Hvad er din go-to?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Anilara » 15. aug 2016, 18:37

Rugbrød :) Jeg har ikke det store imod bare at få det til aftensmad.
Ellers er ovnbagt laks med en form for kartofler fra frost en mulighed.. Eller båndpasta med mornaysovs, flødeost, rød peber, tomat og kylling.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Lykke » 15. aug 2016, 18:42

Altså hvis der sker et eller andet uventet ville det blive fra just-eat.
Men ellers planlægger vi med madplan ud fra hvordan vores dage er.
Pastaretter til de dage det skal gå hurtigt. Elsker sådan en ret med frisk pasta. Tomatsovs, hvidløg, spinat, champignon, ricotta, chili og basilikum.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf HappyPaww » 15. aug 2016, 19:35

HappyPaww skrev:Spaghetti carbonara - det kan klares på den tid pastaen tager at koge, og vi har altid ingredienserne på lager (æg, parmesan, bacon, spaghetti).

Apropos lige nu :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Tobywan » 15. aug 2016, 19:52

just-eat eller McD
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Muspel » 15. aug 2016, 20:27

Rugbrød med spejlæg og ost. Eller rugbrødstoast; rugbrød på panden med ost, bacon og sennep

... Og så en, som er lidt ... Alternativ: kogte ris med spejlæg og sød chilisovs. Og skulle der være en grønsag på lager sniger den sig også med.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Karkluden » 15. aug 2016, 20:42

Rugbrød med "hvad køleskabet indeholder + grøntsstave".
Tomatsuppe på karton-tomater, der bare koges hurtigt op med løg og hvidløg og blendes. Ikke noget jævning eller simring der.
Ærtesuppe på samme facon som ovenfor nærmest. Bare med frostærter.
Takeout.

Og det er faktisk i ret prioriteret rækkefølge. Både takeout og rester fra fryseren er som oftest noget vi planlægger med nærmere end det er panikløsning. Det er virkelig langt ude med sygdom og travlhed osv, før takeout bliver en akut løsning som aftensmad. ikke fordi vi er hellige, men fordi vi kører lidt på med vægttab for tiden, og når man gerne vil have plads til en cheatday om ugen, så er der bare ikke plads til alt for meget mere. Og selvom vi bor ret centralt, så er det sgu ligeså hurtigt at snitte lidt gulerodsstave og hive rugbrød + pålæg ud af køleren som det er at cykle til pizzaria/sandwichbar/mcD.

Når jeg er alene hjemme, spiser jeg oftest havregrød. Også når jeg ikke har travlt...
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Rapfisk » 18. okt 2016, 18:36

Blendet suppe. Græskar-, kartoffel-, jordskok- gulerods- eller tomatsuppe eller majschowder om vinteren, ærtesuppe eller gazpacho om sommeren.

Skal jeg alligevel handle, ryger der ind imellem muslinger og en flaske æblemost i kurven.

Edit: Jeg har altså ikke græskar stående altid :lol: Men jeg har i vinterhalvåret altid ingredienserne til mindst én af ovenstående supper. I de røde bruger jeg røde linser. Majschowder og ærtesuppe er med hovedingredienser fra fryseren og gerne rejer fra frost som fyld.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad er din go-to?

Indlægaf Pandesteg » 18. okt 2016, 18:55

Det har før i tiden været rugbrød med pålæg. Bor lige ved siden af Lagkagehuset og en slagter, så er det ingen straf at spise smørrebrød.

Nu jeg spiser overvejende vegansk er det nok nærmere pastasalat eller wok, hvis jeg er helt ideforladt. Jeg laver dog madplan og handler til en uge af gangen, så der er aldrig mere madkrise om eftermiddagen. Hvis madplanen bliver droppet, så er det fordi vi engang imellem bestiller junk i stedet :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Mad og drikke"