Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 10. aug 2016, 18:10

Kirstenkp skrev:Har haft total crazy dag, så nåede ikke at tænke på
hverken morgenmad eller frokost. Til gengæld fandt jeg mig selv til en reception her til eftermiddag med hånden nede i chipsskålen. Øv!
Fik den dog hevet op igen og kom igennem dagen med 610 kcal og 43 g kulhydrat, men ikke videre elegant.....


Tror også jeg ville have svært ved at holde fingrene fra chipsene, hvis jeg ikke havde fået hverken morgenmad eller frokost. Op på hesten igen! :kram:
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 10. aug 2016, 18:11

Guilded_Lily skrev:Ugens anden fd er well underway og jeg fik trænet i dag! Min brik var slet ikke låst, halinspektøren havde bare haft ferie, og dørlåsene havde manglet batterier :stoned:

Jeg plejer at træne allerbedst på fastedage, men i dag gik jeg fuldstændig sukkerkold! Under udstrækningen fik jeg det virkelig dårligt, og var det ikke fordi jeg var tomatrød i ansigtet af anstrengelse, var jeg blevet ligbleg! Jeg måtte sidde med hovedet mellem benene i 10 minutter, før jeg kunne gå ned i bad. Heldigvis fandt jeg et lille stykke chokolade i min jakkelomme, som jeg lige kunne nå hjem på - og nu har jeg snorket i 1½ time :fløjt: Jeg havde fået masser af væske, så det var ikke det. Nu er der heldigvis aftensmad lige om lidt. Kyllingefrikadeller med revne gulerdder og kikærter. Så skal jeg lige gøre et oplæg klar til i morgen. Bah.


Sejt med træning, selvom du blev dårlig! :gogo: Godt at det ikke gik værre.
0
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Kirstenkp » 10. aug 2016, 20:30

I dag har været en fin dag, jeg har virkelig haft lyst til frugt og har kvalt 3 bananer og en pære på arbejde. Derudover har jeg både spist frokost og aftensmad og ender på 1270 kcal og 103 g kulhydrat....jeg er godt tilfreds :-)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 11. aug 2016, 05:07

800 g mindre i dag - 2,8 kg tabt efter ferien. Godkendt!

Jeg glæder mig til at se, hvor meget jeg formår at skrive på tavlen/pege på smartboardet i dag. Av mine arme og brystmuskler! :tie:
7
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 11. aug 2016, 07:20

Planlægning er vejen frem, så jeg fik trænet i morges - bl.a. en masse squats. Inden jeg endte på min "normale" arbejdsadresse, måtte jeg forbi arbejdsadresse #2 med en strømforsyning. Den skulle afleveres i et lokale på 5. sal og jeg tænkte "Jeg tager da lige trapperne op og ned igen" - fuck, det var dumt! Mine ben eksede jo nærmest under mig :lol:

I går var Store Skolestartsdag. Yngstebarnet startede i 0. klasse og Ældstebarnet i 3. klasse. Som tiden dog flyver af sted! :8:
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Craver » 11. aug 2016, 09:17

Craver skrev:Mine mål for den kommende uge:
- Træne tre gange + gåture (Pokémon Go FTW!)
- Få drukket noget mere i løbet af dagen, især mellem måltiderne
- Få sovet ordentligt - er begyndt at være vågen til 01-02 stykker, og det kan mærkes :træt:


Ih, min sidste uge gik ikke helt efter planen! Jeg fik dog spist ordentlig (det meste af tiden.. :genert: ), drukket langt mere vand og gået et par ture. Jeg var dog kun i FW en enkelt gang, og min søvnrytme var absolut heller ikke for god. Det må jeg kunne gøre bedre! :)
Dog er der på 3 uger røget 25 cm rundt omkring, og mine yndlingsbukser er løse :banan: vægten har slet ikke rykket sig, men løsere tøj er nu sjovere end et fjollet tal.

I den her uge går det stadig godt med mad, væskeindtag og min søvn. Jeg satser på at nå en enkelt tur i FW, og ellers er mit mål at navigere udenom de største fristelser rundt omkring.
4
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Rapfisk » 11. aug 2016, 10:22

Jeg skriver ellers ikke i tråden, men ville lige dele en oplevelse fra i går med jer. Jeg gik hjem, en tur på en god halv time. Ti minutter før jeg er hjemme begynder det at regne, og jeg beslutter at gå i Aldi for at købe chips - dels for at få ly for regnen, dels fordi jeg havde haft lyst til dem hele dagen. Da jeg så stod foran hylden, så jeg et slogan på én af pakkerne: For special occasions.

Jeg kunne ikke med min bedste vilje argumentere for, at i går var en særlig anledning, så jeg forlod butikken tomhændet og gik hjem og lavede aftensmad.

Tal lige om markedsføring, der skyder sig selv i foden :lol2:
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 11. aug 2016, 11:26

NU melder jeg mig for alvor ind i kampen igen tøser! (Til dem, der efterhånden kan huske, at jeg engang var aktiv i disse tråde :genert: ) Ferien er slut, og der er ikke flere undskyldninger, og jeg SKAL have tabt mig, inden jeg lige pludselig skal i gang med det der fertilitetsbehandling. Ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg blev afvist fra behandling pga. et åndssvagt kg. eller to, når nu jeg ved det (tak til sød unavngiven debattør, der gjorde mig opmærksom på det :kys:)

Havde faktisk overvejet, om jeg skulle lave en selvstændig tråd til projektet, men starter lige her.. Da jeg kommer ind sådan lidt midt i ugen, venter jeg lige med målene, som ikke er helt klare endnu. Men faktum er, at jeg gerne vil tabe ca. 10 kg. over de næste 3-4 måneder og på sigt nok også gerne 10 mere end det. For at være 100 % sikker på, at jeg ikke bringer egen fertilitet i fare, har jeg valgt at stoppe 5:2 og har er de sidste par dage vent tilbage til kalorietælling, så det er vejen frem fra nu.

Tænk - lige en generel tanke, så synes jeg, det er SÅ fedt at se, hvordan så mange af de samme tøser hænger ved herinde måned efter måned. I er imponerende!!
2
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 186
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 58
Likede indlæg: 436

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 11. aug 2016, 16:57

Kan man melde sig på til 3. etape, når man ikke har været med i de to første? :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 11. aug 2016, 17:16

Dobbeltkonfekt skrev:Kan man melde sig på til 3. etape, når man ikke har været med i de to første? :)

Sagtens - jeg sender dig lige brugernavn og adgangskode, så du kan redigere i indlæggene på 1. side med dine mål for de enkelte uger :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Teni » 12. aug 2016, 08:17

halløj, er der plads til en mere?? :-)

det håber jeg! har været i gang med den seneste sundhedsbølge siden søndag og indtil videre går det da meget godt. Mangler dog at snakke med nogen om mit seneste flip, hehe
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 12. aug 2016, 09:17

ER blevet enig med mig selv om, at 1500 kcal om dagen er vejen frem her i starten, og så mine min. 10.000 skridt om dagen. I weekenden må kalorierne gerne snige sig lidt højere op, men det afhænger af, hvad vi skal og hvor aktive, vi er, hvad jeg vil "acceptere".

Første to dage er gået ganske fint - har ikke lidt nogen nød.

Men fårk, jeg havde glemt hvor mange kcal sådan en fredagsmorgenmad kan lægge beslag på :genert: Og det til trods for, at jeg ikke spiser wienerbrød..
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Animi » 12. aug 2016, 09:21

Har lige været på dagens løbetur. 8 min løb, 5 min gang, 8 min løb. Gaaaal, det var hårdt! Og næste gang er det meningen at jeg skal kunne løbe 20 min i ét hug :nerve: Tror bare jeg løber denne her omgang, et par gange mere.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Teni » 12. aug 2016, 10:18

så er mine mål for næste uge skrevet ind på forsiden :) (denne uge er alligevel næsten gået)
Fedt jeg lige faldt over denne tråd! Jeg har tidligere haft stor succes med gruppefunktionen inde på MadLog (hvor den ærligt talt virkede en del bedre end den gør nu øv), hvor jeg deltog i en masse grupper med ugentlig vejning m.m. Jeg ved godt denne tråd ikke er helt det samme, men det virker altså bare bedre når der er nogen man skal "stå til ansvar overfor", forstå mig ret. Jeg kan jo selvfølgelig vælge at gøre det til et mål at jeg skal tabe mig x antal gram i en uge, men lige nu forsøger jeg at have mere fokus på sundhed og ikke vægten :D
den sidste uges tid er jeg begyndt at drikke grøntsags smoothies hver morgen. Dette er et forsøg på at leve lidt sundere OG få nogle flere grøntsager indenbords. Vægttab skulle så gerne være en bivirkning ... host host. Indtil videre går det godt med de smoothies og de smager faktisk ret godt (der er så også lidt frugt i for at give dem smag). og så skal jeg ellers bare have mit korpus i gang med noget motion igen efter en VIRKELIG doven sommer. Men starter i det små med at gå en masse ture. Skal dog også til at have pulsen op.
Men nok om det, skønt jeg kan være med her og jeg glæder mig til at følges med jer!
2
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 12. aug 2016, 11:58

Velkommen til de nye :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"