Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. aug 2016, 14:17

Lilleluftballon: Det lyder trist at have det sådan med mad, men heldigvis føder du nok snart, det må være vildt :lun: Jeg vidste slet ikke man havde madproblemer sent i graviditeten, gik naivt og håbede alt ville blive godt efter 1. trimester :lol: Heldigvis har jeg indtil videre "kun" meget mad der giver mig kvalme, og det kan jeg jo gå udenom selvom det er lidt besværligt.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 14. aug 2016, 15:12

Godtnavn, det er helt sikkert ganske fint at tabe sig lidt, måske du har anstrengt dig lidt mere for at spise sundt, og har spist lidt mindre måltider. Baby vejer jo ikke noget endnu;)

Det er vist ret normalt at det bliver svært at spise når barnet fylder så meget i maven at der ikke er plads til mad. Jeg er så også meget plaget af halsbrand, det er også ret normalt her til sidst.

Men for de fleste er 2. trimester heldigvis en pause fra de værste gener, det kan du jo glæde dig til;)

Og ja, det er lidt vildt at kunne føde når som helst. Glæder mig sådan nu!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. aug 2016, 15:15

Man har ikke meget plads i maven til sidst, især ikke inden de rykker ned i bækkenet.
Derfor døjer mange også med halsbrand. Og man bliver nemt forspist og så hurtigt sulten igen :lol: Nogle gange kan sulten nærmest komme fra det ene øjeblik til det andet. :tie:

Med S lavede jeg en aftale om at hun skulle rykke ned i bækkenet inden jul. Men jeg må have udtrykt mig uklart, siden hun tog det som en invitation til at komme ud :-D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. aug 2016, 15:55

godtnavn skrev:Jeg vejer mig hver anden til hver fjerde uge, håber nemlig på ikke at tage alt for meget på her i graviditeten. Synes jeg spiser uafbrudt, og langt de fleste dage på det sidste har jeg ikke kastet op, men haft kvalme og dermed spist konstant. Alligevel siger vægten -3,8 kg siden jeg blev gravid. Jeg tænker at det ikke er dårligt når nu jeg sørger for at spise meget og sundt (dog også lidt for meget usundt som f.eks. en hvid bolle), forstår ikke hvorfor vægten falder, er endda mindre aktiv end normalt fordi jeg ahr det skidt, så var sikker på den var steget denne gang, men nej. Tænker dog lige at nævne det for lægen når jeg får svar på prøverne, men går udfra det ikke er skidt :)


Jeg tabte mig også i starten, selvom jeg ikke lavede en disse og egentlig syntes jeg spiste normalt.
Nu har jeg i alt taget 8-10 kg på, afhængig af hvornår på dagen jeg vejer mig. Men jeg har nærmest taget det hele på lige i slutningen af 2. trimester og i starten af 3., tog næsten ingenting på gennem 2. trimester. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 14. aug 2016, 16:02

Lillemusen herinde har ligget på samme måde i lang tid nu. Hovedet godt nede i bækkenet, og røven ud mod venstre, og benene ud mod højre. Efter hun er smuttet derned, har jeg ikke være så slemt plaget af halsbrand og åndenød, som jeg ellers havde vildt meget der i uge 20'erne.

Synes hun er begyndt at blive tung, og det spænder konstant foran når jeg står og går. Jeg er hele tiden lidt øm ude i venstre side, tror det er fordi hun hele tiden ligger og skyder ryggen ud mod siden, og trykker sine små spidse albuer ud mod maveskindet. Sover også dårligt om natten, da jeg nærmest får lidt ondt med mindre jeg sover på højre side.
Og jeg er i uge 33 nu... Så synes egentlig der er lidt længe igen, når man tænker på, at det hele nok ikke bliver bedre med ugerne. :P

Godt man skal på barsel om en uge :lol2:

Jeg har det som du Lilleluftballon - glæder mig til at få min krop tilbage, hvor man ikke hele tiden skal tænke over hvert skridt man tager! :fløjt:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 15. aug 2016, 07:30

Jeg tabte mig også i starten,og tog først på da jeg var i 25. Uge mener jeg. Så tog jeg lidt på igen i uge 30-34 men er stoppet med at tage på nu. Har indtil videre taget 7-8 kg på. Men min læge sagde ikke noget til jeg tabte mig lidt i starten. Havde også mega kvalm... Og nu er der ikke plads til særlig meget mad..

Jeg glæder mig også meget til at få min krop igen! Sover virkelig dårligt og kan kun ligge på den ende side,som jeg så får ondt i i løbet af natten. :rulle: Og er oppe og tisse mange gange om natten. I går gik vi en lille tur,jeg var helt smadret da vi kom hjem. Så måtte ligge mig og sov så i 2 timer.

Jeg er 36+5 i dag og sidst gik fødslen i gang 39+0 så mange tror jeg føder før. Det tror jeg nu ikke Jeg gør. Kæresten tror jeg føder om 14 dages tid.
Glæder mig bare til han kommer! :lun:
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 15. aug 2016, 08:18

Jeg fik to småbitte perfekte spark her til morgen :lun: Lå på maven hos kiropraktoren og fik knækket ryg og så kom der to helt tydelige små puf frem mod mit maveskind. Nuåhr!
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 15. aug 2016, 09:46

Så har der været jordemoder på besøg og hun havde en sød studerende med. De var her halvanden time fordi vi endte med at falde i snak og det var så hyggeligt :)
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 15. aug 2016, 09:52

JoyNips skrev:Jeg fik to småbitte perfekte spark her til morgen :lun: Lå på maven hos kiropraktoren og fik knækket ryg og så kom der to helt tydelige små puf frem mod mit maveskind. Nuåhr!


Jeg tror altså lidt at de små også nyder det velvære man får i forbindelse med sådan noget. Min baby sparker og mosler konsekvent når jeg får massage. Det er mega hyggeligt.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 15. aug 2016, 10:56

Godtnavn
Den indvendige diameter på bassinet er et sted mellem 105-115 cm. Det var lidt svært at måle fordi jeg endte med at tage en del af luften af den for letter at kunne tømme den :) Men altså manden kunne sidde deri med strakte ben og han er 177 høj.
1
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 15. aug 2016, 14:12

Så melder jeg mig forsigtigt på banen også :wave:

Er 6+2 i dag, og har det generelt fint. Nogengange så fint at jeg kan tvivle på om jeg faktisk er gravid?! :genert:

Indimellem melder kvalmen sig dog, især i bil, og jeg har helt fra 3+0 haft ekstremt ømme bryster. Derudover har jeg lidt mens-lignende smerter indimellem, især når jeg fx bærer en bæreposer hjem fra Føtex eller løber efter toget.

Vi nåede kun at prøve i vældig kort tid, så vi er stadig lidt rundt på gulvet. Men vi er vildt glade, og håber meget den bider sig godt fast :D

Jeg melder mig måske til forsiden når jeg er lidt længere :genert:
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 15. aug 2016, 14:26

Rebecca9000 skrev:Så melder jeg mig forsigtigt på banen også :wave:

Er 6+2 i dag, og har det generelt fint. Nogengange så fint at jeg kan tvivle på om jeg faktisk er gravid?! :genert:

Indimellem melder kvalmen sig dog, især i bil, og jeg har helt fra 3+0 haft ekstremt ømme bryster. Derudover har jeg lidt mens-lignende smerter indimellem, især når jeg fx bærer en bæreposer hjem fra Føtex eller løber efter toget.

Vi nåede kun at prøve i vældig kort tid, så vi er stadig lidt rundt på gulvet. Men vi er vildt glade, og håber meget den bider sig godt fast :D

Jeg melder mig måske til forsiden når jeg er lidt længere :genert:


Velkommen til! Man behøver heldigvis ikke at blive dårlig af at være gravid. Jeg er i 18. uge og har slet ikke haft kvalme eller kastet op.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 15. aug 2016, 17:45

Rebecca9000 skrev:Så melder jeg mig forsigtigt på banen også :wave:

Er 6+2 i dag, og har det generelt fint. Nogengange så fint at jeg kan tvivle på om jeg faktisk er gravid?! :genert:

Indimellem melder kvalmen sig dog, især i bil, og jeg har helt fra 3+0 haft ekstremt ømme bryster. Derudover har jeg lidt mens-lignende smerter indimellem, især når jeg fx bærer en bæreposer hjem fra Føtex eller løber efter toget.

Vi nåede kun at prøve i vældig kort tid, så vi er stadig lidt rundt på gulvet. Men vi er vildt glade, og håber meget den bider sig godt fast :D

Jeg melder mig måske til forsiden når jeg er lidt længere :genert:



Velkommen til. Håber du får en fantastisk graviditet! :D
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. aug 2016, 18:25

Velkommen til Rebecca9000, hvor i landet er du fra? Hvis du hører til Rigshospitalet vil jeg anbefale allerede nu at bestille nakkefold-tid da du så har flere at vælge imellem :)


Her har det været en ret øv eftermiddag, fik meget stærke jagende smerter i underlivet, så røg til lægen og direkte videre på hospitalet. Hvor jeg lå over 2 timer på en gang og ventede på at blive undersøgt. Tiden gik med en blanding af tudeture og dårlige jokes (hvorfor joker man så meget når man er bange?). Heldigvis ser alt normalt ud og lægen havde intet bud på hvor smerterne kom fra, alt blev tjekket og jeg blev sendt hjem. Har stadig ubehag i underlivet, men ikke de voldsomme smerter hvor jeg føler mit underliv er ved at blive flået ud. Skulle selvfølgelig komme igen hvis det blev lige så slemt.
Nu er jeg hjemme og ligger i sengen, er så træt men kan ikke sove.

Fik fortalt min mor jeg er gravid fordi jeg virkelig havde brug for at snakke med hende efter den her oplevelse hvor jeg blev så bange, hun var der virkelig meget for os sidst vi mistede. Heldigvis er alt godt denne gang. Min mor blev selvfølgelig meget glad :)
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 15. aug 2016, 18:25

@JoyNips
Skønt at høre de historier også - krydser fingre for, om jeg kunne få det ligeså relativt nemt :)

@xxx---xxx
Tak!! :P

Puha, et par timer i haven kan også sætte gang i det der minder om menstruationssmerter. Jeg bliver lidt nervøs - men tænker alligevel, at det må "den" vel kunne holde til? Måske er det bare tegn på, at mit kontorjob ikke ligefrem giver muskler i det område :)
0

Tilbage til "Graviditet"