Terminstråd - alle er velkomne :)

Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 15. aug 2016, 19:18

godtnavn skrev:Velkommen til Rebecca9000, hvor i landet er du fra? Hvis du hører til Rigshospitalet vil jeg anbefale allerede nu at bestille nakkefold-tid da du så har flere at vælge imellem :)


Her har det været en ret øv eftermiddag, fik meget stærke jagende smerter i underlivet, så røg til lægen og direkte videre på hospitalet. Hvor jeg lå over 2 timer på en gang og ventede på at blive undersøgt. Tiden gik med en blanding af tudeture og dårlige jokes (hvorfor joker man så meget når man er bange?). Heldigvis ser alt normalt ud og lægen havde intet bud på hvor smerterne kom fra, alt blev tjekket og jeg blev sendt hjem. Har stadig ubehag i underlivet, men ikke de voldsomme smerter hvor jeg føler mit underliv er ved at blive flået ud. Skulle selvfølgelig komme igen hvis det blev lige så slemt.
Nu er jeg hjemme og ligger i sengen, er så træt men kan ikke sove.

Fik fortalt min mor jeg er gravid fordi jeg virkelig havde brug for at snakke med hende efter den her oplevelse hvor jeg blev så bange, hun var der virkelig meget for os sidst vi mistede. Heldigvis er alt godt denne gang. Min mor blev selvfølgelig meget glad :)


Tak!! :) Jeg er fra Jylland, så der er nok desværre halvlangt til Rigshospitalet :D Jeg har ikke haft første lægebesøg endnu - kan man bestille NF-tid før det?

Hold op en omgang I har været igennem i dag, lyder det til. Hvor er det godt, at alt er som det skal være :kys: Forståeligt, hvis du ikke kan finde ro til at sove lige med det samme. Det skal lige fordøjes!
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. aug 2016, 19:25

Rebecca9000 skrev:
godtnavn skrev:Velkommen til Rebecca9000, hvor i landet er du fra? Hvis du hører til Rigshospitalet vil jeg anbefale allerede nu at bestille nakkefold-tid da du så har flere at vælge imellem :)


Her har det været en ret øv eftermiddag, fik meget stærke jagende smerter i underlivet, så røg til lægen og direkte videre på hospitalet. Hvor jeg lå over 2 timer på en gang og ventede på at blive undersøgt. Tiden gik med en blanding af tudeture og dårlige jokes (hvorfor joker man så meget når man er bange?). Heldigvis ser alt normalt ud og lægen havde intet bud på hvor smerterne kom fra, alt blev tjekket og jeg blev sendt hjem. Har stadig ubehag i underlivet, men ikke de voldsomme smerter hvor jeg føler mit underliv er ved at blive flået ud. Skulle selvfølgelig komme igen hvis det blev lige så slemt.
Nu er jeg hjemme og ligger i sengen, er så træt men kan ikke sove.

Fik fortalt min mor jeg er gravid fordi jeg virkelig havde brug for at snakke med hende efter den her oplevelse hvor jeg blev så bange, hun var der virkelig meget for os sidst vi mistede. Heldigvis er alt godt denne gang. Min mor blev selvfølgelig meget glad :)


Tak!! :) Jeg er fra Jylland, så der er nok desværre halvlangt til Rigshospitalet :D Jeg har ikke haft første lægebesøg endnu - kan man bestille NF-tid før det?

Hold op en omgang I har været igennem i dag, lyder det til. Hvor er det godt, at alt er som det skal være :kys: Forståeligt, hvis du ikke kan finde ro til at sove lige med det samme. Det skal lige fordøjes!


Prøv at google "navn-på-dit-hospital+nakkefoldsscanning" så kommer der op om du selv skal bestille tid eller om du får tildelt en tid. Mange steder har man ikke selv medindflydelse på dato og tid, hvor man på Rigshospitalet selv kan vælge tid (altså indefor de uger nakkefold kan være). Og her kan tiden bestilles allerede når man er 6+0 :)

Jeg er egentlig meget glad og afslappet, mit underliv er bare begyndt at gøre ondt igen, men ikke så voldsomt, håber ikke det bliver som tidligere igen.

De smerter du beskrev tidligere ala mens-smerter er meget normale, og jeg har dem stort set hver dag stadigvæk, det er livmoderen der vokser og ligamenterne (som holder livmoderen) som der bliver trukket i. Det kan gøre ret ondt, især hvis man laver en pludselig bevægelse, som f.eks. et nys eller host, men kan også være der når man ligger helt stille. Man kan godt blive bekymret i starten fordi det føles som man får mens, især hvis man er en af dem der også får meget udflåd, så kan det virkelig føles som mens er kommet, men det er normalt med de smerter og efter noget tid vender man sig til dem.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. aug 2016, 06:23

Velkommen til Rebecca9000! :) og tillykke med den lille.

Her går det okay... Jeg har barsel om - hold nu fast - 2 dage!! Torsdag går jeg fra. Hurra. Jeg bager en ordentlig bunke barsels-cookies og stiller dem ved min arbejdsplads... Tænker det må være nok hurlumhej. :)

Og så skrev jeg i sidste uge til dem, der afholder smertefri fødsel, for at komme på venteliste da alle deres kurser var udsolgte. De ville arbejde på at åbne endnu et kursus, hvilket de gjorde. Yay! Så nu skal min mand og jeg på bootcamp på et heldagskursus her om en lille månedstid. Dét glæder jeg mig til!

Meeen på den negative side... Jeg synes, at mit underliv lugter lidt. Tænker, at jeg hellere må blive tjekket når jeg alligevel skal til lægen her omlidt over en uge. Ad. :tie: Jeg har sikkert fået svamp eller sådan noget. :tie: suk!
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. aug 2016, 06:45

Velkommen til Rebecca. Nyd at du har det godt;)

Og godt alt er vel godtnavn, træls med smerter.

Og fedt med barsel, det er så fedt at få ro til rigtigt at bygge rede og være god ved kroppen. Hvor langt er du så?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 16. aug 2016, 07:49

JoyNips skrev:
Rebecca9000 skrev:Så melder jeg mig forsigtigt på banen også :wave:

Er 6+2 i dag, og har det generelt fint. Nogengange så fint at jeg kan tvivle på om jeg faktisk er gravid?! :genert:

Indimellem melder kvalmen sig dog, især i bil, og jeg har helt fra 3+0 haft ekstremt ømme bryster. Derudover har jeg lidt mens-lignende smerter indimellem, især når jeg fx bærer en bæreposer hjem fra Føtex eller løber efter toget.

Vi nåede kun at prøve i vældig kort tid, så vi er stadig lidt rundt på gulvet. Men vi er vildt glade, og håber meget den bider sig godt fast :D

Jeg melder mig måske til forsiden når jeg er lidt længere :genert:


Velkommen til! Man behøver heldigvis ikke at blive dårlig af at være gravid. Jeg er i 18. uge og har slet ikke haft kvalme eller kastet op.


Stort tillykke og velkommen til! :blomst:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 16. aug 2016, 07:52

Min oficielle barsel starter i morgen... Det er da lidt vildt at tænke på. Det kommer bare så tæt på!! :)
3
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. aug 2016, 08:28

achillaxedprune skrev:Velkommen til Rebecca9000! :) og tillykke med den lille.

Her går det okay... Jeg har barsel om - hold nu fast - 2 dage!! Torsdag går jeg fra. Hurra. Jeg bager en ordentlig bunke barsels-cookies og stiller dem ved min arbejdsplads... Tænker det må være nok hurlumhej. :)

Og så skrev jeg i sidste uge til dem, der afholder smertefri fødsel, for at komme på venteliste da alle deres kurser var udsolgte. De ville arbejde på at åbne endnu et kursus, hvilket de gjorde. Yay! Så nu skal min mand og jeg på bootcamp på et heldagskursus her om en lille månedstid. Dét glæder jeg mig til!

Meeen på den negative side... Jeg synes, at mit underliv lugter lidt. Tænker, at jeg hellere må blive tjekket når jeg alligevel skal til lægen her omlidt over en uge. Ad. :tie: Jeg har sikkert fået svamp eller sådan noget. :tie: suk!


SÅ misundelig på det der barsel! Jeg gad virkelig godt bare at holde fra fra nu til fødsel :D
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 16. aug 2016, 08:40

Jeg smutter på barsel på fredag... liiige om lidt. Og så endda en uge over tid :p .
Er begyndt at have mensslognende smerter i underlivet, sådan en murren. Tror I det er noget jeh skal reagere på? Hun skal jo helst ikke ud endnu.

Godtnavn - fik I set spirren igen så? Det var da en ubehagelig omgang... man kan virkelig bekymre sig så vildt meget i en graviditet!! :kram:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 16. aug 2016, 09:20

Sangius skrev:Jeg smutter på barsel på fredag... liiige om lidt. Og så endda en uge over tid :p .
Er begyndt at have mensslognende smerter i underlivet, sådan en murren. Tror I det er noget jeh skal reagere på? Hun skal jo helst ikke ud endnu.

Godtnavn - fik I set spirren igen så? Det var da en ubehagelig omgang... man kan virkelig bekymre sig så vildt meget i en graviditet!! :kram:


Det tror jeg ikke. Jeg spurgte jdm om det samme til sidste aftale og hun sagde at det bare er livmoderen der øver sig. Så en form for plukkeveer.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2016, 09:38

Sangius skrev:Jeg smutter på barsel på fredag... liiige om lidt. Og så endda en uge over tid :p .
Er begyndt at have mensslognende smerter i underlivet, sådan en murren. Tror I det er noget jeh skal reagere på? Hun skal jo helst ikke ud endnu.

Godtnavn - fik I set spirren igen så? Det var da en ubehagelig omgang... man kan virkelig bekymre sig så vildt meget i en graviditet!! :kram:


Har ingen idé om det du spørg om, men jeg tænker hellere ringe en gang for meget end for lidt, det tager jo ikke mange sekunder for dem at svare hvis det ikke er noget du skal bekymre dig om :)

Og ja, vi så barnet hurtigt, det er jo et rigtig barn nu med arme og ben der kan bukke i knæ/albue den lå og sprællede derinde. Det er lidt frustrerende de ikke kunne se hvad der havde givet de meget stærke smerter, men barnet har det godt og vokser som det skal så jeg er rolig trods de voldsomme smerter. Det er lidt rart at vide at selv så stærke smerter ikke nødvendigvis betyder der er noget galt, var helt overbevist om at det var slut igen da vi ventede på undersøgelsen. Jeg var så bange, at da de tjekkede min urin før scanningen, sad jeg og håbede på blærebetændelse da det kan give slemme smerter uden der er noget galt med barnet. Heldigvis har jeg ikke blærebetændelse og barnet har det godt.

Nu håber jeg bare ikke smerterne kommer igen på den måde, men uanset vil jeg ikke blive nær så bange hvis det sker :)
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 16. aug 2016, 10:40

Ih jeg bliver misundelig på jeres barselssnak. Jeg går på barsel om 38,5 dage! Der er virkelig længe til.
Og så skal jeg endda til Berlin i aften (en del af mit job) og kommer først hjem torsdag aften, så måtte jo pænt sige farvel til Emil i morges og at vi først ses fredag igen. Det er noget af det jeg hader aller mest selvom han hygger med far. Heldigvis plejer dagene i Berlin at gå.hurtigt og når jeg kommer hjem kan jeg sige kun 36 dage til barsel.
Glæder mig til mandag d 29 august er overstået så er der mindre end 30 dage til barsel.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2016, 10:46

Jeg går på barsel om 5½ måned :lol: Men har så ferie 2 uger endnu så skal vidst ikke brokke mig :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. aug 2016, 11:26

Primle fødte lillebror i aftes ved 20-tiden. :lun:

Alt gik fint og han er dælme en lækker lille mand :love:

Er sikker på hun selv opdaterer med detaljer senere :)
8
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 16. aug 2016, 11:31

Ih hvor fint primle.
Var det indenfor tid så? Hun havde da først termin i september ikke?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. aug 2016, 11:54

Den 1/9. Hun var 37+0 i torsdags.
1

Tilbage til "Graviditet"