Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf D.itsen » 14. aug 2016, 18:16

kidkomb skrev:Jamen, er det ikke herligt, Erdogan?
Jeg synes simpelthen det er så forrykt det land efterhånden.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-08-14-tyrkiet-afskaffer-den-seksuelle-lavalder-hvis-man-siger-ja-er-man-gammel-nok?utm_source=Facebook&utm_campaign=TV_2_Nyhederne&utm_medium=Social

Som en fyr på facebook, så tørt udtrykte det:
"Jamen dog, nu mister Thailand en del turist omsætning fra europæiske blege mænd i netundertrøjer. Er verden ikke bare et smukt sted!"
Til gengæld grinte jeg af:
"Børn kan ikke sige nej. De er sindsyge."
-den skulle nok have været formuleret lidt anderledes.

Og så er der et par stykker, der skriver, at man er for dum, hvis man tror på, at det passer. For selvfølgelig vil Tyrkiet ikke afskaffe den seksuelle lavalder og samtidig (ønske at) indføre dødsstraf til pædofile.
Jeg er lidt forvirret.

Og jeg vil så gerne tilføje det negative i at TV2 så har kørt en voldsom sentationspræget overskrift. Det er godt nok forskel på at ville fjerne den seksuelle lavalder og så ændre den (delvist) for 12-15-årige. Det er stadig voldsomt problematisk, men godt nok to forskellige ting
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2016, 19:31

Tv2 er simpelthen faldet så meget i etisk niveau at jeg synes det er decideret pinligt.
Jeg gik også det meste af eftermiddagen og ventede på at andre medier bekræftede historien.
Underlødigt. De får trods alt støttekroner og burde holde sig for fine til et så lavt journalistisk niveau.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 14. aug 2016, 21:21

Ballademager skrev:
ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:Skinkesandwich fra Aldi :sur:
Indhold: 3 bønnespirer (visne), 2 skiver agurk (måske syltede, måske bare sure), 2 tynde skiver æg som nogen muligvis havde trådt på, skinke. Og så klappet sammen med toastbrød og Guderne må vide hvordan det brød kunne blive SÅ vådt.


Nøgleordet her er 'Aldi' ...


Eller måske sandwiches, der kommer ud af plastik? Det er min erfaring, at man bør have meget begrænset tillid til dem :tie:


Jeg har fået glimrende platicindpakkede sandwiches fra fx 7-Eleven. Aldi står imidlertid for mig som det sted i Danmark, der har flest skumle langtidsholdbare og kunstigt smagende produkter pr. hyldemeter ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. aug 2016, 21:28

ManicNinja skrev:
Jeg har fået glimrende platicindpakkede sandwiches fra fx 7-Eleven. Aldi står imidlertid for mig som det sted i Danmark, der har flest skumle langtidsholdbare og kunstigt smagende produkter pr. hyldemeter ...


I min naivitet troede jeg nemlig netop de var ligesom 7-11's sandwicher :whine:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20473
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43939

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf paint » 14. aug 2016, 22:15

To ældre damer i et tog (en lokalbane), hvoraf den éne, havde en stemme der mest af alt lød som en mus. Desuden talte hun uafbrudt og meget højt. Desværre var der ingen andre ledige pladser i toget, så jeg var tvangsindlagt til at sidde i en halv time og høre på hendes højlydte piben.

Hun brugte ca. et kvarter, på at fortælle den anden ældre dame om sine betragtninger, om hvorvidt en Gardinforretning i hendes nabolag var lukket eller om de bare holdt ferie. På den éne side, så der ret lukket ud i forretningen, men omvendt, var hun ude at lufte hunden forleden aften og der havde der været lys i baglokalet. Måske var det indbrud, peb hun højt. Og gik helt i falset, da hun fik den ide, at det nok var alle de flygtninge og indvandrere, som alle sammen stjal med arme og ben.

Veninden mente dog at det var ret usandsynligt, at flygtninge brød ind i en forretning der solgte sytilbehør og gardiner. Hvad skulle de dog bruge dem til?

Det ved man jo aldrig, peb hun igen. Og fortsatte med sin piben.....

Jeg måtte beherske en voldsom lyst til at kvæle hende 'piberen'.
:sur:
Senest rettet af paint 15. aug 2016, 09:23, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 14. aug 2016, 22:58

Dirtylittledevil skrev:
ManicNinja skrev:
Jeg har fået glimrende platicindpakkede sandwiches fra fx 7-Eleven. Aldi står imidlertid for mig som det sted i Danmark, der har flest skumle langtidsholdbare og kunstigt smagende produkter pr. hyldemeter ...


I min naivitet troede jeg nemlig netop de var ligesom 7-11's sandwicher :whine:


Åh gud. Ja, så kan jeg sgu godt følge, det må have været en slem omgang. :nerve: De burde smide en disclaimer på indpakningen:
"Kære kunde. Det er muligt, jeg ligner en 7-Eleven sandwich. Men lad mig sige det, som det er: Det er jeg IKKE. Det er ikke dig - det ER mig, den er gal med. (Og okay, måske en lille smule dig, fordi du går i Aldi, men lad nu det ligge). Nu ved du det. Og nu har du et ærligt grundlag at træffe din beslutning på."
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Lykke » 15. aug 2016, 04:56

ManicNinja skrev:
Dirtylittledevil skrev:
ManicNinja skrev:
Jeg har fået glimrende platicindpakkede sandwiches fra fx 7-Eleven. Aldi står imidlertid for mig som det sted i Danmark, der har flest skumle langtidsholdbare og kunstigt smagende produkter pr. hyldemeter ...


I min naivitet troede jeg nemlig netop de var ligesom 7-11's sandwicher :whine:


Åh gud. Ja, så kan jeg sgu godt følge, det må have været en slem omgang. :nerve: De burde smide en disclaimer på indpakningen:
"Kære kunde. Det er muligt, jeg ligner en 7-Eleven sandwich. Men lad mig sige det, som det er: Det er jeg IKKE. Det er ikke dig - det ER mig, den er gal med. (Og okay, måske en lille smule dig, fordi du går i Aldi, men lad nu det ligge). Nu ved du det. Og nu har du et ærligt grundlag at træffe din beslutning på."

Haha. Du bryder dig meget lidt om Aldi.
De vandt faktisk en test af mælk, og det var deres øko mælk som vandt.
Jeg synes egentligt den bliver bedre og bedre, Aldi.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ina » 15. aug 2016, 05:19

Min mand var en klaphat her til morgen.

Og min søn græd, da de kørte mod vuggestuen. :( Håber snart han vænner sig til det igen. (kun 3. dag efter ferien i dag)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 16. aug 2016, 07:17

Vores semesteroversigt er lige kommet. Vi skal op og forsvare eksamen. Den dag jeg rejser til USA. :(
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aspargsen » 16. aug 2016, 07:26

Af jeg gik gik tidligt i seng for af vågne frisk og gennemsovet, med det resultat af jeg kommer en time for sent :(
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Aspargsen » 16. aug 2016, 07:38

kidkomb skrev:Tv2 er simpelthen faldet så meget i etisk niveau at jeg synes det er decideret pinligt.
Jeg gik også det meste af eftermiddagen og ventede på at andre medier bekræftede historien.
Underlødigt. De får trods alt støttekroner og burde holde sig for fine til et så lavt journalistisk niveau.

Nu har TV2 ikke fået licens længe
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 16. aug 2016, 09:31

Aspargsen skrev:
kidkomb skrev:Tv2 er simpelthen faldet så meget i etisk niveau at jeg synes det er decideret pinligt.
Jeg gik også det meste af eftermiddagen og ventede på at andre medier bekræftede historien.
Underlødigt. De får trods alt støttekroner og burde holde sig for fine til et så lavt journalistisk niveau.

Nu har TV2 ikke fået licens længe

Nej, det kan jeg da godt se.
(Udover den støtte de muligvis får pga retssagerne)
Så er jeg mindre forarget.
Jeg havde dog, havde jeg vidst det, stadig forventet et højere niveau fra dem.
Den forventning er revideret nu.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guldfisk » 16. aug 2016, 11:23

Uforklarlige celleforandringer (altså uforklarlige som i "vi regner med, at de er hamløse, og de går formentligt i selv igen." Ikke skræmmende uforklarlige). Yay, celleskrab om seks mdr. igen!

Og som bonus mener min læge ikke engang, at det er celleforandringerne, der er grunden til, at jeg bløder ved sex. Så det må jeg bare leve med, indtil jeg måske/måske ikke vokser fra det.

Edit: jeg magter ikke lige at svare på grønne kort fra mobilen: det er vist bare sarte slimhinder (det kunne hun også se ved undersøgelsen = jeg blødte rimeligt meget på vatpinden til klamydia-test). Så jeg regner ikke med, at det er tegn på noget alvorligt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 18. aug 2016, 15:11

Lige så god igår var, lige så fucking dårlig er idag.
Jeg har forberedt mig i flere uger på, at skulle fremlægge noget på et møde i mandags og i dag.
I mandags blev mødet aflyst fordi hende jeg skulle mødes med var syg. Idag aflyste hun fordi hun var nødt til at lave noget andet og åbenbart vigtigere. Og nu går hun på ferie og når hun kommer hjem, så er det for sent.
Tak for ingenting! Og for at spilde min tid. Meget af min tid!

Og jeg har sagt nej til hygge/øl/spisning to gange i denne uge, fordi jeg var nødt til at være helt skarp idag.
Plus jeg har været så tidligt oppe idag, for at nå det, (for jeg fik ikke at vide at mødet var aflyst i god tid jo. SELVOM hun udmærket vidste det igår) at jeg er for træt til, at tage ud og hygge i aften. Jeg er edderspændt rasende og føler mig til grin og jeg har det travleste efterår, så der bliver ikke meget tid til hygge/øl osv. Det har hun taget fra mig med sin ligegyldighed.
Jeg har tudet 5 gange efter jeg kom hjem. Af ren raseri.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Purple Haze » 18. aug 2016, 21:33

En ny kollega.
Hun er ny og jeg skal hjælpe hende i gang.
Er selv ny og har travlt med en masse andre ting + jeg sidder i Kbh og hun sidder i UK.

Hun er frustreret, hvilket er fair nok, det er frustrerende at være ny og ikke vide noget dom helst, jeg ved det - jeg er der til dels selv.
Men hun vælger så at sende en masse mails med spørgsmål, forslag til ændringer og bebrejdelser til mig, og cc til alle vores chefer.
Det er jeg faktisk rimelig træt af!
Det er for pokker ikke mig der har hyret damen ind på det her ret dårlige tidspunkt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"