Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Lulu » 11. aug 2016, 12:40

Hvis du føler for at fjerne mere ukrudt byder jeg gerne på lækker aftensmad i Odense :D

Mht mad, i de perioder hvor jeg har gået meget hjemme, har jeg sat alarmer når det var tid til mad, for ellers er det alt for nemt at springe over.
Så jeg har alarm til kl 8 for morgenmad, 12.30 til frokost og så er aftensmad aldrig et problem for der er min mand jo hjemme, var det et problem ville jeg sætte den til 18.

Så ved jeg jeg skal op og finde noget mad. Jeg beslutter så på alarmtidspunktet hvad maden skal være (gider jeg lave noget eller smørrer jeg bare noget brød). Måske det var en ide til de næste par dage så du lige kan komme ind i en rytme.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf primle » 11. aug 2016, 13:37

Squash i strimler synes jeg er en glimrende erstatning for pasta :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Annione » 11. aug 2016, 14:44

Ado - jeg hepper også. Du er pissesej, også selvom du har det svært. Du har kæmpet med mere, end det er de fleste budt.

Nu ved jeg ikke om du kæmper med lækker-sult... Men for mig virker det at fyre en muddermaske i ansigtet. Så gør man noget godt for sig selv, og man kan ikke spise noget, når ens ansigtet er stivnet :-D Fx. sådan noget her http://dk.iherb.com/Now-Foods-Solutions ... -170-g/778

Jeg håber sådan at du kommer oven på igen. Får du noget behandling for din stress?
0
Brugeravatar
gossip
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22. aug 2015, 21:37
Kort karma: 11
Likede indlæg: 181

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf gossip » 11. aug 2016, 15:16

Jeg har fulgt dig lidt, og læser også nogengange din blog. Jeg ved godt, at du har mange ting at kæmpe med i forhold til din stres, men mht. til vægttabet har jeg selv nogle erfaringer jeg kan dele.

Jeg har selv smidt 12 kg siden august sidste år. Efter vel nok 6-7 år som overvægtig og 3 graviditeter. Jeg har stadig et lidt for højt BMI (vejer 70 kg og er 166 cm høj), men jeg er nået et niveau nu, hvor jeg kan holde ud at se mig i spejlet, og kan lide at købe nyt tøj. :banan:

Det som gjorde, at det lykkedes denne gang (modsat alle de MANGE andre forsøg), var blandt andet, at jeg lod være med at veje mig alt for ofte. I stedet for at veje mig hver uge, som jeg plejede, når jeg var på "kur" (hader det ord, men i mangel af bedre) - begyndte jeg at veje mig en gang om måneden. Fordi: det er simpelthen så surt, og demotiverende at H til, når man efter en uge med træning og sund kost kun har tabt sig 100 g... Det har gang på gang gjort, at jeg efterfølgene har droppet projektet og tænkt, at så kunne det hele f..... også være ligemeget. Selvom jeg godt vidste, at nogle af kiloene sikkert var blevet til muskler, så havde den lede badevægt bare alt for meget magt :boo:

Jeg har også måtte acceptere, at et vægttab på 2 -3 kg om måneden er helt fint. Faktisk bilder jeg mig også ind, at det er mere holdbart på den lange bane.

Rent praktisk er kiloene røget af ved sund kost, regelmæssige måltider og daglig motion; løb, cykling, svømning og motionscenter om vinteren.

Det var mine guldkorn - du kan bruge dem eller lade være. Uanset ønsker jeg dig rigtig meget held og lykke med projektet, du er mere sej end du tror :kys:
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Ado » 13. aug 2016, 11:33

God idé, Gossip. Det med vægten. For jeg har jo en tendens til at stille mig op på den hver gang jeg har været på toilet. Og det kontrollerer og styrer mit liv negativt. Jeg vejer mig igen d. 1. september.

Vejede mig i går og kan konstatere, at ægge-diarréen har vejet 3 kg. (Eller også havde jeg væskeophobning i kroppen, da jeg vejede mig første gang).


Nå, men jeg lovede mig selv dette skulle være ærligt. Så det bliver det. I går købte jeg en pose Matadormix og begyndte at spise af den liggende i sofaen. Fik (heldigvis) ond halsbrand ret hurtigt og her skyndte jeg mig at gå ud på terrandaen og tømme mit askebæger ned i posen. (For jeg har tidligere fisket en slikpose op af skraldeposen). På denne måde fik jeg da sat en stopper for det.

Jeg har fundet mig en hjemme-zumba-træningsvideo, som ser realistisk ud og som jeg fremover vil se, om jeg ikke kan tonse rundt til hveranden dag. Gåturene er stadig et must, men hvis jeg skal have pulsen op - og det skal jeg - så skal jeg gøre noget, som virker sjovt og hårdt på samme tid.
Heldigvis har jeg et stort kælderrum, hvor jeg kan stå uforstyrret.
Jeg fandt en anden video i går og trak gardinerne for og gik i gang. Det startede fint. Lige indtil der kom noget med planker og andet umuligt. Så jeg stoppede. Men har da nået at få ømme muskler. :D Katten fulgte i øvrigt med med et forundret blik.

Fremover bliver det i kælderen. Der kan jeg være grim og kikset uden at være bange for, at nogen ser mig.
6
Donna Martin Graduates!
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3633

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Petrix » 13. aug 2016, 12:34

Ado skrev:God idé, Gossip. Det med vægten. For jeg har jo en tendens til at stille mig op på den hver gang jeg har været på toilet. Og det kontrollerer og styrer mit liv negativt. Jeg vejer mig igen d. 1. september.

Vejede mig i går og kan konstatere, at ægge-diarréen har vejet 3 kg. (Eller også havde jeg væskeophobning i kroppen, da jeg vejede mig første gang).


Nå, men jeg lovede mig selv dette skulle være ærligt. Så det bliver det. I går købte jeg en pose Matadormix og begyndte at spise af den liggende i sofaen. Fik (heldigvis) ond halsbrand ret hurtigt og her skyndte jeg mig at gå ud på terrandaen og tømme mit askebæger ned i posen. (For jeg har tidligere fisket en slikpose op af skraldeposen). På denne måde fik jeg da sat en stopper for det.

Jeg har fundet mig en hjemme-zumba-træningsvideo, som ser realistisk ud og som jeg fremover vil se, om jeg ikke kan tonse rundt til hveranden dag. Gåturene er stadig et must, men hvis jeg skal have pulsen op - og det skal jeg - så skal jeg gøre noget, som virker sjovt og hårdt på samme tid.
Heldigvis har jeg et stort kælderrum, hvor jeg kan stå uforstyrret.
Jeg fandt en anden video i går og trak gardinerne for og gik i gang. Det startede fint. Lige indtil der kom noget med planker og andet umuligt. Så jeg stoppede. Men har da nået at få ømme muskler. :D Katten fulgte i øvrigt med med et forundret blik.

Fremover bliver det i kælderen. Der kan jeg være grim og kikset uden at være bange for, at nogen ser mig.



Jeg har en klar regel om, at jeg aldrig køber slik og usunde sager når jeg er ude at handle ind. Hvis jeg har det i huset, så ved jeg at jeg spiser det, lige så snart jeg har et svagt øjeblik.
Til gengæld er det ok, hvis jeg er sammen med andre.
0
27102021
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf sigge » 15. aug 2016, 10:00

Jeg hepper også på dig. :pompom: Både på en sundere og gladere dig og endnu mere på, at alle de kilo, der efterhånden ryger af sidebenene, ryger tifold over på selvværdet, så du også selv begynder at kunne se alle de fantastiske ting, vi andre kan se i dig.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Ado » 15. aug 2016, 12:13

Modstod faktisk i dag, da der på arbejdet var fødselsdagsreception og brunch med lækre croissanter, fluffy boller, pandekager osv. Jeg dækkede mig ind under, at jeg ikke havde tid og havde en del, der lå på skrivebordet og ventede.

Efter en lang travetur i skoven i går, må jeg jo erkende, at formen er elendig. Jeg pruster og stønner og det gør pisse ondt i lænden i dag. Og det er jo netop pga. dårlig form og for tung kropsvægt. Så det er en øjenåbner og nu bliver jeg stædig. Det kan godt være, at jeg har ladet stå til og at kroppen derfor har "levet sit eget liv", men så må jeg vise hvem der bestemmer.
Vægten har jeg ladet stå, hvilket er en sejr i sig selv. Jeg er en "manisk vejer" normalt. Men nu venter jeg til d. 1. september.


Aftensmaden bliver frikadeller med persillesovs og kartofler. Min søn knokler 9 timer om dagen, så han skal have den jyske mad han vil. Og så tager jeg bare lidt mindre og smider en masse godt grønt op som den største del på min tallerken.


Jeg er så glad for jeg har taget mig sammen. For det er virkelig invaliderende rent mentalt at have sådan et negativt syn på sig selv.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf sigge » 15. aug 2016, 12:54

Hvor er du sej sådan at modstå fristelserne på arbejde i dag. Go you!

Stædighed er godt, når det drejer sig om at tvinge din krop i en sundere retning, så det er godt, at den er dukket op i dig.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Ado » 15. aug 2016, 13:10

sigge skrev:Hvor er du sej sådan at modstå fristelserne på arbejde i dag. Go you!

Stædighed er godt, når det drejer sig om at tvinge din krop i en sundere retning, så det er godt, at den er dukket op i dig.

Der er så mange fristelser i perioder. :D Heldigvis laver jeg de fleste selv, så det hjælper på det. Trangen til at spise forsvinder, når man står midt i det længe. Gudskelov. For de er meget glade for kage.

Og ja, stædigheden skal vinde. Jeg har intet ønske om at blive en str. 38. Ikke at det ikke er pænt, men jeg ved også, at jeg er pæn i en str. 42. Heldigvis er jeg bygget med massive hofter og en smal talje. (Som pt. leger lidt gemmeleg). Jeg kan godt bære nogle flere kg.
Det handler mest af alt om at nå et stadie, hvor jeg er glad for det jeg ser. Og også et stadie, hvor jeg mærker min krop på den positive måde.

Men det der hjælper mig mest lige nu er at jeg har selv taget fat om problemerne. Min kropsmål kan blive blive mindre fra nu af.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf didas » 15. aug 2016, 13:20

Det lyder som den helt rigtige sti, du er på vej nedad til at lave en ændring på den sunde måde.

Og du vil se hurtige resultater her i starten, det er jeg sikker på. For mit vedkommende blev det meget nemmere at modstå fristelserne efterhånden, som jeg så resultaterne af min indsats. Det var simpelthen ikke det værd at "spilde" x antal kalorier, på eks et stykke kage og jeg havde ikke engang lyst. Håber det samme kommer til at ske for dig.
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf MyGirl » 15. aug 2016, 13:30

Hvor er du bare sej! (Lider med dig med arbejdsfristelserne i dag, så evig respekt herfra.)

Det lyder til, at du har fået en rigtig god start. Keep up the good work! :pompom:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf Rapfisk » 15. aug 2016, 13:53

Du er sej!

Apropos salat til maden har jeg gode erfaringer med at tage salaten først. Man har tendens til at lægge mest af det, man tager først, på den tomme tallerken. Der er jo plads. Det kan man udnytte til sin egen fordel.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf didas » 15. aug 2016, 14:38

Til maddelen mht salat kan jeg anbefale Remas færdigsnittede kålsalat til 15kr. Der er bl.a. spidskål, rødkål, grønkål og gulerødder. Skyllet og klar til brug :)
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fra optur til nedtur til en permanent mellemting

Indlægaf ina » 15. aug 2016, 16:55

Jeg hepper også! :pompom: :pompom:
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"