Når kæresten er bortrejst

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2016, 07:27

Jeg er jo i mit første forhold i mange år, og vi skal til at flytte sammen. Pt. er kæresten på ferie med 3 vennepar og en singlefyr. De har 3 separate enkeltdage på en festival, og derudover 7 dage i hovedstaden, hvor festivalen afholdes. De har været afsted i 5 dage nu og har sidste dag på festivalen i dag. Jeg kunne godt være taget med, men jeg skulle afsted på Smukfest, som lå umiddelbart før deres afrejse.

Nå, men nu til sagens kerne... Jeg føler mig sgu lidt ensom, mens han er væk. Jeg havde før hans afrejse bedt ham om altid at skrive godnat, når han gik i seng. Både så jeg vidste, at han var OK, men også fordi det for mig betød, at jeg var i hans tanker. Han kunne ikke rigtig se ideen i at skrive til en, der lå og sov, hvorimod jeg prøvede at overbevise ham om det rare ved at stå op til en besked fra ham. Han indvilligede dog. Og nu er det så anden gang på fem dage, at det er glippet for ham...

Dertil har jeg sendt ham et par billeder, bla. en tegning jeg selv havde lavet, som jeg kan se, at han har læst men ikke reagerer på... Fair nok han har travlt på sin ferie, men lige med tegningen, som jeg har sat mig ned og brugt tid på at lave til ham, synes jeg det er lidt træls, at han i det mindste ikke lige takker for den. Jeg påpegede det, men fik blot en "Sov godt"-besked i løbet af natten. Næste formiddag skrev han dog, at den var fin, efter jeg havde skrevet, at han lige fik en chance mere for at gøre det godt igen. Lidt blah, når anerkendelsen skal hives ud af ham... (Ha ha, føler mig som et barn, der ikke bliver rost nok!)

Ovenstående er irritationsmomenter, men det der egentlig gør mig trist er, at han ikke på noget tidspunkt har spurgt til min dag, hvad jeg går og laver, og hvordan jeg har det. Faktum er at jeg går og knokler med at gøre min lejlighed indflytningsklar til ham, men det er et ret ensomt job, når han ikke er hjemme - og især når han bare virker totalt ligeglad med mig lige i øjeblikket. Jeg har et par gange skrevet til ham, at jeg savner ham, men heller ikke her nogen reaktion... Det er jo ikke fordi, at han er på drukferie med gutterne og ligger i spritlage - de er i overvægt af kærestepar.

På den anden side så svarer han beredvilligt (omend ngoel gange først anden gang spørgsmålet stilles) på praktiske spørgsmål og svarede bla., at det var en god ide med min ide om at holde housewarming i forbindelse med halloween. Så min logik fortæller mig, at alt er som det skal være. Det er bare sådan, han er. Ikke så glad for det der følelses-noget... Men jeg føler mig bare trist og ensom. Og hver gang han ignorerer en besked fra mig eller glemmer at skrive godnat, så bliver det værre... Overvejer om jeg skal skrive en besked om det til ham, men det er da også bare træls at modtage sådan noget på sin ferie. På den anden side kommer han først hjem lørdag, så han kan nå at "træde forkert" mange gange endnu, hvilket måske kunne afværges...

Nå, men som sagt så er det længe siden jeg har været i forhold, så jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er ren overtænkning, og om jeg bare skal slappe af. Altså, manden har sagt sin lejlighed op for at flytte ind, så han kan jo godt lide mig. Min søster mener i hvert fald, at jeg er hysterisk... Men jeg er også lidt bange for at blive en walk-over. Fair nok at han ikke er den mest betænksomme og ord-kærlige kæreste, men vi skulle vel helst gerne kunne mødes et sted på midten. Og når han ikke engang kan overholde en simpel aftale om at skrive godnat hver aften, så føles det for mig, som om han er ligeglad med mine behov. Men det kan også bare være en total overreaktion fra min side.

Argh, jeg er forvirret...

Hvad har I af tanker?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Rapfisk » 15. aug 2016, 07:35

Jeg ville også blive ked af det. Måske gør han ikke noget forkert objektivt set, men det er bare så små ting, der betyder alverden. Især, fordi du går og tænker så meget på ham, som du gør, når du ordner lejlighed. Pludselig er den afstand meget større, end den ellers ville have været.

Når det er sagt: Fordi han måske ikke gør noget forkert objektivt set, ville jeg ikke skrive noget til ham på hans ferie. Jeg ville bruge tiden på at øve mig i, at det er én af de ting, I ser forskelligt på, og at det er okay at se forskelligt på det. Dine følelser er helt legitime, men det er hans handlinger også.

Er der nogen som helst mulighed for, at du kan få en veninde til at komme en aften med pizza, så lejlighedsrenoveringen ikke bliver så ensom? Det ville jeg da meget gerne gøre, hvis jeg var din veninde og på nogen måde havde mulighed for det. Det er jo også en slags "sidste gang", I på den måde kan være alene i din lejlighed - selv om man giver hinanden plads und alles, er det jo noget andet, når en mand også bor der. Altså nyde den tid, hvor du er alene og går og nusser om tingene.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Minionine » 15. aug 2016, 07:52

Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i, hvordan du har det. Jeg har også behov for den der kontakt og anerkendelse i et forhold. Din kæreste derimod har tydeligvis ikke samme behov, hvilket også er helt legitimt. I har vist forskellige kærlighedssprog (hvis du ikke kender til de forskellige sprog, kan du google det :) ), og skal lære hinandens "sprog" at kende. Jeg er sikker på, at han ikke gør det af ond vilje, men du bliver nok nødt til at virkelig forklare ham, hvordan det føles for dig, når han ikke skriver som lovet. Så må vi håbe at han tager det seriøst og vil mødes på halvvejen, for det vil unægteligt være et tilbagevendende emne, hvis ikke.
5
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Lulu » 15. aug 2016, 08:18

I mit forhold er vi som din kæreste. Der er ingen forventninger til at vi hører fra hinanden når en af os er bortrejst.
Eneste undtagelse er hvis den ene ringer. Et ring betyder der er noget galt og vi derfor skal tale sammen, så hvis man ikke lige ser det mens opringningen står på så ringer man tilbage hurtigst muligt.


Når du ikke har det sådan, så synes jeg du skal gøre opmærksom på det. Men ikke nu. Lad ham nyde sin ferie og forbered det til når han kommer hjem. Og så snak ganske løst om det så du ikke sidder med en masse forventninger når han nu ikke har haft en kinamands chance for at forberede sig på sådan en samtale. Men fortæl ham da endelig at du ikke trives særlig godt med så lidt kommunikation og du derfor godt kunne tænke dig at I fik ridset nogle spilleregler op for kontakt når den ene person er "bortrejst". Du vil næppe få alle dine ønsker igennem men kompromisser er jo nok vejen frem når I nu ser forskelligt på det.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2016, 08:20

I har begge helt ret! Vi er nemlig forskellige og har forskellige kærlighedssprog... Men det rammer jo alligevel når han ikke overholder en aftale, jeg har forklaret ham, betyder noget for mig. Jeg har svært ved at forstå, at han kan "glemme" mig, selvom han er på ferie... Mine tanker går jo helt automatisk til ham, når jeg skal sove...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Rapfisk » 15. aug 2016, 08:24

Mi55y skrev:I har begge helt ret! Vi er nemlig forskellige og har forskellige kærlighedssprog... Men det rammer jo alligevel når han ikke overholder en aftale, jeg har forklaret ham, betyder noget for mig. Jeg har svært ved at forstå, at han kan "glemme" mig, selvom han er på ferie... Mine tanker går jo helt automatisk til ham, når jeg skal sove...

Forståelse og accept er jo også to forskellige ting. Man kan ikke kræve, at den anden skal forstå eller være enig, men man er nødt til nogle gange at acceptere, at den anden er anderledes, uden at der ligger andet i det. Det ene er ikke bedre end det andet, det er bare forskellige tilgange.
2
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf JoyNips » 15. aug 2016, 08:32

Sms'er er skabt af fanden. For man kan bare læse dem helt forkert. Hvis min kæreste er afsted kan jeg også sende en sød godnatSMS til ham med kyssesmiley og jeg savner dig og alting - og få svaret "sov godt". :sur: Men det betyder altså ikke, at jeg ikke betyder noget for ham! Han kommunikerer bare lidt mere to the point... Og indimellem husker han faktisk kyssesmileyerne! Men de gange fokuserer man jo ikke lige på, når man bliver skuffet over en lidt "kold" besked, vel?

Men det burde man sgu da! I stedet for at gå og gemme på de gange, man bliver skuffet, så skal de da arkiveres lodret og man skal gemme på de gange, hvor man bliver glad! Hvorfor gå og bruge energi på negativitet og skuffelse, når man kan bruge energien på positivitet og glæde?
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2016, 08:38

Messenger er endnu værre... Der kan man se, hvis beskeden bliver læst men ikke svaret på. Shit jeg kan køre op i en spids over at blive ignoreret! Altså, jeg holder det for mig selv ik, but still...

Jeg er bare heller ikke vant til at være sammen med en mand, der er så... ja, kold i mangel af bedre ord. Har faktisk ikke prøvet det før. Og det kan gøre mig pisseusikker! Og det har vi haft snakke om flere gange, så derfor føler jeg mig ligegyldig, når han ikke lige gider at ære vores aftale under denne ferie...
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf HappyPaww » 15. aug 2016, 08:38

JoyNips skrev:Sms'er er skabt af fanden. For man kan bare læse dem helt forkert. Hvis min kæreste er afsted kan jeg også sende en sød godnatSMS til ham med kyssesmiley og jeg savner dig og alting - og få svaret "sov godt". :sur: Men det betyder altså ikke, at jeg ikke betyder noget for ham! Han kommunikerer bare lidt mere to the point... Og indimellem husker han faktisk kyssesmileyerne! Men de gange fokuserer man jo ikke lige på, når man bliver skuffet over en lidt "kold" besked, vel?

Men det burde man sgu da! I stedet for at gå og gemme på de gange, man bliver skuffet, så skal de da arkiveres lodret og man skal gemme på de gange, hvor man bliver glad! Hvorfor gå og bruge energi på negativitet og skuffelse, når man kan bruge energien på positivitet og glæde?


Lige præcis... Og, TS, savner du ham, så ring til ham og sig det! Du behøver jo altså ikke at sidde og vente på en sms, der ikke kommer, højest sandsynligt, fordi han bare ikke er sms-typen. Ringer du og snakker med ham, og han har tid til at snakke, skal du nok få de søde ord du savner :)
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mani » 15. aug 2016, 08:49

Åh, altså - jeg kunne nok lidt være din kæreste. Måske læse din besked i Messenger mens jeg var på vej til et eller andet og så tænke den var der mere ro til at svarer på senere - og så aldrig få det gjort. Ikke fordi jeg ikke tænker på min mand, når vi er hver for sig - men fordi jeg jo tænker at han jo må vide hvor meget han betyder for mig ... ellers ville jeg jo ikke flytte sammen med ham etc. Jeg øver mig virkelig i at blive bedre til at svarer - og skrive først, men det ligger bare ikke naturligt til mig. Lige som jeg heller ikke er god til at bruge smileys - og øver mig i det, fordi det betyder noget for ham.

Jeg snakker heller ikke i telefon bare for at have en hygge snak - og jeg sender ikke bare lige en sms bare fordi (eller det øver jeg mig jo så på) - men bruger dem når der er noget helt konkret der skal afklares.

Jeg kan godt forstå, at det frustrerer dig at han ikke overholder jeres aftale om f.eks. godnat sms - men jeg kunne så meget se det ske for mig også - selv om jeg tænker på min mand mange gange i løbet af en dag/aften/nat når han er væk. Jeg er blevet bedre til det, men det er virkelig et spørgsmål om at skulle have indarbejdet i min tankegang, at jeg skal skrive - i starten måtte jeg faktisk lægge det i min kalender, som en reminder :blush:
7
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2016, 08:50

Smiling_Goat skrev:
Det blev meget langt og meget personligt. Jeg håber ikke, jeg er gået over nogle grænser, eller har sagt noget ubehageligt - jeg vil bare hjælpe. Det kan jo også være, jeg rammer helt ved siden af. Jeg er helt bevidst om, at indlæg herinde er øjebliksbilleder og ikke ensbetydende med den faktiske virkelighed :)


Slet ikke, du rammer meget hovedet på sømmet. Og vi HAR snakket om det - flere gange. Han er udmærket klar over, at jeg nemt kommer til at føle mig usikker, fordi jeg ikke får de her søde ord - som jeg i øvrigt ofte overøser ham med. Jeg VED med min logik, at han er glad for mig - altså for fanden, manden sagde jo for nylig, at han regnede med at bruge resten af livet sammen med mig. Og det gør mig megafrustreret, at jeg så stadig får de her følelser. Derudover så er det ret nyt for mig at være den, der "føler" i et forhold. Jeg har altid været den tilbageholdende og har tidligere fået klager for at være for kold. Så det er også en kæmpe omvæltning inde i mig selv med alle de her følelser - det har jeg slet ikke oplevet før.

Og langt hen ad vejen kan jeg jo vildt godt lide, at han er så afslappet. Og vores forhold bygger meget på humor. Jeg ville bare ønske, at han var lidt bedre til at møde mine helt simple behov på det her punkt - for synes nemlig at jeg har sat mine krav ret lavt, fordi jeg netop anerkender, hvordan han er som person. Men når han så ikke gør, så bygger det bare op indeni mig forfra...

Det er selvfølgelig også bare pissesvært i og med, at han er bortrejst, så man ikke bare lige kan tage snakken face to face... Så kan jeg gå her og svælge i det, indtil han kommer hjem...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mani » 15. aug 2016, 08:52

Og så synes jeg, at I, i god tid inden næste gang, skal tage en snak om hvad I begge kan gøre for at undgå dette. Hvis han nu kan finde en måde at blive bedre til at kommunikerer det du har behov for - og du samtidig kan øve dig i, hvorfor han ikke gør det du finder naturligt, så kan I måske få en middelvej, der med tiden bliver naturlig for begge.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Q-beben » 15. aug 2016, 08:55

I står for at skulle flytte sammen, så ja, han vil dig gerne. I et godt forhold skal man kunne stole på hinanden.

Dvs., du skal kunne stole på ham, at når han siger og viser dig, at han vil dig, så passer det. Omvendt skal du også kunne stole på, at når I har en aftale om at skrive hjem inden han går i seng, så skal det overholdes. At han glemmer sin aftale, behøver dog ikke at betyde, at han ikke vil dig.

Jeg ville også blive irriteret over, at han ikke skrev som aftalt, - men jeg ville ikke lade det gå mig på, for jeg stoler selvfølgelig på min kæreste. Det siger jeg igen og igen til mig selv.

Jeg synes, du skal lade ham nyde hans ferie og så vende de her ting med ham, når han kommer hjem. Og så se det her som en øvelse for dig selv... Måske handler det mere om, hvorvidt du er jaloux, hvilket er en naturlig ting, når det er første gang, han er ude at rejse på den måde :)

Som du selv skriver, så er han kun væk i 10 dage, så mange af de praktiske spørgsmål kan måske vente? Hvis jeg var på ferie, og min kæreste blev stødt over, at jeg ikke svarede så hurtigt, ville jeg blive irriteret.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 15. aug 2016, 09:08

Q-beben skrev:I står for at skulle flytte sammen, så ja, han vil dig gerne. I et godt forhold skal man kunne stole på hinanden.

Dvs., du skal kunne stole på ham, at når han siger og viser dig, at han vil dig, så passer det. Omvendt skal du også kunne stole på, at når I har en aftale om at skrive hjem inden han går i seng, så skal det overholdes. At han glemmer sin aftale, behøver dog ikke at betyde, at han ikke vil dig.

Jeg ville også blive irriteret over, at han ikke skrev som aftalt, - men jeg ville ikke lade det gå mig på, for jeg stoler selvfølgelig på min kæreste. Det siger jeg igen og igen til mig selv.

Jeg synes, du skal lade ham nyde hans ferie og så vende de her ting med ham, når han kommer hjem. Og så se det her som en øvelse for dig selv... Måske handler det mere om, hvorvidt du er jaloux, hvilket er en naturlig ting, når det er første gang, han er ude at rejse på den måde :)

Som du selv skriver, så er han kun væk i 10 dage, så mange af de praktiske spørgsmål kan måske vente? Hvis jeg var på ferie, og min kæreste blev stødt over, at jeg ikke svarede så hurtigt, ville jeg blive irriteret.


Jeg kan sige med 100% ærlighed, at det ikke handler om jalousi. Selvfølgelig ville jeg gerne have haft oplevelsen sammen med ham, men det er ikke noget der går mig på overhovedet. Men som Smiling_Goat skriver, så handler det nok om, at jeg tvivler lidt på, om han er ligeså investeret som mig - følelsesmæssigt. Jeg er som sagt ikke vant til, at skulle tolke det ud fra handlinger fremfor for ord. Men jeg tager det 100% til mig, det du skriver om, at det handler om at stole på ham og hans handlinger.

Og så skal det lige siges, at jeg altså ikke på noget tidspunkt har skrevet noget syrligt eller nogle stikpiller til ham. Netop fordi jeg synes, det er lidt unfair at bringe det på bane, mens han er på ferie...

Men ja, jeg har helt sikkert nogle ting, der skal arbejdes på i det her henseende...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Torn » 15. aug 2016, 09:16

Dine følelser og usikkerhed er meget forståelig. Det er hans opførsel egentligt også. Øv - det ville være nemmere, hvis én af jer bare var en nar. Jeg ville ikke tale med ham om problemet, mens han er bortrejst, men tage den, når han er kommet hjem (og måske lige har fået pakket ud o.s.v.). Det handler tydeligvis om forskellige behov, ikke om hvem, der er følelsesmæssigt investeret. Og jeg ville have det på samme måde som dig TS. Det er en træls følelse.
3

Tilbage til "Forhold og sex"