Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 14. aug 2016, 19:37

Ally skrev:
ina skrev:Mens er virkelig en dræber! :mellow: Godt at det i det mindste forsvinder igen!


Jeg er SÅ enig! Og det hjælper ikke, at det medfører latterlige sukker- og saltcravings. I hvert fald for mit vedkommende.


Det gør det også her! Virkelig træls!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 19:39

Chungodongowongo skrev:
MyGirl skrev:
ina skrev:
Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?


Bruger skridttælleren på min telefon.

Gad egentlig godt have en lille fiks en, som jeg kan have på mig hele tiden, og ikke skal "huske" (der går mange skridt tabt på den konto :D men så igen er ekstra skridt gået jo aldrig forgæves!). Kunne være, jeg skulle forære mig selv sådan en..


Har du brug for anbefalinger til en skridttæller? :)


Jamen hvis du lige har en anbefaling så gerne :)
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 14. aug 2016, 19:47

MyGirl skrev:
Chungodongowongo skrev:
MyGirl skrev:
ina skrev:
Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?


Bruger skridttælleren på min telefon.

Gad egentlig godt have en lille fiks en, som jeg kan have på mig hele tiden, og ikke skal "huske" (der går mange skridt tabt på den konto :D men så igen er ekstra skridt gået jo aldrig forgæves!). Kunne være, jeg skulle forære mig selv sådan en..


Har du brug for anbefalinger til en skridttæller? :)


Jamen hvis du lige har en anbefaling så gerne :)


Tidligere har jeg brugt FitBit Flex: https://www.fitbit.com/dk/flex. Det fungerer fint og det kan synkronisere med en app på telefonen og/eller computeren.

Nu har jeg valgt at opgradere, da jeg afsluttede uddannelse og ønskede mig noget, som jeg også kunne trække flere data ud af i forbindelse med løb. Det blev et Polar M400: https://www.polar.com/da/produkter/sport/M400.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 19:57

Chungodongowongo skrev:
MyGirl skrev:
Chungodongowongo skrev:
MyGirl skrev:
ina skrev:
Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?


Bruger skridttælleren på min telefon.

Gad egentlig godt have en lille fiks en, som jeg kan have på mig hele tiden, og ikke skal "huske" (der går mange skridt tabt på den konto :D men så igen er ekstra skridt gået jo aldrig forgæves!). Kunne være, jeg skulle forære mig selv sådan en..


Har du brug for anbefalinger til en skridttæller? :)


Jamen hvis du lige har en anbefaling så gerne :)


Tidligere har jeg brugt FitBit Flex: https://www.fitbit.com/dk/flex. Det fungerer fint og det kan synkronisere med en app på telefonen og/eller computeren.

Nu har jeg valgt at opgradere, da jeg afsluttede uddannelse og ønskede mig noget, som jeg også kunne trække flere data ud af i forbindelse med løb. Det blev et Polar M400: https://www.polar.com/da/produkter/sport/M400.


Tak! Tror i første omgang jeg er på udkig efter noget meget mere simpelt. (Medmindre jeg får et vivofit til fødselsdag :D )

Har et polar-ur, men det er ikke liiiige "suitable for work" hos os desværre :stoned: tror måske bare, jeg skal have en lille dims, der tæller skridt og that's it.

Er dit ur egentlig driftssikkert særligt i forhold til gps'en? Gav kæresten en anden model, og det er desværre noget upålideligt.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 14. aug 2016, 19:58

Jeg kan ikke finde mine mål for denne uge, men jeg kan da også evaluere uden.

Jeg har:
* fastet to gange (tabt 800 g trods mens)
* trænet to gange
* husket vand (det er dog glippet med en halv liter i dag)

Derudover har jeg overlevet første uge i folkeskolen med god ro de første tre dage (dog træt og mange opgaver!), kaos de sidste to (bl.a. kaotisk fredag pga. manglende tid til forberedelse). Jeg har haft enorme muskelspændinger i ryg og nakke, så jeg glæder mig virkelig til at komme til massør i morgen! Og så skal jeg lige finde arbejdsglæden igen. Den er lidt på tilbagetog, desværre.
Jeg har lige taget ugens neglelak af, men når ikke at lægge ny. Øv.

Mål: (skriver dem her, jeg orker ikke logge ud-ind-ud-ind nu)

* faste en-to gange
* træne to gange
* huske vand
* lede efter min indre lærer
* neglepleje
* farve hår (fotografering næste mandag *gys* )
1
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 14. aug 2016, 20:06

MyGirl skrev:
Chungodongowongo skrev:
MyGirl skrev:
Chungodongowongo skrev:
MyGirl skrev:
ina skrev:
Tak. :kys:

Gode mål du har! :gogo: Har du en skridttæller eller hvordan måler du skridt?


Bruger skridttælleren på min telefon.

Gad egentlig godt have en lille fiks en, som jeg kan have på mig hele tiden, og ikke skal "huske" (der går mange skridt tabt på den konto :D men så igen er ekstra skridt gået jo aldrig forgæves!). Kunne være, jeg skulle forære mig selv sådan en..


Har du brug for anbefalinger til en skridttæller? :)


Jamen hvis du lige har en anbefaling så gerne :)


Tidligere har jeg brugt FitBit Flex: https://www.fitbit.com/dk/flex. Det fungerer fint og det kan synkronisere med en app på telefonen og/eller computeren.

Nu har jeg valgt at opgradere, da jeg afsluttede uddannelse og ønskede mig noget, som jeg også kunne trække flere data ud af i forbindelse med løb. Det blev et Polar M400: https://www.polar.com/da/produkter/sport/M400.


Tak! Tror i første omgang jeg er på udkig efter noget meget mere simpelt. (Medmindre jeg får et vivofit til fødselsdag :D )

Har et polar-ur, men det er ikke liiiige "suitable for work" hos os desværre :stoned: tror måske bare, jeg skal have en lille dims, der tæller skridt og that's it.

Er dit ur egentlig driftssikkert særligt i forhold til gps'en? Gav kæresten en anden model, og det er desværre noget upålideligt.


Det kan jeg også godt forstå :D. Der kan Flex-modellen være fin at bruge. Jeg ved ikke hvor nøjagtigt det var, men det virkede til at tælle fint. Ikke for meget, ikke for lidt.

Jeg var på løbetur med en kammerat for et par uger siden, og jeg løb med M400 og han havde V800 på. Vi havde 40-50 meter i forskel på vores total-afstand på 10 kilometer. Det oplevede vi begge som okay tilfredsstillende. Vi var blandt andet igennem en skov. Når jeg ser ruten efterfølgende på min telefon, lader GPS'en til at være okay, men jeg er samtidig også så relativ ny i det her game, at jeg ikke har så mange erfaringer at trække på. Jeg er godt tilfreds, men jeg er samtidig ikke SÅ vidende. :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 20:19

Chungodongowongo skrev:
Det kan jeg også godt forstå :D. Der kan Flex-modellen være fin at bruge. Jeg ved ikke hvor nøjagtigt det var, men det virkede til at tælle fint. Ikke for meget, ikke for lidt.

Jeg var på løbetur med en kammerat for et par uger siden, og jeg løb med M400 og han havde V800 på. Vi havde 40-50 meter i forskel på vores total-afstand på 10 kilometer. Det oplevede vi begge som okay tilfredsstillende. Vi var blandt andet igennem en skov. Når jeg ser ruten efterfølgende på min telefon, lader GPS'en til at være okay, men jeg er samtidig også så relativ ny i det her game, at jeg ikke har så mange erfaringer at trække på. Jeg er godt tilfreds, men jeg er samtidig ikke SÅ vidende. :D


Det gør ikke alverden for mit vedkommende, om de er helt nøjagtige - bare de er rimelig konsekvente, da det jo egentligt primært er et motivationsværktøj.

Tak for input generelt :)
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 15. aug 2016, 05:23

Hvad spiser I til morgenmad?

Jeg går kold i æg og kan ikke li skyr (og lignende). Spiser enten knækbrød eller indimellem havregrød, men synes ikke det holder mig mæt særlig længe.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 15. aug 2016, 06:28

MyGirl & Ina; godt, at jeg ikke er den eneste, der oplever øget appetit i forbindelse med mens *smiley, der tørrer sveden af panden*

Mht. morgenmad varierer det meget. Havregrød, skyr/yoghurt med müsli og rosiner, brød med fx. ost, diverse morgenmadsprodukter med mælk eller æg og bacon. En sjælden gang imellem tager jeg af sted uden morgenmad. Not good.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2016, 06:53

ina; Jeg spiser typisk frugt, rugbrød, æg eller skyr til morgenmad, så lige der er jeg ikke til meget inspiration. Er du til hytteost? Det har jeg også med stor succes spist om morgenen med nødder/mandler og bær. Det synes jeg mætter voldsomt godt.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 15. aug 2016, 06:57

MyGirl skrev:Er du til hytteost? Det har jeg også med stor succes spist om morgenen med nødder/mandler og bær. Det synes jeg mætter voldsomt godt.


Tak for reminderen ang. hytteost :kys: Plejer at have det med i madpakken og ja, det mætter rigtig meget.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2016, 07:23

Ally skrev:
MyGirl skrev:Er du til hytteost? Det har jeg også med stor succes spist om morgenen med nødder/mandler og bær. Det synes jeg mætter voldsomt godt.


Tak for reminderen ang. hytteost :kys: Plejer at have det med i madpakken og ja, det mætter rigtig meget.


Det er også et produkt, der vipper lidt ind og ud af min hukommelse, men købte det i går, og havde helt glemt, hvor glad jeg er for det :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2016, 11:40

Jeg har mens under opsejling, og der ligger 5 romugler og 2 træstammer (Ja - jeg har talt dem! :genert: ) liiige udenfor min kontodør og kalder :rulle: :nej:

Must.....Be......Strong! Har lige præsteret ikke at spise dem til social kom sammen i afdelingen, men hvem faen har besluttet, at resterne skal stå indenfor duftevidde! Det er jo bare feje hold!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2016, 12:35

Tak :) Synes der er laaaang tid til kl. 18, hvor jeg slipper fri. Kan håbe, nogen når at spise dem inden da.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 15. aug 2016, 16:14

MyGirl skrev:Jeg har mens under opsejling, og der ligger 5 romugler og 2 træstammer (Ja - jeg har talt dem! :genert: ) liiige udenfor min kontodør og kalder :rulle: :nej:

Must.....Be......Strong! Har lige præsteret ikke at spise dem til social kom sammen i afdelingen, men hvem faen har besluttet, at resterne skal stå indenfor duftevidde! Det er jo bare feje hold!


Jeg tænker altid på, at dejen er fuld af fluelort, hvis jeg får det tilbudt. Det er nok til at give så meget kvalme, jeg ikke rører det!
Sidste gang, jeg smagte en lille bid af min datters ("Man SKAL smage på alt, Mor!"), fandt jeg et hår i.

Til gengæld glæder jeg mig lidt for meget til mandens pæretærte i aften :fløjt:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"