Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Charly » 12. aug 2016, 12:54

Jeg går lidt og overvejer at forære min mand og søn en rejse til en storby i foråret 2017. Vi skal alle sammen afsted, det er bare mig, der betaler :D

Jeg tænker vi skal have 3 overnatninger på et rimeligt hotel - det behøver ikke være spa og luksus, men det skal være rent og pænt og med eget bad. Og så skal det ligge sådan nogenlunde centralt, i hvert fald tæt på metro/underground.

Jeg er nok landet på London - der er ikke så langt, det kan gøres for omkring 5000 kr. for hotel og fly, og der er jo masser at se :)

Men men men, tænk nu hvis der sad nogle af jer rejseglade mennesker og havde et genialt forslag til en anden by, som var helt fantastisk. Eller måske kender I lige netop DET hotel i London, som vi skal bo på?

Kom endelig gerne med forslag og inspiration.

Edit: Måske skulle jeg lige tilføje at barnet 11 og når nok at fylde 12, når vi skal afsted.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Rapfisk » 12. aug 2016, 13:44

Med et så stort barn synes jeg, London er perfekt, og i øvrigt er han stor nok til alle byer. Ellers er Berlin altid et godt bud, og billigere end London, men jeg tror, barnet vil synes, det er sjovt at kunne bruge det engelske, han har lært i skolen.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Wizzze » 12. aug 2016, 14:00

Rapfisk skrev:Med et så stort barn synes jeg, London er perfekt, og i øvrigt er han stor nok til alle byer. Ellers er Berlin altid et godt bud, og billigere end London, men jeg tror, barnet vil synes, det er sjovt at kunne bruge det engelske, han har lært i skolen.


Efter Brexit er London jo blevet en del billigere, og det vil nok fortsætte til næste år også.

Jeg kan bl.a. anbefale de her 2 hoteller, de ligger ved siden af hinanden og tæt ved London Eye, London Dungeon, London Aquarium, Imperial War museum, Big Ben & parliament osv. De gør også ret meget ud af børn og familier https://www.parkplaza.com/offers/5361682/
https://www.parkplaza.com/london-hotel- ... t/gbwestmi
https://www.parkplaza.com/london-hotel- ... y/gbcounty

Paris er mere for voksne, end for børn synes jeg, udover Disney selvfølgelig, men så er man udenfor Paris. London har de store museer, Tower, og alle Harry Potter stederne, og som Rap skriver er der sproget som man kan begynde at følge med i, og forstå hvad der foregår.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. aug 2016, 15:29

Jeg og den til den tid knap 12 årige 2'er skal på mor-barn ferie til London, og det bliver med Harry Potter som et af hovedtemaerne.
Vi skal i Harry Potter world, overvejer om vi selv skal finde dertil og retur, for at få lidt længere tid en man får med de organiserede busture.
Vi skal på en Harry Potter sight-seeing bustur, - der findes mange tema-busture i London erfarede jeg, men Harry Potter it is, så kommer man forbi forskellige steder man hører om i bøgerne, bl.a. indgangen til ministeriet for Magi.

Og derudover så skal vi en tur i Teater, vi overvejer om vi skal se Harry Potter, the cursed child, men jeg tvivler, idet det er et noget andet tema end bøgerne, og det engelske sprog er nok lige tungt nok for 2'eren.
Måske finder vi en anden god og aktuel forestilling der rammer hans interesse-område, eller museum of sience.

Men Harry Potter var klart udslagsgivende faktor for at han har fastsat sig på London som destination :D
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf girl_beat » 12. aug 2016, 16:17

En overset, men FANTASTISK, storby med børn er Budapest! :love:

Klimaet er lunt, det er nemt og billigt at komme rundt, der er slotte, hemmelige huler, sporvogne, skønne restauranter og grønne områder - alt sammen midt i byen - og så er det billigt! :D
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Charly » 12. aug 2016, 20:54

London er virkelig oplagt på mange punkter. Han snakker ret godt engelsk og vil få meget ud af det sprogligt - det fik han allerede i USA sidste år. Og netop Harry Potter delen ville han også elske. Imperial War Museum er jeg sikker på vil være et hit - det må være en far/søn tur, jeg har set det en gang, og det er fint for mig :-D

Men ja, både Prag og Paris er skønne byer - og Budapest står højt på min ønskeseddel. Men den tror jeg vi gemmer til vi har længere tid, for mand og barn har rødder i Ungarn, så det kunne være fedt at kunne fordybe sig lidt i det.

Og tak for indlæg - det er så fint. Og jeg vil absolut gerne have lidt mere input til Prag. Det er mange siden jeg har været der.
1
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Lykke » 13. aug 2016, 04:03

girl_beat skrev:En overset, men FANTASTISK, storby med børn er Budapest! :love:

Klimaet er lunt, det er nemt og billigt at komme rundt, der er slotte, hemmelige huler, sporvogne, skønne restauranter og grønne områder - alt sammen midt i byen - og så er det billigt! :D


Altså nu ved jeg godt drengen er 11 år, men der er ikke elevatorer til hele deres metrosystem, så helt så let og fantastisk synes jeg ikke rigtig det var.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Marichen12 » 13. aug 2016, 04:57

girl_beat skrev:En overset, men FANTASTISK, storby med børn er Budapest! :love:

Klimaet er lunt, det er nemt og billigt at komme rundt, der er slotte, hemmelige huler, sporvogne, skønne restauranter og grønne områder - alt sammen midt i byen - og så er det billigt! :D


Ja, jeg er med på Budapest :dåne: Vi var dog uheldige med vejret i påsken sidste år, det var KOLDT, men det var det jo i hele Europa. Vi havde 3 børn med i alderen 3-7 (og en ret gravid mor) og det var bare så nemt at komme rundt.
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf MOGA » 13. aug 2016, 07:28

Jeg har været i Berlin med børn et par gange, der er rigtig meget at se.

Ellers kan jeg anbefale Dublin. Vejret kan være lidt drilsk, men det er en flot og spændende by, og der er meget børnevenligt!
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf TomKah » 13. aug 2016, 10:55

Jeg ville vælge London når nu i ikke har prøvet storbyferie før (lyder det til). Der er virkelig mange andre muligheder i Europa og vi har nok hver især vores personlig favorit, men London er virkelig taknemmeligt med en 11-12 årig - man kender rigtig meget fra tv og film, der er Harry Potter hvis man er fan af ham og så er der så mange kendetegn som man som barn kan få en lidt Wauw følelse af at stå overfor for første gang. At transporten tilmed er billig gør det ikke værre.

Vi var i Harry Potter Studios i maj og hvis er Harry Potter fan er det et must. Min Harry Potter skøre dreng var dog virkelig lidt skuffet over at vi ikke var inde i selve London (vi havde valgt det fra pga længden af vores tur, som også var tre nætter). Men hvis man skal se det skal man sætte en hel dag af vil jeg tro. Transporten derud tager 1 time fra centrum og det er rigtig dyrt, så man skal ville det. Vi brugte 4-5 timer derinde og var super brugte bagefter.

Jeg elsker London og vi skal klart afsted igen. Vi er nu altså meget begejstrede for andre steder og jeg forstår slet slet ikke at nogen skriver at Paris er mere for voksne. Paris er virkelig genial med børn. Man kan komme på kanalrundfart, sejle med både i Jardin de Luxembourg, se Eiffeltårnet og spise crepes med nutella. Mine unger elsker Paris og vi skal afsted igen i oktober.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf TomKah » 13. aug 2016, 11:01

PS: hvis man har bare en minimum af nørdet barn så er Louvre en lige så stor opfindelse for det nørdede barn som de fleste voksne. Mona Lisa er også Mona Lisa for et barn og jeg tvivler altså på at de fleste beskuere er dybt kunstinteressede - der er en rimelig stor kameleffekt i den gamle dame
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf lulu-p » 13. aug 2016, 11:20

Jeg har været i Berlin og London med børn, og det har været gode oplevelser begge steder. Umiddelbart synes jeg dog at Berlin er lidt mere tryg og børnevenlig end London.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Charly » 16. aug 2016, 06:50

Berlin bliver det ikke (jeg gad ellers godt), men barnet skal til Berlin med sin mormor og morfar til næste sommer, så det vil være lidt fjollet :)

Vi har prøvet storbyferie før (bare ikke i Europa), så den del er der styr på.

Jeg tænker at det bliver London - det kan gøres relativt billigt og der er masser at se. Paris må være næste mål :-D

Jeg overvejer stadig Harry Potter. Det kunne være superfedt, men det er også en hel dag, der går med det. Og jeg ved at the Imperial War Museum ikke er gjort på et par timer....
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Kattefjæs » 16. aug 2016, 08:35

Jeg skulle til at sige at London ikke er den mest børnevenlige by, men når nu han er så stor og tilmed har haft engelsk i skolen i nogle år, er det jo HELT oplagt. Det er mest helt små børn som det kan være svært at jonglere med derovre da de bare ikke rigtig har indrettet centrum til det.

Jeg har stadig ikke været forbi Harry Potter-halløjet, men har hørt såååååå meget godt fra venner og bekendte med børn i alle aldre, også tæt på 18. Hvis man er fan, så skulle det være det VILDESTE.

Og ja, London kan jo gøres ret billigt, især hvis man tænker lidt over transporten og fx dropper Gatwick Express (hvis altså I flyver til Gatwick) når man kan tage en Southern eller Thameslink service til den halve pris og godt og vel den samme tid, men uden de fem milliarder andre turister. :lol:

Og så spiser folk generelt mere ude derovre, så det vil være nemt at finde gode steder både til frokost og aftensmad hvor det både er rimeligt prismæssigt og godt for børn. Pret a Manger er en rimelig nem og hurtigt café hvor man også kan købe nogle hurtige, færdiglavede sandwiches osv. til at tage med i farten hvis det brænder på. Og de laver helt OK kaffe. ;)

Jeg var i London mange gange som 11-12-årig med mine forældre - og besøger meget ofte i disse år. Mine interesser har godt nok ændret sig meget gennem årene, men der er virkelig ikke mangel på ting at se og lave for børn og voksne i alle aldre. :)

Hvis I bliver trætte af byen og larmen og gerne vil på udflugt i naturen, så er Richmond Park fantastisk, men selvfølgelig er der ingen aktiviteter der på den måde. Men så kan jeg til gengæld varmt anbefale London Wetland Centre i Barnes som har stort fokus på uddannelse og oplysning og især laver sjove ting for børn. Men der er også områder hvor man skal være stille og hvor et særligt naturinteresseret barn virkelig vil have det fedt. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på barnet og hans interesser - det ved du selvfølgelig bedst selv. :D

Ellers er Science Museum fantastisk og har gode børneudstillinger. Og Natural History Museum....... :love:

Sikker på I kan nøjes med tre dage? :lol:
2
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Storbys weekend med barn? London? Paris? Andre byer?

Indlægaf Charly » 16. aug 2016, 08:51

Æh, måske vi bare skal tage en uge :-D

Natur breaks er meget velkomne - kunne sagtens forestille mig en pause med noget frokost i en park (hvis vejret tillader det), hvor der ikke er nogen form for aktiviteter. Det har vi gjort før i andre storbyer, og det var rart.

Det er mange år siden, jeg har været i London, så jeg vil egentlig også gerne se de der turist ting - Tower, London Bridge og det ved at jeg at knægten også gerne vil. Han kan gå imponerende langt, og underground fungerer jo fint.
1

Tilbage til "Rejser"