at hjælpe hinanden, når nu man er to. Jeg tror ikke at det betyder at man ikke kunne klare sig selv, hvis man skulle.


Selvfølgelig skal man hjælpe hinanden. Det som undrer mig er bare, at ens første tanke er "det må min kæreste hjælpe mig med", når det er noget, som man selv kunne ordne. Ligesom da jeg ledte efter en parkeringsplads med min veninde (alt var optaget og vi skulle til en koncert), og min første tanke er "lad os kigge efter det på google" - og min venindes tanke var "jeg ringer til min kæreste og spørger ham, hvor der er parkeringspladser". :lol: Men ja - det er jo nok et spørgsmål om vane.


Det der tror jeg klart er vane.
Det ville godt nok aldrig falde mig ind at ringe i sådan en situation.

Det handler vel også om muligheder i den specifikke situation. Tog vs. bil fx i eksemplet med posen.
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Lurende Peber » 11. aug 2016, 20:33

Smiling_Goat skrev:
Mi55y skrev:
Joe skrev:
Mi55y skrev:Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...


Altså, jeg kan berette at man virkelig ikke har gået mere end tre minutter på journalisthøjskolen, før man lærer at man ikke skal stille flere spørgsmål på en gang. :P


Jo jo mundtligt... Men eftersom vi flytter sammen lige om lidt, så er der en del ting at tage stilling til, og hvis jeg kun kan spørge om en ting af gangen, så har jeg jo længe glemt resten, når han endelig svarer... Men så må jeg jo bare beslutte de ting, han ikke svarer på :devil:


Kan man måske skrive spørgsmålene nummereret? Jeg tror også, jeg ville miste overblikket, hvis det var en lang tekst med flere spørgsmål i.. Eller.. Det ved jeg, jeg gør :genert:
Nummerering er også nødvendigt generelt I mails...hvis man vil have svar på mere end 1 højst 2 ting(sjældent 2)
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Frk._Strawberry » 13. aug 2016, 10:11

Min kæreste og jeg rejser til Kreta imorgen tidlig..

Indtil videre er hans kuffert "fyldt op" med boxershorts, strømper og sko - resten, dvs. alt det tøj, han skal have med, hænger på tørresnoren og er stadig fugtigt.. Argh! :evil:
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Yetie » 13. aug 2016, 18:56

Frk._Strawberry skrev:Min kæreste og jeg rejser til Kreta imorgen tidlig..

Indtil videre er hans kuffert "fyldt op" med boxershorts, strømper og sko - resten, dvs. alt det tøj, han skal have med, hænger på tørresnoren og er stadig fugtigt.. Argh! :evil:

Præcis samme manøvre havde min mand gang i sidst vi skulle på ferie. Og da det kun var forlænget weekend skulle vi dele kuffert. Han kunne ikke forstå at jeg ikke var begejstret for tanken om fugtigt tøj i kufferten. :rulle:

I går var han heller ikke populær. Vi var på træf, og jeg stod sammen med nogle af hans venner i ølteltet. Vi var sultne, og manden havde lovet at komme lige om lidt - de havde opgivet at vække en sovende kammerat. Efter mere end en halv time går vi så op i kø til mad, lige ved siden af ølteltet. Jeg ringer til ham og siger at vi står i kø. Og så er han stadig ikke på vej! Det tager 20 minutter at gå fra vores telt til ølteltet. Endte med at gå op for at hente ham, og der var han stadig ikke klar, for de havde lige besluttet igen at forsøge at vække kammeraten. MEN SÅ RING DOG!!! :evil:
1
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. aug 2016, 16:04

Han synes man ser for dum ud når man går rundt med en Ipad udenfor, så han vil ikke gå en tur med mig og fange pokemons.
jovist ser man da dum ud. Men jeg vil altså virkelig gerne ud på en tur, så hvis jeg kan se bort fra det, kan han vel også. Men næh nej :sur:
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Bøtte » 19. aug 2016, 11:41

Han synes jeg er pinlig, når jeg klager over ting, jeg ikke synes er i orden.

Som fx at filtet på vores badeværelsesvægge er ved at give slip et sted. Det er simpelthen ikke i orden, det har siddet der to år. Han beder mig om at sørge for han ikke er hjemme, når maleren kommer og kigger på det, for han er sikker på, det ikke lykkes mig (og lige her tænker han ikke over at det virker som en rød klud for mig, for så skal jeg f..... vise ham, at jeg kan få dem til at lave det). Og hvad sker - maleren giver mig ret i at det er noget hø og kommer og laver det om. :-D

Og sådan er det som regel, når jeg klager over noget. Jeg synes ikke selv, jeg er strid og klager uretmæssig, men jeg kan dog blive lidt stram, når de ikke erkender deres fejl.

Det var i øvrigt samme holdning, der skaffede mig 3 måneder gratis abonnement hos TDC, fordi den vare de påstod at levere ikke duede, og det var han jo heller ikke tilfreds med at det ikke gjorde, og han synes det var fair vi fik pengene tilbage, men han synes stadig, det er pinligt, at jeg klager (og til tider bliver ret sur, når de prøver på at bilde mig ind at mit tv og internet ikke duer fordi, jeg bruger min vaskemaskine samtidig med).

Han er dog så tilpas dobbeltmoralsk at jeg det er mig, der skal tage kontakten til den forhandler, vi har købt bilen af, når noget ikke duer, fordi jeg "er jo så god til sådan noget". :rulle:
7
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 22. aug 2016, 06:18

Han giver edderkopperne i hans lejlighed navne, og forsøger at involvere mig i længere samtaler om, hvordan han bedst pakker dem ned for at tage dem med, når han flytter ind hos mig lige om lidt. Hans er en kælderlejlighed og min en 2.sals-lejlighed, så jeg er bestemt ikke tilfreds med, at han nu vil introducere edderkopper til det luftlag.

Han har et stort stankelben inde i hans soveværelse, som hedder Bernie Mac.

Det værste er, at han har snakket så meget om Bernie Mac, at jeg faktisk efterhånden er på nippet til at få dårlig samvittighed over, at han ikke må flytte med :stoned: :lol:
14
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 24. aug 2016, 16:15

Han har ædt to poser revet ost. Jeg troede altså, at der var en tilbage.
Jeg kender simpelthen ikke andre husstande, hvor ost har så kort levetid, som hos os. Det går edderrådme stærkt.

Jeg er gift med en halv mus og resten osteelskende mand.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf sortkaffe » 25. aug 2016, 14:00

Jeg ved ikke om han har gang i et eller andet med at gøre mig jaoloux.
Vi bor ikke sammen, og han har lige ringet og fortalt at han tager ud og spiser alene
Vi bor ikke i samme by.

"Nå men jeg må hellere gå i bad så jeg er der når det starter..."
- det er ikke en restaurant men sådan et spise sted ala "Her kan de ensomme komme"

Han synes jeg overreagerede da jeg stillede mig en smule undrende.
Nogle gange tænker jeg bare at det er lidt som om han glemmer han har en kæreste, når vi ikke er sammen.
Ikke på det plan at jeg tror han drøner ud og knepper alt og alle. MEN nå...
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Muspel » 25. aug 2016, 14:03

sortkaffe skrev:Jeg ved ikke om han har gang i et eller andet med at gøre mig jaoloux.
Vi bor ikke sammen, og han har lige ringet og fortalt at han tager ud og spiser alene
Vi bor ikke i samme by.

"Nå men jeg må hellere gå i bad så jeg er der når det starter..."
- det er ikke en restaurant men sådan et spise sted ala "Her kan de ensomme komme"

Han synes jeg overreagerede da jeg stillede mig en smule undrende.
Nogle gange tænker jeg bare at det er lidt som om han glemmer han har en kæreste, når vi ikke er sammen.
Ikke på det plan at jeg tror han drøner ud og knepper alt og alle. MEN nå...


Men... Hvis I ikke bor i samme by, og I ikke kan være sammen i aften, hvordan er det så et problem?

Man kan vel godt være ensom, selvom man har en kæreste? Det er vel ikke en singleklub?
3

Tilbage til "Forhold og sex"