Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2016, 16:41

Snowdrop skrev:
godtnavn skrev:
Snowdrop skrev:
En UGE? Hos min læge tager det et døgn :gruble:


Hm.. Hun sagde hun fik svar på prøverne om en uge, men kan være det var blodprøverne hun mente. Mon ikke hun så ringer hvis der er noget når hun får svaret? Det blev sendt ind til dyrkning fredag, så måske kan jeg være heldig at få svar mandag. Det ville give mig noget ro ikke at skulle vente så længe.


Jeg ville da bestemt ringe på mandag og høre om det også gjalt dyrkningen af urinen, det med at det tager en uge. Det KAN også være fordi de hos min læge selv dyrker urinen at det går så hurtigt, så er der jo ikke noget transporttid :)


Det vil jeg gøre :) Forstod på dem de sendte det til Rigshospitalet. Ej jeg håber virkelig ikke der er blærebetændelse!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. aug 2016, 16:43

godtnavn skrev:
Snowdrop skrev:
godtnavn skrev:
Snowdrop skrev:
En UGE? Hos min læge tager det et døgn :gruble:


Hm.. Hun sagde hun fik svar på prøverne om en uge, men kan være det var blodprøverne hun mente. Mon ikke hun så ringer hvis der er noget når hun får svaret? Det blev sendt ind til dyrkning fredag, så måske kan jeg være heldig at få svar mandag. Det ville give mig noget ro ikke at skulle vente så længe.


Jeg ville da bestemt ringe på mandag og høre om det også gjalt dyrkningen af urinen, det med at det tager en uge. Det KAN også være fordi de hos min læge selv dyrker urinen at det går så hurtigt, så er der jo ikke noget transporttid :)


Det vil jeg gøre :) Forstod på dem de sendte det til Rigshospitalet. Ej jeg håber virkelig ikke der er blærebetændelse!


Hvor galt var det med stixen? For hvis det kun var +1 for leukocytter, så er det slet ikke sikkert der er noget :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2016, 16:55

Snowdrop skrev:
Hvor galt var det med stixen? For hvis det kun var +1 for leukocytter, så er det slet ikke sikkert der er noget :)


Jeg hørte ikke tallet, men hende klinikdamen mente ikke der var noget, de sendte den vidst ind fordi jeg var gravid og det var vigtigt at være helt sikker :) Så krydser for der intet er. Jeg har haft blærebetændelse et par gange før, og der havde jeg ingen andre symptomer end at skulle tisse meget, hvilket man jo også skal som gravid, så føler ikke jeg har det, men har læst mange gravide ikke får symptomer, så det er jo ikke til at sige.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. aug 2016, 17:18

Snowdrop skrev:
godtnavn skrev:Min urin blev sendt til dyrkning da jeg var til lægen, og kan mærke jeg er lidt bekymret for det. Altså, ved godt det ikke er farligt at få blærebetændelse hvis det bliver behandlet, men får først svar om en uge, så jeg synes virkelig det er ubehageligt at vente, det er jo farligt indtil det bliver behandlet.

Ej hvor er der mange fjollede bekymringer når man er gravid! Det hjælper bestemt heller ikke at google ting :genert:

Tilgengæld er jeg i morgen nået 25% af vejen i min graviditet :banan: Det lyder af meget mere end 10+0 :lol:


En UGE? Hos min læge tager det et døgn :gruble:


Det tager også 5 dage hos min læge - og man skal selv tage urinen med op til postkassen :slem:

Jeg har haft +4 for leukocytter til alle mine graviditetsundersøgelser, men ingen blærebetændelse.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2016, 18:01

godtnavn skrev:Hm.. Hun sagde hun fik svar på prøverne om en uge, men kan være det var blodprøverne hun mente. Mon ikke hun så ringer hvis der er noget når hun får svaret? Det blev sendt ind til dyrkning fredag, så måske kan jeg være heldig at få svar mandag. Det ville give mig noget ro ikke at skulle vente så længe.


Men sender de ikke altid urin til dyrkning ved første lægebesøg? Det gjorde de i hvert fald ved mig, mener jeg.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2016, 18:03

Min kæreste er i øvrigt awesome.
Mig: "hey, appen siger, at jeg nu skal indtage 400 kcal ekstra dagligt! :banan: "
Kæreste, uden at kigge væk fra OL i tv: "så... halifax i aften?"

:klap:
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2016, 18:44

JoyNips: Det blev ikke gjort sidst jeg var gravid, men det var også en anden læge selvfølgelig. Håber der intet er.
Sej kæreste i øvrigt! ...og nu fik jeg lyst til Halifax :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. aug 2016, 19:00

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
godtnavn skrev:Min urin blev sendt til dyrkning da jeg var til lægen, og kan mærke jeg er lidt bekymret for det. Altså, ved godt det ikke er farligt at få blærebetændelse hvis det bliver behandlet, men får først svar om en uge, så jeg synes virkelig det er ubehageligt at vente, det er jo farligt indtil det bliver behandlet.

Ej hvor er der mange fjollede bekymringer når man er gravid! Det hjælper bestemt heller ikke at google ting :genert:

Tilgengæld er jeg i morgen nået 25% af vejen i min graviditet :banan: Det lyder af meget mere end 10+0 :lol:


En UGE? Hos min læge tager det et døgn :gruble:


Det tager også 5 dage hos min læge - og man skal selv tage urinen med op til postkassen :slem:

Jeg har haft +4 for leukocytter til alle mine graviditetsundersøgelser, men ingen blærebetændelse.


Hehe, ja al blufærdighed og "sart-hed" går i hvert fald af fløjten når man bliver gravid :lol:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. aug 2016, 19:01

Hvad er Halifax? :genert: Har jeg overhovedet lyst til at vide det?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2016, 19:13

Snowdrop skrev:Hvad er Halifax? :genert: Har jeg overhovedet lyst til at vide det?


Burgersted. Og de har sweet potato fries. :savle:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. aug 2016, 19:17

JoyNips skrev:
Snowdrop skrev:Hvad er Halifax? :genert: Har jeg overhovedet lyst til at vide det?


Burgersted. Og de har sweet potato fries. :savle:


Godt jeg lige har ædt mig mæt i hjemmelavet pizza og guldbarre :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 13. aug 2016, 19:29

Mmm, guldbarre!

I øvrigt, råd hermed givet videre, nu vi er i mad-genren: Man skal ikke spise en hel pose rustne hyl på en 3-timers togtur. Jeg havde så ondt i går da jeg gik i seng, at jeg næsten troede, jeg var ved at miste baby. Det var så bare luft... :blush:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. aug 2016, 19:40

Man skal heller ikke gøre for meget for at mindske jerns stoppende effekt, resultatet her er blevet tynd mave efter start på jern :lol:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. aug 2016, 20:17

Årh, jeg har nærmest glemt hvordan det er bare at kunne spise mad uden at overveje kroppens reaktion: store måltider giver kvalme, sukker og stærk mad giver halsbrand, Hvidt brød giver forstoppelse, alt muligt godt og sundt giver vilde mængder luft. Savner min krop!
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. aug 2016, 14:14

Jeg vejer mig hver anden til hver fjerde uge, håber nemlig på ikke at tage alt for meget på her i graviditeten. Synes jeg spiser uafbrudt, og langt de fleste dage på det sidste har jeg ikke kastet op, men haft kvalme og dermed spist konstant. Alligevel siger vægten -3,8 kg siden jeg blev gravid. Jeg tænker at det ikke er dårligt når nu jeg sørger for at spise meget og sundt (dog også lidt for meget usundt som f.eks. en hvid bolle), forstår ikke hvorfor vægten falder, er endda mindre aktiv end normalt fordi jeg ahr det skidt, så var sikker på den var steget denne gang, men nej. Tænker dog lige at nævne det for lægen når jeg får svar på prøverne, men går udfra det ikke er skidt :)
0

Tilbage til "Graviditet"