Din kop kaffe

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Karkluden » 8. aug 2016, 16:49

Jeg har absolut intet kvalitetsforhold til kaffe. Der kan gå uger mellem, at jeg drikker en kop, og så kan jeg drikke 4 kopper på en dag. Og jeg drikker alt pånær ren espresso, da det virker som afføringsmiddel på mig..

Hos min mor drikker jeg neskaffe med mælk - og ret meget af det, da hun selv drikker meget kaffe.
Hjemme drikker jeg indimellem en kop instantkaffe med mælk.
Hos min morforældre og svigerforældre drikker jeg sort filterkaffe fra en moccamaster, der ryger vel 1-2 kopper pr besøg/dag hos dem, når de alligevel drikker.
På job drikker jeg også sort filterkaffe, nogle dage 4 kopper, andre dage ingen.
Ude bestiller jeg oftest sort kaffe, en skinny latte eller the.

Kaffe er noget jeg drikker for hyggens og nydelses skyld, ikke som stimulans.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Spjaerten » 8. aug 2016, 17:02

Hjemme: nescafé eller espresso fra italiensk espressokande

Ude: skinny latte eller espresso.
0
Tryk på * :slem:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Mette » 8. aug 2016, 17:03

For tiden drikker jeg instant. Af de høje ikea-glas, 2-3 store teskeer pulver og med en god sjat minimælk.

Vores espressomaskine døde, så derfor er vi på instant.

Ude drikker jeg filter, americano eller espresso. Synes latte osv smager virkelig dårligt.

Jeg drikker meget kaffe. Minimum 4-5 af de store glas om dagen. Oftest drikker jeg ikke andet end kaffe mellem 05.30-10. Jeg er på barsel og det kræver meget kaffe! :D
På arbejdet drikker jeg også meget. 6-10 kopper på en vagt.
0
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Lone » 8. aug 2016, 17:25

Til hverdag er der filterkaffe på arbejde. Den drikker jeg med minimælk.
Hvis vi drikker kaffe herhjemme i hverdagene er det Cafe Noir Instant med hasselnøddesmag - også med minimælk.

I weekenderne laver vi stempelkaffe, bønnerne er som regel med hasselnødde- eller chokoladesmag- nogle gange blandet op med almindelige bønner (hvad vi lige er faldet for i kaffebutikken). Bønnerne er hele og bliver malet lige inden brug.

Hvis jeg drikker kaffe ude er det som regel filter eller americano. En sjælden gang en latte eller en espresso
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Fru Sunshine » 9. aug 2016, 20:16

Herhjemme drikker jeg faktisk ikke ret tit kaffe. Min morgen starter med en ordentlig balje te.

På arbejdet drikker jeg et ret stort krus blandet cafe latte og alm. kaffe (vi har sådan en fancy maskine).
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Novella » 10. aug 2016, 20:00

Sort kaffe og for meget af det, helt uden kvalitet eller andre tilsætningsstoffer. Jeg kan uden problemer hælde ti kopper kaffe ned på en dag. Jeg prøver så at lade være, fordi jeg godt er klar over, at det ikke er sundhedsfremmende.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Venus222 » 10. aug 2016, 20:05

Hjemme drikker jeg helst "farmor-kaffe" dvs. kaffe med sukker og fløde. Ude kan jeg rigtig godt lide en cappuccino. :) Men jeg drikker faktisk ikke ret meget kaffe, det sker måske et par gange om ugen.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Oddinary » 10. aug 2016, 20:52

Jeg diskriminerer virkelig ikke på kvalitet, jeg drikker alt fra hjemmemalede bønner på aeropress/stempelkande/perkulator/vakuum/what have you til filterkaffe, der har stået alt for længe på opvarmeren, automatkaffe og crappy, tvivlsomt udseende instantkaffe. I ved det der, der ikke engang er frysetørret, men spraytørret. Jojo, jeg kan godt smage forskel, men jeg kan også godt lide skodkaffe. Det varierer lidt hvordan, jeg laver den herhjemme.

Jeg vil helst have mælk i, fortrinsvis opvarmet. Det er som regel skummetmælk herhjemme, men jeg prøver også for tid til anden nye veganske mælkevarianter. Jeg kan sagtens tåle mælk, og de alternative smager som regel dårligere end almindelig mælk, men jeg synes åbenbart det er skægt alligevel. På café tager jeg bare den de bruger per automatik, går ud fra det er let eller sød. Jeg kan godt lide det sort også, men jeg kan ikke drikke meget sort kaffe før min mave brokker sig (ren espresso er lidt bedre).

Jeg kan godt lide søde chokolade-style kaffedrikke som mocha, chocolade frappuchinos og sådan, men jeg får dem sjældent, og under andre omstændigheder hader jeg sirup, sukker og andre sødmegivende ting i min kaffe.

Henover sommeren har jeg mest drukket hjemmelavede icelattes uden fancy tilsætninger.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Din kop kaffe

Indlægaf KitKat » 12. aug 2016, 10:38

Jeg er ret billig i drift når det gælder kaffe :-p

Derhjemme er det instant (den billige fra Aldi kan jeg allerbedst lide) med sødetabeletter og flødepulver.
Det virker super lowlife men når nu jeg godt kan lide det sådan, og det oveni købet er både nemt og billigt...

Hvis jeg er ude, er min favorit faktisk en latte fra McD med sukker i. (Min undskyldning er at jeg bor ret langt væk fra alting, så der er simpelthen ikke nogen kaffebar-agtig ting indenfor en rimelig afstand, men i virkeligheden synes jeg bare det smager godt og er hyggeligt på den måde)

Jeg kan drikke næsten alle forskellige slags kaffe, dog helst sødet på en eller anden måde, og jeg har alle mulige kaffe-lavnings-apparater i køkkenet, så jeg kan servere en bedre version når jeg har gæster :genert:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Lykke » 13. aug 2016, 03:57

Vi har stempel/espresso kande/kaffemaskine (moccamaster)/airopress og muligheden for at lave instant.

Jeg ønsker mig sådan en fancy espressomaskine, men ved nok også godt at vi nok ikke helt ville få den brugt.

Af bønner elsker jeg at købe nogle øko/Fairtrade ved Risteriet som jeg så selv rister og kværner.
Til daglig får vi instantkaffe eller hjemmeværnet hele økologiske bønner fra Rema, af deres eget mærke.
Jeg elsker at komme sødmælk fra Naturmælk i, men nu hvor det hele skal være lidt slankere kommer der minimælk i.

I Budapest oplevede jeg virkelig en ringe kaffekultur, og synes ellers ikke Dks er helt igennem fantastisk alle steder, men de kan godt konkurrere der.
Har virkelig fået kaffe af varierende kvalitet, og har oplevet for første gang at få serveret en decideret kold latte. Adr!
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Wunder8 » 13. aug 2016, 10:57

Derhjemme er det espresso lavet på den klassiske, ottekantede espressobrygger på gasblus. Med en sjat varm, skummet mælk i. Det er vel teknisk set en flat white.

På arbejdet drikker jeg espresso fra espressomaskinen med kogende vand, dvs. en americano. Jeg prøver at skære ned på mælk i kaffen.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Din kop kaffe

Indlægaf girl_beat » 13. aug 2016, 14:32

Akehurst2 skrev:Hvor mange kopper kaffe drikker i på en dag?

Jeg prøver at holde det på max tre kopper og drikker som udgangspunkt ikke kaffe for sent om aftenen.

MAX to kopper om dagen - ofte kun én :)

Drikker som regel en latte eller en lungo med mælk.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Din kop kaffe

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. aug 2016, 14:49

Sort, lidt stærk. Aldrig mælk og sukker og aldrig latte. Jeg drikker som regel fire kopper på arbejdsdage og maks en på weekenddage.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Din kop kaffe

Indlægaf Lykke » 14. aug 2016, 02:27

Jeg drikker ofte en enkelt til to kopper om dagen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"