Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Skralde » 26. apr 2016, 11:41

Kram og tanker til dig :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Frandsen » 27. apr 2016, 08:14

Vappepigen skrev:Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!
Jeg fik min kemokur nr 15 eller 16 (kan ikke huske det længere) i onsdags!
Jeg hat haft en del diarré sidste gang, så onokologen snakkede om, at det måske var på tide at tage kemoen væk!!! Det har jeg ventet så længe på, men blev skide utryg da han så nævnte det...
Åhh hvor er det svært... Er så træt af at være små vag og skaldet men skridet fra at smide kemoen og kun få antistoffer er også vildt angst provokerende! Men det skal jo ske før eller siden, og onokologen HAR jo sagt at de godt kan styre det uden kemo!
Åh hvor er det røv det hele!
På torsdag skal jeg op og snakke med min fagforening om mine muligheder for at arbejde! Jeg orker ikke gå hjemme længere nu, vanvittig!
Tror jeg vil slæbe mig ud i haven og save i et grimt træ nu....måske hjælper det på tankerne


Vappe, du er så skide sej, altså! Jeg tænker på dig, hver gang jeg synes, der er lang vej endnu med mine fire resterende kemobehandlinger. Du har fandme fået dobbelt så mange, som jeg skal have!

Hvilken type kemo har du egentlig fået? EC og Taxotere? Og hvor mange af hver?

Håber, du kan få en rigtig god aftale i stand, så du kan komme ud og lave noget. Eller også må du plante nogle flere træer, du kan save i :)
2
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 27. apr 2016, 08:24

Frandsen skrev:
Vappepigen skrev:Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!
Jeg fik min kemokur nr 15 eller 16 (kan ikke huske det længere) i onsdags!
Jeg hat haft en del diarré sidste gang, så onokologen snakkede om, at det måske var på tide at tage kemoen væk!!! Det har jeg ventet så længe på, men blev skide utryg da han så nævnte det...
Åhh hvor er det svært... Er så træt af at være små vag og skaldet men skridet fra at smide kemoen og kun få antistoffer er også vildt angst provokerende! Men det skal jo ske før eller siden, og onokologen HAR jo sagt at de godt kan styre det uden kemo!
Åh hvor er det røv det hele!
På torsdag skal jeg op og snakke med min fagforening om mine muligheder for at arbejde! Jeg orker ikke gå hjemme længere nu, vanvittig!
Tror jeg vil slæbe mig ud i haven og save i et grimt træ nu....måske hjælper det på tankerne


Vappe, du er så skide sej, altså! Jeg tænker på dig, hver gang jeg synes, der er lang vej endnu med mine fire resterende kemobehandlinger. Du har fandme fået dobbelt så mange, som jeg skal have!

Hvilken type kemo har du egentlig fået? EC og Taxotere? Og hvor mange af hver?

Håber, du kan få en rigtig god aftale i stand, så du kan komme ud og lave noget. Eller også må du plante nogle flere træer, du kan save i :)


Tak :kys: tænker også ofte på dig, og på at vi har haft fuldstændig samme forløb, bortset fra dit blev opdaget i tide inden spredning! Det er du simpelhen så "heldig" med!
Jeg har fået en EC! Resten er taxotere!
Håber du klarer dine kure rimeligt! må være skønt at du snart kan se en ende på det! Små børn og kemo hænger bare ikke sammen, og jeg er træt af, at jeg ikke kan være der for børnene på samme måde, og dårlig samvittighed over at mine forældre og svigermor skal hjælpe så meget til! Øv altså
0
Følg mig på instagram jannibvj
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Jammerdalen » 27. apr 2016, 08:43

Jeg sender dig rigtig mange tanker og håber alt det bedste for dig! <3 Jeg synes, du takler det hele så flot! Måske kan tråden her også fungere som en form for terapi for dig.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf xxx---xxx » 31. maj 2016, 13:26

Vappe hvordan går det hos dig?
1
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 22. jul 2016, 08:21

Lang tid siden jeg har skrevet
..
Sorry
Det har været lidt af en bumby ride! Maj fik jeg lov til at få kemo pause, og nøj det var fedt! Men 14 dage efter fik jeg er udslæt på brystet! Det skulle selvfølgelig undersøges, men alle mente at det så fredeligt ud!
Det viste sig at desværre var kræft celler og jeg havde en hudmetestase! Vi ved ikke om den hele tiden har været der, en for en sikkerheds skyld, kom jeg på en ny kemo! Den går direkte efter de onde celler, og udover træthed har jeg ingen bivirkninger!
Idag har vi fået svar på scanningern...og alt er stadig status qou!! Puha det var godt nok en lettelse
8
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Anlewi » 22. jul 2016, 08:40

Vappepigen skrev:Lang tid siden jeg har skrevet
..
Sorry
Det har været lidt af en bumby ride! Maj fik jeg lov til at få kemo pause, og nøj det var fedt! Men 14 dage efter fik jeg er udslæt på brystet! Det skulle selvfølgelig undersøges, men alle mente at det så fredeligt ud!
Det viste sig at desværre var kræft celler og jeg havde en hudmetestase! Vi ved ikke om den hele tiden har været der, en for en sikkerheds skyld, kom jeg på en ny kemo! Den går direkte efter de onde celler, og udover træthed har jeg ingen bivirkninger!
Idag har vi fået svar på scanningern...og alt er stadig status qou!! Puha det var godt nok en lettelse


Dejligt at det er status quo :lun:
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 15. aug 2016, 20:04

Så fik jeg deltaget i "Stafet for livet" her i Aalborg! Fik gået 43 kilometer, men måtte stoppe, da mine hofter var ved at falde ud af skålene :tie: men er sgu lidt stolt ift til jeg fik kemo dagen før!
Men det var en god oplevelse, selvom det var lidt ambivilent det hele!
Har også været til frisør for første gang! Nu kan jeg få hanekam "wuhu".... Men helt ærligt.... 200 kr for en studsning ved ørene! Det er sgu det rene røveri
15
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fru.skruk » 15. aug 2016, 20:20

Det er dejligt at høre fra dig ind imellem! Du er sej. Tænk at gå så langt! Hold nu op, jeg er imponeret.
Dejligt, at du kan holde kemoen ud og at den "kun" giver træthed som bivirkning.
Hvilken type kemo er det du får? Immunterapi? Jeg har også glemt, hvilket hospital, du bliver behandlet på - hvis jeg må spørge :genert:

Hvordan med alle dine børn og din mand, har I fundet en form for hverdag?

Jeg tænker på dig :kys:
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Akehurst2 » 15. aug 2016, 20:33

Hvor er du vild - det er et marathon dagen efter kemo! :pompom: :pompom: :worship:

Tak for update :)
3
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Torn » 15. aug 2016, 20:39

Nøj, hvor er du sej!
1
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf mulledit » 16. aug 2016, 05:31

Hold da op, det er fandme sejt.

Hvordan har du det ellers?
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 16. aug 2016, 10:41

Fru.skruk skrev:Det er dejligt at høre fra dig ind imellem! Du er sej. Tænk at gå så langt! Hold nu op, jeg er imponeret.
Dejligt, at du kan holde kemoen ud og at den "kun" giver træthed som bivirkning.
Hvilken type kemo er det du får? Immunterapi? Jeg har også glemt, hvilket hospital, du bliver behandlet på - hvis jeg må spørge :genert:

Hvordan med alle dine børn og din mand, har I fundet en form for hverdag?

Jeg tænker på dig :kys:


Kan ikke huske hvad min kemo hedder, men det er en der bliver kobler på herseptinen og den går kun efter de syge celler! (det er i Aalborg jeg får behandling)
Det er ikke immunoterapi! , den er ikke udviklet til bryst kræft endnu, men der laves forsøg med det!

Ellers har vi det alle ok! Jeg har fået piller mod depression og det hjælper rigtig meget!
Skal starte i "Praktik" på mit gamle arbejdsplads, for at finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde i et fremtidigt flexjob!
Jeg er desværre blevet opsagt fra min stilling, da der ikke er udsigt til at jeg kan varetage et job på 37 timer!
Er meget ked af, at forlade min arbejdsplads, men ser de 8ugers praktik, ser jeg som en god mulighed for at tage afsked med stedet
4
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 16. aug 2016, 10:42

mulledit skrev:Hold da op, det er fandme sejt.

Hvordan har du det ellers?



Jeg har det bedre end jeg har haft længe ta :kys:
2
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fru.skruk » 16. aug 2016, 11:37

Herseptin specifike antistoffer skulle være super effektivt - godt!

Dejligt, at du har det bedre end længe. Selvom det lyder hårdt med din praktik/afsked med din arbejdsplads, så lyder du afklaret. Det lyder som om du er stærk!

Og så kom jeg lidt til at grine af din beskrivelse af din frisørtur. :kys:
1

Tilbage til "Livets forhold"