Vi der venter på storken!

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. aug 2016, 18:02

Stort tillykke Æble, krydser fingre for at heldet er med jer :)
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 15. aug 2016, 18:05

Ja så er jeg i ventezonen igen!
Vi fik sexet 3 dage før og dagen efter positiv æl test, så der er da en lille chance for at vi har ramt.
Som altid har jeg on/off smerter i underlivet, denne gang ledsaget af dårlig mave og rigtig meget udflåd. Tror måske stadig min krop er lidt ude af kurs efter bioen.
Hvis det ikke ender i graviditet, hvilket jeg ikke tror, så ser det da i det mindste ud til at jeg undgår mens på vores ferie. Man må jo finde de positive ting i det her :)
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 16. aug 2016, 00:44

Majer skrev:Ja så er jeg i ventezonen igen!
Vi fik sexet 3 dage før og dagen efter positiv æl test, så der er da en lille chance for at vi har ramt.
Som altid har jeg on/off smerter i underlivet, denne gang ledsaget af dårlig mave og rigtig meget udflåd. Tror måske stadig min krop er lidt ude af kurs efter bioen.
Hvis det ikke ender i graviditet, hvilket jeg ikke tror, så ser det da i det mindste ud til at jeg undgår mens på vores ferie. Man må jo finde de positive ting i det her :)


Og det er vigtigt at undgå mens når man er på ferie :)
Jeg er også i ventezonen og på ferie, mens burde (ikke) komme et sted mellem torsdag og lørdag, hvor jeg gerne skulle ligge og snorkle rundt og kigge på fine fisk :gruble:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 16. aug 2016, 09:20

Øv hvor er jeg skuffet og irriteret! I fredags satte de mig på noget andet medicin, fordi jeg er meget langsom om at opbygge slimhinden. Lægen var overbevist om at det her ville virke bedre, men her til scanningen i morges, viste det sig at der INTET var sket. Er skuffet over det, men mest af alt er jeg sur over, at de insisterede på, at jeg skal prøve en uge mere med det. Hvis det så viser sig at have virket om en uge, så kommer jeg til at få æg op på dag 31 i min cyklus (i bedste fald), og det er uhørt sent; man plejer at få æo på dag 14. Og værre er jo at jeg ikke tror det nye medicin kommer til at virke, eftersom det ingen effekt har haft på de her 4 dage.. Frygter det kommer til at ødelægge det hele :(
Jeg er så træt af ventetiden. Og så er jeg bare træt af, at der hele tiden går noget galt. I første forsøg blev jeg overstimuleret, så vi måtte aflyse æo, og jeg skulle vente en cyklus på p-piller; så fryseforsøg hvor jeg var lang tid om at udvikle slimhinden, og derefter udstødte jeg hele livmoderslimhinden lige efter æo; så 1,5 mdr på p-piller, og nu det her...
Undskyld for et træls indlæg, men jeg er lige røget ned i et hul af tristhed, frustration og modløshed..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 16. aug 2016, 20:07

Majer og S_imse; der krydses fingre for jer! :)

PPP: kan virkelig godt forstå, du synes det hele er lidt røv og nøgler lige nu :ae: men krydser fingre for, at klinikken har ret, og det kommer til at virker denne gang! Hvad har det af betydning med potentiel æl så sent? Er man så pumpet på hormoner, at det ikke burde gøre en forskel?

Håber virkelig, der snart kommer lidt medvind til dig i hele processen :kys:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. aug 2016, 07:58

MyGirl skrev:Majer og S_imse; der krydses fingre for jer! :)

PPP: kan virkelig godt forstå, du synes det hele er lidt røv og nøgler lige nu :ae: men krydser fingre for, at klinikken har ret, og det kommer til at virker denne gang! Hvad har det af betydning med potentiel æl så sent? Er man så pumpet på hormoner, at det ikke burde gøre en forskel?

Håber virkelig, der snart kommer lidt medvind til dig i hele processen :kys:


Det har heldigvis ikke noget at sige med sen æo i den her type hormonbehandling, altså såfald det her nye medicin kommer til at virke. Det er bare ventetiden der er træls. Og så at jeg føler jeg skal være deres forsøgskanin i alt for lang tid. Hvis jeg havde taget det gamle medicin, så havde jeg været klar til at få æg op nu, og nu er der ingen garantier på at jeg er det bare i næste uge. Og så har jeg også hørt om flere der har blødt hele deres slimhinde ud inden de fik æg op, fordi hormonbehandlingen ikke er tilstrækkelig. Det frygter jeg virkelig sker, eftersom den her nye hormonbehandling pt ingen effekt har, for så skal vi jo starte forfra. Men der er ikke andet at gøre end at vente og se... Og så har jeg i øvrigt lidt dårlig samvittighed over at brokke mig over ventetid, når man tager din situation i betragtning, men tak :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2016, 08:01

PinkPowerPrincess skrev:
MyGirl skrev:Majer og S_imse; der krydses fingre for jer! :)

PPP: kan virkelig godt forstå, du synes det hele er lidt røv og nøgler lige nu :ae: men krydser fingre for, at klinikken har ret, og det kommer til at virker denne gang! Hvad har det af betydning med potentiel æl så sent? Er man så pumpet på hormoner, at det ikke burde gøre en forskel?

Håber virkelig, der snart kommer lidt medvind til dig i hele processen :kys:


Det har heldigvis ikke noget at sige med sen æo i den her type hormonbehandling, altså såfald det her nye medicin kommer til at virke. Det er bare ventetiden der er træls. Og så at jeg føler jeg skal være deres forsøgskanin i alt for lang tid. Hvis jeg havde taget det gamle medicin, så havde jeg været klar til at få æg op nu, og nu er der ingen garantier på at jeg er det bare i næste uge. Og så har jeg også hørt om flere der har blødt hele deres slimhinde ud inden de fik æg op, fordi hormonbehandlingen ikke er tilstrækkelig. Det frygter jeg virkelig sker, eftersom den her nye hormonbehandling pt ingen effekt har, for så skal vi jo starte forfra. Men der er ikke andet at gøre end at vente og se... Og så har jeg i øvrigt lidt dårlig samvittighed over at brokke mig over ventetid, når man tager din situation i betragtning, men tak :kys:


Det skal du SLET ikke have! :kys: min ventetid er delvis selvvalgt, så den har jeg slet ingen problemer med :)

Kan virkelig godt forstå, du er frustreret! Du har jo også været igennem et langt forløb, og når man så lidt "snubler på målstregen" er det da bare voldsomt træls!

Håber som sagt selvfølgelig det bedste :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2016, 08:03

Jeg har droppet HSG i denne omgang. Trianglen havde ikke lige fortalt mig, at det er selvbetaling, fordi vi ikke bor i region hovedstanden, og synes ikke, jeg pt vil bruge 2500 på en undersøgelse, der ikke er nødvendig.

Kan være, jeg får den lavet på et andet tidspunkt i stedet.
0
Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 17. aug 2016, 12:54

PPP - træls med at den ventetid. Du har fået taget æg ud ik? Er de så i fryseren ind til du er klar?

Jeg var lige et smut forbi sygehuset i dag. Skulle muligvis indlægges for overstimulering. Men fik heldigvis lov til at komme hjem. Skal så komme igen i morgen. Af to omgange, først for at få taget blodprøve og et par timer efter skal jeg scannes.
Jeg er lidt træt af det. Skal holde polterabend for en god veninde lørdag. Ser ikke lige ud til jeg kan deltage i det (ihvertfald ikke hele dagen)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. aug 2016, 17:03

Øv med overstimulation Estrella! Det kan være rigtig ubehagelig, men godt at du ikke skulle indlægges :) Ja jeg fik æg ud i april, og så frøs de dem ned, netop fordi jeg blev overstimuleret.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. aug 2016, 17:06

Mygirl: Øv! Men 2500 kr er mange penge for noget der ikke er nødvendigt. Og ja når det alligevel først var til når i skulle have nummer to, så kan du lige så godt vente :)
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 18. aug 2016, 02:40

MyGirl skrev:Jeg har droppet HSG i denne omgang. Trianglen havde ikke lige fortalt mig, at det er selvbetaling, fordi vi ikke bor i region hovedstanden, og synes ikke, jeg pt vil bruge 2500 på en undersøgelse, der ikke er nødvendig.

Kan være, jeg får den lavet på et andet tidspunkt i stedet.


Kan du ikke få den lavet et sted i den region du bor?

Jeg fik min mens i går - lige midt i ferien, jeg er så skuffet :(
Men det lykkedes min veninde at booke en tid til hsg for mig. Det tog også kun 5 forsøg før jeg kunne få en tid :rulle:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. aug 2016, 05:39

Øv S_imse :(
Mens skal bare holde sig langt væk fra os alle og især i en ferie.
Men godt du endelig har fået tid til HSG undersøgelsen.

Jeg venter stadig...vente vente :(

Tænker at selvom jeg egentlig har testdag på mandag, så fik jeg jo først positiv æl test onsdag/torsdag i sidste uge, så vil jeg prøve at styre mig og først teste næste mandag. Hvis ikke mens dukker op.

Jeg testede jo tidligt sidst, men selvom jeg havde ventet havde jeg stadig fået positiv test og mens 9 dage forsinket. Men alligevel tør jeg ikke teste denne gang. Har heller ikke købt g-tests. Jeg kan ikke styre mig hvis jeg har dem hjemme og brugte en formue på tests sidste gang. Helt nytteløst :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 18. aug 2016, 08:40

S_imse skrev:
MyGirl skrev:Jeg har droppet HSG i denne omgang. Trianglen havde ikke lige fortalt mig, at det er selvbetaling, fordi vi ikke bor i region hovedstanden, og synes ikke, jeg pt vil bruge 2500 på en undersøgelse, der ikke er nødvendig.

Kan være, jeg får den lavet på et andet tidspunkt i stedet.


Kan du ikke få den lavet et sted i den region du bor?

Jeg fik min mens i går - lige midt i ferien, jeg er så skuffet :(
Men det lykkedes min veninde at booke en tid til hsg for mig. Det tog også kun 5 forsøg før jeg kunne få en tid :rulle:


Øv med mens :( Og endnu mere feje hold, at den falder i ferien! Men trods alt godt, at du fik tid til HSG - man kan jo håbe, den gør underværker!

Mht. at få lavet den i min region lød svaret fra damen på røntgenklinikken noget a la "held og lykke med det!" (Underforstået, at det kunne jeg nok godt glemme det næste lange stykke tid.) Det skal åbenbart gennem det offentlige i så fald, og tvivler på, at de vil henvise mig, når nu ikke undersøgelsen er nødvendig, fordi vi skal direkte til IVF.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 19. aug 2016, 08:00

Nu er jeg begyndt at pletbløde, og det værker som om jeg skal have mens. Har snakket med klinikken, som påstår at det intet har med det nye medicin at gøre, for det virker på præcis samme måde som det andet. Øh, jeg synes så det er ret tydeligt at jeg reagerede meget dårligere på det nye.. Nu er vi sådan lidt uvenner, og jeg har ellers altid haft et godt forhold til dem. De siger at jeg bare skal komme til scanning mandag, og hvis ikke min slimhinde er helt klar der, så bliver forsøget aflyst :( Krydser selvfølgelig for at alt mirakuløst ser fint ud mandag, men har ikke meget håb tilbage.

Øv med mens s-imse! Og majer, jeg kan godt se det er et dilemma. Jeg ville nok teste to uger efter æl, altså torsdag i næste uge. For risikoen for at fange en bio er der jo altid. Selvom jeg godt kan forstå du ikke har lyst til at gå igennem det igen.
0

Tilbage til "Graviditet"