Endnu en New York

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Endnu en New York

Indlægaf Muddi » 7. aug 2016, 09:42

Jeg hænger stadig fast i de der "alene i New York" tanker, og overvejer faktisk lidt at tage afsted første uge i oktober, hvis jeg kan få ferie der. Alternativt bliver det næste efterår, men vil allerhelst i år.

Men jeg mangler nogle tips igen. Alt fra gode hoteller - gerne centralt til omkring 1200 pr nat, hvis muligt - til tips til, hvordan man finder rundt i metroen uden at fare vild, gode spisesteder osv.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Endnu en New York

Indlægaf Lurende Peber » 7. aug 2016, 10:08

Metro på Manhattan (er det primært dér?) er nemt. Alle linjer har bogstav og tilhørende farve. Tydeligt skiltet på nedgangene. Køb metrokort på stationen, brug det ind-ud(følg strømmen) og tank penge efter behov.
link til kort http://www.nycinsiderguide.com/wp-conte ... ay-map.jpg
Og ellers er taxaer (Yellow Cabs) ikke sååå dyre igen. Men sjældent hurtigere, med mindre du er eller skal langt fra en metrostation.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Endnu en New York

Indlægaf Annione » 11. aug 2016, 14:51

Subway på Manhattan er nemt - men man skal lige regne systemet ud. Find ud af hvilken retning du skal mod - og tjek gerne det næste stop, så du kan se, om du kører den rigtige vej. (så er det stadig nemt at stå af, og så finde et tog i den anden retning).

Hoteller er dyre på Manhattan. Kig evt. på Brooklyn eller på div. tilbuds sider. Skyauction.com kan man være heldig på.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Endnu en New York

Indlægaf sigge » 12. aug 2016, 10:02

Jeg satte et bogmærke ved dette hotel fra din tidligere tråd: https://www.choicehotels.com/new-york/new-york/comfort-inn-hotels/ny464

Det virker til at være ret fint både pris- og beliggenhedsmæssigt. Det ligger ret tæt på det hotel, jeg tidligere har boet på, som jeg nævnte i min PB.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"